יושב גבוה יושב נמוך - אקוסטיקה.

  • פותח הנושא dupo
  • פורסם בתאריך

dupo

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
24
נקודות
18
היי , ערכתי ניסוי קטן בעניין חילוקי הדעות בנושא הישיבה בגובה רצוי מול הרמקולים , החוק היבש אומר לשבת בגובה הטוויטרים אומנם אחרים וטובים בתחום ממליצים על ישיבה בגובה נמוך בהרבה מה שאני עשיתי זה לשבת בגובה מזרן המונח על הריצפה שמתחתיו ישנה פלטת עץ וכך האזנתי זמן רב היום החלטתי לשבת על שרפרף שהנחתי על המיטה שמעליו הנחתי כרית שמנמנה מה שנוצר הוא גובה סטנד סטנדרתי למיטה ומזרן בצעתי הניסוי לחילופין בסביבות ה-5 פעמים וזה הספיק בשביל לקבל תובנות .... אז ברגע שישבתי במצב המוגבה הגבוהים נשמעו חדים וברורים יותר אך כוחו של הבאס ירד ולהפך כאשר ישבתי ללא ההגבה הגבוהים נשמעו עמוממים ומעורפלים והבאס היה דומיננתי.


אשמח לשמוע מאוד אנשים שמכירים בסוגיה וערכו ניסוי :)
 

נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
בקיצור, מה שמגיע אליך בכינון ישיר נשמע ברור ובולט יותר...
 

dupo

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
24
נקודות
18
אפשר לראות את זה בצורה כזאת השאלה על מה מתבססים אנשים שדוגלים בשיטה זו או אחרת עוד מעניין אם העניין הוא נחרץ ותמיד אפסיד פרמטר מסויים לכן או לכן... , במה אתם דוגלים ? או האם אתם מכירים חיה אחרת... ?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני דוגל במה שנישמע הכי טוב למאזין, אין חוקים.

במקרה שלך אני נהנה יותר ומרגיש שהרמקול יותר בפוקוס כאשר יושבים גבוה יותר, כרגע הרמקול מרגיש קצת לא בפוקוס עם מקום ההאזנה הנמוך. תוכל לשים לב לזה בלי בעיה במוסיקה קלאסית מרובת כלים.

מה שאני יכול להציע לך הוא לשים כמה כריות ולשבת עליהן במהלך ההאזנה ולחיות ככה זמן מה {כמובן בלי לחזור בכלל למצב האזנה נמוך בתקופת המבחן} ולאחר מכן לחזור למצב האזנה נמוך, כך תוכל להיות בטוח שאחד מהמצבים טוב לך יותר וכך תדע כיצד לפעול ומה לשנות.


בהצלחה!
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
כמובן שכל אחד יאזין במיקום שנוח לו ושהכי ערב לאוזניו - אבל קחו בחשבון שיצרני הרמקולים (לא כאלו שמיוצרים בהזמנה מיוחדת) בעת שהם תכננו וייצרו את הרמקול התייחסו לנקודת האזנה "סטנדרטית" וייצרו את הרמקול כך שהוא יישמע במיטבו למי שיושב בצורה סטנדרטית.

לדעתי "ישיבה סטנדרטית" - גובה אוזניו של אדם בגובה ממוצע היושב מול הרמקולים.

שלמה
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אכן.
יש לזכור גם שלצלילים הגבוהים יש את הכיווניות הבולטת ביותר.
ככל שיורדים בתדר, יורדת גם רמת הכיווניות: לצלילים נמוכים של סאבוופר (אמיתי) אין כיווניות מורגשת, לכן ניתן למקמם שלא מול המאזין.
 

מתן

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
0
נקודות
0
זו בעיה ענקית....
לא תמיד ניתן למקם את עצמך במקום הטוב ביותר....
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
מתן.

לדעתי אתה טועה ואני חושב שבהחלט ניתן למצוא את המקום הטוב ביותר עבורך. אפילו אצלי יש את המקום המועדף שהוא בהחלט הטוב ביותר עבורי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור