רמקולים לרוץ לחטוף


ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
שמעתי את המערכת אצל סרגיי ואני חייב להודות שאני המום מכך שהוא מוכר אותו- ללא ספק אחד הרמקולים הטובים ביותר ששמעתי.
יש לרמקול הזה הכל ואם היה לי חלל מתאים בהחלט הייתי שוקל את זה(אשתי כנראה הייתה שוכרת רוצח שכיר)בכל אופן אני הייתי מעדיף אותו על פני כל הרמקולים המודרנים שצריכים 500W בשביל להתחיל לדבר וגם אז נשמעים דחוסים וסינתטיים.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
הייתי אתמול אצל חברי הטוב רן כדי להבין את קריאות הביניים שלו לגבי המערכת שלי , באותה הזדמנות הוסיף עוד פונקציה לטרינוב שלו שיצרה קסם גדול יותר ,ֶהמערכת של דן היא מערכת סופר מהוקצעת ומוסיקלית להפליא , מה ששלו שלו ולא ניתן להתכחש לעובדה , לעומת זאת אני נלחם במערכת פרא שאין לה מעצורים, הצליל שלי פחות רומנטי, ובדקנו שאנו שומעים בעוצמה ממוצעת דומה של 90db בחדר, אצל רק העסק מאוד הומוגני ונעים בחלקו בגלל זו כבלי חשמל מופלאים שקיבל ממני מתנה כחבר נאמן ,
ֿלא שהמערכת שלי לא בסדר, להפך,רק הרבה יותר דינמית , במה כפולה בגודלה , בס הרבה יותר פנצי לא בטוח לטובה ולא שלרן חסר בס, המיד של רן רך מאוד עם המון מיד בס,,לעומת שלי פותחת את התחת לזמרים עם כל הסיבילנס והגרון האפשריים,בקיצור שתי חיות שונות לגמרי, באים ניתן להשוות הרי של רן מתנהגת כמו טיגריסית יפיפיה וחטובה , ושלי לעומת זאת לאריה ענק מצולק שבע קרבות נכון לטרוף כל חיה בסביבה ‘ זה מה יש!
זה די דומה גם לטיפוסים , רן בחור חתיך מגלומן ואנין טעם, ולעומת זאת אני חתיכת טיפוס עצבני גדול ולא ממש רגוע , כל אחד מה שמגיע לו, לא אני יכול לחיות לנצח עם המהוקצעת המוגזמת לטעמי במערכת של רן , וגם הוא לא יכול לחיות עם שלי ׳מתנפלת עליך בגל צונמי ענק , עדיין עוזרים אחד לשני למרות שזה נראה כמו משיכת חבל,.

כל הכבוד על האומץ שהיה לי להזמין אותך אליי, במיוחד אחרי כל ההערות וההשגות שהיו לי אצלך וכמובן החוויה הקשה במהלך הביקור, כאשר אתה והכלבה הסתכלתם אחד על השנייה, בזמן שהיא חושפת את שיניה הענקיות, ממתינה לסימן קטן ממך, אחרי עוד הערה שהייתה לי על נכונות הטונאליות....

אבל אם סיינו את הביקור אצלי עם תיאורים על טיגריסית חטובה, מוזיקליות ומערכות מהוקצעות אז דיינו.

בסופו של יום, אתה מציין דברים שאני אומר כבר הרבה מאוד שנים בכל הקשור לביקורים אצל אנשים אחרים והקשבה למערכות הסאונד שלהם.

כשאתה מגיע לביקור אצל אודיופיל, אתה לא בהכרח שומע ווילסונים, או מג'יקו, או פוקאלים, או CH Precision, או כל מוצר אחר, אלא דווקא
לרמת הידע, יכולות ולגישה של אותו בחור, כיצד לדעתו מערכת סאונד אמורה וצריכה לנגן.

וזה נכון, שנינו רואים את הדברים בצורה מעט שונה ושמים דגשים על דברים שונים ולאו דווקא בגלל ציוד שונה.

הדברים נכונים במיוחד לנוכח הכלי כל כך עוצמתי שיש לי מתחת ליד.

זו לא ממש בעיה מבחינתי להכניס את המערכת הזו לתוך הבלנדר המדויק של ה- Trinnov ולהוציא משהו שיהיה הרבה יותר קרוב לרצונות ולאהבות שלך, או של כל אחד אחר...

העובדה שאני מחליט לא לעשות זאת, לא נוגעת ליכולות של הציוד שלי, אלא לגישה שלי מהי טונאליות הגיונית, מהו באס ריספונס וכיצד הוא משפיע על כל תו, החשיבות האדירה שיש לאיזון של מערכת ואיך בסופו של יום,

מערכת סאונד אמורה להשמע.

והיה כרגיל כיף ומצחיק.

רן
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
של רן מתנהגת כמו טיגריסית יפיפיה וחטובה , ושלי לעומת זאת לאריה ענק מצולק שבע קרבות נכון לטרוף כל חיה בסביבה ‘ זה מה יש!

בדקנו שאנו שומעים בעוצמה ממוצעת דומה של 90db בחדר


עם רגישות רמקול של 100 דציבל לוואט, כשמנגנים 90 דציבל, המגבר מוציא 0.3 וואט, מגבר CLASS D בן 1000W לעולם לא יכול להשמע טוב בהספק כזה, ואם אתה מנחית את היציאה בלינגדורף במישור הדיגיטלי, זה בבחינת להוסיף "חטא על פשע" מהסיבה הפשוטה שזה פוגע דרמאטית ברזולוציה של הסיגנאל שנכנס למגבר.
התנאים שמתקיימים במצב הזה רחוקים מאד מהרצוי במקרה הנתון עם הרכיבים הקיימים.
יש צורך בחישוב מסלול מחדש, וזה עוד לפני השקעה בטרינוב.
א)יש צורך במגבר עם רגישות כניסה נמוכה שיאפשר פתיחת היציאה ב-RC לסיגנאל יותר רזולטיבי .
ב)על המגבר המדובר להיות מגבר של הוואט הראשון, שבמקרה הזה הוא הכי חשוב.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
781
מעורבות
305
נקודות
63
של רן מתנהגת כמו טיגריסית יפיפיה וחטובה , ושלי לעומת זאת לאריה ענק מצולק שבע קרבות נכון לטרוף כל חיה בסביבה ‘ זה מה יש!

בדקנו שאנו שומעים בעוצמה ממוצעת דומה של 90db בחדר


עם רגישות רמקול של 100 דציבל לוואט, כשמנגנים 90 דציבל, המגבר מוציא 0.3 וואט, מגבר CLASS D בן 1000W לעולם לא יכול להשמע טוב בהספק כזה, ואם אתה מנחית את היציאה בלינגדורף במישור הדיגיטלי, זה בבחינת להוסיף "חטא על פשע" מהסיבה הפשוטה שזה פוגע דרמאטית ברזולוציה של הסיגנאל שנכנס למגבר.
התנאים שמתקיימים במצב הזה רחוקים מאד מהרצוי במקרה הנתון עם הרכיבים הקיימים.
יש צורך בחישוב מסלול מחדש, וזה עוד לפני השקעה בטרינוב.
א)יש צורך במגבר עם רגישות כניסה נמוכה שיאפשר פתיחת היציאה ב-RC לסיגנאל יותר רזולטיבי .
ב)על המגבר המדובר להיות מגבר של הוואט הראשון, שבמקרה הזה הוא הכי חשוב.
בהנחה ואתה יושב במרחק של פחות ממטר מהרמקולים. לגמרי לא התסריט הסטנדרטי. ברגע שעברת למרחק ישיבה של שני מטר והלאה והוספת headroom של 10 דציבל לפיקים, זינקת בהספקים. זה כמובן בלי קשר לביקורת שלך על ההגברה.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
ברגע שעברת למרחק ישיבה של שני מטר והלאה והוספת headroom של 10 דציבל לפיקים, זינקת בהספקים.

בסדר, מקבל, אז הגענו ל-1 וואט כולל headroom..
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
הוא יושב סביב 4 מטרים.
תוסיף לזה - את ההגבר הנדרש ל RC.
טווח דינמי.
אתה ממש לא ב 1 W.

למגבר גם יש רגישות כניסה מתכוונת .
כל עוד בשעון של הפרה הוא במקום "טוב" - מה הבעיה עם זה?
הגיוני הרבה יותר - שאילו לא הוואטים המביאים לדינמיות הנהדרת אצל אלדר, אלא התמודדות המגבר באפס מאמץ עם סווינגים בעכבות ובפאזה שהרמקולים מציגים במיוחד בבאס.( מאפיין מאוד מגברי קלאס D - עכבת יציאה נמוכה מאוד לעומת זו הגבוהה במגברי SET וכו)
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
של רן מתנהגת כמו טיגריסית יפיפיה וחטובה , ושלי לעומת זאת לאריה ענק מצולק שבע קרבות נכון לטרוף כל חיה בסביבה ‘ זה מה יש!

בדקנו שאנו שומעים בעוצמה ממוצעת דומה של 90db בחדר


עם רגישות רמקול של 100 דציבל לוואט, כשמנגנים 90 דציבל, המגבר מוציא 0.3 וואט, מגבר CLASS D בן 1000W לעולם לא יכול להשמע טוב בהספק כזה, ואם אתה מנחית את היציאה בלינגדורף במישור הדיגיטלי, זה בבחינת להוסיף "חטא על פשע" מהסיבה הפשוטה שזה פוגע דרמאטית ברזולוציה של הסיגנאל שנכנס למגבר.
התנאים שמתקיימים במצב הזה רחוקים מאד מהרצוי במקרה הנתון עם הרכיבים הקיימים.
יש צורך בחישוב מסלול מחדש, וזה עוד לפני השקעה בטרינוב.
א)יש צורך במגבר עם רגישות כניסה נמוכה שיאפשר פתיחת היציאה ב-RC לסיגנאל יותר רזולטיבי .
ב)על המגבר המדובר להיות מגבר של הוואט הראשון, שבמקרה הזה הוא הכי חשוב.
יש לי פור של 20 שנה של האזנה עליך, כבר שלחת אותי להאוסמן, יודע מה אני שומע ברוך השם , חסוך לנו טרדות .
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
יש לי 4 מגברים ( שפופרות , קלס a ‘ קלאס d ‘ קלאס ab )בנוסף 4 קדמים , עשרות כבלים , וניסיתי כל הקונפיגורציות ובחרתי מה עדיף לי, אז אנא חסוך לי עצותיך , אתמול היו אצלי זוג בעלי אלטק, התרסקו ולא האמינו למשמע אוזניהם , אז עזוב המחשבון ושחרר.
לפעמים פרקטיקה עדיפה על תיאוריה
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
בכל מקרה מוזמן כדי שתידום לנצח
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
כולכם יכולים להתעסק עם גרפים ותיאוריות , שתגדלו תבינו
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
עם רגישות רמקול של 100 דציבל לוואט, כשמנגנים 90 דציבל, המגבר מוציא 0.3 וואט
בהנחה ואתה יושב במרחק של פחות ממטר מהרמקולים. לגמרי לא התסריט הסטנדרטי. ברגע שעברת למרחק ישיבה של שני מטר והלאה והוספת headroom של 10 דציבל לפיקים, זינקת בהספקים. זה כמובן בלי קשר לביקורת שלך על ההגברה.

במרחק 4 מ', ועם ה-headroom של 10dB, ההספק הנדרש הוא 16W

index.jpg
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
מהו הקסם המדובר?
קצת להרחיב על אותה שורה ועל אותו "קסם" שאלדר ציין.

***מי שלא מעניינים אותו מונחים טכניים הקשורים לעולם האודיו, הסברים על Room Correction וכיוצ"ב.....זה הזמן לדלג..***

לפני ההסבר, צריך ללכת קצת אחורה ולדבר על עקומות מטרה.

מערכות ה RC השונות מודדות את המצב הקיים של הרמקולים בחלל, כל אחת בהתאם ליכולות שלה, לאיכות המיקרופונים שלה, להנחיות המדידה שלה וכיוצ"ב.

לאחר אותה מדידה, המערכת מבצעת כיול.

איכות הכיול והתוצאה הסופית תהיה שונה לחלוטין ממערכת למערכת, לאור היכולות, הגמישות וכמובן טיבם של האלגוריתמים השונים.

מטרת הכיול של כל אותן מערכות כמובן זהה והיא לנסות ולתקן את החולי הגדול שיוצר החדר, כל זאת במישורים ואספקטים שונים לרבות impulse ו phase ו FR, תיקון ב- Time Domain וכיוצ"ב.

תיקון שמוביל לאן בעצם?

המערכות הללו (כמעט כולן) לא מתקנות את הבלגן שיצר החדר למצב של Flat, היות ומצב דברים שכזה ישמע בדרך כלל חד, שטוח וחסר נפח.

המערכת תקח את הבלגן שיצר החדר ותתאים אותו לעקומת מטרה שתהיה בהכרח שונה מ Flat.

עקומת מטרה היא למעשה עקומה גרפית הקובעת את היחס בין התדרים השונים שמרכיבים את כל הספקטרום השמיע.

קיימות לא מעט עקומות מטרה וכל חברה דוגלת בעקומה שלה, כאשר המפורסמות שבהן הן של B&K ו- Harman על 2 גרסאותיו.

ה Trinnov מבצע את האמור, בדומה לשאר מערכות ה RC ומסוגל להתאים את עצמו לעקומות מטרה שונות ומשונות, אבל, בנוסף, המערכת מעניקה למשתמש אופציה נוספת, מאוד ייחודית, ואליה למעשה נחשף אלדר בפעם הראשונה (ולמעשה היחידי שהקשיב לה עד היום...)

מצב דברים זה נקרא :According To Left and Right

ומה זה אומר בעצם...?

המשמעות היא שהאלגוריתם של Trinnov משתמש ב-ריספונס המקורי של הרמקולים בחלל והופך את אותו ריספונס ,לעקומת מטרה מאוד ייחודית...

זאת אומרת שככל ונבחר להפעיל אופציה זו במכשיר, האלגוריתם של החברה יהפוך את הריספונס הייחודי של הרמקולים שלנו בחלל לעקומת מטרה, כאשר הוא למעשה ימנע מלתקן את ה FR מעל תדר של 200 הרץ.

בוא ננסה להסביר זאת באמצעות גרפים.

Harman After.jpg

התמונה הראשונה מחולקת ל- 2 חלקים
הגרף הראשון מייצג את המדידה ראשונית של 2 הרמקולים, זהו מצב ה Before
הגרף מתחתיו הוא מצב ה After .

אם נתבונן במצב ה After נבחין כי האלגוריתם כייל את המצב הראשוני (Before ) לעקומת מטרה בה בחר המאזין להשתמש ובמקרה של הדוגמא הספציפית עקומת Harman = עקומה גרפית שמתחילה גבוה יותר בתחום התחתון ויורדת בהדרגתיות.

תמונה זו מצביעה על מצב דברים של כיול "קלאסי":

בלאגן ראשוני--->כיול והתאמת הסאונד לעקומה כלשהי.

עכשיו נעבור למצב של According To L+R:

According to L+R.jpg


גם תמונה זו מחולקת ל-2 גרפים.

מצב ה Before כמובן לא השתנה. ככה נמדדים הרמקולים שלנו בחלל הספציפי.

לעומת זאת, מצב ה After נראה שונה בתכלית השינוי מהתמונה הראשונה, לכאורה אין שוני בין מצב ה Before למצב ה After.

לכאורה בלבד, כי אם נשים לב מקרוב, נראה כי ה- Trinnov תיקן ככל יכולתו את מצב הדברים עד 200 הרץ, אבל כמעט ולא נגע בעקומה לאחר ה 200 הרץ והוא כרגע מבצע תיקונים שונים ומשונים (ברקע), אך נמנע מלגעת ב FR מ 200 הרץ וצפונה.

מצב דברים זה יוצר סיטואציה לפיה המאזין מקשיב ל FR המקורי של הרמקולים בחלל.

האם בהכרח אפשרות זו תוביל לתוצאה טובה יותר מאשר הכיול "הקלאסי" לפיו הכיול מתיישר לעקומת מטרה קלאסית/אוניברסלית כלשהי?

לא בהכרח...
התשובה תהיה מאוד פרסונלית ותלויה במצב הדברים הראשוני של הרמקולים בחלל.

במקרה שלי, התוצאות בהחלט מפתיעות לטובה....

שאלה קצרצרה, תשובה ...ארוכה...:)

רן
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
במרחק 4 מ', ועם ה-headroom של 10dB, ההספק הנדרש הוא 16W
האמירה שלי התייחסה להספק האפקטיבי האיכותי של הסאונד בהקשר של מגבר CLASS D 1000W בתנאים הללו, ולא מה תהיינה דרישות המינימום של מגבר בסטאפ הזה.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
781
מעורבות
305
נקודות
63
האמירה שלי התייחסה להספק האפקטיבי האיכותי של הסאונד בהקשר של מגבר CLASS D 1000W בתנאים הללו, ולא מה תהיינה דרישות המינימום של מגבר בסטאפ הזה.
לשיטתך,רכב שמגיע לשלוש מאות וארבעים קמ"ש נוסע חרא במהירויות של עד 40 קמ"ש. וואלה.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
לשיטתך,רכב שמגיע לשלוש מאות וארבעים קמ"ש נוסע חרא במהירויות של עד 40 קמ"ש. וואלה.
פחות מאופטימלי, בוודאי.:)
יש מהירות מינימלית שרכב כזה נכנס לאיזור המיטבי שלו.
וזה גם קשור לטכנולוגיה של ההגברה.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור