שאתה כותב ביקורת על מוצר אודיו (ובכלל) אתה צריך לתת לקורא נקודת יחוס כדי שיבין מאיפה אתה מגיע.
הביקורת באתר מתיחסת לרוב לשלושה חלקים, טויטר מיד ובס שכולם מקבלים ציון מ0-5, אם תסתכל על התוצאות של המבחנים תראה שרובם כתובים אותו דבר.
מיד אוורירי, סתום ועוד כמה תיאורים יפים שללא נקודת ייחוס אין להם משמעות. כנ"ל לגבי הציונים.
רוב הרמקולים מקבלים ציון 4 במיד - מה זה אומר? מה אני אמור לקחת מפה?
אם לרמקול א' יש מיד אורירי וגם לרמקול ב' יש מיד אורירי אבל רמקול א' עולה 400 יורו ורמקול ב' עולה 600 יורו, מה אני אמור להבין מזה?
המחיר של הרמקול הוא נקודת התחלה ורפרנס כי הציונים אמורים להגזר מזה, רמקול שעולה 400 יורו בחול יכול לקבל ציון 5 במיד כי למחיר שלו המיד באמת מעולה אבל מחר שתבדוק רמקול שעולה 5000 יורו בחו"ל ותתן לו ציון במיד 4 האם זה אומר שהוא פחות טוב מהרמקול של ה400 יורו?
ציונים בביקורת על ציוד אודיו חייבים להיות ביחס ישיר למחיר לצרכן שניתן לו (בחו"ל).
או ובמידה ואתה לא מעוניין להתיחס למחיר של הרכיב תן לקורא נקודת ייחוס אחרת.
המחיר בארץ בכלל לא רלוונטי לביקורת אלא ניתן כשירות לקורא בלבד.
בחרתי לצטט את זה אך לענות על כמה דילמות ולא באופן ספציפי לאדם מסויים.
כאשר אני בוחן רמקולים שכותרת המבחן הוא עד 10K זה אומר שיחס הציונים הוא עד 10K.
אינני מתייס למחירי חו"ל ואינני בוחן את הגינותו ותמחורו של אותו יבואן - מבחינתי זה לא מעניין.
לגבי הדמיון בין הרמקולים.
בטווח המחירים הזה היו הרבה רמקולים שהיו דומים אחד לשני, ממש דומים לכן הציון והתיאור היה דומה. כלומר אם רמקל שעולה X שווה לרמקול שעולה יותר אתה אמור להבין מזה שהרמקול הזול יותר כנראה נותן תמורה דומה בפחות כסף - זה מה שאתה אמור להבין.
לעומת זאת היו רמקולים שהמיד שלהם לא היה אוורירי ועדיין עלו לא כל כך זול והבס היה מרוח עדיין הרמקול האוורירי וההדוק והמפורט יהיה טוב ממנו, היו גם פחות טובים בסדרה.
המבחן בנוי בצורה כזו שהפרמטרים הניבדקים לכל רמקול הם זהים, אף רמקול לא ניבדק על פרמטרים אחרים או על מוסיקה שונה. זה אותו שיר, אותה אלקטרוניקה , אותו בוחן על רמקולים ברמת מחיר דומה. כיוון שזהו מבחן השוואתי הוא צריך להיות בנוי באופן זהה ועיקבי אחרת לא תהיה כאן השוואה, המטרה בעקביות היא פשוטה. אסביר.
כאשר פלוני אלמוני מעוניין לקרוא על רמקול מסויים ולהשוות אותו מול רמקול אחר הוא יוכל ממש לפתוח שני דפים על שני רמקולים, לקרוא שורה מנבחן ראשון ושורה מנבחן שני ולהסיק מסקנות, לפעמים ההבדלים יהיו בניואנסים קטנים אך אין סיכוי שהרמקולים יהיו זהים לחלוטין, אין כאן תאומים ואין שיכפולים. זו השוואה אמיתית מבחינתי!
לגבי טווח המחירים.
המבחן אמנם נע בין 5K ל10K אך ברוב רובם של הרמקולים הטווח נע בין 6800 ל- 9000 ש"ח מחיר צרכן בישראל מלבד שני רמקולים שחורגים כלפי מטה שאחד מהם ראוי להיבחן ואף הפתיע לטובה מול היקרים ממנו. ומה היה אם היינו נתקלים ברמקול במחיר התחתון שהיה גובר על רבים מחבריו היקרים? יכול להיות מעניין לא? לכן מנעד המחירים הוא כזה.
סיבת טווח המחירים היא פשוטה.
1- לכסות כמה שיותר מוצרים בטווח המחירים .
2- יש הרבה הפתעות ברמקולים שזולים לפעמים בחצי מרמקול יקר מה שנותן תמונה יותר ברורה ומכניס פורפורציה למחירים ולתמורה האמיתית שאנו מקבלים.
לסיכום.
אני תמיד שמח לשמוע ביקורת ותמיד אתייחס לכל הערה או הארה. המבחן המושלם הוא לקחת את כל הרמקולים הקיימים, להפעיל אותם במספר חדרים, מספר מקורות {מקור דיגיטלי,מקור דיגיטלי עם מנורות, פטיפון} מספר הגברות {דיגיטלי, טרנזיסטורי, מנורות, הייברידי}, מגוון סוגי כבלים {רמקול, אינטרקונקט, כח} ואז הכל יהיה מושלם.
בעצם גם כאן זה לא יהיה מושלם מפני שאולי רק הנכד שלי יקרא את הכתבה הראשונה.
לכן חשוב לקחת הכל בפורפורציה.
זהו מבחן כללי על רמקולים בטווח המחירים הנ"ל, הבמחן מתבצע בתנאים הקיימים שלא כל אחד מסוגל לספק, מדובר כאן במספר חסר תקדים של רמקולים בטווח מחיר מוגדר מראש והציונים הינם בהתאם לטווח המחיר המוגדר.
מקווה שתהנו מהמשך הכתבות.