כאן נשברתי !


נקדי

אוהב את התחום
הודעות
172
מעורבות
0
נקודות
16
צהריים טובים,
חשבתי ברצינות על השקעה בפטיפון על רכיביו הנלווים בסכום של כ-10,000 ש' אך כשקראתי את הדברים הבאים, החלטתי לרדת מהנושא.


:Katzofe
אתמול האזנתי למיסה של באך (גרדינר-ארכיב) מתחילתה ועד סופה סה"כ 4 צדדים.
בתחילת כל צד הסאונד נשמע טוב בכל פרמטר ולא נראה שיש בעיה כולשהי (קצת
רעש רקע מהתקליט) כאשר התקליט הגיע לסוף כל צד,החלו עיוותים בעיקר כשנכנסה
המקהלה ,הסולנים נשמעו לפתע צרודים וחווית האזנה ירדה לפתע פלאים .
האם לכך יש לכם פתרון???

נמר:
אין לכך פיתרון עם זרוע פיבוט. יש פיתרון עם זרוע ליניארית.

שמעון:
זה נכון, אבל לא לגבי סוף התקליט. פה שום זרוע לא תעזור.
הפתרון של חלק מחברות התקליטים האודיופיליות הנוכחיות הוא לצמצם את זמן ההאזנה של כל צד ולהגדיל את המהירות, כלומר, תקליט 33 יחיד הופך לשני תקליטי 45, וזה פותר כמעט לגמרי את הבעיה שעופר העלה.

Katzofe (בתגובה לנמר):
לא בטוח,בסוף התקליט החריצים צפופים יותר אם כי זרוע ליניארית סביר
שתתפקד טוב יותר, אבל יש לזרוע ליניארית בעיות משלה ( הזרוע של clearaudio
נסעה בשעתו פעם או פעמיים לגרמניה,למה? (sad))

מקור:
http://www.dtown.co.il/forum/17047-רך-או-קשה-מה-עדיף.html#post125458
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
בתקליט תקין, עם זרוע טובה ועם מחט תקינה אין שום בעיה.

לתופעה המתוארת יכולות להיות כמה סיבות:
1. ראש שלא הותקן באופן מקצועי במיקום האופטימלי. בשל כך תהיה זוית לא נכונה בין הראש לחריצי התקליט שתתבטא בצורה הקריטית ביותר בסוף התקליט.
2. זרוע לא תקינה או ראש בסוף חייו, גם כאן, הטרקינג הבעייתי ביותר הוא בסוף התקליט ולכן שם הבעיה בולטת.
3. תקליט שנוגן במחרשה, גם פה השפעת החרישה תהיה קריטית יותר בסוף התקליט.

בקיצור, לקנות פטיפון בגלל דיווחים בפורומים זו טעות, מצד שני גם לא לקנות פטיפון בגלל דיווחים בפורומים זו טעות. כל עוד לא התנסית בעצמך בנושא, כל זה מהווה התפלספות מיותרת.
 

נקדי

אוהב את התחום
הודעות
172
מעורבות
0
נקודות
16
אייל מכובדי, לפני שאני נכנס לתחום תובעני כמו פטיפון, אני עושה בדיקה מה זו החיה הזו בכלל, על כל היבטיה - מעלות וחסרונות. מה אומרים אלו שמכירים את הנושא, דהיינו לקרוא את החומר הרב שמופיע כאן בפורום (ובכל מקום אחר) על הנושא.

ביחס לתשובתך, א"כ מדוע החבר'ה שהגיבו למתלונן ענו תשובה אחרת לגמרי, הרי יש להם ידיעה בתחום האנלוגי.
מן הסתם הם הניחו שיש הרבה יותר מעבר לסיבות הטריוויאליות שציינת.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
כתבתי את זה אז.
היום אין לי בעיה גם בסוף התקליט.

וגם עם הזרוע הקודמת טיפלתי בבעיה.

בקיצור.
ביום שישי הקרוב יש מפגש מדהים אצל זיו. בוא. כדאי לך, במיוחד בשלב הזה.

http://www.dtown.co.il/articles/2891.html
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
מה שעופר כץ כתב מבוסס על ניסיונו האישי. כתבתי לך כמה סיבות המסבירות זאת.

מה שנמר כתב התייחס לחלק ספציפי מאוד בשאלתו. זרוע ליניארית אכן מצמצמת את סיכוי הטעות הגיאומטרית, ולכן גם במקרה ש, למשל, התקליט במצב לא טוב, או המחט בשלבי גסיסה, זרוע כזו תצמצם את הבעיה.כמו כן היא לא דורשת כיוון לגיאומטריה של התקליט, ולכן אי אפשר לטעות בה בנושא כוון זה (אפשר לטעות בה במגוון כוונים אחרים, כמובן).

מה ששמעון הנ"ל כתב, לא יודע מי זה, לא יודע מה נסיונו והבנתו.

אז הינה, כאן כותב לך עוסק מסחרי בעל אינטרס לקדם את התחום האנאלוגי, אבל מסביר לך אחד לאחד ובאופן מפורט ורציונלי כל מה שנכתב למעלה, וגם יכול להוכיח לך שאין בעיה, כמו שיכול להוכיח לך גם כל איש מקצוע רציני אחר..

אז אתה יכול לקרוא ולקרוא ולקרוא, זה לא יעזור לך להגיע למסקנה נכונה.
 

נקדי

אוהב את התחום
הודעות
172
מעורבות
0
נקודות
16
נמר, תודה על ההזמנה אבל מה לעשות, יום ו' הוא מעט עמוס עבורי.... וכידוע לך אני נמצא הרחק ממקום המפגש.
אשמח אם תרחיב איך פתרת את הבעיה.
ממה שקראתי, בתקליטים המודפסים כיום הבעיה אינה קיימת אבל רוב תקליטיי הינם משנות ה- 60-70.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הפתרון הוא בעזרת כיוונון עדין, ראש איכותי מאוד ותקליטים טובים.
חשוב לא פחות עניין הנקיון.

בכל מקרה. תקליט שנשמע לא טוב בסופו כמו שעופר מתאר מצביע על בעיה בתקליט/ראש/זרוע או הכל ביחד. ההבדלים רחוקים מלהיות דרמטים כמו שהוא מתאר.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
בתקליט תקין, עם זרוע טובה ועם מחט תקינה אין שום בעיה.

לתופעה המתוארת יכולות להיות כמה סיבות:
1. ראש שלא הותקן באופן מקצועי במיקום האופטימלי. בשל כך תהיה זוית לא נכונה בין הראש לחריצי התקליט שתתבטא בצורה הקריטית ביותר בסוף התקליט.
2. זרוע לא תקינה או ראש בסוף חייו, גם כאן, הטרקינג הבעייתי ביותר הוא בסוף התקליט ולכן שם הבעיה בולטת.
3. תקליט שנוגן במחרשה, גם פה השפעת החרישה תהיה קריטית יותר בסוף התקליט.

בקיצור, לקנות פטיפון בגלל דיווחים בפורומים זו טעות, מצד שני גם לא לקנות פטיפון בגלל דיווחים בפורומים זו טעות. כל עוד לא התנסית בעצמך בנושא, כל זה מהווה התפלספות מיותרת.

הבנתי שאת הסיבות הנ"ל אתה מייחס לי ולכן כמה הבהרות:

ממך רכשתי פטיפון + זרוע שהורכבו על ידך בצורה רשלנית עם סטיה גבוהה מאחר וקדחת חורים במיקום לא מדוייק
והברגים היו קטנים מדי..

הזמנתי מיצרן הזרוע מטריצה חדשה ועל פיה קדחתי חורים חדשים אצל מומחה וכך מוקמה הזרוע בדיוק אופטימלי
לפי הוראות היצרן .
 

נקדי

אוהב את התחום
הודעות
172
מעורבות
0
נקודות
16
עופר שלום !
האם נכון להיום, העיוותים וכד' בסוף התקליט כבר לא קיימות ?
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
בכל מקרה. תקליט שנשמע לא טוב בסופו כמו שעופר מתאר מצביע על בעיה בתקליט/ראש/זרוע או הכל ביחד.

לא נכון!! בעיית misstracking קיימת בכל זרועות pivot ומחריפה ככל שמתקרבים לסוף התקליט ,גם אם הכל מכוון ובמצב
מצויין.
כמובן שככל שהמוסיקה פחות 'עמוסה' וצד התקליט קצר יותר יש פחות בעיות
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
עופר. אני לא מדבר על הסטנדרטים שאתה מכיר. אני מדבר על מערכת אנלוגית מכוונת, זרוע ברמת רפרנס וראש מורדני ואיכותי. מכיוון שאינך מכיר את המערכת שלי וכיצד היא מנגנת בסוף תקליט אז כל מה שאתה אומר משמעותו זניחה יותר מהדיעה של הכלב של השכנה שלי על המצב הבטחוני בדרום שוויץ.

במילים אחרות. אין לך מושג אבל אתה צועק בכל גדול "לא נכון". לזה אתה מוסיף שלושה סימני קריאה בקשיחות שאמורה לבסס את דברייך. ברחוב היו אומרים לך "יאללה יאללה". כאן קצת יותר מסובך.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
אני מדבר על מערכת אנלוגית מכוונת, זרוע ברמת רפרנס וראש מורדני ואיכותי. מכיוון שאינך מכיר את המערכת שלי וכיצד היא מנגנת בסוף תקליט אז כל מה שאתה אומר משמעותו זניחה יותר מהדיעה של הכלב של השכנה שלי על המצב הבטחוני ב
.

נו ו...

לגופו של עיניין----נאדה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אמרתי.

מערכת אנלוגית איכותית ומכוונת היטב. הראש הזה. צריך ללמוד להגיע לממוצע של הטרקינג. מכוונים את הפטיפון על פי סוף והתחלה של תקליט. אם שניהם נשמעים טוב אז לא תהיה לך בעיה בסוף התקליט. אבל יש קאצ' - מכוונים עם האוזניים!!!

אני מוכן להשמיע לך את זה. לא בעיה בכלל. כבר כמה וכמה אנשים שמעו אצלי תקליטים שלמים (קלאסי) ולא חשו שיש נפילה או חוסר דינמיות בצליל גם בסוף התקליט.
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
ערב טוב נקדי.
כתבת : " אני עושה בדיקה מה זו החיה הזו בכלל, על כל היבטיה ".
לא עדיף בדיקה מעשית/פיזית ?
לקרוא מגוון דעות זה אחלה, מעשיר את הידע. אבל לקבל החלטה עפ דעות של אחרים בלבד?
(בין אם הן לטובה והן לרעה).
אין כמו לבדוק בפועל את הדברים.
בהצלחה.
: -)
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
עד כמה שזכור לי, את ה-VTA מכוונים לפי השמיעה מאחר וקשה לקבוע בוודאות שהזרוע מקבילה ממש לתקליט, בנוסף יש לכוון
VTA ספציפי עבור כל תקליט ועוד יש הטוענים שהזרוע לא אמורה להיות ממש מקבילה ..

אולי תספר כיצד יש לכוון Azimuth לפי האוזניים ,גם אם ניחנת בשמיעת עטלפים סביר שלא תצליח..
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
דמינישט.

ההמלצה שלך על פניה היא אולי הנכונה וההגיונית ביותר. אבל יש כאן בעיה קטנה. ידידי נקדי אינו מכיר די את התחום האנלוגי. לכן אם יתנסה בעצמו יש סיכוי יותר מסביר שיפיל את התוצאה על כיוונון לא נכון, בחירה לא נכונה של פטיפון או ראש. אולי אפילו תקליטים שחוקים שנראים נפלא (נתקלתי בכאלה).

על מנת להתנסות נכון באנלוג עליו להעזר באחד שמכיר את התחום מקרוב, יודע לאלף את החיה הזו באופן כזה שתתנהג יפה. יפה מאוד אפילו. וזה לא תרגיל קל לאחד שנוגע לראשונה בפטיפון על מנת לסחוט ממנו את המיטב (לא מדבר על "היה לי פטיפון בצעירותי והנחתי בו אלפי תקליטים).

אני חושב שהוא מוכרח להשקיע מאמץ ולהגיע למפגש אצל זיו. זה בהחלט יהיה מצוין עבורו ועבור כל חובב אנלוגי בכלל.

מה איתך דמינישט. אולי תבוא למפגש? אני ממש אשמח לפגוש את האיש מאחורי הניק ניים.(ורד)
 

נקדי

אוהב את התחום
הודעות
172
מעורבות
0
נקודות
16
ערב טוב נקדי.
כתבת : " אני עושה בדיקה מה זו החיה הזו בכלל, על כל היבטיה ".
לא עדיף בדיקה מעשית/פיזית ?
לקרוא מגוון דעות זה אחלה, מעשיר את הידע. אבל לקבל החלטה עפ דעות של אחרים בלבד?
(בין אם הן לטובה והן לרעה).
אין כמו לבדוק בפועל את הדברים.
בהצלחה.
: -)

אכן אתה צודק כי אין כמו לבדוק בפועל אבל לדעתי ישנו שלב מקדים, והוא לברר מנסיונם של אחרים, מה הן חולשותיו (אם ישנן) של המכשיר 'המפונק' הזה.
בדוגמה שלנו, לא נעים, ואף מתסכל להשקיע כסף ואח"כ לגלות שבעצם לקראת סוף התקליט אתה עשוי להתאכזב מהאיכות.
 
נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אכן אתה צודק כי אין כמו לבדוק בפועל אבל לדעתי ישנו שלב מקדים, והוא לברר מנסיונם של אחרים, מה הן חולשותיו (אם ישנן) של המכשיר 'המפונק' הזה.
בדוגמה שלנו, לא נעים, ואף מתסכל להשקיע כסף ואח"כ לגלות שבעצם לקראת סוף התקליט אתה עשוי להתאכזב מהאיכות.

נראה שאתה מחפש סיבות לא לרכוש אחד
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,060
נקודות
113
לא נכון!! בעיית misstracking קיימת בכל זרועות pivot ומחריפה ככל שמתקרבים לסוף התקליט ,גם אם הכל מכוון ובמצב
מצויין.
כמובן שככל שהמוסיקה פחות 'עמוסה' וצד התקליט קצר יותר יש פחות בעיות

עופר, בתור פיזיקאי, אתה בטח יודע כיצד נראית קשת הסטייה של זרוע פיווט על תקליט
למעשה ישנן 2 נקודות על גבי התקליט ששם המחט יושבת בול (אם יש 5 רצועות לצד, השניה והרביעית ישמעו הכי מדויק), וככל שמתרחקים מהן יש סטיה מאוד קלה.
גם בתחילת התקליט יש סטייה גדולה של הזוית!
כך שפיזיקלית, אם הזרוע מעוותת בסוף התקליט, היא תעוות גם בתחילתו!
שאר העיוותים שאתה שמעת בסוף התקליט נובעים מהתקליטים עצמם או מהראש שלא היה בשיאו/ לא מכוון!
ראש MC לרב אחרי 1500 שעות מתחיל לרדת ביכולת המעקב שלו, ובסוף התקליט שומעים את הירידה הזו בבירור.
ד"א, לגבי זרועות פיווט, אף אחד פה לא ציין את ההבדל בין זרועות 9 אינץ' ל12 אינץ'
זרועות 12 טובות מנגנות את התקליט מאוד קרוב לזרוע ליניארית, מכיוון שאחוז הסטייה שלה קטן מאוד ולדעתי ההבדלים בין 12 טובה ללינארית הם ממש קטנים עד זניחים עם רב סוגי הראשים .
 

נערך לאחרונה ב:

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
בעיית סוף התקליט נובעת לא רק מבעיות זווית הציר אלא בעיקר מירידת המהירות הקווית שהמחט "רואה" ואיתה יורדת צפיפות האינפורמאצייה, כמו גם היכולת להפיק צלילים גבוהים באותה עוצמה כמו בהתחלת התקליט, עקב כך שהתעלות נעשות זוויתיות יותר (קרובות יותר להיות מאונכות לכיוון התנועה), מה שלא מאפשר למחט, טובה ככל שתהייה בראש הטוב שייהייה, לעקוב בלי mistracking.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור