מגבר זה קדמגבר הלקסמן הטוב בעולם. הנה מדוע:


חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
ולפעמים...דברים טובים קורים לווינטג'אים.

כן, זה ארוך.

תחילתו של סיפור לפני כ 10 שנים. באותה תקופה סחרתי באיביי בזעיר אנפין, מגבר פה, קדמגבר שם, בקטנה. ניצלתי אז את העובדה שהיתה לי כתובת + מקום אכסון בניו יורק, וכך כל כמה חודשים כשהייתי מגיע לניו יורק היו מחכים לי ארגזים ובהם שלל. כך, עקב בצד אגודל, גם בניתי את המערכות שאיתי עד היום.

באותה תקופה (ואולי גם היום, אני כבר לא שם) אפשר היה לסמוך ברוב המקרים על התיאור שמוכרים תיארו את מה שרצו למכור. האמריקאים עם ישר ככלל, ומילה שם היא מילה. כן, יש כאפות פה ושם, אבל הכלל נשאר - אפשר להאמין למה שאנשים אומרים. יש לנו מה ללמוד כעם בנקודה הזו, אבל לא זה הסיפור.

לעיתים רחוקות הייתי קונה ציוד תקול מתוך הימור שהתקלה קלה או זולה לתיקון, וזה מתוך התיעצות מקדימה עם הבחור שהיה מטפל לי בציוד בניו יורק: הייתי מציג לו את המידע והוא היה אומר לי מה לדעתו התקלה והאם שווה או לא שווה להסתכן. כידוע, מי שלא מעיז לא מתיז וכך פה ושם הייתי מסתכן - you win some & you lose some.

הפעם הראשונה שנתקלתי במגבר של לקסמן בקונטקסט הזה היה מגבר MX-100 שהמוכר ציין שמנגן רק בערוץ אחד. זה מגבר שלקסמן ייצרה אקסלוסיבית לשוק האמריקאי עם 150 וואט לערוץ, מתחילת שנות ה '80, ובדיעבד מהמגברים הבינונים של לקסמן. מעשה שטן, לא הצלחתי לתפוס את הטכנאי שלי בזמן להתייעץ איתו, הימרתי וקניתי. כשסוף סוף תפסתי אותו הוא גער בי: "מה אתה, משוגע? לקסמנים תקולים זה לא משהו שכל טכנאי יכול לתקן, ואני לא בטוח שגם אני יכול לתקן כל דבר שלהם. הם מאוד מורכבים ולעיתים מתוכננים מוזר!". הסוף ברור: המגבר התקול הגיע והטכנאי הבהיר לי שהדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות בו זה למדוד עומק של באר. כל זה כדי להבהיר נקודה פשוטה: כשאתה קונה רכב קלאסי שהיה טופ בתקופתו, לא בטוח שהמכונאי המקומי יוכל לטפל לך בו כשילך לך המחליביוטור העשוי מ Unobtanium. וזו היתה ההיכרות הראשונה שלי עם לקסמן ווינטאג' והיא מובילה אותנו, בעדינות, לעניין הנוכחי, עשור קדימה.

די בסמוך הפסקתי לסחור באיביי: איביי השתנה לרעה, הזדמנויות הגיעו פחות ופחות, ובכלל למי יש זמן לשבת באתר כל כך הרבה זמן? אבל פה ושם...ההרגל עשה את שלו ומעת לעת נהגתי לסרוק אחר מציאות, בשביל עצמי. וכך קניתי סט שכלל מגבר luxman 5m20 מסדרת ה laboratory reference עם ה 5E24 peak indicator הנדיר לאללה, איקולייזר G-11 ו...קדמגבר לקסמן C-12 מ 1980. כולו מתכת, ברזל ואלומיניום כבדים, מאסיבי. בלי עין הרע, כבר בן 37 הילד.

WhatsApp%20Image%202017-07-11%20at%204.47.45%20PM.jpeg


פייר - לא יודע איך זה קרה ואיזה שד השתלט עלי בקטע הזה באותה עת. את המגבר קניתי מברנש אחד, ובאותו שבוע צצו להם האיקולייזר והקדמגבר מברנש אחר. עברה לה חצי שנה לערך עד שזכיתי לפגוש את "הקופסאות" כמו שמסתלבטים עלי כאן בהומור המקומי, וכמו שהן, בארגזים וטרם שנבדקו, הובלו לארץ הקודש.

רק המשוגעים לדבר יכולים להבין את תחושת הציפיה לקדמגבר/מגבר/השלם את החסר המצורפים למשפחת צעצועי האודיו. הסקרנות וחוסר הסבלנות יכולים לשתק פיל, וגם לוחם סיירת מסוקס בעל עצבי פלדה עלול להכנע כאן - מה שרק מוביל לאכזבה שלי כשגיליתי שהקדמגבר, ה C-12 תקול. מקולקל. מת. לא עובד. לא מנגן - ורק עומד לו שם עושה פוזות. פלאשבקים טורדניים מאותו MX-100 צצו, טורדניים מתמיד. התחושה רק התעצמה כשהמגבר, ה luxman 5m20 התברר (לאחר שיפוץ) כלא פחות מנפלא ברמות פירוט שקשה לתאר. התיסכול הרקיע שחקים וכך גם הכעס על המוכר ש"שכח" לגלות את העובדה הקטנה הזו.
מסע קצר ויקר בין טכנאים הניב תשובות מדכאות: "אנחנו לא יכולים לתקן את זה. מה שהלך שם זה חלק מסובך - מורכב - נדיר - מטורף תניח לזה ודי לנדנד". אז הנחתי לזה, וכך חלפו להן ביעף 10 שנים אותן בילה הקדמגבר הסורר בארון. לא היה לי לב להניח אותו על המדרכה.

לפני חצי שנה שפכתי את שחור ליבי בפני רונן ש. (הידוע כ..."רונן ש.") בעודנו מלחכים חומוס משובח, ודמעות זולגות על לחיי. סיפורי קורע הלב נגע לליבו עת הביט בי ברחמים מהולים בעוד רחמים ואמר: "תן לי להעיף בו מבט". "קח תבדוק ומצידי תמצא לו בית - מתנה ממני" אמרתי לו וליבי סדוק.

כך חלפו להם ימים ושבועות, שכחתי מקדם המגבר. אך לא רונן העקשן. "תקשיב" כך אמר, "עשיתי בדיקה קטנה. החלק שהתחרבן לך באמת בעייתי לאיתור ובלתי אפשרי לתיקון אבל אני חושב שאני יכול לתקן לך את זה. לא יכול להבטיח כלום אבל אולי". מכאן הוא צלל לתיאורים והסברים ארוכים ומורכבים על אלקטרוניקה ויציקות שכולם נשמעו כמו תקליט מנדרינית עתיקה שמנגנים אותו אחורה עבורי, אך בסופם שאל: "רוצה לנסות?". שיכור מחומוס ובוער מסחוג הסכמתי. גם היה לו קצת ברק מטורף בעיניים ויום קודם ראיתי את הגרסה המקורית של "ד"ר פרנקנשטיין" אז פחדתי.

WhatsApp%20Image%202017-07-11%20at%205.56.39%20PM.jpeg


עליכם להבין: כבר מזמן וויתרתי על הקדמגבר והנה...טוב נו אתם קולטים. אך מצד שני העובדות ידועות: צריך איש מקצוע די מיוחד בשביל זה, ולא מספיק שיהיה מיומן. צריך שבאמת יאהב את זה, שיבוא מהבית עם תשוקה לסאונד, דרייב להצלחה והבנה של איך דברים עובדים - הבנה אמיתית, עמוקה.

העדכונים לא איחרו לבוא: הנה הוא מצא קבוצה הולנדית של שרופי Luxman, הנה הוחלפו דיודות, הנה הוחלפו קבלים ישנים בקבלים חדשים איכותיים, הנה כוונון bias, הנה שודרגה נורית החיווי הפשוטה בנורית Led, הנה הוא איתר מישהו שמייצר את החלק התקול העיקרי (זה מישהו שיושב עם זכוכית מגדלת של שען חירש ופינצטה של קוסמטיקאית פריסאית בעליית גג נידחת), הנה הוזמן החלק, הנה אישור שנשלח, הנה הוא במכס. ואז גם אישורים בנוסח: "סימני חיים ראשונים. אתמול הגיעו הרכיבים, היום עבדתי על הרכבה.", "יש אות נקי ביציאה", "היצור עובד" ו"המכשיר חזר לחיים, לא לדאוג" "אני מחזק לך את המתגים".

WhatsApp%20Image%202017-07-11%20at%204.49.38%20PM.jpeg


אתמול - מגיעה הודעה טעונה: "אתה רוצה קדמגבר?". תוך חצי שעה הייתי אצלו, נרגש ומכשכש בזנב. היום - חובר הלקסמן העתיק, תחילה בחדר השינה לבדיקה ראשונית, ואז בסלון לקצת יותר עומק (כן, המגבר עומד על ארגז משקאות מפלאסטיק. תהרגו אותי וזהו). הוא נהדר. קריספי, מפורט, מפריד, מנגן, כל מני סופרלטיבים מהסוג שאנחנו קוראים בכל ביקורת על צעצוע חדש שיוצא לשוק אבל בחיאת, תעזבו אותי מהשבלונות המוכרות כי בקדם הזה יש את הרכיב הנוסף - השקעה וחבר טוב. אחלה סאונד שבעולם.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
"תעזבו אותי מהשבלונות המוכרות כי בקדם הזה יש את הרכיב הנוסף - השקעה וחבר טוב. אחלה סאונד שבעולם".

זה באמת הכי חשוב !

שאפו לרונן היקר!

נהניתי לקרא.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
שמע,לא יודע אם זה הקדם הכי טוב או שלא.אבל הסיפור,האנשים זה הדבר הטוב ,שפו(ורד)
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,890
מעורבות
3,005
נקודות
113
מזמן לא קראתי כאן בכזו שקיקה, תודה על השיתוף. מאחל לך שעות האזנה והנאה מהקדם.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
נהדר !
רונן כל הכבוד. טוב לדעת שיש אנשים טובים בפורום.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
הפוסט הכי יפה שקראתי בזמן האחרון, אני אוהב את המגברים של פעם ובעצם כל דבר שנבנה בצורה מאסיבית כדי שיחזיק מעמד כל החיים. חבל שלא בונים ציוד אודיו באותה האיכות בנייה כמו פעם. תתחדש ותהנה!
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
כתוב יפה ומעניין.
כל הכבוד על הנחישות של שניכם
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
תענוג צרוף (ורד)

אתה יכול רק להרחיב טיפה על המחליביוטור?
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
נהנתי לקרוא חביבי. כל הכבוד לכם.
 

bu13

אוהב את התחום
הודעות
175
מעורבות
38
נקודות
28
איזה כיף של סיפור.
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
תענוג צרוף (ורד)

אתה רק להרחיב טיפה על המחליביוטור?
המחליביוטור זה החד קרן של טכנאי העולם באשר הם (טכנאי מזגנים ביולי - אוגוסט, טכנאי מחשבים כשמחר דדליין והמחשב עושה קולות של גמל שטעה בדרך, מכונאי רכב מהסוג שאורב בצד הדרך לפראיירים שנתקע להם האוטו, רופא מומחה שיודע שאין מצב שיש לך תור לקולגה שלו בשנתיים הקרובות וכו'). בפי כולם שגור אותו משפט המצומד להנהון מבשר רעות ושקלים, ולו נלווית עווית קשה בגוף השומע:

"ווי ווי ווי" (הפוגה רבת מתח של 3 שניות), "הלך לך המחליביוטור".

פייר - אני כל כך מבסוט מהקדמגבר הזה. כבר כמה שעות שהוא עובד כדי להריץ אותו, ואני מניח שחרף 37 שנותיו עכשיו צריך להריץ אותו קצת, אבל יש לו כבר עכשיו צליל כל כך נעים. חבל שאי אפשר להשוות אותו לאיך שהיה כשיצא מפס היצור בזמנו.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אח שלי, ישר לסגור חוזה עם חברת הוצאה לאור הקרובה לביתך.
סיפור משמים על עוד קופסאת וינטאז' משנות טרפפו הופך לרומן סוחף שיאה לו פרסומת מקוריינת ב- 88.

כל פעם אני קורא את הפוסטים שלך, אני מרגיש עיקום גבה בלתי רצוני באיבר החד-גבי מעל גשר האף. אין לי כח לסיפורי וינטאז' האלה שלא הולכים לשום מקום והם מזכירים לי את משחק הוידאו סוקובאן של הזזת קופסאות ממקום אחד לשני. אבל התשוקה שלך, העליות והמורדות, תעצומות הנפש והרעות שפיתחת עם מיסטר ש' - אי אפשר להישאר אדיש אל כל אלה.

sokoban.jpg


לפיכך, אסכם בשני משפטים:
1. מעניין לראות איך דבר כזה מתחרה מול מכשיר מודרני שלהם, למשל ה- C800 או ה- C900. האינטואיציה שלי אומרת שזאת תהיה השפלה כמוהה עולם ה- BDSM לא ראה מימיו. אבל אתה יודע מה? אני *מת*, *מת* לאכול ת'כובע. מת לקבל בראש מאיזה מכשיר בן 40 פעם אחת.

2. מאחל לך הנאה מרובת שנים (או שבועות, בהתאם לקפריזה הבאה שלך:)) והרבה נחת מהקופסה המזדקנת. אבל חשוב מכך - מאחל לך עוד הרבה מפגשים עם מיסטר ש' ששווה את משקלו בזהב (ובמקרה שלו - זה הרבה זהב!)

עלה והצלח, אני שמח בשמחתך.
 

תמונות מצורפות

  • sokoban.jpg
    sokoban.jpg
    KB 72.6 · צפיות: 616

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,485
מעורבות
395
נקודות
83
אין על רונן (ורד)
רק תזכורת שהייתי חייב לדחוף על האקיופייז שהוא שיפץ לי ממצב של "לחלקים בלבד"
IMG-20161124-WA0033.jpeg
 

תמונות מצורפות

  • IMG-20161124-WA0033.jpeg
    IMG-20161124-WA0033.jpeg
    KB 159.3 · צפיות: 539

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
כשרון גדול אתה חומוס! נהנתי!
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
לא יודע לגבי הקדם מגבר..
אבל רונן הכי טוב בעולם.
: -)
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
כשרון גדול אתה חומוס! נהנתי!
כן, יש לי את זה.

מתנוש, ידעתי שתקפוץ מהקופסאות, ידעתי.
ראה - אני לא יודע מה יקרה במבחן ראש בראש בין ה c800 הדנדש והמתקדם לבין סבא רבא שלו, באמת שאין לדעת. שורת ההיגיון אכן לוקחת אותנו לערב פרוע בדאנג'ן (הנה אני כבר שומע את רונן נדרך), אבל מצד שני כבר למדנו שאין די בטכנולוגיה כדי לתת מענה להכל. הטכנולוגיה יכולה לתת לנו את הדברים הרגילים (יותר פירוט, הפרדה וכו') אבל לא בטוח שתוכל לתת לנו את אותו מימד שלישי שנקרא לו (בהיעדר מינוח אחר שאוכל לחשוב עליו עכשיו) "נשמה", אותו דבר שמזיז לנו משהו בבטן. אותו כנ"ל לגבי האסתטיקה של הדברים וה feel שלהם, זה לדעתי הקסם שבווינאג'. זו הסיבה שיש מי (די הרבה אגב) שיעדיף פרארי בת 60 על פני פרארי חדשה ממראנלו למרות שלא מעט מתוצרי פס היצור הקוריאני המצוי יתן חבילה עדיפה ועוד עם מזגן - יש שם משהו נוסף עם עומק נוסף. אז זה תקף גם לגבי עוד פוסט קופסאות כחוח בין שושני ההיי טק האחרון של mbl או ד'גוסטינו...הרי dtown איננו פורום ווינטאג' מובהק אך ללא ספק הוא יכול להכיל אותו בקלות.

אבל זו לא הפואנטה של הפוסט. הפואנטה של הפוסט היא קודם כל, בראש ובראשונה זרקור על נתינה ועל כישרון - תראה מה רונן עשה עם המגבר שאצל efi1965. לא שמעתי אותו אבל אני בטוח שהוא תענוג כי יש בו משהו נוסף. בדרך, הפוסט בעצם גם מראה לנו (או לפחות משתדל) את הנהדר בפורומים כמדיה שמביאה למקום אחד אנשים שאחרת בחיים לא היו נפגשים, וכל זה כדי שיוכלו להתנצח בלהט על נושאים אזוטריים לכאורה בעיני כל אדם שפוי אחר - וכמובן שההתנצחויות יהיו, למרבה הפלא, דווקא על תחומי העניין המשותפים. המפגש הזה בין אנשים שלא היו מצליבים דרכים באופן אחר, מוליד כיף כמו מה שמתואר בפוסט, שבא בהפתעה גמורה.

כי בינינו - כמה כבר אפשר לדסקס את יתרונו של כבל a מול כבל b? ממילא הכל עניין של טעם סובייקטיבי.
 
נערך לאחרונה ב:

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
יופי של סיפור.
שאפו על הסבלנות,ועל רונן :בעד:
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
בוקר טוב, ותודה לכל המברכים, במישרין או בעקיפין.
(גם מתנוש, שגם הוא עשוי זהב טהור למי שלא מכיר מקרוב).

הרבה נאמר בשירשור הזה.
תחום האודיו האיכותי יקר לליבי לא פחות מלכל אחד אחר פה, ונכון שיש לי בנוסף לכך גם משיכה חזקה לציוד וותיק, מעלה אבק, לא פועל, שראה ימים טובים יותר באלף הקודם.
מין משיכה מאותגרת, שכנראה לא אוכל להסביר אותה כאן.
במקרה הספציפי הזה של ה-C-12, בנוסף לסיפורו של איתי עצמו, מה שריתק אותי מאד היו כמה מהלכי תיכנון אלקטרונים של Luxman בתחילת שנות ה-80, חברה עם טכנולוגיה ואיכויות גבוהות מאד, חשבון בנק ריק, חובות לספקים ועמידה על שפת תהום עיסקי. זה יוצר החלטות של צוות מהנדסים לחוץ, ואתגר מיוחד 37 שנים אחר כך.
אני אגב מסכים (לא לחסל אותי, איתי) שהקדמגבר הזה הוא בסיסי וצנוע למדי, Luxman תיכננו דברים באיכות גבוהה בהרבה ממש באותן שנים. ובכל זאת האתגר היה שם.

לא אלאה בפרטים טכנים, האג׳נדה של חברי הפורום הינה אחרת.
אבל נהניתי מיצירת הקשר עם פורומים מעולים בחו״ל, חיפוש רכיבים שלא מיוצרים כבר עשרות שנים, ריח האבק כשפותחים את מכסה הברזל השחור, ובמיוחד מהודעות הטקסט המשוגעות של איתי כשחיבר לראשונה את המכונה הזו למגבר ורמקולים ושם מוזיקה.

זמן לצאת לעבודה...
שיהיה יום נפלא לכולם!
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
גם אני נהניתי לקרוא.

לא כל כך מבין את ההערצה ללקסמן ובטח לא מבין סופרלטיבים כמו "הקדם הטוב בעולם", אבל אם זה מה שהקדם הזה בשבילך, אז הגעת למנוחה ולנחלה. אני מבין שסיפורי שידרגים ממך כבר לא נשמע (-: ...

אריה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור