כך ניצחנו - הפרשנות שלי.


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
כך ניצחנו – ניצחון המוסיקה המזרחית – הפרשנות שלי.

נתחיל בלינק לסרט.
http://reshet.ynet.co.il/13639.aspx

כאחד שמכיר מקרוב את האמנים ואת שוק המוסיקה המזרחית אני יכול להעיד על כמה דילמות קשות. הסרט הבא שבלינק ממחיש אותן באופן מאוד ברור.

נתחיל עם הפערים שבתוך המוסיקה המזרחית. חשבתם שאין הבדל? טעיתם, בגדול, בענק. טעיתם במקסימום של הטעות. הפערים קיימים והפערים פעורים כל כך שעל מנת לגשר בניהם צריך סגנון מוסיקה חדש.

הפערים.
מרוקאים, טורקים VS תימנים. גם בקול וגם בכל הם שונים, חיות אחרות מזן אחר, מעולם אחר.
הקול התימני הוא הקול החלק, המסולסל והמעודן יותר. גם בשיווק אגב וגם בגישה. הקול המרוקאי/טורקי הוא אגרסיבי יותר, התכנים יכולים להיות דומים אך הוא ישמע תמיד יותר "דיכאוני".

קובי פרץ VS אייל גולן. שני "אוייבים" שלכל אחד הדרך שלו. האחד {קובי} דואג לעשות גבות ולצלם את עצמו לובש חולצה שהוצאה מתוך ארון בגדים יותר מפואר מהשרשרת שקיבלה הנסיכה דיאנה ליום הולדתה. דואג להראות את עצמו עושה פדיקור, מניקור ועוד שטותיקור שאין לה שום קשר עם מוסיקה ומשם יוצאים גם התכנים הזולים ויציאות באין כניסה מול קהל בחתונה שלאחריה שכר עורך דין ממולח שהצליח לשנות אות שקצת לא היתה ברורה. לי היא היתה ברורה לחלוטין! קובי פרץ עסוק בהיותו קובי פרץ המפורסם, העשיר, השחור דיני והכי חשוב חובב השטרות הירוקים. היחצנית הוולגרית שלו דואגת לשים אותו באור של כוכב חרטא שכל חייו עסוקים באני אני ואני והשאר רוצים להיות אני. והאמת, זה לא עושה לו טוב ולא נראה לי שהוא משחק משחק, זה האדם וזה מה שהוא רוצה – להיות זמר, והוא עדיין לא שם. ועוד להאשים את אייל גולן בחפרפרות?! כנראה שאם מישהו מטעם אייל גולן הגיע להופעה שלו היא על מנת לעשות את הכל הפוך.

והשני, אייל גולן, מחליט בחכמת היחצנית שלא להיכנס לתכנית ולא לעמוד מול חיקוי לדוגמן ששירה היא סימן לשטר ירוק ופדיקור עושה אותו זמר יותר טוב. אייל מעודן יותר, מפרגן יותר והרבה יותר איכותי ממנו. נכון, הוא דפק חתיכת קעקוע על הקלאבסה ועוד אחד על הגב אבל בכל תוכנית שהוא משתתף או מתראיין בה תשמעו אותו מדבר על התכנים המצוינים שלו שנבחרו בקפידה. צליל מיתר, מלאך ועוד שירים יפים מלאים ברגש. רגש מסחרי אומנם אבל עדיין, משהוא ברמה גבוהה ולא מתפשרת.

ומה עם המראיין? מי הוא? מה הוא? ולמה הוא שם????? התשובה היא פשוטה, הביאו אותו כי הוא פשוט לא סובל את המוסיקה הזו ולא סובל את הזמרים האלה. הוא מצטט לגלעד מסאמי את השיר שכתב לקובי פרץ {בלבלי אותו}, מדוע לא ציטט בעבר את "ציף ציף על הרציף" או "קוקוס" של "הזמרת הגדולה" חווה אלברשטיין {המרכאות אינן טעות}, והלהיט ההיסטרי העמוק ביותר במוסיקה העברית "כלבלב בידי בם בם" בקיצור, פרייאר מי שהתראיין מול המראיין הזה. מטרתו היא להציג אותם באור רע. אבל, לא נגיד שהם לא דאגו לתגובה הולמת למראיין שמתעב אותם. הביאו לו מוקש חזק, מסטול קצת אבל חריף אש במילותיו ובידיעותיו – ישי לוי. הוא בהחלט הזמר האמיתי שם. בלי פוזות, בלי דאווינים. "תעמוד על הבמה ותתחיל לשיר" או במילים אחרות "תשיר כבר במקום לבלבל ת'מוח על פדיקור"! לקראת שלושת רבעי הכתבה הוא מתייחס לדבריו של הזמר מתי כספי {שלצערי אני מאוד אוהב} עד לרגע שהוא אמר את מה שאמר. התגובה של ישי הייתה סגירת חשבון אמיתית עם מתי. ואם תשאלו אותי, הוא סגר יופי של חשבון ונראה לי שמתי כספי לא יגיב לזה. לא בגלל שהוא לא רוצה – הוא לא יכול. האמת, ישי לוי סגר חשבון גם עם אלא שמתיימרים להיות ב"מחנה" שלו. אה, ואחר כך רואים את קובי פרץ עושה צבע חדש לשיער ועוד כמה פלאברות שיוצאות לו מהפה.

בנוסף הזכירו את אותו סיפור שענה עליו השדרן דידי הררי בזמנו. נראה לי שדידי הררי ענה על כך באופן הטוב ביותר.



http://www.dtown.co.il/forum/10218-מוסיקה-מזרחית-בושה-וכלימה.html
אפרופו שדרנים. יש את אליקו, אוי אליקו אליקו. אם הייתם מכירים אותו הייתם מבינים מדוע יש שלושה שדרנים שמנגנים מוסיקה מזרחית, רק שלושה הא. זה כמו שלושה קילו מתוך טון של שדרים. דידי הררי, ירון אילן ואליקו. ירון אילן ודידי הררי חברים טובים. אליקו – לבד. כנראה שהוא צריך להיות לבד.

ואיפה כל ה"גדולים" שצמחו מהמועדונים המזרחיים. הם הרי לא מוכנים לחזור לשם? וכמו שאמר ישי לוי "מהמועדונים המזרחיים הם קנו את ה-BMW, את הבית והכי חשוב, את הקהל. אכלת – תאכיל!" {גילוי נאות – כמה מהמועדונים המדוברים הם בבעלות משפחתי אך אינני מדבר כך מהסיבה הזו, אני מדבר כך מפני שבכל מצב זה פשוט דוחה, אגואיסטי וכמובן שמאוד מעליב}, אייל לעומתם, גדול מהם ועדיין זוכר את הפלקה, ביינקה, פליקס והסהרה שמהם צמח. אני בהחלט זוכר שעבדתי בתור תקליטן במועדון המיד נייט בנס ציונה עוד לפני שאייל התפתח, הוא היה "מתחנן" לעלות לשיר. נתנו לו והיום הוא זוכר אותנו. קובי פרץ היה שר במועדון הטנגו בתל אביב, ששם עבדתי, אני הייתי התקליטן ולמי שלא יודע שמי הפרטי הוא נמר. כמה כאלה אתם מכירים? איך הוא לפתע לא זוכר את שמי? האם זה שם כל כך נפוץ? ועוד הוא היה "צוחק" על השם שלי אז, היום הוא שכח. שכח? או שמעדיף לשכוח. וזה לא אני? זה המועדון הזה, הוא לא היכל התרבות אך הוא זה שהביא לו את התהילה.

אז מה היה לנו שם?
קבוצות ששייכות ל"אותה קבוצה אחת" שלכל אחד את היחוד שלה. אז מי הם אלא שמעצבים את המוסיקה המזרחית הים תיכנית האמיתית? חלק שרים וחלק מיחצנים. אני עם הזמרים. את היחצנים אין ברירה, ננגן בחתונות. ולמרות כל זאת, גם לזמרים היחצנים יש כמה יציאות טובות ששוות האזנה.


ולסיום ישי לוי הזמר המבצע הטוב ביותר במדינת ישראל אומר את המילים הבאות, ואני מצטט. "אני כל כך דואג וחרד למוסיקה הזו כמו שאני חרד לבית שלי. על הרמה שבגלל כמה אמנים. לא שהיא תיפול, שיגידו שזה לא "תרבות"! אני לא אתן לזה ליפול." והוא צודק! כל עוד הוא חי ושר תמיד יהיה את זה שיביא כבוד למוסיקה הים תיכונית הטובה, היפה והאיכותית. ממש כמו פעם.


נכון, ארוך. אבל חשוב.(ורד)
 

goe1951

חבר משקיען
הודעות
538
מעורבות
142
נקודות
43
(great)מסכים לכל מילה!
לא הזכרת את משה פרץ ולדעתי הוא משדר סגנון אחר (במובן הטוב) הן במוזיקה והן בהתנהגות!
 
נערך לאחרונה ב:

il62

עוסק בתחום
הודעות
595
מעורבות
32
נקודות
28
מסכים ומזדהה עם רוב הדברים שנאמרו
כמה דברים לדעתי בלבד
קודם כל המוזיקה המזרחית היא היא המיינסטרים היום ולא המוזיקה המתנשאת האשכנזית ששלטה והתיחסה בבוז למוזיקה הנ''ל
אין חתונה או ארוע שאם רוצים לתת תוקף מעשי למילה שמחה אז רק סוג אחד של מוזיקה יכול לעשות זאת
אבל גם בתוך קבוצת הזמרים המזרחיים יש את המתנשאים לצערי והם אלו שגורמים לפילוג
אז נכון שלא הייתי בהרבה הופעות של הז'אנר הזה
רק אייל גולן בקיסריה ומשה (כאפרה עליו)פרץ וגם כאן ניתן לראות את ההבדל
אייל גולן הגיע מדושן ושבע להופעה שלו -התייחס לקהל כאילו היה פלסטיק ולא היה מוכן לעשות מילימטר מעבר למינימום
הגדיל לעשות אייל בזלזול בגמר ההופעה כאשר הלהקה שלו בתזמון מתואם נגנה מוזיקה כאילו הוא עולה להדרן בעוד אני ממקום מושבי רואה מה שהקהל לא רואה כי אייל גולן בעצם בורח עם האנשים שלו לאוטו -קאדילק אסקלייד פנינה -אחלה שופוני ובורח משערי קיסריה כדי חלילה לא להתחכך בפשוטי העם שיוצאים מההופעה -בעוד כולם כמו מפגרים מחכים לו להדרן
אני אוהב את השירים שלו אבל הופעות שלו-גמרנו
משה פרץ היה אלמוני בשבלי ומי שלחץ אותנו ללכת להופעה היא ביתי בת ה15
היא גם הכריחה אותי ללמוד 5 שירים לפחות עד ההופעה כדי לא לעשות פדיחות
למדתי 8 כי הזמר פשוט מדהים
ןאיזה הופעה -אין דברים כאלו -הבחור נותן שאו מכל הלב -נותן כבוד לכל מי ששותף והיה בהופעה -והקהל עומד מהשניה הראשונה ולא מפסיק לשיר ולהנות ממש כמו בהופעות של שלמה ארצי -אין על משה פרץ
מסכים עם כל מילה שאמר ישי לוי והוא איש אמיתי וזמר ענק
על אליקו מומי לא רוצה לכתוב -לא שווה את המילים ורק הורס כל חלקה טובה
הקיצור המסר המרכזי שרציתי להעביר הוא שהזמרים המזרחיים מפולגים וחלקם מתיחס לאחרים בזלזול יותר גדול ממה שבגלגלצ התיחסו
אבל נמר יקירי על דבר אחד אין ויכוח ואני מסכים איתך
התימנים הכי טובים -אין על הקול המדהים והמיוחד שלהם-הם גם היחידים שזכו באירוויזיון
שלשת הזמרות התימניות -גלי עטרי+דנה אינטרנשיונל+יזהר כהן
 

ALMA

אוהב את התחום
הודעות
64
מעורבות
0
נקודות
6
מה תימני באייל גולן?? הוא במקור אייל ביטון
 

יעקב ח

חבר משקיען
הודעות
1,121
מעורבות
170
נקודות
63
התימנים הכי טובים -אין על הקול המדהים והמיוחד שלהם-הם גם היחידים שזכו באירוויזיון
שלשת הזמרות התימניות -גלי עטרי+דנה אינטרנשיונל+יזהר כהן

ממתי יזהר כהן נהיה זמרת?
לא סיפרו לי על זה.(lol)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מה תימני באייל גולן?? הוא במקור אייל ביטון

נכון. הוא חצי תימני וחצי מרוקאי. אבל סיגנון השירה הוא תימני.
 

ALMA

אוהב את התחום
הודעות
64
מעורבות
0
נקודות
6
אני חושב שבכלל "בדור המייסד" של המוסיקה הים תיכונית הקפידו
על מוסיקה איכותית יותר ולא משנה באיזה סגנון הזמר שר
למשל: ג'ו עמר שלומי שבת לאה שבת ולהקת שפתיים ומנגד דקלון אבנר גדסי
ושימי תבורי. הבעיה היא כמו שרמז האיש בעל קול הזהב ישי לוי זה שבדור הנוכחי
לא מקפידים על רמה אחידה וזה כולל את כל הסגנונות.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
ישי לוי אכן מבצע נהדר שהביא כבוד רב למוסיקה הישראלית אולם ה-מבצע ב-ה' הידיעה הוא עופר לוי ובהפרש גדול
מעל כל האחרים .(את הפרצים למיניהם אין טעם לספור)
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
ישראל IL62 כתב:"קודם כל המוזיקה המזרחית היא היא המיינסטרים היום ולא המוזיקה המתנשאת האשכנזית ששלטה והתיחסה בבוז למוזיקה הנ''ל"

א. ממתי מוזיקה - אשכזנית, תאילנדית, ברזילאית, או מפטגוניה עילית - היא מתנשאת או משהו? מוזיקה היא תווים מנוגנים, בהקשר שלנו מדובר על תוספת של מילים ליצירת מה שנקרא שיר או פזמון. "היא המינסטרים" הוא ציון עובדתי, לא קשור לאיכות. כל שירי האירויזיון הם האבא והאימא של המיינסטרים. אז?

ובנוסף: איך מוזיקה יכולה להתייחס בבוז או בכל צורה אחרת למוזיקה אחרת?

ב. המושג ניצחון מבטא מצב שהוא תוצר של עימות. לא ידעתי שהיה דבר כזה בין סוגי המוזיקה עצמם.

ג. העובדה שמוזיקה (או כל דבר אחר) נעשית פופולרית או לא, אינה אומרת דבר וחצי דבר על איכות, מכיוון שאין כל מתאם הכרחי בין הנ"ל.

ד. העובדה שהיום חלק ניכר של הישראלים מדברים עברית עילגת, למשל, אומרת שרוב הישראלים מדברים עברית עילגת. זה לא אומר, למשל, שהעברית שלהם איכותית. האם מי שמדבר עברית תקינה הופכת אותו למתנשא?

ה. אבל, במקום לדבר על החתונות של היום, והפלייליסט של השבוע, נסו לחשוב: מה יישאר ממנה בעוד כך וכך שנים, כאשר הזמן, השופט הגדול, יאמר את דברו. הפופ של שנות השמונים, זה שהאפיל על הרוק שקדם לו, לא ממש נשאר.

ו. העובדה שעשרות מיליוני דרום אמריקאים רואים טלנובלות, לא הופכת אותן למשהו שערכו רב מעצם העובדה הזאת.

ה. מוזיקה מזרחית, כמו כל ז'אנר אחר במוזיקה, מייצרת סחורה משובחת (מעט מאוד, כמו בכל ז'אנר אחר) לא מעט בינוני והרבה זבל. מכיוון שהשטנץ פשוט - וביננו חוזר על עצמו - הקלטה היא עניין של מה בכך והקהל הרב ישנו, הסחורה מרובה. היום, לאור ההצלחה היא מרובה מאוד מאוד. מכאן ועד לאיכות המרחק הוא כמעט כמו המרחק בין כדור הארץ לכוכב בית אגוזה.

ו. התגובה הזאת "ניצחנו" היא תגובה של המקופח-האדם - לא של המוזיקה - ואינה קשורה לאיכות. המקום שמוכר הכי הרבה מזון בעולם הוא מקדונלד. יותר מאשר מוזיקה מזחרית מייצרת שירים. אז?

ז. ואחרון: עד עכשיו לא אמרתי דבר אל איכותה של "המוזיקה המזרחית/ים-תיכונית" הנוהגת במקומותינו. רק על העיקרון שבדיון על מוזיקה כזאת או אחרת מדובר לא עליה-עצמה אלא על עניין חברתי. זה חשוב, שווה התייחסות, אבל גם כל האפליה ביחס לעדות המזרח, ההתנהלות החמורה כלפיהם וכיו"ב, יחד עם העלייה העצומה בפופולריות שלה אינה הופכת אוטומטית את המוזיקה המזרחית של היום לאיכותית או משהו.

איכות זה סיפור אחר לגמרי. ג'ז, למשל, הוא ז'אנר צנום מאזינים. מה לעובדה זאת ולאיכות?

ובינינו? לא שייך לכאן.

איכות תרבותית לא מייצרים בסרט נע, היא לא נבחנת באמות המידה האלה, היא חייבת לעמוד במבחנים אחרים.

כך שמה שנשארים אתו הוא דבר פשוט: היום מוזיקה מזרחית נשמעת על-ידי חלק גדול מאוד של העם היושב בציון, אולי יותר מז'אנרים אחרים והיא לגיטימית ברדיו כמו כל ז'אנר אחר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני במודגש.

ישראל IL62 כתב:"קודם כל המוזיקה המזרחית היא היא המיינסטרים היום ולא המוזיקה המתנשאת האשכנזית ששלטה והתיחסה בבוז למוזיקה הנ''ל"

א. ממתי מוזיקה - אשכזנית, תאילנדית, ברזילאית, או מפטגוניה עילית - היא מתנשאת או משהו? מוזיקה היא תווים מנוגנים, בהקשר שלנו מדובר על תוספת של מילים ליצירת מה שנקרא שיר או פזמון. "היא המינסטרים" הוא ציון עובדתי, לא קשור לאיכות. כל שירי האירויזיון הם האבא והאימא של המיינסטרים. אז?

צודק בהחלט. זה לא המוסיקה אלא היוצרים, השדרנים שנתנו יד לאותה אפליה שלא הסכימה לקבל את היוצרים המזרחיים.


ובנוסף: איך מוזיקה יכולה להתייחס בבוז או בכל צורה אחרת למוזיקה אחרת?

לא מוסיקה - יוצרים ושדרנים.

ב. המושג ניצחון מבטא מצב שהוא תוצר של עימות. לא ידעתי שהיה דבר כזה בין סוגי המוזיקה עצמם.

שוב, בין היוצרים. והיה וואחד עימות. מזה עימות? כמעט מכות בתחנות הרדיו.

ג. העובדה שמוזיקה (או כל דבר אחר) נעשית פופולרית או לא, אינה אומרת דבר וחצי דבר על איכות, מכיוון שאין כל מתאם הכרחי בין הנ"ל.

נכון מאוד. גם אז וגם היום יש זבלה ויש יצירות מדהימות ויש אפילו אמצע.

ד. העובדה שהיום חלק ניכר של הישראלים מדברים עברית עילגת, למשל, אומרת שרוב הישראלים מדברים עברית עילגת. זה לא אומר, למשל, שהעברית שלהם איכותית. האם מי שמדבר עברית תקינה הופכת אותו למתנשא?

יש עברית ספרותית ויש עברית מדוברת. השירה ה"מזרחית" הייתה עשירה מילולית מכל שיר "עברי" בתקופה ההיא. היום? הרוב, גם "עברי" וגם "מזרחי" זה מזבלה אחת גדולה למעט כמה איכותיים שהטקסט חשוב להם {משני הצדדים}.

ה. אבל, במקום לדבר על החתונות של היום, והפלייליסט של השבוע, נסו לחשוב: מה יישאר ממנה בעוד כך וכך שנים, כאשר הזמן, השופט הגדול, יאמר את דברו. הפופ של שנות השמונים, זה שהאפיל על הרוק שקדם לו, לא ממש נשאר.

ואייל גולן עדיין נשאר, גם ישי לוי, גם קובי פרץ נמצא שם כמה שנים טובות {לא מעט} ואפילו בועז שרעבי. ישמעו אותם עוד הרבה שנים קדימה בדיוק כמו שישמעו את משינה, היהודים ועוד כמה טובים מהצד הלא מזרחי. בקיצור, כיום מגלים את הז'אנר למרות שיכלו לגלות אותו כבר אז. הסיבה שזה קורה רק היום לא קשורה לז'אנר, היא קשורה לאנשים המשפיעים.


ו. העובדה שעשרות מיליוני דרום אמריקאים רואים טלנובלות, לא הופכת אותן למשהו שערכו רב מעצם העובדה הזאת.

זה מתאים לשני הצדדים {בעניין המוסיקה כמובן}

ה. מוזיקה מזרחית, כמו כל ז'אנר אחר במוזיקה, מייצרת סחורה משובחת (מעט מאוד, כמו בכל ז'אנר אחר) לא מעט בינוני והרבה זבל. מכיוון שהשטנץ פשוט - וביננו חוזר על עצמו - הקלטה היא עניין של מה בכך והקהל הרב ישנו, הסחורה מרובה. היום, לאור ההצלחה היא מרובה מאוד מאוד. מכאן ועד לאיכות המרחק הוא כמעט כמו המרחק בין כדור הארץ לכוכב בית אגוזה.

נכון מאוד. וזו הסיבה שפתחתי את הפוסט הזה.


ו. התגובה הזאת "ניצחנו" היא תגובה של המקופח-האדם - לא של המוזיקה - ואינה קשורה לאיכות. המקום שמוכר הכי הרבה מזון בעולם הוא מקדונלד. יותר מאשר מוזיקה מזחרית מייצרת שירים. אז?

התגובה "ניצחנו" היא לאחר שהיו מלחמות ועימותים. מכיוון שאינך מודע לכך התגובה אתה מגיב באופן הזה.


ז. ואחרון: עד עכשיו לא אמרתי דבר אל איכותה של "המוזיקה המזרחית/ים-תיכונית" הנוהגת במקומותינו. רק על העיקרון שבדיון על מוזיקה כזאת או אחרת מדובר לא עליה-עצמה אלא על עניין חברתי. זה חשוב, שווה התייחסות, אבל גם כל האפליה ביחס לעדות המזרח, ההתנהלות החמורה כלפיהם וכיו"ב, יחד עם העלייה העצומה בפופולריות שלה אינה הופכת אוטומטית את המוזיקה המזרחית של היום לאיכותית או משהו.

איכות זה סיפור אחר לגמרי. ג'ז, למשל, הוא ז'אנר צנום מאזינים. מה לעובדה זאת ולאיכות?

ובינינו? לא שייך לכאן.

איכות תרבותית לא מייצרים בסרט נע, היא לא נבחנת באמות המידה האלה, היא חייבת לעמוד במבחנים אחרים.

כך שמה שנשארים אתו הוא דבר פשוט: היום מוזיקה מזרחית נשמעת על-ידי חלק גדול מאוד של העם היושב בציון, אולי יותר מז'אנרים אחרים והיא לגיטימית ברדיו כמו כל ז'אנר אחר.

לגבי המשפט האחרון - לא מדויק.
היא עדיין לא ממש לגיטימית. תוכנית רדיו שמצהירה שהיא מנגנת רק מוסיקה "עברית" אינה רואה את משה פרץ, אייל גולן, ישי לוי, איציק קלה ועוד רבים וטובים כזמרים עברים. אז? האם זה לגיטימי או שמה הסלסול שבקולם מביא את הסגנון הזה להפוך למשהו "ערבי".
 

il62

עוסק בתחום
הודעות
595
מעורבות
32
נקודות
28
יואל
אתה צודק לגבי המינוחים וזה הרי ברור
אבל התשובה שלך כאילו נכתבה או כאילו מעוררת דז'ה ווה לתשובות של עורכי גלי צהל
היא בתוך תוכה כבר חושפת את קוי מחשבתך על הענין
וזה לגיטימי.....
נמר -האיכר שניצכנו
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
יואל
אתה צודק לגבי המינוחים וזה הרי ברור
אבל התשובה שלך כאילו נכתבה או כאילו מעוררת דז'ה ווה לתשובות של עורכי גלי צהל
היא בתוך תוכה כבר חושפת את קוי מחשבתך על הענין
וזה לגיטימי.....
נמר -האיכר שניצכנו

בדיוק. זה ממש ציטוט של חבר קרוב {לא משנה מי} שהוא עורך משנה בגלגלץ.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
גם הוא ניצח.
 

תמונות מצורפות

  • Zubin_Mehta.jpg
    Zubin_Mehta.jpg
    KB 26.3 · צפיות: 442

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הוא לא היה צריך להלחם אורי לכן לא היה לו נצחון. מה שכן, המוסיקה שהוא הולך בדרכה היא בהחלט נצחון אחד גדול לאורך מאות שנים. לכן, אין לזלזל באף סגנון ובאף יוצר. כל אחד טוב בדרכו שלו כל עוד הוא עושה זאת בגלל שהוא אוהב את מה שהוא עושה ואחר כך אוהב את הרווחים שמה שהוא אוהב מניב.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
מרתק.

לשמוע את הטענות המעייפות האלה על אפליה של עדות המזרח במוסיקה ב2010 , כשהמוסיקה המזרחית ותרבותה שולטים במדינה,
וכשאנשים כמו בועז שרעבי ומצד שני מתי כספי, מופיעים בפרסומות מביכות כדי לאכול, וכוכבי הסגנון חיים כמו מלכים ועוד רבים על קמפיין לחומוס, לא בדיוק מתחבר.

מעניין איך אתה יודע בבטחון כזה רב על מה אנשים ברמה של זובין מהטה היו צריכים להלחם ..
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
נמר "לגבי המשפט האחרון - לא מדויק. היא עדיין לא ממש לגיטימית. תוכנית רדיו שמצהירה שהיא מנגנת רק מוסיקה "עברית" אינה רואה את משה פרץ, אייל גולן, ישי לוי, איציק קלה ועוד רבים וטובים כזמרים עברים. אז? האם זה לגיטימי או שמה הסלסול שבקולם מביא את הסגנון הזה להפוך למשהו "ערבי".

טעות. 1. "לגיטימיות" בהקשר הזה אינה קמה ונופלת על החלטה של גוף יחיד (שבמקרה הזה) יש לו עורך וחצי. 2. צריך לבדוק (במקרה של התחנה הזאת) מה היא ההגדרה שלהם לעברי. 3. אם תחושת הלגיטימיות קמה ונופלת על תחנת רדיו כזאת או אחרת ב-2010, אז...

בכלל: מעבר לטעות הבסיסית המתייחסת למה שאני יודע ומה לא, בסופו של דבר מדובר על שינוי טעם וקבלה של שלוש-ארבע תחנות רדיו. אה, כן ועל כך שהם מושמעים ברוב החתונות.
וואוו.
נמר: "יש עברית ספרותית ויש עברית מדוברת. השירה ה"מזרחית" הייתה עשירה מילולית מכל שיר "עברי" בתקופה ההיא. היום? הרוב, גם "עברי" וגם "מזרחי" זה מזבלה אחת גדולה למעט כמה איכותיים שהטקסט חשוב להם {משני הצדדים}.|"

על איזו שירה מזרחית אתה מדבר? הייתה עשירה ממי ומתי? מה זה התקופה ההיא?

מי יישאר ומי לא: בעולם הפופ הקליל, ושם זה נמצא, העסק מתפוגג מהר, מאוד מהר. בועות סבון לא חיות הרבה זמן.

***

ישראל: "אתה צודק לגבי המינוחים וזה הרי ברור. אבל התשובה שלך כאילו נכתבה או כאילו מעוררת דז'ה ווה לתשובות של עורכי גלי צהל היא בתוך תוכה כבר חושפת את קוי מחשבתך על הענין

א. ציינתי במפורש שלא התייחסתי לאיכות המוזיקה. ב. ואם כבר: הבעיה של המוזיקה המזרחית היום אינה בהיותה מזרחית, שהרי הייתה משופעת ביוצרים דגולים מני אז.
מה שיש היום - בדיוק כמו בפופ, MTV ועוד כמה ז'נרים סופר פופולריים בארצותיהם, יבשותיהם או בכלל עולמנו - הוא תעשייה וייצור סינטטיים מחומרים לא ממש משובחים.
עצם העובדה שהמזרחים בכלל והמוזיקה המזרחית בפרט היו מקופחים לאורך השנים פשוט לא עושה את המוזיקה המזרחית היום לטובה. אין קשר בין השניים.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מרתק.

לשמוע את הטענות המעייפות האלה על אפליה של עדות המזרח במוסיקה ב2010 , כשהמוסיקה המזרחית ותרבותה שולטים במדינה,
וכשאנשים כמו בועז שרעבי ומצד שני מתי כספי, מופיעים בפרסומות מביכות כדי לאכול, וכוכבי הסגנון חיים כמו מלכים ועוד רבים על קמפיין לחומוס, לא בדיוק מתחבר.

מעניין איך אתה יודע בבטחון כזה רב על מה אנשים ברמה של זובין מהטה היו צריכים להלחם ..

כנראה לא הבנת. האמנים הללו טוענים שכאשר הם היו "למטה" ואחרים {מז'אנר אחר} היו למעלה הם שתקו. והיום כשהם למעלה מכפישים אותם ואת פעלם ומאשימים אותם בתת רמה. זה באמת רק בגלל שהם שייכים לז'אנר המזרחי ולא משום סיבה אחרת. רוצה הוכחות לכך? יש לי, רק תבקש.

בועז שרעבי לא רעב ללחם, הוא יכול לפרנס את עצמו + כל המשפחות משמאלו ומימינו בשכונה שהוא גר בה. הסיבות להשתתפותו בפרסומת הן אחרות ואינן קשורות לכסף. מתי כספי עשה את הפרסומת הזו בגלל כסף. אגב, גם אבנר גדסי לא עשה את הפרסומת בגלל כסף, הוא עשה את הפרסומת כי הוא הולך להוציא תקליט חדש {אוטוטו אגב}.

לגבי זובין מהטה.
הוא ממש לא היה צריך להלחם בשביל שיכירו במוסיקה שהוא מחובר אליה. הוא לא היה צריך לחשוש שלא ינגנו אותה או שלא יכניסו אותו להיכל התרבות. הוא גם לא היה צריך לחשוש שיגידו שהוא מייצג "תת רמה" של ז'אנר. אם היתה מלחמה שהוא השתתף בה היא היתה קלה בכל פרמטר מהמלחמה שנלחמו אותם זמרים מהז'אנר המזרחי. העובדות מדברות בעד עצמן ידידי, אני מכיר באופן אישי את השוק הזה ומה שהוא עבר.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אגב זובין הייתה בדיחה :)
הוא במקרה נולד כבן למעמד גבוהה בהודו, למשפחה אמידה מאוד, והתלבט מתברר בין לימודי רפואה לבין מוזיקה.
בסוף הוא נשלח לבי"ס מאוד מכובד בו למד.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור