הקמת מערכת - ציוד מודרני vs. ציוד ענתיקה


carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני לא בטוח שזה נכנס כאן לקטגוריה, אבל יואל הצליח לבנות מערכת מאוד מאוד מרשימה (נקייה וראליסטית) שלפי הבנתי רוב הציוד שם הוא לא ממש חדש.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
בדרך כלל כפי שצוין כאן, זה ענין של העדפת סאונד.
מסיוני לרוב מוצרי האלקטרוניקה שנוצרו בעבר (כולל רמקולים) היו בעלי סאונד על הגוון החמים.
נורא מהנים בהאזנה ראשונית וגם לאורך זמן. אבל, לפי דעתי עם השנים דברים השתנו ומהנדסי אלקטרוניקה
מנסים להגיע לסאונד הנטראלי ביותר ללא צבע. כמו כן, רכיבי האלקטרוניקה עברו שידרוגים.
אני כן מאמין שהיום מוצרי האלקטרוניקה יותר טובים ואיכותיים מפעם. גם ה-Case של המוצרים יותר מושקעים לדעתי.
אני מעדיף את הטכנולוגיה החדשה לאומת הישנה, הרי צריך ללכת תמיד קדימה ולא אחורה.
אבל שוב, כל אחד והעדפתו.

בברכת יום טוב ושקט.
מעניין מה יש לרוקפורט או להנסן לענות לך ,הרמקולים שלהם חמים מוזיקלים ולא שקופים ,אני מניח שיקפצו כמה שיגידו שכן ,אבל זה מה שאני שומע ,וככה גם וריטי ופיקונסלט ,כלומר לא רק ה"גישה השקופה" שולטת ,גם בציוד יש מגברים שהגוון שלהם חם ומוזהב כמו קונרד גונסון ,מלא סוגים של קלאס A ,וגם טרנזיסטורים רכים כמו לקסמן ,AVM ועוד ,
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
מעטים הם האנשים/אודיופילים שיודעים איך להוציא "מוזיקה" מציוד ישן/לא נוצץ.
ביניהם זה גיא וערן. הם יכולים לקחת ציוד זול ולהוציא ממנו סאונד מעולה.
זהו כישרון שאין לרוב האודיופילים.

עשרות פעמים הייתי אצל ערן-לא משנה מה מנגן אצלו?
זה תמיד נשמע טוב.

רובם רוכשים מותגים נחשבים ויקרים,למי שיכול-וזה גם בסדר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
כל אודיופיל עם כשרון להוציא סאונד טוב ממערכת מודרנית יהיה יכול ליישם את אותו כשרון עם מערכת וינטאג׳.

שלמה
הציוד של שנות ה-60 שניגן את אותן הקלטות אינו היה יכול לשחזר את על מה שהוקלט.
אני בטוח שגם מי שיישב שם והקליט באולפן ושמע את מה שהוא הקליט אז, במערכת מודרנית היום, הוא יגלה כמה וכמה פרטים חדשים.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
על זה נאמר:
אנחנו ב-48 מגפרורים עשינו צ'יפסים

הנוסטלגיה תמיד נשמעת טוב יותר.

ציוד מודרני הוא עם פוטנציאל ויכולות חשיפה גדול יותר ולכן קל לחבר אותו באופן שישמע רע.

הסלחנות של ציוד ישן (כולל ציודים עכשוויים שמנסים להישמע כך) גורמת לסאונד להיות בסדר, אבל אין להם את

היכולות של ציוד חדש וחדיש.
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
כן נכון אלדר. אבל הכוונה שלי היה שבציוד הישן הרכיבים מעגלים פינות. זה אומר, שהתדר התחתון (מיד בס)
נשמע פחות הדוק ומוגדר נכון. יותר לכיוון הפו פו. כמו כן אין פירוט מספיק. מקבלים את המיד רנג' טוב מאוד וזהו.
בסך הכל זה נשמע מאוד כיפי ונעים אבל זה לא משתווה לציוד עדכני.

בנושא הסאונד המוזהב כפי שציינת, כידוע לך סאונד השפורפרות ממכר. לכן רוב היצרנים מנסים לשלב את הגוון הזה
בציודים שלהם. לפי דעתי בכל מערכת כאשר מעורבת שפורפרת בסיגנל (מקור, דק, פרה ופאוור), הסאונד יהיה יותר ג'ויסי וליקווידי, יותר כייפי.
אם היצרניות לא היו מנסים לכיוון סאונד המוזהב, אז רוב המוצרים היו נשמעים אנליטיים ולא לענין.
 
נערך לאחרונה ב:

avilavi

אוהב את התחום
הודעות
307
מעורבות
4
נקודות
18
באופן כללי אני נוטה לכיוון החדש
אבל תלוי על מה מדברים
עם רמקולים והגברה אין לי בעיה ללכת 10 שנים אחורה
ציוד דיגיטלי חייב להיות הכי עדכני
בהתאם לדרישות/מגבלות
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
גם בדאקים , בעיקר בכל מיני מכשירי אנטרי לוול אין הבדלים גדולים מול הטובים מלפני 5-10 שנים
זה פשוט כיוון אחר של צליל. שמתי לב שהרבה חברות "שוכחות" להשקיע באנלוג סטייג' ומתהדרות בצ'יפים ומספרים .
לכן ישנם ממירים ישנים עם רזולוציה קצת פחות גבוהה, אבל צליל יותר מלא, חלק מאוזן ואפילו דינאמי.
גם בתחום שהקדמה אמורה לתת "בוסט", מצאתי שלא חסרות נפילות. הקדמה בדיגיטל לרב היא במתאמי USB-SPDIF
אל לנו לשכוח גם, כי ממירי 24bit /192KHZ קיימים בשוק כבר יותר מעשור ולכן גם ברזולוציה הם לא נופלים מול החדשים.
אני לא רוצה לפרט יותר מדי, אבל אני ועוד כמה אוזניים טובות העדפנו ממירים בני +10 מיד שניה עד 2000 ש"ח על ממירים חדשים של 8-9K
 

נערך לאחרונה ב:

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
ערן, אל תתבייש, תפרט
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אני לא בטוח שזה נכנס כאן לקטגוריה, אבל יואל הצליח לבנות מערכת מאוד מאוד מרשימה (נקייה וראליסטית) שלפי הבנתי רוב הציוד שם הוא לא ממש חדש.
יואל הזה מעצבן אותי!
כל אדם ששמו של יואל עולה על דל שפתיו, לא מפסיק להפליג בשיבחו. על חדות האוזן, ההשכלה המוזיקלית, ועכשיו אני רואה גם על התוצאה במערכת.

יואל, תן לפחות איזה רשימת מלאי חלקית, משהו, למען ישכילו זבי החוטם ודגי הרקק ויוכלו ללמוד!
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
ערן, אל תתבייש, תפרט

זה אסור בחוקי הפורום ובצדק
ויש פה גם העדפה אישית מאוד ברורה שהרבה לא יסכימו איתה. הנקודה שרציתי להעביר היא שלעיתים זה רק שונה
ולא בהכרח פחות טוב .
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אמרתי לעצמי "אביא איזה דינוזאור מהעבר, נשפץ ויהיה טוב"
הבאתי קנווד 9100, לפני שיפוץ נשמע בסדר, אין שקט אך יש פוטנציאל
לאחר שיפוץ יש מעט שקט, אבל אין כלום מלבד תחום תחתון וכוח.
בסופו של דבר נמכר למשפץ והפסדתי כסף שהיה קריטי בתקופה.
נראה לי שכאן סיימתי את הרומן הקצר עם מגברי ss וינטאג'

http://www.cdkands.com/ka91002/ka91001.html


כן נכון אלדר. אבל הכוונה שלי היה שבציוד הישן הרכיבים מעגלים פינות. זה אומר, שהתדר התחתון (מיד בס)
נשמע פחות הדוק ומוגדר נכון. יותר לכיוון הפו פו. כמו כן אין פירוט מספיק. מקבלים את המיד רנג' טוב מאוד וזהו.
בסך הכל זה נשמע מאוד כיפי ונעים אבל זה לא משתווה לציוד עדכני.

ישנם מגברים SS יפניים ישנים וכדוגמא המגבר הזה... ראה, http://www.audiokarma.org/forums/showpost.php?p=2788339&postcount=7
שהוא בנוי ללא עיגולי פינות, ומהווה פלטפורמה מעולה למשדרג DIY מיומן. כמובן שלהעביר מכשיר כזה לטכנאי ולצפות ממנו שיעשה את כל שנדרש כדי למצות את הפוטנציאל במחיר של שיפוץ, זה בערך כמו לבקש בנימוס מהחמס לעשות איתנו שלום בתנאים שלנו.
שימו לב, בלינק המצורף, שמדובר במגבר אינטגריטד, דואל- מונו.. שבאמת בנוי הי אנד.
 
נערך לאחרונה ב:

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
האבחנה בין "ישן" ו"חדש" לוקה קצת בכלליות.
מה שאני הולך להגיד עכשיו מתייחס יותר למגברים וטיונרים, פחות לרמקולים.

אם מסתכלים על ההיסטוריה, במהלך שנות ה-70 היה מאבק עצום בין יצרניות - אירופאיות, יפניות, אמריקאיות - לשפר איכויות. עולם האודיו הביתי היה אז מפותח מאד ורחב, ולכל יצרן היתה קשת רחבה מאד של מוצרים, החל מ-entry level וכלה ב-hi end.
שיא האיכות הושג בסוף שנות ה-70, עם התפתחותם של טרנזיסטורי איכות לאודיו, לינארים מאד, דלי רעש, ועם התגברות מרשימה על תופעות סף והרמוניות אופייניות למגברים טרנזיסטוריים.

שנות השמונים היו חור שחור, מהרבה סיבות ידועות.

עולם האודיו בונה את עצמו ב-20 השנים האחרונות, כעולם נישה, שנלחם על מקומו מול תרבות הקולנוע הביתי.
יצרנים היום לא יכולים להרשות לעצמם לבנות מוצרי "זבל" זולים, לא יהיה לזה שוק. בהשוואה לשנות ה-70 וה-80 - רוב מה שקיים היום הוא באיכות גבוהה.

אני חובב מגברים מסוף שנות ה-70. אני גם עוסק בשיפוץ ומיחדוש להנאתי.
אבל - החוכמה היא להכיר ולמצוא את מוצרי ה-hi end ששוים את זה (כולל ה-Kenwood 9100 שהוזכר), בתוך ים הזבל שהיה אז.

מגברים או טיונרים כאלה, אחרי טיפול מתאים, אינם נופלים ובמקרים רבים עולים על ציוד דומה מודרני.

אינני מקבל את הדעה הרווחת על "חמימות" או "עיגול פינות" או "חוסר שקיפות". זו טענה נפוצה, אך איננה נכונה לדעתי.
והשוויתי באוזן. וגם השוויתי תיכנונים חשמליים של דרגות הגברה.

דוגמה:
Karan Acoustics - נדמה לי שהביקורות על היצרן הזה מהללות ומשבחות.
במגברים שלהם נעשה בדרגות האחרונות שימוש בטרנזיסטורים מסוג RET מתוצרת Sanken (לא אכנס כרגע להסבר מה מהות הטרנזיסטורים האלה).
בחירה מצויינת!
טכנולוגית ה- RET (Ring Effect Transistor) פותחה בשנות ה-70 על ידי Fujitsu, וחברת Sanken היפנית לקחה על עצמה להמשיך לייצר רכיבים אלה עבור שוק ה-hi end המצומצם יחסית שהתחיל לחפש אותם.
אם תמצא מגבר בן 30 שמתוכנן עם RET, או - למשל - שבנוי בתצורת dual monoblock עם שני ספקים נפרדים - קרוב לוודאי שמצאת זהב.

רונן
 
נערך לאחרונה ב:

viamusic

אוהב את התחום
הודעות
258
מעורבות
48
נקודות
28
שטויות . אין דבר כזה ציוד זול וסאונד מעולה

[]במקרה הטוב הסאונד יהיה לא רע



מעטים הם האנשים/אודיופילים שיודעים איך להוציא "מוזיקה" מציוד ישן/לא נוצץ.
ביניהם זה גיא וערן. הם יכולים לקחת ציוד זול ולהוציא ממנו סאונד מעולה.
זהו כישרון שאין לרוב האודיופילים.

עשרות פעמים הייתי אצל ערן-לא משנה מה מנגן אצלו?
זה תמיד נשמע טוב.

רובם רוכשים מותגים נחשבים ויקרים,למי שיכול-וזה גם בסדר.[/QUOTE]
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
אין דבר כזה שאין דבר כזה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור