זמן איכות עם ויטלי - סיפור על ביקור


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
אוי ואבוי.

בוא נראה מה יש לנו.

זמן התייבשות, כידוע, הוא פונקצייה של לפחות טמפרטורה, לחות יחסית, רוח, ואולי עוד דברים שאני לא זוכר מהתיכון לפני יותר מ-40 שנה.

יש לנו כאן תהליך שבנוי ברמה של שניות -- 75 שניות של "החדרה" (בתקווה שהלבד לא התייבש קודם), ואחר כ-3.5 דקות שבמקרה אצלך על השולחן במטבח אינן מספיקות להתייבשות, אבל בנסיבות אחרות עלולות ליותר מלהספיק -- ואוי ואבוי אם מישהו בדיוק התקשר, או נפלה לך כוס ואתה צריך לנקות, או מישהו צלצל בדלת או קרא לך מהחדר השני, או הייה משהו ברדיו שתפס לרגע את תשומת לבך או הפסקת חשמל, וכו', שלא לדבר על סתם חם יותר, או יותר רוח, או אוויר יבש יותר.

ובכל אחד מהמקרים של איחור בשניות האלה, לא רק שהניקוי לא מנקה, אלא להיפך -- גורם להחדרת מוך לתוך הערוצים בצרוה מאוד קשה להסרה!!

שטיפה במיים מזוקקים + לחץ במברשת + לחיצת לֶבֶד די חזק בתהליך ואקום לא מספיק לצורך ניקוי המוך הזה, ואתה לא יודע מזה בכלל, עד שאתה לא מסיים לנגן את התקליט, שבינתיים גם נשחק במוך הזה :(

זה תהליך שאי אפשר לסמוך עליו. אני לא בעסק.

בינתיים סיימתי לבודד את המשתנים: בתקליט שהורטב במיים מזוקקים + LAdS שהתייבשו -- אין מוך.
כלומר האנזימים הם הבעייה. האפליקטור וצינורית הלבד של המכונה אינם בחגיגה.

אז הייה פה נזק רציני ממש:
  1. עשרות דולרים שהלכו על חומרים מיותרים ואפליקטורים והובלה

  2. כמה שעות טובות שהלכו על ניסויים ו"ניקויים" והתכתבויות ודיונים ונסיעה לביקור

  3. ערימה של תקליטים יקרים (חלקם יותר מ-$30 + הובלה) ש"נוקו" -- בעצם טונפו במוך הזה עמוק לערוצים, ואני לא בטוח שאני יכול לנקות אותם ביעילות -- הרי שטיפה נוספת לא יעילה, ולא בטוח ש-IPA מועיל כאן, או מה כן

  4. מעבר לליכלוך במוך, ייתכן שנגינת התקליטים ה"מנוקים" פגעה באיכותם באופן בלתי הפיך
הייה ברור מראש ש-#1+#2 הם הימור, שלקחתי ומילא, לא הצליח. לכשעצמו זה לא נורא. אבל #3+#4 זה כאב לב :(
נו, שויין. שאלה יהייו הצרות שלי בחיים.

ויטלי -- איך מנקים את שאריות המוך בצורה רצינית ואמינה, שלא יישאר מהם זכר?

עמיר

נ.ב., מישהו מעוניין בבקבוק כמעט מלא של אנזימים MoFi PLUS Enzyme Cleaner במחיר שלא כולל הובלה, נגיד $25?
 

נערך לאחרונה ב:

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
עמיר,

הסיפור הזה מתחיל להיות לא לרוחי. הדגמתי לך את התהליך על ניטי גריטי, והבהרתי שבדרך אחרת יש לבדוק/להתאים את הזמנים באופן פרטני. זה לא הרתיע אותך - החלטת לבדוק. ניסיתי לעזור לך לאורך כל הדרך. לא הצלחת כי לא הייתה לך סבלנות/רצון להתאים את התהליך למכונה שלך - עברת לשלב האשמות: כביכול, הכנסתי אותך להוצאות כבדות. אם כל הכבוד, אני לא אוכל לקחת אחריות על מעשיך. בנוסף, אתה מתבל את הסיפור בפנטזיות שלך לגבי ההשלכות של אי-עמידה בלוח הזמנים(נהרסו לך תקליטים, אבל הם לא נהרסו).

בתור סיכום:

1. הדגשתי מראש שעמידה בזמנים היא תנאי להצלחה. וכן, אני לא עונה לטלפונים ולא פותח דלתות כשאני מנקה - פשוט לא מתחיל אם ידוע לי שמישהו צריך לבוא.

2. לגבי התייבשות האנזים - אצלי הוא לא מתייבש תוך 3.5 דקות אפילו בימים החמים של הקיץ. מתייבש אצלך - מדוד כמה זמן לוקח לאנזים להתייבש ופעל בהתאם.

3. התייבשות אנזים לא גורמת לנזק בלתי הפיך - פשוט צריך להתחיל את התהליך מהתחלה

4. לגבי המוך - הסברתי לך שזה כנראה הלכלוך שאנזים משחרר, כתבתי שאצלי הוא נשאר על הלבד וניסיתי לתת לך פיתרון אך לא רצית להקשיב.


בזה אני פורש מהדיון. היה מאד לא נעים.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
אני מוכן לקנות ממך ולנסות
רונן,
אנזים בלבד יתן שיפור מינורי, אתה חייב לשלב אותו עם L'art du Son - לפי ההוראות בהודעה הראשונה בשרשור. אחרת חבל על הכסף.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
לא הצלחת כי לא הייתה לך סבלנות/רצון להתאים את התהליך למכונה שלך
השקעתי וחשבתי הרבה איך להתאים את התהליך למכונה שלי -- למשל אפליקטורים לא נחוצים אצלך, ואצלי כן.
ולא ההתאמה היא הבעייה כאן, כך שאינה הסיבה לכישלון.


עברת לשלב האשמות: כביכול, הכנסתי אותך להוצאות כבדות. אם כל הכבוד, אני לא אוכל לקחת אחריות על מעשיך
בשום מקום לא כתבתי ולא התכוונתי שאתה הכנסת אותי למשהו -- אני הימרתי על זה, זה לא עובד עבורי, ואני נשאר במצב בעייתי עם תקליטים שאני לא יודע לנקות ועם חומרים שאני לא צריך ושאר הנזקים שתוארו, ושהאחריות עליהם היא עלי ושלי בלבד.

אני במפח נפש שהוא שלי.

אתה לא מואשם בכלום ולא מתבקש לקחת אחריות על שום דבר.


בנוסף, אתה מתבל את הסיפור בפנטזיות שלך לגבי ההשלכות של אי-עמידה בלוח הזמנים(נהרסו לך תקליטים, אבל הם לא נהרסו).
לא דיברתי על "נהרסו" אמרתי ש:
  • אני לא יודע איך מנקים אותם מהמצב הזה
  • מוך עלול לגרום ל-mistracking, ו-mistracking עלול לגרום לנזק (בלתי הפיך) לתקליט.
  • אני לא יודע אם המוך הוא רך או לא, ואם הוא מתפקד כאבק קשיח, הוא עלול לשרוט את הערוצים
איפה אתה רואה כאן פנטזיות?

בתור סיכום:
1. הדגשתי מראש שעמידה בזמנים היא תנאי להצלחה. וכן, אני לא עונה לטלפונים ולא פותח דלתות כשאני מנקה - פשוט לא מתחיל אם ידוע לי שמישהו צריך לבוא

2. לגבי התייבשות האנזים - אצלי הוא לא מתייבש תוך 3.5 דקות אפילו בימים החמים של הקיץ. מתייבש אצלך - מדוד כמה זמן לוקח לאנזים להתייבש ופעל בהתאם.
לא הדגשת "שעמידה בזמנים היא תנאי להצלחה", כתבת שצריך להיות לא פחות מ-5 דקות, ולא אמרת להתאים את הזמנים לפי הייבוש, אלא להיפך -- העבודה היא לפי הזמן בלבד. גם מכל הגורמים שעלולים להשפיע, התייחסת רק לאורחים, ולא הדגשת שהזמן ו/או והייבוש הם קריטיים.
צריך לתזמן את קצב הפעולות כך שהאנזים יימצא על כל צד התקליט במשך של כ-5 דקות. פחות זמן – לא מספיק יעיל; יותר זמן – מתחיל להתייבש, וזה יפגע בצליל


3. התייבשות אנזים לא גורמת לנזק בלתי הפיך - פשוט צריך להתחיל את התהליך מהתחלה
האם זה הפיתרון המומלץ? האם האנזימים ימיסו את המוך שהם יצרו? האם צריך לחכות עד כמעט-התייבשות או שאפשר לקצר כדי למנוע סכנת התייבשות?

4. לגבי המוך - הסברתי לך שזה כנראה הלכלוך שאנזים משחרר, כתבתי שאצלי הוא נשאר על הלבד וניסיתי לתת לך פיתרון אך לא רצית להקשיב.
הסברת, הקשבתי, גם עשיתי את הניסויים שלי לבודד את המשתנים, ולא שלא רציתי להקשיב -- עירבבת בין שלבי ההחדרה לשלבי השטיפה של האנזים -- ממש לא היית קוהרנטי.
לגבי המוך - אני די משוכנע שזה הלכלוך המשוחרר ע"י האנזים, אבל משום מה האפליקטור הראשון/הלבד של המכונה לא אוספים אותו (המברשת מניילון ברור שלא אוספת כלום). ממה עשוי המשטח באפליקטור? האם יש לך בד קטיפה שאתה יכול להלביש על האפליקטור ולנסות להחדיר אנזים איתו?


בזה אני פורש מהדיון. היה מאד לא נעים.
אתה עם אי נעימות.
אני עם חבילה עוד פחות נעימה.
אמנם באחריותי המלאה, אבל עדיין שלי יותר גדול כאן -- לצערי :(

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
רונן,
אנזים בלבד יתן שיפור מינורי, אתה חייב לשלב אותו עם L'art du Son - לפי ההוראות בהודעה הראשונה בשרשור. אחרת חבל על הכסף.
רונן -- אתה יכול לקנות ממני גם את ה-L'Art du Son.

עמיר
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
רונן,
אנזים בלבד יתן שיפור מינורי, אתה חייב לשלב אותו עם L'art du Son - לפי ההוראות בהודעה הראשונה בשרשור. אחרת חבל על הכסף.
הי ויטלי,
אקנה את שני החומרים מעמיר, וברשותך אנסה להזמין את עצמי אליך באחד הימים.
לא רק לענייני ניקוי תקליטים..
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
ויטלי,

אני מתנצל אם נראה לך שהאשמתי אותך במשהו.

אני מעריך שאם תקרא את דברי שוב, תראה שהבעתי מפח-נפש חריף על זה שמצאתי שהתהליך לא עובד עבורי, ולא רק במשמעות של לא משיג את השיפור המיועד בסאונד, ושל לא מנקה, אלא גם מלכלך (במוך), עם פוטנציאל נזק (שאולי אינו מתממש) ועם נזק כלכלי ברור, אבל לא הפניתי אליך אפילו האשמה אחת.

ברור לי שכל זה באחריותי המלאה, ואני לא מחפש אשמים, רק למזער נזקים.

אם הייתי רוצה להאשים אותך ישירות, אני מעריך שאתה יודע שהייתי יכול לעשות את זה בצורה מאוד ישירה, אם על אי דיוקים בהוראות, אי הזהרה בפני נזקים אפשריים וכו'.
.
אבל אני לא עושה זאת, אפילו לא בעקיפה. להיפך:

אני מצהיר בזאת חגיגית ובפומבי:
  1. אכן נוצר פה מצב לא נעים, אבל אני, ורק אני, אחראי בלעדי ומלא על כך בחירותי כאן, ועל המצב שנקלעתי אליו

  2. ידעתי שאנני לוקח סיכון, ולקחתי אותו. לא עבד בשבילי -- בעייה שלי
  3. אין להסיק מזה שהתהליך לא עובד עבורך ו/או שאינו עשוי לעבוד עבור אחרים

  4. אין להסיק מזה שהחומרים לא טובים

  5. אני מנקה אותך בזאת באופן מלא מכל אשמה שהיא, ישירה, עקיפה או אחרת, על כל מה שקרה, כולל אך לא מוגבל למפח הנפש שלי, להוצאותי, בזמן בכסף ו/או בטירחה, ולכל נזק שהוא לי ו/או לתקליטים ש"ניקיתי" בתהליך, אם אמיתי, מדומיין, מציאותי, פוטנציאלי או אחר, בעבר, בהווה ובעתיד
מקובל? :)

עמיר

נ.ב., ואם אתה מוצא בפוסט זה ו/או באחרים משפטים או פסקאות שנראים לך שמאשימים אותך במשהו, אנא הפנה את תשומת ליבי אליהם, ואמחק/אתקן/אבהיר אותם
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
בינתיים, בהערת אגב, אני ממשיך בבקרת נזקים ובנסיונות תיקון:
  • לקחתי תקליט ש"נוקה", הרטבתי אותו טוב-טוב באנזים, החדרתי עם אפליקטור קטיפה שחורה, הצפתי במיים מזוקקים (עם LAdS), שאבתי, ניגנתי. עדיין יש מוך :( כלומר כנראה שהפיתרון אינו סתם להתחיל את התהליך מהתחלה

  • לקחתי תקליט אחר ש"נוקה", הצפתי אותו במיים מזוקקים (עם LAdS) והחדרתי בעזרת האפליקטור של הקטיפה. כנראה שזה גם מחלץ את המוך מדפנות הערוצים. שאבתי, ניגנתי. לא הייה מוך. נראה שזה כיוון מבטיח. אנסה עם תקליט נוסף
עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
בהינתן היעדר מוחלט של טענות/האשמות לויטלי באופן אישי, יש לי תהיות ענייניות בהקשר לתהליך עצמו, שגם לא הוגדר היטב וגם לא כל כך מובן לי.

אין לראות בהן טענות/האשמות לויטלי באופן אישי! :)


לפני הכל, עצם זה שקיים מצב שבו התהליך לא מנקה, אלא בעצם מלכלך, ועוד בצורה שקשה לניקוי אחר כך, זה מצב בעייתי.

לי זה מזכיר תרופה, שאם מדייקים בהוראות בלקיחתה היא משפרת את המצב הרפואי, לפעמים במידה ניכרת ולפעמים במעט, אבל כל אי-דיוק מחמיר את הבעייה שבאים לרפא.


נתחיל בחומרים.

אנזימים:
http://www.mofi.com/product_p/mfslplus32.htm
או (קצת פחות יעיל) Nitty Gritty PUREnzyme+

שטיפה - L'art du son :
http://www.analogueseduction.net/re.../lart-du-son-vinyl-record-cleaning-fluid.html

חומרים יש? עכשיו לתהליך הניקוי.
  • בעצם לא ראיתי שמוזכרים כאן מיים מזוקקים בתהליך.
  • צריך לכלול גם בד מיקרובייבר
  • דרך אגב, החומרים זולים יותר ב-www.elusivedisc.com. לא יודע לגבי הסה"כ כולל ההובלה.

1. להרטיב ביד גדושה באנזים את ה"שפתיים" של מכונת הניקוי ולהבריש צד אחד של התקליט במשך 75 שניות. בניטי-גריטי יש להצמיד את התקליט במרכז לבסיס המסתובב עם בד מיקרובייבר (אחרת אמצע של רוב התקליטים לא יתנקה).
  • מוזר שנדרשות 75 שניות ל"החדרה" של משהו נוזלי, שאמור לחדור די מהר. מה ההסבר הפיזיקלי?
  • אני לא יודע כמה סיבובים בדקה עושה המכונה של ויטלי, ה-VPI שלי עושה כ-16, שב-75 שניות זה אומר כ-20(!) סיבובים, מה שנראה לי יותר מהמון.
  • נראה לי שכבר זה יכול להספיק כדי לייבש את האנזים
  • אולי כדאי להגדיר לא רק זמן אלא בנוסף/במקום גם מספר סיבובים, ותשומת לב להאם האנזים מתייבש (במכונה של ויטלי לא רואים, כי התקליט הפוך, ב-VPI כן רואים)
  • זה שוחק את הלבד של המכונה

2.להסיר את התקליט, להוסיף אנזים על הבד ולהבריש את הצד השני באותה הדרך בדיוק
  • רגע, ההרטבה בייד או בעזרת הבד [המיקרובייבר]?
  • או שב"בד" הכוונה כאן ל"שפתיים" של מכונת הניקוי?

3. להסיר את התקליט שאותו אנו חפצים לנקות, לשים תקליט שאין בו צורך ולייבש את האנזים באמצעות שאיבה (עם תקליט כלשהו שאין בו שימוש).
  • זאת אומרת להרטיב את התקליט הזה (או את "שפתיים" של מכונת הניקוי?) במיים מזוקקים (עם/ללא LAdS?) ואז לשאוב, או סתם לשאוב "על יבש" את האנזים (איזה? על התקליט הזה לא הייה אנזים)?


4. לנקות באמצעות מברשת את הלכלוך שנצבר על ה״שפתיים״ של מכונת הניקוי
  • יש לציין שלמרות השאיבה, בטח אם לא מרטיבים, נשאר אנזים על ה"שפתיים" של מכונת הניקוי


5. להרטיב את הבד ב-L'art du son (לא להתקמצן בחומר :)), להבריש במשך 45 שניות את הצד שעובד ראשון באנזים ולשאוב את החומר (בניטי גריטי – 4 סיבובים),
  • האם זה LAdS נקי או מהול במיים מזוקקים?
  • אם לא, אז יש לנו אנזים כמעט יבש שמנקים בעזרת מעט LAdS? זה הכל?

צריך לתזמן את קצב הפעולות כך שהאנזים יימצא על כל צד התקליט במשך של כ-5 דקות. פחות זמן – לא מספיק יעיל; יותר זמן – מתחיל להתייבש, וזה יפגע בצליל.
  • אולי כדאי להגדיר לא רק זמן אלא בנוסף/במקום תשומת לב להאם האנזים מתייבש (במכונה של ויטלי לא רואים, כי התקליט הפוך, ב-VPI כן רואים)
  • צריך להגדיר תהליך "recovery" למקרה שהאנזים התייבש, אם בגלל טמפרטורה/רוח/יובש ואם בגלל הפרעות חיצוניות -- מה בעצם עושים?
עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

web

חבר משקיען
הודעות
773
מעורבות
489
נקודות
63
"מבלי לפגוע בזכויות..."
:כל-הכבוד:
אם הייתי ב FDA, קודם כל הייתי קורא בקשב רב את הוראות מתן התרופה ואיך בדיוק מכינים אותה ולא פוסל את השימוש על ידי איש מיומן לזה....
בנוסף אם לא הייתי בטוח ב100% איך לתת את התרופה או למי לא או איך להכין אותה, לא הייתי עושה שום דבר בלי הסבר ולמידה עמוקים...
אבל מזל שאתה לא ב FDA... :)

2 "פנינים"
למרות שעברית אינה שפת האם שלי,
איך הבנת ש "להרטיב ביד גדושה" זה אומר להרטיב עם היד???
אני מבין להרטיב באופן "נדיב" (מבלי להתקמצן)
L'art du son הינו "תרכיז" של חומר אשר צריך לדלל אותו לפני השימוש.... (על פי ההוראות הברורות באתר ומניח שגם בבקבוק) ולא להשתמש AS IS....

DISCLAIMER:
לא השתמשתי בטכניקה המדוברת, רק משעשע (אך לא מפתיע אותי) איך הצלחת לסרבל עיניין פשוט :בכי:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
"מבלי לפגוע בזכויות..."
:כל-הכבוד:
אם הייתי ב FDA, קודם כל הייתי קורא בקשב רב את הוראות מתן התרופה ואיך בדיוק מכינים אותה ולא פוסל את השימוש על ידי איש מיומן לזה....
בנוסף אם לא הייתי בטוח ב100% איך לתת את התרופה או למי לא או איך להכין אותה, לא הייתי עושה שום דבר בלי הסבר ולמידה עמוקים...
אבל מזל שאתה לא ב FDA... :)

2 "פנינים"
למרות שעברית אינה שפת האם שלי,
איך הבנת ש "להרטיב ביד גדושה" זה אומר להרטיב עם היד???
אני מבין להרטיב באופן "נדיב" (מבלי להתקמצן)
L'art du son הינו "תרכיז" של חומר אשר צריך לדלל אותו לפני השימוש.... (על פי ההוראות הברורות באתר ומניח שגם בבקבוק) ולא להשתמש AS IS....

DISCLAIMER:
לא השתמשתי בטכניקה המדוברת, רק משעשע (אך לא מפתיע אותי) איך הצלחת לסרבל עיניין פשוט :בכי:
נו, שויין, הפלצתי שטות ונשארתי בחיים,
ואתה, כמו עכביש, פורש web ומשתמש בזה לעשות מזה "מטעמים", כלשונך?

אפס תרומה, אפס בדיקה, אפס חשיבה עצמאית, רק התעלקות על שגיאות של אחרים?

ממש ראוי להערצה עמוקה, ":כל-הכבוד:" כלשונך.

ואגב, מתיאורך אפשר לחשוב שלא ידעתי ש'L'art du son הינו "תרכיז" של חומר אשר צריך לדלל אותו לפני השימוש'.

אמה מה? לא כל מי שקורא את ההוראות כאן בשירשור הולך לאתר ו/או יש לו את הבקבוק, וחוצמזה, אם מתיימרים לכתוב הוראות ברורות, נראה לי שמתאים לציין בין החומרים את המיים לדילול, אחרת עלולים להגיע למצב שקונים את מה שכן כתוב, באים לבצע, ו-אופס, חסר משהו.

לדברי ויטלי עצמו, אבל בהודעה פרטית, מדובר במיים מזוקקים ממש -- HPLC -- לא רק מסוננים, שייש לקנות בחנות לצרכי מעבדה ולא ב-Auto Depot או בסופר. כמוכן כדאי גם לחסוך למשתמשים את החישוב של כמה LAdS יש להוסיף לכמה מיים -- כ-3% -- זה לא מפורט בצורה מאוד ברורה ב"ההוראות הברורות באתר ומניח שגם בבקבוק".

לסיכום "תרומתך": :נגד:
 

web

חבר משקיען
הודעות
773
מעורבות
489
נקודות
63
למה מחקת את נושא הFDA מההודעה שלך, דווקא היה נחמד....

בקשר ל"תרומה", לא כל מה שאתה חושה ומבין כנראה נכון
אבל בעדינות ניסיתי לרמוז שככל הנראה אתה טעית בהבנה ולא ויטאלי בהסבר...
ועל תדאג, עזוב FDA , אני לא עו"ד

יום טוב
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
למה מחקת את נושא הFDA מההודעה שלך, דווקא היה נחמד....
כי הבנתי שהפלצתי שטות, ואם כבר נשארתי בחיים, אז ניצלתי את ההזדמנות ותיקנתי אותה.
הכוונה הבסיסית אינה לספק בידור ירוד להמונים.


בקשר ל"תרומה", לא כל מה שאתה חושה ומבין כנראה נכון
זה טריוויאלי -- הרי כתבתי את זה באינסוף+1 מקומות -- אני לא גאון גדול, לא מומחה גדול ואין לי יומרות גדולות -- וזה גם חוזר בכל הודעה והודעה ב"לוגו" שלי ('"האמת" לא אצלי בכיס') -- אבל כנראה שזה לא חזר מספיק פעמים כדי שאפילו אתה תקלוט, ונראה לך שצריך להדגיש לי את זה.

עם זאת, כנראה שבכל זאת אני לא טועה המון פעמים -- בטח לא יחסית למספר המילים שאני כותב :) -- וייש עלוקות -- ועכשיו נוסף עכביש -- שכל פעם שהם בכל זאת מוצאים שטות/טעות/שגיאה -- ואין ספק שייש -- הם מנסים לעשות מזה "מטעמים".

די מגעיל, לטעמי הגרוע.

אבל בעדינות ניסיתי לרמוז שככל הנראה אתה טעית בהבנה ולא ויטאלי בהסבר...
אם זה "בעדינות", מעניין איך נראה אצלך "במגעילות".

ייתכן עד סביר שטעיתי בהבנה -- אני עובד על לצאת ממפח הנפש, שאולי אינו מוצדק (ואולי כן, לא יודע עדיין), ולהתחיל להסתכל על זה מחדש.

אבל גם אין ספק שייש לא מעט טעויות, אי דיוקים, החסרות פרטים וחוסר בהירויות בהסברים של ויטלי -- שעליהם הצבעתי במפורט בפוסט או שניים קודם -- ושם לא כללתי/הדגשתי את המחסור בהזהרה שאם לא מקפידים על אי-התייבשות, לא רק שלא משיגים את מקסימום התוצאות, אלא גם נכנס לכלוך ששטיפה רגילה לא משפיעה עליו, ושייש לו פוטנציאל נזק, לא יודע עד כמה ממשי.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
ויטאלי,

אנא, עזוב שטויות מזה שהתבאסתי -- זה לא מקרין עליך כלום.
בוא ננסה להתאפס על מה צריך לעשות.

ראשית, אנסה להתמקד על מקורות הבילבול מבחינתי, שבחלקם התבהרו מאז, בתוספת שאלות בצבע ירוק לגבי נקודות שנשארו לא ברורות.

#1. בלבל אותי זה שאתה משתמש ב"שפתיים" מקטיפה של מכונת הניקוי כאפליקטור למריחת חומרים על תקליט.
2qhpX10HYSvs.jpg

בעוד שבמכונה שלי, ה"שפתיים" מקטיפה, שנמצאים על צינורית השאיבה
vpi-e3009.jpg

משמשות רק כחלק מתהליך הסרת החומרים/נוזלים בשאיבת וואקום מהתקליט, ממש לא למריחתם.


#2. בלבל אותי זה שהשתמשת לפעמים במונח "שפתיים" ולפעמים במונח "בד" באותה משמעות, ובנוסף, "בד" הוזכר גם בהקשר של "בד מיקרובייבר":
1. להרטיב ביד גדושה באנזים את ה"שפתיים" של מכונת הניקוי ולהבריש צד אחד של התקליט במשך 75 שניות. בניטי-גריטי יש להצמיד את התקליט במרכז לבסיס המסתובב עם בד מיקרובייבר (אחרת אמצע של רוב התקליטים לא יתנקה).

2.להסיר את התקליט, להוסיף אנזים על הבד ולהבריש את הצד השני באותה הדרך בדיוק


#3. בלבל אותי שלא הוגדר ייבוש אנזים ממה -- מה"שפתיים" או מהתקליט הנוסף, שבעצם אין עליו אנזים
3. להסיר את התקליט שאותו אנו חפצים לנקות, לשים תקליט שאין בו צורך ולייבש את האנזים באמצעות שאיבה (עם תקליט כלשהו שאין בו שימוש).
ולמה בעצם לייבש את האנזים שעל ה"שפתיים" ולא להמיס אותו במיים מזוקקים ולשאוב אותם?


#4. האם מדובר ב-L'art du son מהול במיים מזוקקים (3%)?
אחרי שמברישים במשך 45 שניות, איזה חומר נשאר לשאוב? האם יש להוסיף מיים מזוקקים?
5. להרטיב את הבד ב-L'art du son (לא להתקמצן בחומר :)), להבריש במשך 45 שניות את הצד שעובד ראשון באנזים ולשאוב את החומר (בניטי גריטי – 4 סיבובים),

עמיר
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
682
מעורבות
140
נקודות
43
3. כדי להגדיל ריכוז של L'art du Son על פני התקליט. ניסיתי לשטוף אנזים במים, לייבש ואח"כ לעבד ב- L'art du Son - שיפור בצליל פחות ניכר מאשר בפרוצדורה שהצעתי.
4.
א. כן (2.8%)
ב1. L'art du Son
ב2. לא
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
3. כדי להגדיל ריכוז של L'art du Son על פני התקליט. ניסיתי לשטוף אנזים במים, לייבש ואח"כ לעבד ב- L'art du Son - שיפור בצליל פחות ניכר מאשר בפרוצדורה שהצעתי.
4.
א. כן (2.8%)
ב1. L'art du Son
ב2. לא
ראשית, תודה שענית לי, למרות כל אי-הנעימות שבהכלת ה-upset שלי.
אני מקווה שזה אומר גם שקיבלת את זה שלא האשמתי אותך בשום דבר.

ומה שהבנתי, באמצעות השקעת הרבה מחשבה בעניין ותשומת לב לפרטים, להוראות ולאפשרויות -- כולל השגויות!! :( -- לפרש אותם, שבעצם הייו כאן כמה טעויות, כולל בפירוש טעויות ואי-הבנות שלי, ואני מציין אותן לא כדי לחפש אשמים, אלא כדי להעלות אותן על פני השטח, להכיר בכך שזה מה שקרה, להבחין בגורמים, לנקות(!) את הטעויות והמשקעים, ולהמשיך הלאה, מתוך מחוייבות למקסם את התוצאות.

בקשתי היא שתתייחס לדברים שאני כותב כאן כמו למה שאמור לקרות בדו-שיח בין פיזיקאים -- בלי יומרות מצידי להעלות את עצמי לדרגת פיזיקאי!!! -- בדיון על ניסוי שלא עבד, ובבדיקה מה קרה ואיך מתקדמים ביעילות. בסדר?

התחלתי בתהליך כבר בציון כל מיני דברים שאני התבלבלתי מהם, ולמה אני חושב שזה קרה.

לזה אפשר להוסיף שכתוצאה מכל הבילבולים, התהליך שעשיתי לא הייה שקול לשלך, אלא:
  • מריחת אנזימים בעזרת אפליקטור על התקליט שהמכונה מסובבת, בכוח ניכר, אך לא במשך 75 שניות
  • אי ייבוש/הברשת האפליקטור (נראה לי לא רלוונטי כאן)
  • המתנה של 5 דקות או יותר מסיום הנ"ל, ללא מודעות לחשיבות עניין ההתייבשות
  • הצפת משטח התקליט במיים מזוקקים HPLC המכילים LAdS בשיעור של 3%
  • החדרת הנוזל הנ"ל לתעלות ככל הניתן באמצעות מברשת ניילון של VPI, בכוח ניכר, למשך כמה סיבובים
  • שאיבת הנוזל בואקום, תוך כדי שהוואקום מפעיל על הנוזל והתקליט לחץ ניכר של משטח הקטיפה של צינורית השאיבה
אוקיי, אז כבר ברור שזה לא התהליך המומלץ. בוא נראה במדוייק מה כן התהליך המומלץ, אבל בוא נוריד את התלות בסוג המכונה, ונתמקד רק במה שצריך לקרות לתקליט ולמה שמורח את החומרים עליו.

לצורך זה, כדאי להבחין בכך שבצורה שבה אתה משתמש במכונה שלך, ה"שפתיים" מהלבד, שלפעמים קראת להם גם "בד", משמשות בתהליך רק למריחת החומרים, כלומר בתפקיד של אפליקטור.

אז שאלה אם אתה מוכן להתייחס ל"שפתיים" האלה, לצורך תיאור התהליך, כאל "אפליקטור", מתוך הבנה שאלטרנטיבה שקולה ומתאימה היא אכן אפליקטור -- (ידית הניתנת לאחיזה, שבצד אחד שלה יש) משטח רך שאינו מפזר סיבים, כמו למשל קטיפה.

לדוגמה:
1247237875_CAAC015_w450_h400.jpg

או אחד מאלה:
1320952037_lasap_w450_h400.jpg


ואם כן, בוא לא נתחשב כרגע איך מחלקים את הפעולות בין הצדדים של התקליט, אלא נבחן רק מה אמור לקרות לצד אחד של התקליט.

אז אם אני מבין נכון -- ואנא בקר אותי בזהירות ובקפידה -- התהליך הוא:
  1. מרטיבים את הצד הרך של האפליקטור בנדיבות בתמיסת אנזימים
  2. תוך שהתקליט המתנקה מסתובב במכונת הניקוי, לוחצים אליו את האפליקטור המורטב בכוח ניכר במשך 75 שניות
  3. מסירים את התקליט מהמכונה ושמים במקומו תקליט סתמי אחר, שלא חשוב למשתמש מה קורה איתו, והוא לא זה שאמור להתנקות בתהליך. עם זאת, חשוב שהוא יהייה ממש נקי מראש (לאו דווקא בשיטה הספציפית הזו) כדי שלא ילכלך את האפליקטור בשלב #4
  4. תוך שהתקליט מסתובב במכונת הניקוי, לוחצים אליו את האפליקטור במטרה לייבשו, בכוח ניכר (ספציפית ב-Nitty Gritty, יש להפעיל את השאיבה. עבור אפליקטור חיצוני, זה לא רלוונטי)
  5. מברישים בעדינות את האפליקטור מהמוך שהתקבל עליו
  6. מסירים את התקליט הסתמי מהמכונה, ושמים במקומו את התקליט המתנקה
  7. מרטיבים את האפליקטור בנדיבות במיים מזוקקים ברמה מעבדתית (HPLC) המכילים L'Art du Son בריכוז של כ-3%
  8. תוך שהתקליט המתנקה מסתובב במכונת הניקוי, לוחצים אליו את האפליקטור המורטב בכוח ניכר במשך 45 שניות.
  9. הערה חשובה: את שלב #9 יש להתחיל 5 דקות אחרי תחילת שלב #2
  10. שואבים בואקום את הנוזל שנשאר על התקליט (4 סיבובים)
האם זה תיאור מלא ומדוייק? אנא תקן כל אי דיוק שהוא.

אם כן, אז נשארות השאלות הבאות -- בהינתן שייתכן שמספר הסיבובים לדקה ב-VPI -- שהוא בערך 16 -- שונה מזה שב-Nitty Gritty:
  1. לגבי #2, האם מה שקובע הוא רק הזמן, או אולי גם/רק מספר הסיבובים?
  2. ועוד לגבי #2, האם לא ייתכן שהאפליקטור מתייבש לפני תום הזמן? יש לציין שלחיצת אליקטור יבש אינה בריאה לתקליט ו/או לאפליקטור
  3. לגבי #8, האם מה שקובע הוא באמת רק הזמן, או אולי גם/רק מספר הסיבובים?
  4. ועוד לגבי #8, האם לא ייתכן שהאפליקטור מתייבש לפני תום הזמן? יש לציין שלחיצת אליקטור יבש אינה בריאה לתקליט ו/או לאפליקטור
  5. לגבי #10, האם מה שקובע הוא באמת רק הזמן, או אולי מידת (אי)ההתייבשות של האנזים? הרי אם בכלל תיתכן התייבשות מהירה יותר בגלל נסיבות/עיכובים, עלולה להיווצר בעייה.
  6. ועוד לגבי #10, האם לא ייתכן כבר יבש בעת תחילת השלב? יש לציין ששאיבה בואקום על יבש אינה בריאה לתקליט ו/או ל"שפתיים" של המכונה (גם ב-Nitty Gritty וגם ב-VPI)
  7. מה התיקון לבעייה של התייבשות האנזים לפני המריחה ב-LAdS? למשל אם הייה עיכוב חיצוני כלשהו?
  8. להבנתי, בנוסף לעלות הגבוהה יחסית של החומרים (שלהם יש להוסיף מיים מזוקקים באיכות מעבדתית, שעלותם כ-50 ש"ח לליטר, בתוספת משלוח אם לא גרים על יד חנות שמוכרת אותם), נראה לי סביר שגם ה"שפתיים" של ה-Nitty Gritty נשחקות ומתבלות בקצב מואץ בהרבה יחסית לשימוש "רגיל" בהן. האם זה נכון, לניסיונך?
    (עם VPI, יש צורך לקנות אפליקטורים חיצוניים, והם יישחקו במהירות יחסית)
להשלמת התמונה עוד נדרש לחשוב על הפעולות לגבי הצד השני של התקליט, במיוחד במכונה כמו VPI, שבה התקליט מונח על משטח שעם, שאנחנו לא רוצים להניח עליו תקליט מרוח באנזים, אבל לזה נתייחס בנפרד.

ויטלי? בדיקה מדוקדקת + מענה לשאלות? :)

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
עמיר, צריך לגייס אותך לאלתר לתהליך השלום או לפרויקט הצבת האדם הראשון על הירח. יצאת לפנסיה מוקדם מדי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
עמיר, צריך לגייס אותך לאלתר לתהליך השלום או לפרויקט הצבת האדם הראשון על הירח. יצאת לפנסיה מוקדם מדי.
זו הייתה בדיחה מצחיקה, אבל לא כזו שמקנה לך מינוי אוטומאטי כמנהל מדור כוח-אדם באיזושהי חברה שרוצה להצליח במשהו -- התאמת הכישורים למשימות היא קצת פחות ממושלמת במקרה הספציפי הזה...
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור