ייעוץ בבחירת מצלמה למתחילים חובבים


משפחת ויסברג

חבר מתחיל
הודעות
1
מעורבות
0
נקודות
1
שלום רב,
אנחנו צלמים מתחילים בגדול. מחפשים מצלמה לצורך צילום בסיסי: ילדים, משפחה, טיולים. הרבה מהתמונות יהיו בתוך בית\ בתאורה לא מספקת ולכן חשובה לנו מצלמה שתוכל להתמודד עם זה. כמו כן, כמובן שנשמח שהתמונות יהיו כמה שיותר איכותיות (בהתחשב במחיר). בנוסף, חשוב לנו גם הוידאו.
התקציב הוא בערך 1300 אבל נוכל להוסיף עוד כ-\400300 שקל אם התוספת תשפר משמעותית את האיכות.

נטיית הלב היא Canon, פשוט כי זה מה שאנחנו מכירים אולי..:)
אחרי שיטוט קצר בפורומים מתלבטים על:
canon sx60- ראינו עליה המלצות מעולות, אבל משום מה ראינו שכאן ממליצים להתרחק מדמויי SLR.
ושלוש קומפקטיות:
canon G9X
canon SX 720
ופנסוניק TZ70

ָָָׁ**ראינו שישנה חשיבות לגודל העדשה, מה שממש מעלה את מצלמת הG9X" מצד שני ראינו שהזום שלה הוא רק 3 (לעומת ה720 לדוגמא שהוא 40)- זה לא חיסרון משמעותי?

תודה רבה רבה מראש!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
כאשר קרואים ביקורות על מצלמות צריך להבין שהביקורת היא יחסית, כולמר לא משווים מצלמה פשוטה למצלמה יקרה - משווים כל מצלמה בתוך הקטגוריה שלה (בכל אופן כך כתב רציני יעשה), אם הביקרות היא של משתמשים אז זה מאוד תלוי במקרות ובהתיחסות והידע האישי שלו ועל כך אני לא יכול להגיב.

מצלמות דמויות SLR מספקות חיישן קטן עם עדשה עם טווח זום ענק (הרבה מעבר לנדרש לרוב האנשים), והיא באה בגוף גדול ומרשים, אבל מספקת איכות תמונה בנונית מול מצלמה קופקטית רגילה בגלל שעדשה עם זום גדול מביאה איכות אופטית פחות טובה - כאשר מוסיפים לכך מחיר לא סביר אלו מצלמות שאני אישית מאוד לא אוהב.

קנון SX720 מספקת איכות תמונה טובה יותר מה SX60 ובמחיר זול יותר ועדיין עם טווח זום מוצלח שמספק מעל הראש כל אחד.

הפנסוניק TZ70 מאוד דומה ביכולות לקנון SX720 רק שהיא מחברה אחרת והבחירה באחת או בשנייה מאוד אישית - לדעתי לקנון ממשק משתמש נוח יותר לשימוש כל שחץ הבחירה יהיה לכיוון שלה.

הקנון G9X זו כבר חייה אחרת לגמרי עם כל המצלמות לעיל הם בעלות חיישן בגדול 1/2.3 אינצ שזה החיישן הקטן ביותר שיש במצלמות קומפקטיות (וזהה בגודל לחלק ממצלמות מהטלפונים הטובים), בקנון G9X יש חיישן בגדול 1 אינצ (כן לגדול החיישן יש משמעות גדולה על איכות התמונה). היות וזו כבר מצלמה עם איכות תמונה טובה יותר היא גם באה עם עדשהה טובה יותר שכאמור ללא טווח זום גדול יכולה להיות טובה יותר - אז כן להרבה אנשים חוסר בטווח זום מאוד מפריע.

בטווח מחיר הזה אני לא מכיר פתרונות אחרים, צריך להתפשר וכל אחד מחליט על מה הוא צריך להתפשר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור