מגבר ווידוי של אודיופיל מתוסכל.


בעז

אוהב את התחום
הודעות
99
מעורבות
28
נקודות
18
להלן וידוי של אודיופיל מתוסכל:
אני מאד אוהב מוסיקה, במיוחד את זאת של שנות ה70. רוק קלאסי, פרוגרסיבי, פולק אנגלי ובריטי, ג'ז (קולטריין) גם הרד רוק ואפילו קצת מטאל פה ושם. יש לי אוסף דיסקים גדול - לא ספרתי, המון מדפים שהולכים ומתמלאים בקצב מדאיג. הוצאות יפאניות, אודיופיליות, קופסאות וכו'. כוונתי לומר שכשנוגע למוסיקה, בניגוד לדברים אחרים, אין לי ממש גבול - אני לא מהסס לשלוף את כרטיס הויזה, אפילו שאין שום הגיון כלכלי בעניין.

בהמשך לכך אני גם אוהב לשמוע מוסיקה באיכות טובה, אפילו מעולה. אני זוכר שקניתי אוזניות של גראדו (s80) לפני כמה שנים - כמה הופתעתי מאיכות הסאונד. מייד לאחר מכן, ברוח ההכרה באפשרות לשפר סאונד, החלפתי מגבר של IKAI במגבר של נאד (325). זכרתי שקראתי איפשהו שנאד נחשבים טובים ובריטים, ואני אנגלופיל מוצהר, אז קניתי (איל פור ז"ל). הרמקולים היו של KEF (K). אני זוכר שלא ממש שמעתי הבדל כבר אז, אבל רציתי בריטי. אחר כך קניתי cd תואם (540) במקום הפאיוניר שהיה לי מתקופת הצבא, והיה אחלה, גם בלי להשוות.

אחרי זמן החלטתי שרמקולים חדשים are in order ורכשתי טריאננגל מדפיים (אייל פור) - אני זוכר בהאזנה ששני הרמקולים נשמעו טוב, גם הkef וגם הטרינאנגל (Triangle Comete - ביקורות נהדרות, אלא מה). אבל האחרונים נשמעו שונים (מפורטים!) ורציתי משהו שונה ורבעיקר רציתי להחליף אז קניתי. אחרי כמה חודשים הפירוט התברר כצרימה והכיף נגמר (כמה אפשר לשמוע רק רבעיית מיתרים ואת ניק דרייק?), אז קראתי בפורומים על כבל קסום שמרגיע צרימות וקניתי אינטרקונקטור של VDH (the first) אצל ארמה אודיו (אגב, מישהו הצליח למצא ביקורת פחות מאוהדת על מוצר אודיו שאודותיו הוא התעניין ברגע נתון?). בשבוע הראשון נשבעתי שיש הבדל, ואחרי חודש הבנתי שלא, שאני עדיין לא נהנה ושצריך רמקולים אחרים.

קראתי סקירה אוהדת (מאד!) באתר ומיהרתי למכור את הטריאנגל ולרכוש ספנדורים קטנים s3/5r2 אצל סאונדקווסט. בגלל שכולם דברו על כבלים, רציתי גם וקניתי כבלים של שינדק (FS-1) מיד שניה - לא עלו המון, הגיעו בקופסה יפה ונראו מכובדים. בסופו של דבר לא שמעתי הבדל ביניהם ובין הכבלים הפשוטים שהיו לי קודם, אבל האסטטיקה... בלי קשר לכבלים, עכשיו המוסיקה היתה מצויינת ונכונה - הייתי מבסוט. לכמה חודשים, that is - ואז התחלתי לקרא את מכשירים של NAIM. מפה לשם רכשתי את הNait 5i2 (בלי להאזין) ואח"כ, בשם התאימות, ועם להאזין, גם את CD5i2 (אילן טמיר). אחלה מוסיקה. אני מבסוט מאזין כל יום ומאושר.

באחד הימים עולה המחשבה להגדיל את ההנאה מן הספנדורים (כל כך קטנים) - פשוט לעלות בנפח התיבה. והנה אני עובר להרברטים (7e3) - איזה יופי. נשמע נהדר - יש הבדל ברור. שווה את הכסף, באמת כמו הספנדורים הקטנים אבל בגדול. עכשיו אני חושב לעצמי, הלך לי טוב עם הרמקולים - נגדיל גם את המגבר. Supernait 2! כמובן. אני הולך להאזין בכוונה מלאה - ממש רוצה לבזבז את הכסף שבוער לי בכיס (וזה עניין יקר). יושב מאזין, מחליף בין ה5 לסופר. הרמקולים נצילים, כמו שלי בבית. לפעמים נדמה לי שאני שומע הבדל, לפעמים לא. מבולבל. איך זה יכול להיות? הרי ההבדל במחיר יותר ממשמעותי. עכשיו, אני לא זקוק לכל מיני אפשרויות של אוזניות ויציאות דיגטליות ודאקים, רק לסאונד טוב עוד יותר של הדיסקים שלי מן הרמקולים. רק סאונד. אבל לא מצליח לשמוע הבדל. מתנצל, אני עוזב את החנות וחוזר לירושלים חפוי ראש.

בתערוכה בכפר המכביה מתעורר בי החשק מחדש - נלך על משהו שונה הפעם, בטח נשמע הבדל. אני מקבל הצעה על דגם יקר של לקסמנים (507u) - הם נראים נפלא. אני קורא עליהם באינטרנט, כמה שהם חזקים ויפים (וזה ממש נכון). קובע מועד להדגמה, על הרמקולים שלי בבית, כמו שצריך - משלם די הרבה על ההדגמה, מתרשם מן היופי של המכשיר ("we are guided by the beauty of our weapons") ומת לשמוע הבדל בין המגבר המפואר לניים שלי - אפילו אם לא יהיה הכי משמעותי בעולם. אבל לא מצליח. שניהם נשמעים נפלא. פעם נדמה לי שיש הבדל ופעם אין - פעם זה מצויין ופעם זה - לא ברור, לא עקבי, לא מצליח לגזור חוקיות או מסקנה. איך זה יכול להיות? מדובר במגבר יקר פי חמש. זהו, אני נאלץ להודות שאוזניי העממיות פשוט לא מספיק עדינות. כנראה שהגעתי, כבר בדרגת הכניסה של המגברים של ניים, לסף הרגישות שלי מאיכות הסאונד. בוש ונכלם אני מגיע להכרה כי אין יותר לאן לשאוף. אני נאלץ להודות שרמקולים עושים הבדל וכל השאר לא - לפחות לא לי. אולי יכולתי בכלל להשאר עם ה IKAI והפיוניר ?
 

נערך לאחרונה ב:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אל לך להיות מתוסכל.
זה רק ענין של חשיפה ויכול להיות מאלף סיבות.
נסה להחליף את המקור ותראה אם אתה שומע הבדל. במידה וכן, אז אני מבטיח לך שאם תשדרג מקור, לכשתרצה לשדרג את המגבר ההבדלים יהיו הרבה יותר שמיעים.
 

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,189
מעורבות
718
נקודות
113
מה חסר לך בסאונד,
האם שמעת בתערוכה/במקום אחר
משהו שתפס לך את האוזן,וריגש אותך,
אולי בכבילה של רמקולים/אינטרקונט,
טמונה הבעיה/התשובה.
אכן "קשים חייו של האודיופיל":)
 

GROOPER

אוהב את התחום
הודעות
460
מעורבות
175
נקודות
43
יופי של פוסט !
ראשית כפי שנאמר לא פעם המחיר איננו ערובה לכלום
ולמגברי ניים ולא בכדי יש מועדון מעריצים קנאי ונאמן לאיכותם
דבר שני, נכון הוא שרמקולים (בהתאמה נכונה למגבר) השפעתם היא מירבית
רק תן דעתך שיש להתאים מגבר לרמקול ולא ההיפך, ולכן במקומך בשידוך הזה
ולאחר שבחנת שילובים שונים, לא הייתי נוגע.
אני הייתי בשלב הזה מתחיל לשדרג את מערכת החשמל , קרי מפצל - חשמל- רמקולים ואינטרקונקט.
בהצלחה
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אגב, אל תיכנס לפרדיגמה של יקר יותר = יותר קשה לשמוע הבדלים או = לאודיופילים "מנוסים" יותר. זה קשקוש.
נהפוכו,לפעמים דווקא ברמת כניסה יותר קשה כי המכשירים נותנים פחות.
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
א) יש לך יופי של מערכת כבר עכשיו. חייה איתה, לפחות שנה, תתרגל לצליל, שמע מוסיקה. לא בטוח שאתה צריך בכלל להחליף משהו.

ב) ניסוי בבית של ציוד ברמת מחיר בינונית ומעלה היא סטנדרט, לא משהו שמשלמים עליו. אם מישהו מבקש ממך כסף, או מסרב להשאיל ציוד הדגמה - קנה (אם באמת יש סיבה לקנות) ממישהו אחר.

ג) כפי שהבנת נכון - חוטים לא משנים כלום

בקיצור, קח נשימה עמוקה, צא מהלופ של הרכישות. החלף רק כשאתה יודע למה אתה מחליף ומה אתה מחפש שיהיה טוב יותר (הדוגמא עם הרמקוים של טריאנגל היא קלאסית), ובוודאי, ברמת המחירים שאתה עוסק בה - קנה רק פריטים שנשמעו לך בפועל טובים יותר ומתאימים יותר, אצלך בבית (ורד)
 

boazj

אוהב את התחום
הודעות
92
מעורבות
50
נקודות
18
סחטין על הכנות וגילוי הלב. גם אני בתחושה שחלק גדול מהשדרוגים נעשים כי זה יקר, יפה, בטוח יותר טוב. כולם כתבו על זה שהלסת נופלת......בפועל חושב שלמעט רמקולים, וציוד שלא מתאים למערכת שלך, אז החלפה של חלקים אחרים תייצר הבדלים שהינם לא דרמטים.
אז לכל אחד, דרמטי זה משהו אחר. אצלי, אם אני צריך לבצע 5 החלפות בשביל לנסות ולחפש את ההבדל - לא דרמטי...לא קונה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מה הכוונה ״פעם יש הבדל ופעם אין הבדל״?
איפה היה ההבדל?
איזו מוסיקה שמעת?
האם המערכת ממוקמת כראוי?
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
צריך לקחת מכשיר הבייתה לכמה ימים, לשמוע באווירה רגוע, ואז לחזור למכשיר שלך.
 

דיטון66

חבר משקיען
הודעות
780
מעורבות
89
נקודות
28
תתחיל לחפש CD5XS ותוסיף לו ברווז, תגלה את הדיסקים מחדש
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
473
נקודות
83
כבילה לא פותרת בעיות במערכת,
צריך למצוא את מקור הבעיה,
הנחות הם אם כל הפאקים,
בקש ממישהו שמבין,עזרה שגר
בסביבה שלך.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,747
נקודות
113
הדבר היחיד שברור לי זה שייש כאן שיתוף, ותהייה מסויימת אם היית אמור להתנהל אחרת,
ושאנשים הגיבו לזה, כל אחד מהזווית שלו.

ורציתי לשאול -- האם התכוונת רק לשתף בתהייה, או שאתה גם מעוניין בתגובות ו/או בהצעות?
אם כן, אז מאיזה סוג/ים?

עמיר
 

leni

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
130
נקודות
43
בתערוכת מינכן לפני שנתיים כמדומני הרבט הציגו לראשונה את ה-30.1 (דגם יקר יותר מהרבט 7) ההגברה היתה supernait2+hi-cap drאבל וזה אבל גדול המקור היה מקור אנלוגי שהיה יקר יותר מההגברה והרמקולים גם יחד.הסט ניים 5 הינו מצוין למחירו וכנראה מניע את ההרבט 7 בצורה טובה אבל אתה לא יכול להניע אותם עם סופרנייט 2 שעולים פי 3מבלי לשפר את המקור.מערכת שאינה מאוזנת תמיד תהיה תלויה בחוליה החלשה. בהצלחה
 

boazro

אוהב את התחום
הודעות
247
מעורבות
110
נקודות
43
אני חיברתי את חרבט 7 ל מגבר CROFT ו נגן AUDIONET ART G2
לדעתי נשמעים מעולה. ככלל אני מעדיף CD PLAYER על מחשב +DAC
בועז
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
בפורום פה אסור לכתוב על ניים ותיכף תקרא את התגובות, אבל על כל מגבר של ניים צריך להוסיף הרבה מאוד כסף על מגברים אחרים כדי לקבל שיפור בסאונד. ותתעלם מהתגובות לפוסט הזה שלי, תישאר עם ניים. זה לא שיש לך בעיה בשמיעה, פשוט אין על ניים.

אריה
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
גם אני הבעלים המאושר של הרבט' 7 ... שמעתי אותם עם קרופט ואהבתי. שמעתי עם כמה סוגים של הגברת מנורות והיה שם קסם מסויים אבל לא מספיק חדות. ושמעתי עם כמה מגברים טרנזיסטורים שנשמעו כולם די אותו הדבר. בסוף אני חי עם מגבר קלאס D של ניופורס שמחזיק אותם קצר חד וחזק פלוס פרה טרנזיסטורי "רגיל" של נורת'סטאר. הדאק של לאקסמן משתלב מצויין בסטאפ. אודיופיל ותיק שהיה אצלי אמר שזו המערכת הכי דינמית ששמע. היא לא צורמת (בעבר שמעתי את הקומט ולמרות יתרונותיו שמעתי מיד את הצרימה המדוברת ונמנעתי מקנייה). הייתי ממליץ לך לנסות מגברים חזקים ומקורות דיגיטלים מודרנים שלטעמי עולים על הקודמים.
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
לדעתי רוב המגיבים כאן מפספסים את המסר המרכזי בדבריו של בעז פותח השירשור.
או אולי בוחרים להתעלם ממנו, כאילו בבחינת המלך הוא עירום ?...

בעז ניסה כל העת. הקשיב לעצות, ביקש לשפר, השקיע כספים, החליף, מכר, קנה, הוסיף ושינה.

חלק קטן וברור מאד של השידרוגים - עשה לו הבדל, והוא נהנה ממנו. דברים אחרים לא העלו ולא הורידו.

ומנגד הוא נמצא פה בפורום וקורא תילי תילים של טקסט על שידרוגים ותוספות מדהימים שעשו אחרים, וסוגי ציוד ושמות ודגמים, ואשר שמטו את לסתם ארצה, לא פחות.
והוא מנסה לשאול: היתכן?

מה זה יעזור אם תציפו אותו עכשיו באינספור שמות של דגמים של מוצרים ויצרנים, ודעותיכם האישיות כמה שהצירוף הזה טוב וההוא נפלא? זה בכלל לא מה שהוא מחפש, ולא תשובות לשאלות שהוא שואל. התהיה שלו הרבה יותר עקרונית מאשר סתם בקשה להתייחסות האם מה שיש לו עכשיו טוב או רע.

זו לפחות הבנת הנקרא הפרטית שלי. תקן אותי אם אני טועה, בעז.

עצתי לך, שמן הסתם תעלה (בפעם המיליון) את חמתו של ״הגרעין הקשה״ של הכותבים פה:
סמוך על אזניך, ועל החוויה האישית שלך, אתה בסדר והאזנים שלך בסדר גמור.
מה שעושה לך הבדל (נניח רמקולים) - אכן עושה לך הבדל! מה שלא - לא.
ממש אין טעם להחזיק מגבר שעולה פי 5, גם אם כל המין האנושי מזיל ריר ממנו, אם הוא נשמע לך אותו דבר.
חוטי חשמל, שקעי חשמל, חוטי רמקול, מדפי עץ, כבלי אינטרקונקט - אם אתה לא מצליח לבשר לעצמך שעשו לך שינוי בסאונד, עצור והשאר עם מה שיש לך.

והכי חשוב לדעתי - עצור ותתחיל להאזין למוזיקה. תן לדברים להתייצב ולשקוע,
הצעד הבא, אם יהיה, צריך לקרות רק אם יש משהו שאתה מסוגל לשים עליו אצבע בבירור, ולהגיד: פה לא טוב לי, ויש פה בעיה שאני רוצה לפתור, או לשפר.
 

בעז

אוהב את התחום
הודעות
99
מעורבות
28
נקודות
18
חברים, תודה על התגובות !

כמה הערות:
1. אני מבין את העצה שעל מנת לחוש בהבדל משמעותי יש לשדרג מגבר ומקור יחד (תזת החוליה החלשה). הטענה של המדגימים היתה שההבדל יהיה שמיע באופן מוחלט, בלי קשר למקור. כזה, לא הצלחתי לשמוע. אבל לקחתי לתשומת ליבי.
2. עם המגבר לא עושה שינוי אצלי, בוודאי שאין הגיון להתחיל בחשמל וכבלים נוספים\אחרים. מה עוד שנסיוני מלמד שאין הבדל באלו.
3. אני מבחין בבירור בהבדל בין איכויות של מדיה - הוצאות שונות של דיסקים - מה מקומפרס, מה דינאמי וכו'.
4. המערכת ממוקמת בהתאם לדרישה המקובלת לפי היצרן - אין טיפול אקוסטי, אבל זה כאמור לא העניין. המערכת נשמעת טוב מאד - גם המגברים ששמעתי נשמעים טוב מאד - האויב שלה הוא ה"עוד יותר טוב", מהות השדרוג. בזה לא הצלחתי.
5.לקחת הביתה לכמה ימים לא יעזור לי - המערכת נשמעת נפלא בשתי הגרסאות. אני פשוט אשכח שגם הראשונה נשמעה מצויין. אני רציתי לשמוע הבדל, שינוי, שיפור.
6. אני אוהב את ניים, אבל לא מדובר פה על האיכות של ניים - גם המגבר הגבוה שלהם נשמע לי אותו דבר.

לבסוף, תודה רונן - נראה לי שהבנת אותי. אני מעלה תהייה מתוך תסכול - אני נמשך לתחום, קורא ביקורות ודעות בפורומים, לעיתים באופן בלתי פורפורציונאלי לתחומי עניין אחרים שלי. אבל בסופו של דבר יוצא בתחושה שאולי אני מבזבז זמן לריק (עובד על ניוטרל....), שמעבר לגבול מסוים (שנתחם מנסיוני ברמקולים) אין הבדל באלקטרוניקה. אני מתוסכל קצת כי אני רוצה שיהיה הבדל. אני מתוסכל כי יש לי תחושה שתחום שמעניין אותי ומפתה אותי לחקור ולהוציא כסף, מתברר כחסר ממש אמיתי. זו טענה סובייקטיבית, לא אובייקטיבית (לאוזני בלבד).
 

נערך לאחרונה ב:

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
בעצם אתה מתוסכל מזה שאתה "אמור" לשמוע הבדל בין היקר יותר ליקר פחות אבל לא שומע אותו?

חסכת כסף ואולי באמת על הרמקול שלך אין הבדל משמעותי, לא כל הנוצץ זהב ולא כל היקר באמת טוב יותר.

תסכול? לא ממש

(גם אצלי שמעתי מוצרים סופר נחשבים ויקרים ולא פעם העדפתי מוצרים זולים יותר, העניין הוא ההתאמה בין הרכיבים)

חשמל תשאיר לסוף, מערכת אמורה ויכולה להישמע מצויין גם בלי חשמל איכותי.
עם חשמל איכותי, תקבל קפיצה נוספת, יותר שקט ודינמיקה אבל בין איכות של רכיבים אתה אמור להבדיל גם עם מפצל ישראלי וכבלי קומקום.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור