כזכור לכם מהפוסט שפתח יורם על ביקורו אצלי: http://www.dtown.co.il/forum/17313-ביקור-ערב-אצל-panter.html הגיע אלי תחילה כדי לקבל כיוון לגבי מגבר הסובריין שנמצא ברשותי, ומשיקול של החלפת המגבר הקיים. מכח הנסיבות שמע יורם סט שלם ולא יכל לבודד את המגבר משאר הסט אפ, כמו שצריך לעשות על הסט שלך לפני שרוכשים הגברה או כל רכיב אחר למערכת.
עוד בטלפון הבטחתי ליורם שאם ירצה להתקדם להאזנה ממוקדת על הסט שלו לא העסס לבוא עם הסובריין אליו. ובחן, ליפני מספר ימים הרים לי יורם טלפון ושאל אם אוכל לממש את הבטחתי? כמובן שתשובתי היית חיובית ולפני יומיים התיצבתי בביתו עם המגבר.
בבואי לביתו של יורם לא ידעתי כלל למה לצפות מפני שלא שמעתי עד אותו יום את הסט אפ שנמצא ברשותו שכלל:
רמקולים: Dynaudio Contour 3.4
הגברה: Mark Levinson 23
מקור דיגיטלי: BLUENOTE Black Pearl
פרה: octave hp 300
כבלי כח: jps
כבלי רמקול בבניה עצמית
ונגן אנלוגי שאינו נבחן: NOTTINGHAM ANALOGUE -SPACEDECK
תחילה ליפני שחיברנו את המגבר ביקשתי מיורם להאזין לסט שלו כדי שגם אני אוכל לקבל כיוון מה עושה המגבר שלו לעומת הסובריין שעוד מעט יחובר.
לאחר זמן מה אחרי ששמעתי כמה קטעים שהבאתי עימי ושאני מכיר היטב נפעמתי לגלות שהתוצאה אצלו מאד לטעמי והסט שלו יושב בסינרגיה יפה מאד. יש לציין שהרמקול שלו אינו נציל בלשון המטה והוא עומד על התנגדות של 4 אום ו 86db. על פניו נראה שזה רמקול שאוהב כח והרבה כח ואכן זו המציאות.
התחלנו את האזנה עם כמה קטעי רוק קלים בינהם: האלבום Brothers in arms של ה Dire straits המשכנו עם להקת toto אלבום האוסף 86/2002 וסימנו עם כמה קטעים מהירים של טיפוף מהאלבום של זקיר חוסיין the Rhythm Experience
בכל סוגי המוזיקה להם האזנתי אצל יורם יכולתי להתרשם שיש שליטה אפסולוטית של המארק לוינסון על הדיינאודיו קונטור. הפירוט היה בהחלט מרשים ויכולתי לחוש את הכלים במרחב הבמה בצורה מסודרת. אחד הדברים שתפס את צומת ליבי הייתה קצת חוסר שקיפות שאני רגיל לקבל אבל לא משהוא שאי אפשר לחיות איתו. התוצאה הכללית באמת הרשימה אותי.(heart)
את סיגנון המוזיקה שיורם שם על המערכת אינני מכיר, בינהם כמה זמרות ווקאל ועוד כמה להקות רוק לא קל שלא כל מערכת שיצא לי לישמוע הייתה עומדת בעומס:O
הגענו לשלב ששנינו כבר רצינו לדעת איך ישתלב הסובריין על הסט הנוכחי של יורם ואיך יתפקד לעומת המארק 23
חיברנו וחיכינו קצת שיתחמם כדי לקבל תוצאה נכונה.
לפני שחיברנו את המגבר, יורם שם על הסט שלו דיסק רפרנס עם הקלטות מעולות בשם:
Five Songbirds עם ביצוע יפה של אסתר אופרים בגרמנית מה שסיקרן אותי יותר איך ישמע כשיוחלף המגבר. מהרגע שהתחילה לנגן המערכת עם הסובריין הבנתי מיד שזה לא המקרה הקלאסי של "זבנג וגמרנו" עמד מנגד מתמודד ותיק ועקשן
שמתי לב לעובדה שהבס לא ממוקד כמו שאני אוהב והסיבה העיקרית לזה הייתה שהמגבר עמד ללא שיכוך. מיד אחרי ששמנו לו משכחים התוצאה השתפרה וגם המגבר התחמם מה שנתן עוד קצת.
בהאזנה לקטע מתוך: Five Songbirds של אסתר אופרים יכולתי לחוש שהצליל עם הסובריין יותר גדול ופתוח, השקיפות השתפרה אבל לא בצורה דורסנית. הפתיחות במיד ובגבוהים הורגשה ולעומת זאת בתחום התחתון שני המגברים שלטו בצורה יפה ולא יכולתי לדעת בדיוק של מי היתרון. למרות שלפי מה שאני חשתי המארק לוינסון עשה זאת טיפה יותר נכון, ואם מסתכלים על נתון מעניין המגבר הזה בין יותר מעשרים שנה עם החלפת קבלים ואפשר בהחלט להוריד את הכובע.
לסיכום: לטעמי שני המגברים עובדים נהדר עם הרמקולים ויש סינרגיה יפה גם כאן וגם כאן.
עם יתרונות ברורים לסובריין בתחום המיד והגבוהים ועם יכולת מרשימה של המארק לוינסון בתחום התחתון. כמובן שאם יורם ירצה לשדרג לסובריין השיקול הכלכלי בידו ואת ההחלטה הוא צריך לקבל בעצמו אם ירצה בכך. לטעמי לפני החלפת המגבר אם תהיה כזו הייתי בודק מקור אכותי ועדיף שפורפרתי אבל זה שיקול של יורם וכבודו במקומו.
תודה יורם על ערב מהנה ושיהיו עוד הרבה כאלו עדו
אז מהי המסקנה לדעתך? מי היה טוב יותר בשורה התחתונה? האם יצא לך להשוות בין מארק לוינסון [דגמים ישנים] למארק לוינסון [דגמים חדשים]?