אני חייב להסביר למה שאלתי
עדשות קנון מחולקות בגדול לעדשות מסוג EF שתומך מצלמות FF וגם קרופ ( APS-C) ולעדשות מסוג EF-S שמתאימות רק למצלמות קרופ לדוגמה עדשת 17-55 F2.8 היא עדשה נהדרת אבל מסוג EF-S ולא תתאים למצלמות FF.
מעבר לכך לאחרונה קנון התחילה לאחרונה לשווק עדשות עם מערכת פוקוס מסוג STM שמספקת פוקוס שעובד בצורה רציפה ולא בקפיצות נקודה שחשובה רק כאשר מצלמים עם אוטופוקוס בוידאו עדשות ללא מערכת פוקוס זו בזמן שהפוקוס משתנה יעשו זאת בקפיצה, נקודה שהעין שלנו לא אוהבת.
כך שאם אתה חושב לצלם וידאו וחשוב לך אוטופווקס אז עדשות STM צריכות לעניין אותך - דרך אגב עדשת 18-135 STM היא עדשת כל בו מאוד מוצלחת עם אכות אופטית לא רעה וחדות טובה, היא אומנם מרגישה פלסיק ואיכות הבניה שלה לא ברמה של עדשות קנון הבכירות המסומנות ב L שגם כבדות יותר. החיסרון של עדשה זו הוא חוסר בצמצם גדול שעוזר לקבל זמן חשיפה יותר מהיר וכן עומק שדה רדוד.
למי שמחפש עדשה עם צמצם גדול יש שתי אפשרויות האחת היא 17-55 F2.8 של קנון או מקבילה 17-50 F2.8 של תמרון שעולה פחות נחצי מחיר. והאפשרות השניה לרכוש עדשות פריים (זום קבוע) עם צמצם גדול.
כאמור אני לא הייתי רץ לרכוש סט עדשות הייתי מתחיל בעדשה אחד עבור שימוש כללי וממשיך משם - לדוגמה למיכאל שיש סט עדשות מוצלח איןבכלל עדשה עם טווח זום גדול כעת
כאמור אני הייתי מתחיל ב 18-135 שתספק לך טווח יפה כעדשה כללית וכן יכולת טובה לוידאו
אם אוטו פוקוס בוידאו פחות חשוב אז יש את קנון 15-85 המעולה, שוב ללא צמצם גדול
אם צמצם גדול חושב אז אחת מעדשות ה 17-50- או 17-55
האם זה נראה לך הגיוני?