הרבה זמן לא דיברנו על נאמנות למקור


TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113

[URL]http://www.youtube.com/watch?v=_lmXi1y1fzs

[/URL]
לא זוכר אם הלינק הזה הועלה כאן בעבר, אם כן, אני מתנצל.
על הבמה הרכב אנסמבל מתיאלנד ואחריו מערכת במחיר פנטהאוז ברמת גן (איזופון + אוקטאב + חיווט של JPS), מנגנת את אותו הקטע.
בכל מקרה, גם אם דרך הרמקולים וכרטיס הסאונד של המחשב כל העסק מתעוות, אצלי זה די ברור שההרכב החי נשמע שונה לגמרי - מלא יותר, "חי" יותר, משכנע יותר.
קל לתאר מה היה קורה במקרה של הרכב עתיר כלים, תזמורת סימפונית למשל.
הנאמנות למקור היא אולי שאיפה ראויה עבור היצרנים, וזו אולי הדרך הנכונה ביותר לתיכנון מוצרים. בפועל, עוד לא שמעתי מערכת באמת נאמנה למקור.
אם מישהו שמע, והשווה, אשמח אם יפרט כאן.
(וממש לא חייבים לריב......).
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
בסמרטפון שלי שני הביצועים נשמעים דרעק...(lol)
לא מאמין באפשרות להשוואה כזאת דרך יוטיוב. לדעתי זה לא רציני להתיימר להאזין לביצוע חי באמצעות הקלטה שלו (ועוד לשמוע את זה מקומפרס דרך יוטיוב...).
ארז
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
בכל מקרה, גם אם דרך הרמקולים וכרטיס הסאונד של המחשב כל העסק מתעוות, אצלי זה די ברור שההרכב החי נשמע שונה לגמרי - מלא יותר, "חי" יותר, משכנע יותר.
קל לתאר מה היה קורה במקרה של הרכב עתיר כלים, תזמורת סימפונית למשל.
הנאמנות למקור היא אולי שאיפה ראויה עבור היצרנים, וזו אולי הדרך הנכונה ביותר לתיכנון מוצרים. בפועל, עוד לא שמעתי מערכת באמת נאמנה למקור.
לא מאמין באפשרות להשוואה כזאת דרך יוטיוב. לדעתי זה לא רציני להתיימר להאזין לביצוע חי באמצעות הקלטה שלו (ועוד לשמוע את זה מקומפרס דרך יוטיוב...).
ראשית, לדעתי ארז צודק לחלוטין -- להשוות הקלטה של ההופעה להקלטה של ההשמעה של ההופעה זה כבר לא לעניין, שלא לדבר עת התוספות וההחסרות של הטיוב + מערכת המחשב.

שנית, זה ניסוי מעניין -- אבל לכל היותר רק לפי מה שהקהל במקום חשב -- חלקם שייש להם רגישות לסאונד + ישבו במקום טוב -- לא לפי מה שצופי הטיוב חושבים.

שליש-שיט, ממש לא בטוח שהראשון משכנע אותך, TakeOne, בגלל הסאונד או בגלל הידיעה שזה המקור ושהשני הוא דרך מערכת, כאשר ברור שייש לך דיעה קדומה די חזקה שאי אפשר להשיג נאמנות למקור דרך מערכת -- גם לא שמעת מצב כזה אף פעם (היית בכלל בניסוי כזה?), וגם זה טוב לייצרנים, וגם בתזמורת סיפונית מי-יודע-מה-הייה-קורה.

רוב אלה שמקשקשים על "נאמנות למקור" ממש מקשקשים -- משווים את הזיכרון שלהם של צליל חי לצליל של הקלטה דרך מערכת, כאשר:

#1. כמעט ואין הקלטות שבכלל מנסות/מתיימרות לשמר במדוייק את מה שמוקלט (דרך אגב -- הקלטה להשמעה דרך רמקולים שעל הבמה צריכה להיות אחרת מאשר הקלטה להשמעה דרך מערכת בביית -- מיקום שונה של מיקרופונים!)

#2. מה שהוקלט הוא עם כלים אחרים, במרחב אקוסטי אחר, במרחקים שונים בין הכלים למיקרופונים מאשר בין הכלים מאזין באולם (משנה את הגוונים והאימפאקט), ועוד ועוד

#3. גם המערכת הביתית לאו דווקא ממוקמת בסביבה אקוסטית אופטימאלית, והחדר מתערב בצורה משמעותית -- אותה הקלטה+מערכת עשויים להישמע דומה/שונה יותר למקור בכפונקצייה של החדר

בעצם סתם מתקשקשים עד-דלא-ידע בצורה חסרת משמעות, וכל אחד בא עם דיעות מוצקות יותר מרעהו לגבי האפשרות או אי-האפשרות ומידת הדימיון או אי-הדמיון ל"מקור" הלא-ידוע.

בקיצור -- בילמו"ח בריבוע, כל הדיוני-מוח האלה.

וטוב שכבר מזמן לא בירברו על זה :)
עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור