Sync
עוסק בתחום
- הודעות
- 97
- מעורבות
- 5
- נקודות
- 8
תתחדש עם כמה הערות אגב
נמר - תתחדש. מאחל שהרמקולים נשמעים לפחות כמו שהם נראים !
יש כמה דברים באקוסטיקה שאינם בגדר "סכנה" ותמורתם להבנת הרמקול החדש, וגם הישן, היא לא פחות מקריטית. בעלי מערכות אודיו רבים מוכנים לחיות עם המחלות כי כבר התרגלו להעיות הכואבות לאחר שנים רבות של התמודדות. לעיתים מחליפים רוכשים מערכות שייפצו על הבעיתיות המובנית החדר - אבל זה כבר סיפור אחר לגמרי שנושא הרמקול החדש של נמר אינו קשור אליו.
פעמים רבות אני רואה בלבול ברור בהבנה מה אפשר ומה אי אפשר לבצע ומה רצוי ומה לא רצוי לבצע בחדר המיועד להאזנה למוזיקה. רוב המבולבלים חושבים על "תיקון" תחום וצורת ההיענות של החדר בתחום התדר ורואים באקוסטיקה סוג של EQ מובנה שישנה להם את הסאונד. אקוסטיקאים דווקא מתמודדים עם סט אחר של דאגות ובראשון שליטה באנרגיה בחדר ובמיוחד בזמן דעיכה של הצליל בחלל. אחרים יקראו לזה הידהוד. כאשר חדר מהדהד זמן רב בתחום לא נכון יש תופעות מעיקות לרוב - חוסר פירוט, במה מבולבלת, צילצול בתדר גבוהה או בוץ בתדר נמוך. וכל אלו מתווספות לבעיה של הצבה לא נכונה בסמוך לקירות, נקודות האזנה שאינן מחושבות נכון ועוד.
הפתרונות האקוסטיים הנכונים יכולים להיות פשוטים יחסית ליישום בכל חדר ואינם משנים את הרמקול - ולהיפך. הם מכינים את החדר לקבל כל רמקול ולא משנה גודלו, תצורתו או יצרנו. חדרים מאוזנים אנרגטית מאפשרים לבעל המערכת והרמקולים להבין טוב יותר את הצלילים הבוקעים ולהינות באמת מהרמקול החדש שלו...
לא רציתי להסתכן ולהתחיל לטפל יותר מידי באקוסטיקה
נמר - תתחדש. מאחל שהרמקולים נשמעים לפחות כמו שהם נראים !
יש כמה דברים באקוסטיקה שאינם בגדר "סכנה" ותמורתם להבנת הרמקול החדש, וגם הישן, היא לא פחות מקריטית. בעלי מערכות אודיו רבים מוכנים לחיות עם המחלות כי כבר התרגלו להעיות הכואבות לאחר שנים רבות של התמודדות. לעיתים מחליפים רוכשים מערכות שייפצו על הבעיתיות המובנית החדר - אבל זה כבר סיפור אחר לגמרי שנושא הרמקול החדש של נמר אינו קשור אליו.
פעמים רבות אני רואה בלבול ברור בהבנה מה אפשר ומה אי אפשר לבצע ומה רצוי ומה לא רצוי לבצע בחדר המיועד להאזנה למוזיקה. רוב המבולבלים חושבים על "תיקון" תחום וצורת ההיענות של החדר בתחום התדר ורואים באקוסטיקה סוג של EQ מובנה שישנה להם את הסאונד. אקוסטיקאים דווקא מתמודדים עם סט אחר של דאגות ובראשון שליטה באנרגיה בחדר ובמיוחד בזמן דעיכה של הצליל בחלל. אחרים יקראו לזה הידהוד. כאשר חדר מהדהד זמן רב בתחום לא נכון יש תופעות מעיקות לרוב - חוסר פירוט, במה מבולבלת, צילצול בתדר גבוהה או בוץ בתדר נמוך. וכל אלו מתווספות לבעיה של הצבה לא נכונה בסמוך לקירות, נקודות האזנה שאינן מחושבות נכון ועוד.
הפתרונות האקוסטיים הנכונים יכולים להיות פשוטים יחסית ליישום בכל חדר ואינם משנים את הרמקול - ולהיפך. הם מכינים את החדר לקבל כל רמקול ולא משנה גודלו, תצורתו או יצרנו. חדרים מאוזנים אנרגטית מאפשרים לבעל המערכת והרמקולים להבין טוב יותר את הצלילים הבוקעים ולהינות באמת מהרמקול החדש שלו...