חיפוש הגברה ל-803S B&W – הפתעה מ-Lavardin AP150


vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
אני בעלים של B&W 803 S, רמקולים נהדרים אך מאד מפונקים מבחינת הגברה, כבילה ושיכוך. במשך 9 שנים שהם אצלי, ניסיתי לא מעט מגברים (אמנם משולבים) – גם נורות וגם טרנזיסטוריים. כל מגברי נורות שניסיתי נשמעו עלוב ופשוט לא הזיזו את הרמקולים – לכן השתכנעתי שמגבר חייב להיות חזק באמת, כפי שכותבים בכל פורום אפשרי. כבר לא זוכר את כל המגברים הטרזיסטוריים שעברו דרכי בשנים אלה – הכי מוצלח ביניהם היה Luxman 507u. התאמתי לו ולרמקולים כבילה, והייתי מאד מרוצה מסאונד – עד שלקחתי לנסות פרה פסיבי טאונשנד אלגרי. חיברתי אותו לכניסת מגבר הכוח של הלקסמן, "שיחקתי" עם אינטרקונקטים (לאלגרי יש רגישות מטורפת לכבלים; בהחלפת אינטרקונקטים, סאונד יכול להשתנות מ-"wow" עד ל- "אוי ואבוי") וגיליתי שהמערכת שלי מסוגלת ליותר. להרבה יותר.

התעוררה בי סקרנות – האם אוכל לשפר סאונד עוד יותר באמצעות מגבר כוח ייעודי (למרות שנראה לי אז שבמגבלות החדר ורמת הציוד כבר אי-אפשר לשפר). האפשרויות היו מעטות, כי מגבר צריך להיות קטן יחסית (מגבלת המקום) - לכן כל מגברים חזקים class A נשרו (לצערי הרב). בין האופציות הזמינות, הבחירה הטבעית הייתה המגברים של Luxman , כי יש סינרגיה מעולה בין ה- 507 והמערכת. אבל "דגדג" לי לנסות שוב הגברת מנורות – הפעם חזקה. טלפון לעופר (מאסטרו אודיו)– והמגבר Leben CS1000 מתייצב אצלי בסלון. בלי להיכנס לפרטים – זה היה רע, כנראה שהגברת מנורות באמת לא מתאימה ל-B&W מסדרה S (או שנדרשת הגברה הרבה יותר חזקה).

קובע הדגמה עם ערן (אודיופריק)– והוא מביא את Luxman M-700U . מחברים, ממתינים – פשוט לא זה. צליל כבד ומעורפל, במה קטנה והפרדה רעה. כנראה שלא השתלב עם האלגרי ו/או האינטרקונקטים.

שוב שיחה עם עופר – האם יש לו מגבר שיכול להתאים לי, והוא מציע לנסות את Lavardin AP150. התשובה שלי הייתה – לא, תודה. 50 ואט לערוץ, משקל מצחיק של 12 ק"ג. מה יש לו לעשות עם הרמקולים שלי? כעבור זמן מה שוחחנו עם עופר בנושא אחר, והוא שוב חזר לנושא של Lavardin. "המגבר מזיז רמקולים מאד קשים, אני מביא לך אותו לנסות". "מתי?" "עכשיו". טוב, הסכמתי - מה יש לי להפסיד? ואז הגיע wow. הייתי המום משליטה של המגבר ברמקולים. באס עמוק ומלטף. צליל עדין עם רכות נעימה – ויחד עם זאת, מאד מדויק, עם הפרדה מצוינת. הולוגרפיות. במה ענקית, בכל המימדים. זה היה נוק אוט. הסתבר שהרמקולים הקשים שלי קטנים על המגבר ה"לא רציני" הזה -הוא אפילו לא התחמם. כעבור יומיים נפרדתי מ- Lavardin, חיברתי שוב את ה-507 – והבנתי שאין דרך חזרה.

מאד ממליץ לנסות לכל מי שמחפש מגבר כוח, גם לרמקולים קשים. יש רק לקחת בחשבון שלמגבר הזה יש רגישות קיצונית למשטח עליו הוא מונח – כנראה בגלל משקלו הקטן. לבעלי סטנדים אודיו ייעודיים לא צפויה להיות בעיה (אם כי עדיין יש לחפש מיקום אופטימלי של המגבר על המדף – לאו דווקא באמצע).

וכמובן – תודה רבה לעופר על שירותו המדהים (ורד).
 

jabareen

חבר משקיען
הודעות
564
מעורבות
195
נקודות
43
תודה על השיתוף.
איזה אינטרקונקטים ניסת עם האלגרי?
איזה כבל השתלב טוב יותר עם האלגרי?
מה היו ההבדלים בין הכבלים השונים?
איזה כבל חובר לכניסות האלגרי ואיזה כבל חובר ליציאה ממנו למגבר כח?
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
+1
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
תודה.

ניסיתי עם האלגרי בכניסה והיציאה (בקומבינציות שונות ביניהם):

Kondo נחושת
Acoustic Revive – הדגם הזול, עדכני
Acoustic Revive – הדגם היקר יותר שלא מייצרים אותו יותר
Townshend F1 Fractal Ultra High End
Townshend DCT 300

התוצאה הכי גרועה הייתה, באופן מפתיע, עם הכבל הכי יקר בחבורה ביציאה או בכניסה - Townshend F1 Fractal Ultra High End - סאונד סגור ומתכתי. לא משנה איזה כבל היה מחובר כפרטנר. התוצאה הכי טובה – בחיבור של Acoustic Revive הישן בכניסה ו- Townshend DCT 300. ביציאה. כל האחרים היו "באמצע".

אבל, כפי שכתבתי קודם, יש כנקרא השפעה רבה של הציוד שמחברים לאלגרי כי זה פרה פסיבי. די בטוח שעם מדבר ופונו אחר התוצאה תהיה שונה.
 

jabareen

חבר משקיען
הודעות
564
מעורבות
195
נקודות
43
תתחדש ותהנה!(ורד)
מוזר לגבי ה fractal, זה הכבל האחרון שניתן לומר עליו שיש לו סאונד סגור!
כנראה הבעיה באי התאמה בין המקור שלך לכבל.
דע לך החוטים בתוך האלגרי (בפנים) הם fractal.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
תודה על השיתוף, לי תמיד כיף לשמוע על מוצר שמצליח לשבור קונספציה.
תתחדש.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
תודה למברכים (ורד)!
כנראה הבעיה באי התאמה בין המקור שלך לכבל.
כנראה שכן - או בין ה-fractal לבן זוגו (היה לי רק זוג אחד של האינטרקונטים האלה, הפרטנר תמיד היה שונה). כידוע, פרה פסיבי מאד רגיש לתיאום עקבות - אפילו אם הוא פרה שנאים.

מהכרות עם B&W סדרת S, מדובר ברמקול שזקוק להגברת high current amplifier
גם אני תמיד חשבתי כך - ואני מכיר את 803S שלי לא רע ;). מגברי high current שניסיתי (וניסיתי לא מעט ב-9 שנים שיש לי את הרמקולים) לא מתקרבים ברמת שליטה ב-803S ל- Lavardin AP150 (למען האמת, אין לי מושג מהו הזרם המקסימלי שהוא יכול לספק).
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,079
מעורבות
1,023
נקודות
113
לגבי משולבים, bladelius thor ii
Special core transformer
1800VA שולט היטב בסדרת ה-S של B&W
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
יציק,
שלא יהיו אי-הבנות – אינני טוען ש-Lavardin הוא המגבר היחיד ששולט בדרה S :). בטוח שיש עוד מגברים ראוים לרמקולים אלה. גם יתכן שבמרחבים גדולים ה- Lavardin עלול לא להספיק. אבל בחדר בדירה סטנדרטית AP150 יספיק מעל ומעבר. כפי שכבר כתבתי, הוא שולט בסדרה S בכלילות, לא יודע מהו הגימיק הטכנולוגי שמאפשר לו לעשות זאת. ולא סתם שולט אלא נותן צליל מאד נעים לאוזן - בניגוד למגברים חזקים רבים. דרך אגב – סדרה S היא 805, 804 ו-803; הדגמים הבכירים יותר (802, 800) הם D ויתכן שצריכים מגברים עתירי ואטים.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
תתחדש ותהנה, לברדין חברה לא מספיק מוערכת בארץ :D.

תומר
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
תתחדש - כתבת יפה, בטח גם נשמע מעולה,
אשמח לראות גם תמונות :)
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
תודה אלי. עד שהמגבר יגיע .... כך שבשלב זה - תמונות רק מהאינטרנט :D.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
כבעלים של המשולב ISx referense אני חושב שיש להם הגברה מעולה שמייתרת את החיפוש אחר משהו אחר לזמן רב, אני משתמש בכבילה של Nordost שהיא שילוב מדהים גם בגלל טכנולוגיית הייצור שדומה לזו שמשתמשת בה לוורדין לכבליהם וגם בגלל הנתונים החשמליים שמתאימים למגברים אלה, קיבוליות נמוכה והתנגדות.

"Lavardin is among a handful of companies utilizing Microwave technology in cable production. Nordost is one of them, with their Valhalla cables."
 
נערך לאחרונה ב:

miki185

חבר משקיען
הודעות
560
מעורבות
43
נקודות
28
לעופר של היום יש הרבה ניסיון ,עכשיו הוא מלמד אותי. תתחדש
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור