זהירות! נמר נושך


איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
מתקבל הרושם שכל תחום ה-High End Audio הולך לאט לאט ודועך. חבל.

הרושם שלך הפכה לעובדה ידועה, בכל הקשור לשוק בארה"ב.
המשבר של שנת 2008 היכה חזק והרבה חברות לא מתאוששות...
עם זה, ולעומת זה, השווקים ברוסיה ובמזרח הרחוק מאד התפתחו- ואיתם גם החברות.
בכלל, יש לי הרגשה שאין אצלנו מודעות למה שיש במזרח הרחוק ואני לא מדבר על רמות של סגים למינהם(lol)

אולי זה המקום לבקש מכתבי האתר המוכשרים לסקור קצת תערוכות במזרח וברוסיה. (???)
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
המקור הוא ממיר של Weiss DAC202 ופונו של איינשטין מחובר ל- TW ACUSTIC RAVEN AC3.
חוץ מהניים שמעתי סט פרה-פאוור של קאראן, וסט פרה-פאוור של לקסמן, משולב של קאראן והמשולב הגדול של פליניוס, ה- HIATO.

איזה מגברים של ניים שמעת?
הרי כתבת - "לא להתבלבל - הסאונד שבקע מהמגברים האלה היה טוב."

לא, זה עייף. מעייף זה חופר וגורם לך לרצות לסגור את המערכת.
OK.

תודה. אני אוותר. אם הוא היה כ"כ טוב, אני בטוח שעוד הרבה חברות היו משתמשות בו.
רק המוות בטוח.

רק עם ניים, כפרה. עם חברות אחרות לא.
עם חברות אחרות אילו מן חיים אלה בכלל? (lol)
מעולם לא שמעתי סטנד/שולחן/מדף שעושה טוב יותר למכשירים שלי מאשר השולחנות של ניים.

לא. אני לקוח שמצפה לקבל איכות בניה הרבה יותר טובה ממה שקיבלתי. אבל אם לא הבנת את הבדיחה, אני יכול להסביר לך אותה שוב.
האם אתה יודע מהי משמעות המושג איכות בניה?
איך זה קשור למגרעת בכפתור הווליום?
למה צריך מגרעת בכפתור הווליום?!רואים שזה ישר.
מה תהיה התלונה הבאה? מדוע הקופסאות שחורות ולא כסופות שנראות כמו ביואיק מכווצת?

לא. הסתובבתי עם הת-ח-ת למגבר, התכופפתי קדימה עד הראש נגע בברך ואז הארתי עם פנס בין הרגליים כדי לקלוט את גלי האור ישירות לרקטום שלי. ככה ראיתי.
טוב.
אני מקווה שאתה משתמש בשיטות אחרות כשאתה בוחן מגברים מבחינת הצליל...

חוץ מבמה נורמלית. שטוח כמו קרש. ובאופן כללי, לא נשמע טוב מספיק בסט-אפ שלי. אז על איזה יכולות אנחנו מדברים? כי על סט-אפים אחרים קשה לי לחוות דעה.
אולי זה באשמת הרמקולים (למרות שקשה לי להאמין).
מאוד קל לזהות ניים, כי זה כל כך לא קונבנציונלי.
אני מתחיל לחשוב שאילו היית מאזין בנחת, ונותן לדם לרדת מהאישונים - היית מגלה המון שכבות חדשות במוזיקה שאתה כל כך אוהב ואשר היו מוסתרות עם ההגברות הקודמות.

כי שומעים שזה לא מגבר זבל. שומעים שיש פירוט, יש כוח, יש מהירות. בדברים מסויימים הוא טוב מאד, בייחוד בתחום המהירות ו"קצביות" כמו שאריה קורא לזה. אבל כחוויה מוסיקלית, אצלי בבית, זה לא היה בליגה של האחרים.
אז אני מבין שהניתוח הצליח אבל החולה מת.
שורה תחתונה - אתה לא מוכרח לאהוב את זה.
וכדאי שתתנסה בעוד חוויות ניימיות לפני שאתה יוצא לחוצות העיר עם דגלים ארסיים.
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
הסגידה הזאת למותג, גורמת לי לסלידה.
לפחות אתה כן.

הסלידה המוגזמת הזו שיש להרבה אנשים שכמוך כבר מאוסה.
בכל פעם שרואים מישהו שמתלהב מ-[SUB]X) [/SUB]X[SUB] שונה מ-NAIM/ניים/נעים)[/SUB] הכל בסדר והפירגון חוגג.
בכל פעם שרואים מישהו שמתלהב מ- לא X - יעני NAIM - כאן כבר הסיפור שונה.

ובתכלס לא תצליח לעבור אף התלהבות כזו בשלום,
כי גם אם יהיו מחיאות כפיים מהיציע (או שתיקה מנומסת) -
תמיד יהיה לפחות אחד שיזרוק חזיז למגרש ויעשה שמח.

לעיתים אפילו לא צריך חזיז, זיקוק קטן מספיק...
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
איזה מגברים של ניים שמעת?
הרי כתבת - "לא להתבלבל - הסאונד שבקע מהמגברים האלה היה טוב."
אני לא זוכר. נדמה לי 252 והתואם שלו. לא זוכר, NAP, NAC, גדול עלי.


רק המוות בטוח.
מצחיק.


עם חברות אחרות אילו מן חיים אלה בכלל?
מעולם לא שמעתי סטנד/שולחן/מדף שעושה טוב יותר למכשירים שלי מאשר השולחנות של ניים.
זה בגלל ששום דבר שהוא לא ניים לא עובד טוב עם ניים.


האם אתה יודע מהי משמעות המושג איכות בניה?
איך זה קשור למגרעת בכפתור הווליום?
למה צריך מגרעת בכפתור הווליום?!רואים שזה ישר.
מה תהיה התלונה הבאה? מדוע הקופסאות שחורות ולא כסופות שנראות כמו ביואיק מכווצת?
תגיד, אתה מכיר אותי? יש לך מושג מה אני יודע ומה אני לא יודע? מי אתה בכלל שתשתמש עלי בטון המתנשא הזה?
לגבי כפתור הווליום, קרא שוב את הטענה המקורית או חזור למורה שלך בהבנת הנקרא. דיברתי על כפתור ה- BALANCE, לא ווליום. ואם כבר בכפתורים עסקינו, אז איכות בניה מבחינתי היא פוטנציומטרים וכפתורים שמרגישים איכותיים ולא כאלה של רסיבר ב- 1000 ש"ח. ואותו הדין לגבי השלט וגם לגבי הסטנד. סטנד ב- 4500 ש"ח שמכיל מדפים שצבועים ב- BLACK ASH שמוצאים בסטנדים של 600 ש"ח לפני 15 שנה - קראו להם SOUND ORGANIZATION כמדומני. בקיצור, נראה כמו חתיכת דיקט פשוטה.
לא אמרתי שהסטנד לא טוב. אמרתי שלדעתי איכות הבניה שלו בינונית מינוס, ותואמת את חוויית המשתמש.




אולי זה באשמת הרמקולים (למרות שקשה לי להאמין).
מאוד קל לזהות ניים, כי זה כל כך לא קונבנציונלי.
אתה צודק. זה אכן לא קונבנציונאלי, והסאונד אכן מכיל הרבה אספקטים מאד נחמדים. אך באותה מידה מוגבל ולא מחדש דבר, כבר 30 שנה.


אני מתחיל לחשוב שאילו היית מאזין בנחת, ונותן לדם לרדת מהאישונים - היית מגלה המון שכבות חדשות במוזיקה שאתה כל כך אוהב ואשר היו מוסתרות עם ההגברות הקודמות.
א. המגבר - סליחה, מערכת ההגברה - היתה אצלי שבועיים. הרבה נחת היה. ולא היה שום דם. אם היה דם, לא הייתי מכניס אותו לביתי. הסיבה שהמגבר נכנס היא כי היו לי התרשמויות עבר חיוביות עם החברה.
ב. הסט של פרה לקסמן 600 + מגבר קאראן 400 היה כל כך הרבה יותר מדהים בכל קנה מידה, שאין בכלל מקום להשוואה. זה ליגה אחרת. אבל הוא גם עולה יותר. רוצה לאמר, יש דברים טובים יותר. ואם מדברים על שכבות, ה- DARTZEEL מפרק את הסט של ניים לחתיכות בעלות דומה או *מעט* גבוהה יותר (כ- 80 אל"ש).

אז אני מבין שהניתוח הצליח אבל החולה מת.
שורה תחתונה - אתה לא מוכרח לאהוב את זה.
וכדאי שתתנסה בעוד חוויות ניימיות לפני שאתה יוצא לחוצות העיר עם דגלים ארסיים.
לא היה ניתוח ואף אחד לא מת. שמעתי עוד מגבר בבית, שהיה מעניין אך לא עבד מדהים עם הרמקולים שלי, וחשוב הרבה יותר מזה - הכניס לי מערכת אילוצים מיותרת שאף חברה אחרת לא הכניסה, ולא נתן את התמורה הנוספת שתצדיק את האילוצים האלה.
חוויות ניימיות חיוביות היו לי בעבר, ולא אחת, אך לא עם סט גדול כמו ששמעתי ועם רמקולים אחרים. אני בטוח שעם PROAC או עם רמקולים של ניים, זה נשמע מצוין.


שורה תחתונה, אני לא רואה איך אודיופיל יכול לעשות מעבר לניים כשהוא באמצע הדרך. להיות עם ניים זה כמו להיות בהריון. או שאתה עם ניים, או שאתה לא. וזה לחלוטין אסטרטגייה מכוונת. זה מה שגורם לתרעומת.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
לפחות אתה כן.

הסלידה המוגזמת הזו שיש להרבה אנשים שכמוך כבר מאוסה.
בכל פעם שרואים מישהו שמתלהב מ-[SUB]X) [/SUB]X[SUB] שונה מ-NAIM/ניים/נעים)[/SUB] הכל בסדר והפירגון חוגג.
בכל פעם שרואים מישהו שמתלהב מ- לא X - יעני NAIM - כאן כבר הסיפור שונה.

לעיתים אפילו לא צריך חזיז, זיקוק קטן מספיק...

הסלידה נובעת אך ורק מהאבסולוטיות המכוונת הזאת, אבסולוטיות שנובעת משיטות מכירה, שיווק ושטיפת מוח שאבד עליהן הכלח. וכל ההתלהמות הזאת שלי נובעת רק מההתנסות האחרונה עם המגבר, או אז נחשפתי למלוא אונה של שטיפת המוח, ולא היתה קיימת קודם.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
למה זה מצחיק אותך? אתה יכול לפרט למה?

זה משהו אישי.

שנים ארוכות לא הבנתי איך אנשים מסוגלים להחליף תקליטורים בתקליטים כאשר פערי הצליל היו כל כך בולטים לטובת התקליט. אח"כ אינסוף ויכוחים כששמעתי כל הזמן את הטענה: התקליט כבר מת. והינה בכמה השנים האחרונות, על אף ההתקדמות המדהימה (באוזני) בכל מה שקשור באיכות הצליל של הקלטות דיגיטליות, עם כל הנגישות והשימוש בקבצים דיגיטליים, עדיין יש היום יותר יצרני פטיפונים מאשר היו אי פעם בעבר. התקליט הוא מוצר קלאסי שכנראה בניגוד לנבואות - יישמר עוד לתקופה ארוכה...

לדעתי יש כמה אנשים בכמה פורומים שצריכים לאכול כובעים גדולים.... אבל בד"כ, גם למזלנו... לא כל כך זוכרים מי אמר מה ומתי...

אותי זה מצחיק.

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
"חדשנות" בצליל זה משהו ששמעתי לפני 3 שנים. ולא בתערוכות, אלא אצלי בבית. AVM ו- DARTZEEL הן שתי דוגמאות. לא קניתי אותם כי גם הם לא ענו על כל הציפיות.

שמע פרה של לקסמן. זה חדשנות בצליל.

אין לי בעיה עם ההגדרה הזו שלך - אני פשוט חושב הפוך: כבר שנים ארוכות אין חדשנות בתחום במובן שעוד לא שמעתי מישהו אומר משפט נוסח: לך תשמע את המערכת הזו ותיפול מהרגליים כי דבר כזה עוד לא היה.

הדבר היחיד שמשתנה וזה נמשך כבר 40 שנה הוא שמידי פעם קם יצרן חדש שיש לו גישה שונה לצליל ומיישם אותה במערכות שהוא בונה. קח איזו חברה ותיקה ואיכותית שאתה יכול להתחבר לצליל שלה, קח מוצר איכותי שלה שנבנה לפני 30 שנה ושים אותו מול כל מכשיר מודרני שנבנה אתמול, אני לא חושב שתיפול הרגלים מאיזה הבדל מדהים. כך שקשה לי להבין למה אתה מתייחס אם כי יתכן כמובן שאני טועה.

אריה
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
אני לא זוכר. נדמה לי 252 והתואם שלו. לא זוכר, NAP, NAC, גדול עלי.
NAP 300.
NAC 252.
סט מדהים. שמעתי אותו שנים בהנאה צרופה.
יש מצב גדול שאלו המכשירים שלי מה ששמעת.

זה בגלל ששום דבר שהוא לא ניים לא עובד טוב עם ניים.
LP-12 עובד נהדר עם ניים.


תגיד, אתה מכיר אותי?
לא.
יש לך מושג מה אני יודע ומה אני לא יודע?
לא.
מי אתה בכלל שתשתמש עלי בטון המתנשא הזה?
ניימופיל. סתם, אל תהיה כזה רכרוכי.

לגבי כפתור הווליום, קרא שוב את הטענה המקורית או חזור למורה שלך בהבנת הנקרא. דיברתי על כפתור ה- BALANCE, לא ווליום. ואם כבר בכפתורים עסקינו, אז איכות בניה מבחינתי היא פוטנציומטרים וכפתורים שמרגישים איכותיים ולא כאלה של רסיבר ב- 1000 ש"ח.
עם כל הדיבורים ההזויים שלך על כפתור ה-BALANCE שנמצא ליד כפתור הווליום ועל המחסור במגרעת (אבוי!!), הצלחת לבלבל אותי.
הכפתור מרגיש כבד ואיכותי. אם הוא מרגיש לך כמו במערכות הג'אנק של סוני - יש בעיה.
ואם כבר בידע שלך עסקינן, מעניין אם יש לך מושג ירוק אודות המחקר שניים ביצעו לפני שהם בחרו את הפוטנציומטר הספציפי הזה...
ב-552 (פרה מעל ה-252) ניים בחרו ב-Alps Blue pot (אחרי סינון קפדני) פשוט כי הוא נשמע להם טוב יותר משאר הפוטנציומטרים, הנה:
"
The simple answer is because they perform better than alternatives. Let's face it, with the NAC552 we could have used anything, money was effectively little object. We listened to a great number of pots including some very expensive transformer and stepped resistor types. We found that a carefully selected Alps Blue pot just sounded better than anything else, hence our choice...


Richard
"​
ואותו הדין לגבי השלט וגם לגבי הסטנד. סטנד ב- 4500 ש"ח שמכיל מדפים שצבועים ב- BLACK ASH שמוצאים בסטנדים של 600 ש"ח לפני 15 שנה - קראו להם SOUND ORGANIZATION כמדומני. בקיצור, נראה כמו חתיכת דיקט פשוטה.
לא אמרתי שהסטנד לא טוב. אמרתי שלדעתי איכות הבניה שלו בינונית מינוס, ותואמת את חוויית המשתמש.
אבל עושה יותר הבדל מכל הקוליסאומים האחרים.
השלט נוח להפעלה, הכל ברור ואינטואיטיבי, בניגוד להמון חברות אחרות שמנסות להתחכם.

אתה צודק. זה אכן לא קונבנציונאלי, והסאונד אכן מכיל הרבה אספקטים מאד נחמדים. אך באותה מידה מוגבל ולא מחדש דבר, כבר 30 שנה.
מערכת זה לא עיתונאי. זה לא נועד לחדש שום דבר.
לניים יש את חתימת הצליל הייחודית שלה והיא נשמרת לאורך השנים עם שינויים מהותיים בין דגמי המוצרים ושנות ייצורם.
שום NAP 250 ישן לא מסוגל לעשות מה שה-300 או ה-500 עושים. רוצה - תקרא לזה חדשנות.


א. המגבר - סליחה, מערכת ההגברה - היתה אצלי שבועיים. הרבה נחת היה. ולא היה שום דם. אם היה דם, לא הייתי מכניס אותו לביתי. הסיבה שהמגבר נכנס היא כי היו לי התרשמויות עבר חיוביות עם החברה.
ב. הסט של פרה לקסמן 600 + מגבר קאראן 400 היה כל כך הרבה יותר מדהים בכל קנה מידה, שאין בכלל מקום להשוואה. זה ליגה אחרת. אבל הוא גם עולה יותר. רוצה לאמר, יש דברים טובים יותר. ואם מדברים על שכבות, ה- DARTZEEL מפרק את הסט של ניים לחתיכות בעלות דומה או *מעט* גבוהה יותר (כ- 80 אל"ש).
הממ...

לא היה ניתוח ואף אחד לא מת. שמעתי עוד מגבר בבית, שהיה מעניין אך לא עבד מדהים עם הרמקולים שלי, וחשוב הרבה יותר מזה - הכניס לי מערכת אילוצים מיותרת שאף חברה אחרת לא הכניסה, ולא נתן את התמורה הנוספת שתצדיק את האילוצים האלה.
חוויות ניימיות חיוביות היו לי בעבר, ולא אחת, אך לא עם סט גדול כמו ששמעתי ועם רמקולים אחרים. אני בטוח שעם PROAC או עם רמקולים של ניים, זה נשמע מצוין.
הסט הזה נשמע מעולה עם ProAc 3.8 או naim SL2 או Quad ESL-57 (ואני בטוח שעם עוד המון רמקולים).

שורה תחתונה, אני לא רואה איך אודיופיל יכול לעשות מעבר לניים כשהוא באמצע הדרך. להיות עם ניים זה כמו להיות בהריון. או שאתה עם ניים, או שאתה לא. וזה לחלוטין אסטרטגייה מכוונת. זה מה שגורם לתרעומת.
אני לא כל כך בטוח שזה מה שגורם לתרעומת.
 
נערך לאחרונה ב:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
NAP 300.
NAC 252.
סט מדהים. שמעתי אותו שנים בהנאה צרופה.
תודה. אכן, זה הסט.
LP-12 עובד נהדר עם ניים.
יופי. אז LP12 זה הרפרנס? על אותו משקל, אפשר לחבר לסט הגברה של ניים רמקולים מדפיים של פרוג'קט או קיימברידרג' אודיו ב- 1500 שקל. אני בטוח שגם איתם זה יעבוד. חוץ מזה, פטיפון זה מערכת מכאנית. זה לא מכשיר חשמלי שצריך להתאים אליו מגבר. אני לא שמעתי על חוסר סינרגיה בין פטיפון לבין מגבר רמקולים. אם כבר, דבר איתי על מגבר פונו שעובד נהדר עם ניים. חוץ מהפונו של ניים, כמובן.
זויים שלך על כפתור ה-BALANCE שנמצא ליד כפתור הווליום ועל המחסור במגרעת (אבוי!!), הצלחת לבלבל אותי.
הכפתור מרגיש כבד ואיכותי. אם הוא מרגיש לך כמו במערכות הג'אנק של סוני - יש בעיה.
ואם כבר בידע שלך עסקינן, מעניין אם יש לך מושג ירוק אודות המחקר שניים ביצעו לפני שהם בחרו את הפוטנציומטר הספציפי הזה...
ב-552 (פרה מעל ה-252) ניים בחרו ב-Alps Blue pot (אחרי סינון קפדני) פשוט כי הוא נשמע להם טוב יותר משאר הפוטנציומטרים, הנה:
The simple answer is because they perform better than alternatives. Let's face it, with the NAC552 we could have used anything, money was effectively little object. We listened to a great number of pots including some very expensive transformer and stepped resistor types. We found that a carefully selected Alps Blue pot just sounded better than anything else, hence our choice...
Richard
"
תרשה לי להיות סקפטי. זה פוטנציומטר של 15 יורו, שבאין ספור אפליקציות הוכך כנחות לעומת אחרים שגם עולים יותר ממנו. את השמועה שניים משתמשת ברכיבים זולים ומסתמכים על תיכנון בלבד שמעתי כבר מזמן. אבל זה סתם לזרוק רפש אז ברשותך אני אניח לזה. כי בזה אני באמת לא מבין. בכל מקרה, שני הכפתורים האלה הרגישו כמו רסיבר סוני, כן.

השלט נוח להפעלה, הכל ברור ואינטואיטיבי, בניגוד להמון חברות אחרות שמנסות להתחכם.

נכון. גם זה נוח ואינטואיבי:
http://www.imaginarium.ie/tv-remote-control-sounds-baby-58719.htm

לעומת זה, שבאמת מאד מבלבל אותי ואני לא יודע מה לעשות שם:
http://www.sonicflare.com/Karan and Remote.php

בקיצור, מכשיר של 60-80,000 ש"ח ושלט שעולה 2 ש"ח. ידידותי, אמרת? ליבואן עצמו לקח 10 דקות "לקנפג" את הכניסה המסכנה מ- DIN ל- RCA. מי ישמע כתב קוד JAVASCRIPT. וכשהוא הלך, אני בכלל הייתי אובד עצות לאיך לעזאזל משתמשים בבורר הכניסה.

עדיאל, ברמת הגימור של המוצרים היום, כשאני קונה מוצר יקר אני רוצה *לראות* שהוא יקר, *להרגיש* שהוא יקר, לא שיספרו לי סיפורים שכל הכסף הושקע בסאונד. קשקוש בלבוש. ואני לא מביא לך דוגמאות של עיצובים גרנדיוזיים אמריקאים כמו פס לבס או בולדר או אפילו התפלצנות מיותרת כמו של CHORD. קח את EAR, למשל. גימורי כרום, מחברים מצויינים; אתה מרגיש שאתה מחזיק מוצר יקר. לא עוד גישה סובייטית של הנדסת חומרים. אז שלא ישקיעו את זה במגבר משולב של 3000 ש"ח. אבל במגבר שעולה פי 20- כן.




מערכת זה לא עיתונאי. זה לא נועד לחדש שום דבר.
לניים יש את חתימת הצליל הייחודית שלה והיא נשמרת לאורך השנים עם שינויים מהותיים בין דגמי המוצרים ושנות ייצורם.
שום NAP 250 ישן לא מסוגל לעשות מה שה-300 או ה-500 עושים. רוצה - תקרא לזה חדשנות.
אכן, אני קורא לזה חדשנות. ואני שמח שאתה מדווח שהם משתפרים.
חדשנות אבל באה גם באופן אחר - הצגה של המוסיקה בדרך שלא עשו עד עכשיו, ע"ע DARTZEEL. רכיבים מודרניים וטופולוגיות מביאים לחדשנות ולצליל שלא היה קיים לפני כן. אם זה טוב או לא? זה השוק יחליט. אבל לפחות יש בשורה.

הסט הזה נשמע מעולה עם ProAc 3.8 או naim SL2 או Quad ESL-57 (ואני בטוח שעם עוד המון רמקולים).
פרואק עובדים מצויין עם NAIM. גם NAIM עובדים מצוין עם NAIM. לא מפתיע, בהתחשב בעבודה שבעבר הם הציגו ביחד. אתה יודע מה עוד עובד מצויין עם ניים? לין. כמה לא מפתיע.

אני לא כל כך בטוח שזה מה שגורם לתרעומת.
אני כן.
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
יופי. אז LP12 זה הרפרנס? על אותו משקל, אפשר לחבר לסט הגברה של ניים רמקולים מדפיים של פרוג'קט או קיימברידרג' אודיו ב- 1500 שקל. אני בטוח שגם איתם זה יעבוד. חוץ מזה, פטיפון זה מערכת מכאנית. זה לא מכשיר חשמלי שצריך להתאים אליו מגבר. אני לא שמעתי על חוסר סינרגיה בין פטיפון לבין מגבר רמקולים. אם כבר, דבר איתי על מגבר פונו שעובד נהדר עם ניים. חוץ מהפונו של ניים, כמובן.
רצית פונו קיבלת פונו. האמת, הרמת לי להנחתה.
לפני 20-25 שנה, כשאני עוד הייתי במצב צבירה נוזלי, אבא שלי רכש את ה-motif של קונרד ג'ונסון.
בזמנו לניים היה את ה-prefix שלא היה סופר היי-אנד בלשון המעטה.
הפונו הזה, ה-mp 11 של C&J, עובד בצורה מצוינת עם מערכת שכולה ניים.
הוא משתלב כל כך טוב שלא מרגישים שהוא לא אחד מחבר'ה, הוא נייטרלי, חסר אופי והכי חשוב - מוזיקלי.

תרשה לי להיות סקפטי.
מרשה. רק שלא תקריח...

זה פוטנציומטר של 15 יורו, שבאין ספור אפליקציות הוכך כנחות לעומת אחרים שגם עולים יותר ממנו. את השמועה שניים משתמשת ברכיבים זולים ומסתמכים על תיכנון בלבד שמעתי כבר מזמן. אבל זה סתם לזרוק רפש אז ברשותך אני אניח לזה. כי בזה אני באמת לא מבין. בכל מקרה, שני הכפתורים האלה הרגישו כמו רסיבר סוני, כן.
כמו שאמרתי קודם, אם הם הרגישו כמו סוני - יש בעיה.
דווקא מבחינת הקופסאות החיצוניות, הכפתורים - הכל מוקפד באיכות הגבוהה ביותר.

לעומת זה, שבאמת מאד מבלבל אותי ואני לא יודע מה לעשות שם:
http://www.sonicflare.com/Karan and Remote.php
הא - גם לאחיין שלי בן הארבע יש כזה, אפילו עם יותר כפתורים.

בקיצור, מכשיר של 60-80,000 ש"ח ושלט שעולה 2 ש"ח. ידידותי, אמרת? ליבואן עצמו לקח 10 דקות "לקנפג" את הכניסה המסכנה מ- DIN ל- RCA. מי ישמע כתב קוד JAVASCRIPT. וכשהוא הלך, אני בכלל הייתי אובד עצות לאיך לעזאזל משתמשים בבורר הכניסה.
הדבר הכי מסובך עלי אדמות.
מסכים איתך. מעדיף לכתוב סקריפט.
בלתי אפשרי לקנפג את הכניסה הזאת.
היבואן עשה את זה גם אצלי. אחרת הייתי צריך לקרוא את האנגלית הרהוטה הזאת בחוברת 3 פעמים לפחות.

עדיאל, ברמת הגימור של המוצרים היום, כשאני קונה מוצר יקר אני רוצה *לראות* שהוא יקר, *להרגיש* שהוא יקר, לא שיספרו לי סיפורים שכל הכסף הושקע בסאונד. קשקוש בלבוש. ואני לא מביא לך דוגמאות של עיצובים גרנדיוזיים אמריקאים כמו פס לבס או בולדר או אפילו התפלצנות מיותרת כמו של CHORD. קח את EAR, למשל. גימורי כרום, מחברים מצויינים; אתה מרגיש שאתה מחזיק מוצר יקר. לא עוד גישה סובייטית של הנדסת חומרים. אז שלא ישקיעו את זה במגבר משולב של 3000 ש"ח. אבל במגבר שעולה פי 20- כן.
דווקא כל אלה נראים לי דומים. תמיד מחברים גסים.
כרום זה למטבח ולמסביב של החלון באוטו.
מרגיש לי זול והמוני.
ניים יש רק 1 בעולם. ניים מרגיש לי יקר.

אתה יושב מול כל השחור הזה, בחדר חשוך, 11 בלילה, מחשיך את התאורה של הפרה, רואה רק את הלדים הירוקים האלה באמצע,
מנהטן!!!

אכן, אני קורא לזה חדשנות. ואני שמח שאתה מדווח שהם משתפרים.
חדשנות אבל באה גם באופן אחר - הצגה של המוסיקה בדרך שלא עשו עד עכשיו, ע"ע DARTZEEL. רכיבים מודרניים וטופולוגיות מביאים לחדשנות ולצליל שלא היה קיים לפני כן. אם זה טוב או לא? זה השוק יחליט. אבל לפחות יש בשורה.
מה הכוונה ב"הצגה של המוסיקה בדרך של עשו עד עכשיו"?
תלת מימד מלאכותי?
הפרדה רובוטית של הכלים?
אשמח לעלות לרכבת הדימויים שלך.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אתם מתווכחים כאילו לפחות כל אחד מכם הוא הטכנולוג הראשי וממציא השיטה מאחורי החברות הללו.
מה לעזזאל זה מעניין מי אוכל את מי?.
זה מרגיש כמו משחק כדורגל עם אוהדים מוטרפים משני הצדדים.
חלאס... מגעיל.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אתם מתווכחים כאילו לפחות כל אחד מכם הוא הטכנולוג הראשי וממציא השיטה מאחורי החברות הללו.
מה לעזזאל זה מעניין מי אוכל את מי?.
זה מרגיש כמו משחק כדורגל עם אוהדים מוטרפים משני הצדדים.
חלאס... מגעיל.

אז מה אתה חושב על תערוכה?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני דווקא מאוד מעריך סגידה ליצרנית מסויימת. אחרי הכל ניים זה לא איזה זבל. עדיין מוצרים טובים מאוד.
לעומת זאת, אני פחות מתחבר להצהרות כמו ״ניים זה הכי טוב שיש״ משום שזה די לא נכון.

ועכשיו לשתי האגורות שלי בכל הנוגע לניים.
ניים היא יצרנית אנגלית שמרנית. היא מפתחת כל הזמן אבל לאט. במילים אחרות מאחרת. זה לעומת חברתה לשעבר ״לין״ שכבר מזמן קלטה את השוק ופיתחה קולקציית מוצרים ברמה אחרת לגמרי מניים המאחרת.
המוצרים של ניים נשמעים נהדר. הבעיה היא באיך שנוטים לתאר אותם. כשנותים לתאר סוס כדרקון אז כשרואים שהסוס הוא רק סוס אז אפילו כלב נראה יותר סוס ממנו. למה? כי תיארו את הסוס כמשהו שהוא לא. זה בדיוק מה שקורא עם ניים.
יחד עם זאת לא שמעתי איזה ״קצב״ מיוחד בציוד של ניים. הוא מיידי ומהיר כמו הרבה מגברים אחרים שאני מכיר ולא ממש קיצבי מהם. היו כמה (כמו ה-avm) שמהווים תמורה טובה יותר לכסף מהניים. גם הקראן כזה. עסקה משתלמת יותר.

לגבי הסטנד של ניים. יכול להיות שהוא טוב אבל הוא לא יכול להיות יותר טוב מיצרניות כמו hrt, פיניט אלמנט וגראד פרי. למה? כי ניים לא יצרן מעמדים לאודיו אם כי מייצר על הדרך מעמדים לאודיו. הסטנד של ניים מוגבל ביכולת ההתאמה שלו לרכיבים שונים שדורשים כיוונון עדין. הוא סטנד מוגמר, יצוק שמציב עובדה - ״זה אני, אי אפשר לשנות אותי״ וזו כבר מגבלה במעמד לאודיו.

לגבי היכולת של ניים להניע רמקולים. ראו רבותי, לניים אין באמת מגבר גיבור (חוץ מהנחשף החדש שהוא, מה לעשות, לא בשביל מתן או עדיאל). זו כבר בעיה מבחינתי. יצרנית בסדר גודל כזה מוכרחה שלא מפתחת מגברים של 200 וואט מלמד אותי שהם תקועים עדיין באותם שנים שרמקולים נעו עם סוללה של 1.5 וולט.

לגבי הצליל היחודי של ניים. סלחו לי רבותי. זה לא יחודי, זה לא שונה. מכיר לא מעט מגברים בעלי חותמת קול דומה.
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
מה זה הסיפור הזה עם חדשנות בצליל ? לא צריך בשביל זה גם חדשנות באוזן ?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
נמר והאחרים,

אני מבקש להעיד על עצמי - כשאני אומר ש NAIM הוא הטוב ביותר אני מתכוון באוזניים שלי. ברור לי לחלוטין שיש מי שחושבים שיש מערכות טובות יותר.

כל מי שקונה מערכת - אם הוא לא חושב שטעה במשהו, הרי ברור לו שמה שהוא קנה זה הטוב ביותר בתקציב שלו. אין פה סגידה.

לגבי השיטה של NAIM לספק הכול מהקיר עד לקצה הרמקול, לדעתי זו שיטה מצוינת וגם פה ברור שיש מי שיכול לחשוב אחרת. צריך רק לשים לב שגם NAIM מציעים למשל סדרות זולות של אינטרקונקטורים וסדרות יקרות מאוד (אם כי יש בשוק דברים מטורפים בהרבה) ובנוסף לזה יש הרבה מאוד יצרני אינטרקונקטורים איכותיים מאוד שמייצרים כבלים ל NAIM עם כניסות ויציאות DIN כך שמי שקונה NAIM ננעל אומנם לשיטת החיבור אבל ממש ממש לא מוגבל במבחר מוצרים. הניסיון שלי לימד אותי, ובסופו של דבר זה גם הגיוני, שכל שינוי שאתה מבצע בציוד של NAIM, אם בכבלים, אם בספקים, אם ניסיונות לשיפורים טכנולוגיים בתוך הרכיבים - משנה למעשה את "חותמת הצליל" של הציוד.
השורה התחתונה הא שאם אתה אוהב את חותמת הצליל של NAIM - אז הגישה של הכל מאותו יצרן עונה לדרישה. אם אתה לא אוהב את "חותמת הצליל" של NAIM, אז שיטת העבודה שלהם לא צריכה לעניין אותך.

ועדיאל - לא צריך להגזים: NAIM ידועים היטב ברמת הגימור הגבוהה, באמינות ארוכת שנים, וביכולת לספק שירות לציוד גם אם הוא בן עשרות שנים - ועדיין, ב NAC 82 שלי, מכשיר לא זול גם כמשומש, הכפתורים עשויים מפלסטיק זול. טונות של מילים לא יכולות לשנות את העובדה הזו...

אריה
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
אפשר לסכם את העניין באמירה שמי שנכנס לניים כדאי שיקח בחשבון שככל הנראה הוא יצטרך לרכוש את כל הליין או רוב הליין של ניים.
מי שזה לא מתאים לו - עדיף שלא יתחיל איתם...
ארז
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אפשר לסכם את העניין באמירה שמי שנכנס לניים כדאי שיקח בחשבון שככל הנראה הוא יצטרך לרכוש את כל הליין או רוב הליין של ניים.
מי שזה לא מתאים לו - עדיף שלא יתחיל איתם...
ארז
בדיוק. וכל מילה נוספת מיותרת
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
בדיוק. וכל מילה נוספת מיותרת

מאוד לא מדוייק.

אפשר לקנות נגן תקליטורים של NAIM ולחברו לכל הגברה אחרת וכן אפשר לחבר הגברה של NAIM לכל נגן תקליטורים או רמקולים.

אריה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור