המציאות העצובה של תערוכת מינכן 2023


shkop

אוהב את התחום
הודעות
104
מעורבות
1
נקודות
18
35000-40000 ש"ח לאזניות עם מגבר?! יש לזה שוק? בתחום האודיו היה שוק עצום של מיינסטרים שממנו צמחו צרכני ההיי אנד. רוב האנשים לא קמו יום בהיר אחד והחליטו להשקיע בציוד מאות אלפי שקלים אלא הבשילו לכך בסבבים רבים של רכישות ושדרוגים.
לדעתי יש שוק גדול לק"ב שיכול לתפקד גם כמערכת ראויה להאזנה למוזיקה אבל אני יודע שהאודיופילים ינחרו בבוז. בכל מקרה, אני לא רואה נישה אחרת שיכולה להביא התעניינות במספרים גדולים.
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
234
מעורבות
97
נקודות
28
אודיו הי אנד איננו שונה במהות מכל שוק אחר ולכן המחירים נקבעים על פי הביקוש וההיצע
זה שהמחירים גבוהיים מזה זמן אומר דבר אחד בלבד- הם גבוהים בגלל שיש מעט ביקוש . זה שיעור שבוע אלף במיקור כלכלה
המחירים לא גרמו לבריחת אנשים. הם פשוט משקפים את זה שאין ביקוש .
זה שאין הרבה משתתפיםבתערוכה רק מיצג את זה העובדה הזו .
 

  • Like
Reactions: gds

newhere

אוהב את התחום
הודעות
85
מעורבות
7
נקודות
8
בצפייה בסרטונים על התערוכה , במיוחד ברמקולים , התרשמתי שהעיצוב החיצוני התפתח ( לא לטעמי )
רוצה לומר , אולי קיימת רוויה במה שניתן לפתח מבחינת הסאונד ( במיוחד בדו ערוצי ) ולכן הולכים על עיצוב.
ולכן אולי יש פחות התענינות בכללי.
 

יאיר ל

חבר אתר
הודעות
14
מעורבות
4
נקודות
3
אקדים ואומר שאין לי את הידע הרחב שיש לקהל אבל מהתרשמות "קצת רחוקה" אני חושב שהמספרים דווקא די עושים שכל.
1. מה שמעניין בעיקר זה מכירות - ואת זה עושים היבואנים מהמדינות השונות. אם נכחו 10,748 יבואנים מ 100 מדינות, זה בממוצע (וכולם מבינים את המשמעויות) בסביבות 108 אנשים למדינה. שוב הנחה נוספת בכל מדינה יש 20 יבואנים שונים וכל אחד מייצג לפחות 5-10 חברות (מעניין כמה באמת יש בארץ) זה אומר שכל יבואן שלח בממוצע (שוב) 5 אנשים שזה נראה לי המון. לפחות לפי הפורום רוב היבואנים בארץ הם כנראה קטנים מכך. כך שכנראה המתמטיקה כן עובדת בגדול.
2. אחת הסיבות שאני לא נכנס למירוץ, היא כמות החברות שיש בשוק ומגוון תתי הנישות. כמות החברות היא פשוט בלתי נתפסת, מה ששוב אומר בכלכלה שיש שוק ואם יש ביקוש יש היצע גם אם המחירים נושקים למחיר דירה זה. גם אם ניקח תקציב שפוי, היכולת להתבלבל היא גדולה וקההיצע מאוד גדול הרבה יותר קשה להחליט
3. אני חושב שבגלל סעיף מספר 2 כמות המבקרים הפרטיים היא נמוכה, היכולת שלך להבדיל ולמיין, להתאים ולבקש לשמוע ולחבר X ל Y כבר נראית לגמרי עבודה שכנראה רק מתי מעט אוהבים את התחום כ"כ ששווה להם לטוס למינכן. הרוב כמו שצוין כאן יכול כנראה לפגוע מספיק קרוב (וכנראה שבאיכות טובה יותר משנות השבעים) בהיצמדות ליצרנים הגדולים.
4. הקרבה ל AXPONA (גם שם היו פחות מ 10,000 מבקרים ו 500 מציגים) בעייתית. נכון שזו יבשת אחרת אבל יכול להיות שהקרבה מבחינת הזמנים פשוט מייתרת את הצורך ואם כבר טסתי מישראל אז אולי נחמד יותר לארה"ב מאשר לגרמניה

כשמרוקנים את המים רואים מי ערום. נצטרך לחכות
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,304
מעורבות
775
נקודות
113
אין לשכוח שמתקיימות לא מעט תערוכות אודיו מעבר למינכן בכול רחבי העולם ובהרבה עריב באירופה לפרט בשנה, אילו זו הייתה תערוכה היחידה בשנה ו10000 מבקרים - סבבה, אבל ככה זה די סביר לדעתי.
גם האריכו בעוד יום השנה, לא?
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
289
נקודות
63
אקדים ואומר שאין לי את הידע הרחב שיש לקהל אבל מהתרשמות "קצת רחוקה" אני חושב שהמספרים דווקא די עושים שכל.
1. מה שמעניין בעיקר זה מכירות - ואת זה עושים היבואנים מהמדינות השונות. אם נכחו 10,748 יבואנים מ 100 מדינות, זה בממוצע (וכולם מבינים את המשמעויות) בסביבות 108 אנשים למדינה. שוב הנחה נוספת בכל מדינה יש 20 יבואנים שונים וכל אחד מייצג לפחות 5-10 חברות (מעניין כמה באמת יש בארץ) זה אומר שכל יבואן שלח בממוצע (שוב) 5 אנשים שזה נראה לי המון. לפחות לפי הפורום רוב היבואנים בארץ הם כנראה קטנים מכך. כך שכנראה המתמטיקה כן עובדת בגדול.
2. אחת הסיבות שאני לא נכנס למירוץ, היא כמות החברות שיש בשוק ומגוון תתי הנישות. כמות החברות היא פשוט בלתי נתפסת, מה ששוב אומר בכלכלה שיש שוק ואם יש ביקוש יש היצע גם אם המחירים נושקים למחיר דירה זה. גם אם ניקח תקציב שפוי, היכולת להתבלבל היא גדולה וקההיצע מאוד גדול הרבה יותר קשה להחליט
3. אני חושב שבגלל סעיף מספר 2 כמות המבקרים הפרטיים היא נמוכה, היכולת שלך להבדיל ולמיין, להתאים ולבקש לשמוע ולחבר X ל Y כבר נראית לגמרי עבודה שכנראה רק מתי מעט אוהבים את התחום כ"כ ששווה להם לטוס למינכן. הרוב כמו שצוין כאן יכול כנראה לפגוע מספיק קרוב (וכנראה שבאיכות טובה יותר משנות השבעים) בהיצמדות ליצרנים הגדולים.
4. הקרבה ל AXPONA (גם שם היו פחות מ 10,000 מבקרים ו 500 מציגים) בעייתית. נכון שזו יבשת אחרת אבל יכול להיות שהקרבה מבחינת הזמנים פשוט מייתרת את הצורך ואם כבר טסתי מישראל אז אולי נחמד יותר לארה"ב מאשר לגרמניה

כשמרוקנים את המים רואים מי ערום. נצטרך לחכות
לקראת התערוכה בכל שעה שוכרים המארגנים פרזנטור מתחום המוסיקה שיהיה ״הפנים של התערוכה״. השנה נבחר אל דמיולה, מוסיקאי ג׳ז מהמוערכים בעולם, שם מאוד גדול בתחום שהשתתף במסיבת העתונאים לפתיחת התערוכה, שוחח עם המבקרים, הצטלם איתם. התמונה שלו נמרחה על שלטי פרסומת ופוסטרים בכל רחבי מינכן והסביבה. כל האתרים הגרמניים העוסקים בתחום האודיו והקולנוע הביתי, ויש כשלושים כאלה, מפמפמים את התערוכה במשך כמה שבועות לפני שהיא נפתחת.

זה לא עוזר למשוך קהל רחב. מינכן מתקיימת כבר מ-2004 באותו מרכז תערוכות MOC. התחבורה הציבורית למקום מצויינת, במרחק עשר דקות הליכה יש תחנת רכבת תחתית. הכרטיס ליומיים לא יקר - שווה ערך לכמאתיים שקל. ציבור רחב ממינכן והסביבה (קל״ב) באיזור שנקרא בוואריה-עלית ומתגוררים בו כחמישה מליון איש פשוט לא מגיע. לחובבים מאיזורים מרוחקים ממינכן (למשל ברלין המרוחקת כ-600 ק״מ) יותר קשה והרבה יותר יקר, צריך לטוס טיסה פנימית או לקחת רכבת מהירה, ואם נשארים ליומיים אז צריך מלון לשני לילות. ולא דיברתי בכלל על חובבי התחום שטסים ממדינות אחרות.

אני עוקב אחרי הסטטיסטיקות כבר כעשרים שנה. כמות הקהל הרחב מסתובבת תמיד סביב כעשרת אלפים איש בשנה. תערוכה שבמשך כעשרים שנה מושכת מידי שנה פחות או יותר את אותה כמות של קהל רחב, שאיננו עוסק בתחום, נמצאת בבעייה. מי שתקוע במקום, הולך אחורה.
 
נערך לאחרונה ב:

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
289
נקודות
63
אין לשכוח שמתקיימות לא מעט תערוכות אודיו מעבר למינכן בכול רחבי העולם ובהרבה עריב באירופה לפרט בשנה, אילו זו הייתה תערוכה היחידה בשנה ו10000 מבקרים - סבבה, אבל ככה זה די סביר לדעתי.
גם האריכו בעוד יום השנה, לא?
דווקא קיצרו. בכל השנים עד מגפת הקורונה היו שלושה ימי ביקור שפתוחים לקהל הכללי הרחב שישי, שבת, וראשון. מהשנה שעברה (2022) שבה היתה תערוכה במתכונת מצומצמת בשל המגפה - קיצרו ליומיים רק שבת וראשון שפתוחים לקהל הרחב. היומיים הראשונים חמישי ושישי יועדו אך ורק לעוסקים בתחום.
 
נערך לאחרונה ב:

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,304
מעורבות
775
נקודות
113
דווקא קיצרו. בכל השנים עד מגפת הקורונה היו שלושה ימי ביקור שפתוחים לקהל הכללי הרחב שישי, שבת, וראשון. מהשנה שעברה (2022) שבה היתה תערוכה במתכונת מצומצמת בשל המגפה - קיצרו ליומיים רק שבת וראשון שפתוחים לקהל הרחב. היומיים הראשונים חמישי ושישי יועדו אך ורק לעוסקים בתחום.
היתי רק פעם אחת ב2019 היה יום לעסקים ויומיים למבקרים (אולי כבר אזל מזכרוני… @tomertsin ?)
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
צריך להבין שבשיווק כמו בשיווק, ורואים את זה יפה מאוד בתחום הנ"ל, גם אם אותו רמקול פלוני שלוקחים בעבורו 20K לצורך העניין, היה נמכר ב 5K שזה מה שהוא שווה באמת וזה ביום טוב, כמות המכירות הייתה נשארת זהה או משתנה ב10 אחוז כך ש ... אין שום הגיון לעשות כן, להיפך יימתגו אותו יותר גבוה כי גם כך הוא יימכר באותם הכמויות, אנחנו לא בשנות ה 80 שלכולם היה סט סטריאו בבית, הכל נגיש לכל משפחה, היום אנו בעידן אחר בתחום הזה צעירים לא יודעים מה זה דיסק תקליטור בכלל. אייר פודס זה מעניין,רמקול בלוטוס מעניין, מגבר דאק נגן דיסקים רמקול רצפתי לפזר חוטים בסלון לא מעניין היום אף אחד.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
אני לא בטוח שרוב העוסקים העוסקים בתחום ידווחו על מכירות בצניחה בשנים האחרונות.
לפי מספר העוסקים והמותגים שמגיעים לארץ, נראה לי שהתחום רחוק מלהיעלם.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
כן ברור המכירות עולות הכל וורוד סוכר דבש המותגים זורמים לפה כמו נהר שוצף גועש, אנשים נוהרים לחנויות וקונים מגברים ורמקולים כן מה אתה רוצה שיאמרו לך ...
בפועל המכירות יורדות הרווחים על כל מוצר עולים, מביאים לפה מה שיש עליו הכי הרבה רווח בנסיון להחדיר עוד מותג ש אולי איכשהו למכור ממנו משהו, כשייש לך 10 מותגים וכמה מוצרים מכל מותג, המבחר עולה והסיכוי למכור גודל מין הסתם, דוגמא מה שהיה אז למכור ממנו 30 בחודש בשביל להתקיים, היום זה למכור 1 בחודש ועשית את החודשית, אז מנסים 1 מפה 1 משם, מה שתופס תופס, זה מה שמחזיק את התחום בגסיסה מתמדת.
ו איכשהו סוחבים.
 

נערך לאחרונה ב:

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
אני לא סוחר, ואין לי את המידע שיש לך על הביזנס של העוסקים בתחום.
תחושתי היא שאתה שוגה בכמעט 100% ולמרות מה שנאמר ברוב השירשור, עוסק בתחום ממוצע יאשר שרוב מכירותיו הם של מגברים (לדוגמא) בסדר גודל של עד 25,000 ש"ח.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,890
מעורבות
3,005
נקודות
113
לקראת התערוכה בכל שעה שוכרים המארגנים פרזנטור מתחום המוסיקה שיהיה ״הפנים של התערוכה״. השנה נבחר אל דמיולה, מוסיקאי ג׳ז מהמוערכים בעולם, שם מאוד גדול בתחום שהשתתף במסיבת העתונאים לפתיחת התערוכה, שוחח עם המבקרים, הצטלם איתם. התמונה שלו נמרחה על שלטי פרסומת ופוסטרים בכל רחבי מינכן והסביבה. כל האתרים הגרמניים העוסקים בתחום האודיו והקולנוע הביתי, ויש כשלושים כאלה, מפמפמים את התערוכה במשך כמה שבועות לפני שהיא נפתחת.

זה לא עוזר למשוך קהל רחב. מינכן מתקיימת כבר מ-2004 באותו מרכז תערוכות MOC. התחבורה הציבורית למקום מצויינת, במרחק עשר דקות הליכה יש תחנת רכבת תחתית. הכרטיס ליומיים לא יקר - שווה ערך לכמאתיים שקל. ציבור רחב ממינכן והסביבה (קל״ב) באיזור שנקרא בוואריה-עלית ומתגוררים בו כחמישה מליון איש פשוט לא מגיע. לחובבים מאיזורים מרוחקים ממינכן (למשל ברלין המרוחקת כ-600 ק״מ) יותר קשה והרבה יותר יקר, צריך לטוס טיסה פנימית או לקחת רכבת מהירה, ואם נשארים ליומיים אז צריך מלון לשני לילות. ולא דיברתי בכלל על חובבי התחום שטסים ממדינות אחרות.

אני עוקב אחרי הסטטיסטיקות כבר כעשרים שנה. כמות הקהל הרחב מסתובבת תמיד סביב כעשרת אלפים איש בשנה. תערוכה שבמשך כעשרים שנה מושכת מידי שנה פחות או יותר את אותה כמות של קהל רחב, שאיננו עוסק בתחום, נמצאת בבעייה. מי שתקוע במקום, הולך אחורה.
ע״פ הדיווח זו היתה התערוכה עם הכי הרבה מבקרים.
אולי ריווח התערוכה ל 4 ימים גורם לך לחשוב שיש פחות מבקרים.

בכל מקרה, מטרת תערוכה כזו היא קודם כל ליצור עסקים, אח״כ באז ובסוף מבקרים פרטיים, בסוף חוץ ממקרים יוצאים מן הכלל התערוכה לא נועדה לרכישה ישירה.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
289
נקודות
63
ע״פ הדיווח זו היתה התערוכה עם הכי הרבה מבקרים.
אולי ריווח התערוכה ל 4 ימים גורם לך לחשוב שיש פחות מבקרים.

בכל מקרה, מטרת תערוכה כזו היא קודם כל ליצור עסקים, אח״כ באז ובסוף מבקרים פרטיים, בסוף חוץ ממקרים יוצאים מן הכלל התערוכה לא נועדה לרכישה ישירה.
אל תתרשמו מהנתון שצירוף העוסקים בתחום, אנשי עסקים, לקהל הרחב מביא למספר הגדול ביותר בתולדות התערוכה. זו לא היתה הטענה שלי - אני אומר דבר פשוט, מספר המבקרים בציבור הרחב לא גדל כמעט בעשרים השנה האחרונות. ויש כמה מטרות לתערוכה - את הבאז יוצרים גם המבקרים מהציבור הכללי שמספרים על ההתרשמויות שלהם בכל רחבי הרשת. אם המטרה היתה לא להביא מבקרים מהציבור הכללי, קהל רחב, מארגני התערוכה לא היו משקיעים בצורה מעמיקה בפרסום ובשיווק. שהרי כל העוסקים בתחום יודעים היטב שבחודש מאי בכל שנה יש תערוכת מינכן, ואם הם חושבים שזה חשוב לפיתוח העסקי שלהם אז הם טסים או נוסעים אליה במיוחד מכל רחבי העולם.

קח לדוגמא את תערוכת IFA בברלין שכמעט לא כוללת אודיו אלא מיינסטרים בנושא הקולנוע הביתי וכל תחומי הבית החכם, ומוצרי חשמל לבנים. IFA נמשכה בעבר תשעה ימים רצופים והיתה פתוחה בכל הימים גם לקהל הרחב. בשנים האחרונות היא קוצרה לשישה ימים ונסגרה לקהל הרחב. כל המבקרים הם עוסקים בתחומים שאותם התערוכה מכסה.

אם מארגני תערוכת מינכן לא מכוונים לקהל רחב, הם היו סוגרים את התערוכה בפני הציבור הכללי ומקיימים אותה רק לעוסקים בתחום. זה עדיין לא המצב.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
שתי סיבות עיקריות ( לדעתי) למציאות העצובה בתערוכות האחרונות :

אולי אתם לא יודעים אבל המיתון העולמי יוקר המחיה נזקי הקורונה והאנפלציה המשתוללת באירופה שהיא גרועה מאצלנו שבעתיים הדירה רגלי אודיופילים וחובבי סטריאו ממוצעים שבתקופה הזו הראש שלהם נמצא במקום אחר , שבזמנים אחרים לא היו מוותרים על החוויה.

כמובן שאנשי עסקים, סוחרים, חובבים שרופים ועשירים יגיעו כרגיל אולם אם שמתם לב משנה לשנה המחירים עולים השמימה ויצרנים מציגים ברוב החדרים מוצרי אולטרא חדשים ונוצצים במספרים של מכוניות חדשות ומעלה , ככה שהמספרים של רכיבי הסטריאו הי אנד של לפני 7 שנים ואחורה כמעט ולא קיימים.
כאשר בעבר מגבר על או נגן שכזה או רמקולים בטופ היו מוצגים בתערוכות בסכומים של 4-10 אלף דולר לדוגמא , בשנים האחרונות כל מוצר שכזה למעשה שילש את עצמו במחיר עיי היצרן , ולמעשה כמעט ואין לאודיופיל הממוצע שרוצה לראות ולשמוע בתערוכה שכזו נניח מגבר או רמקול ב 3-7 אלף דולר מה לראות , אז מה יש לו לעשות שם בכלל זולת מלהזיל ריר על מכשירים שאין לו סיכוי לרכוש ?

בעבר הרחוק בתערוכות היו מודגמים מוצרים במחירים שפויים ועל הדרך היו גם חדרים לאחוזון של העשירון העליון , היום המצב הפוך כאשר 90% מחדרי התערוכות מציגים בעיקר פסלוני זהב יהלומים במחירים אסטרונומיים ולכן לדעתי זה המצב בהקשר לכמות המבקרים שלא גואה בשנים האחרונות.

אמיר ארמה
 
נערך לאחרונה ב:

newhere

אוהב את התחום
הודעות
85
מעורבות
7
נקודות
8
שתי סיבות עיקריות ( לדעתי) למציאות העצובה בתערוכות האחרונות :

אולי אתם לא יודעים אבל המיתון העולמי יוקר המחיה נזקי הקורונה והאנפלציה המשתוללת באירופה שהיא גרועה מאצלנו שבעתיים הדירה רגלי אודיופילים וחובבי סטריאו ממוצעים שבתקופה הזו הראש שלהם נמצא במקום אחר , שבזמנים אחרים לא היו מוותרים על החוויה.

כמובן שאנשי עסקים, סוחרים, חובבים שרופים ועשירים יגיעו כרגיל אולם אם שמתם לב משנה לשנה המחירים עולים השמימה ויצרנים מציגים ברוב החדרים מוצרי אולטרא חדשים ונוצצים במספרים של מכוניות חדשות ומעלה , ככה שהמספרים של רכיבי הסטריאו הי אנד של לפני 7 שנים ואחורה כמעט ולא קיימים.
כאשר בעבר מגבר על או נגן שכזה או רמקולים בטופ היו מוצגים בתערוכות בסכומים של 4-10 אלף דולר לדוגמא , בשנים האחרונות כל מוצר שכזה למעשה שילש את עצמו במחיר עיי היצרן , ולמעשה כמעט ואין לאודיופיל הממוצע שרוצה לראות ולשמוע בתערוכה שכזו נניח מגבר או רמקול ב 3-7 אלף דולר מה לראות , אז מה יש לו לעשות שם בכלל זולת מלהזיל ריר על מכשירים שאין לו סיכוי לרכוש ?

בעבר הרחוק בתערוכות היו מודגמים מוצרים במחירים שפויים ועל הדרך היו גם חדרים לאחוזון של העשירון העליון , היום המצב הפוך כאשר 90% מחדרי התערוכות מציגים בעיקר פסלוני זהב יהלומים במחירים אסטרונומיים ולכן לדעתי זה המצב בהקשר לכמות המבקרים שלא גואה בשנים האחרונות.

אמיר ארמה
ואיכות הסאונד השתפרה במשך השנים האחרונות ?
או רק העיצוב ?
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
נתונים טכניים השפרו בחלק מהמוצרים שהם באמת מושקעים מבפנים ולא רק מבחוץ, מבחינת צליל, אריזה חיצונית ומחיר מצוצ לא משפיעים על צליל אלה בעיקר על העין ו ה מוניטין, ונתונים טכניים לא מעידים על איכות צליל ( דיוק אולי כן) אנשים עדיין היום מחפשים וחוזרים לצליל של פעם האנלוגי. כמה כבר אפשר לשמוע דיאנה קראל שנשמעת אלוהית בכל סטאפ אז אתה מנסה לשמוע את זה חודש חודשיים כמה שאתה מצליח ובשלב מסויים זה נמאס, אתה מנסה קצת רוק ופופ ואז בא לך להעיף הכל מהחלון.
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
אמיר מחזק את דבריך.
אבל באותה נשימה אוכל לומר כאן שיש עדיין בשוק האודיו העולמי מוצרים מצויינים עם סאונד שלא נופל מהליגות הגבוהות ושהם עדיין גם שפויים מבחינת מחירים.
הבעיה שרוב האודיופילים בעולם חושבים שכל הנוצץ הוא זהב.
יום מבורך
 

stam

אוהב את התחום
הודעות
221
מעורבות
78
נקודות
28
לטעמי, סמרטפון עם ספוטיפיי או יוטיוב+ אוזניות בכמה מאות שקלים מייתר את הצורך בכל מה שקשור באודיו ביתי
זה לא מדויק, נכון שאפשר לקבל סאונד מעולה מאוזניות, אבל בכל מקרה זה לא תחליף למערכת,
זו חווית האזנה שונה לחלוטין.
בנוסף לא תקבל סאונד באמת טוב מאוזניות בכמה מאות שקלים ויוטיוב מהסמארטפון...
אתה צריך אוזניות טובות מגבר טוב וdac כדי לקבל סאונד טוב, וזה רחוק מלהסתכם בכמה מאות שקלים,
נכון שיש פתרונות בדמות daps מאוד טובים שמכילים הכל באחד, אבל הם ממש לא זולים...
ובכל מקרה זה לא יהיה כמו ציוד שולחני 'על מלא' (ברוב המקרים, יש חריגים),
יש שוק עצום של ציוד personal שהולך ומתפתח, כמעט כל יום יוצא משהו חדש,
והמחירים אמנם לא יקרים יחסית לדו ערוצי,
אבל עדיין יקרים מאוד (שוב,יחסית),
יש למשל המון אוזניות iem (בתוך האוזן) באלפי דולרים, ויש לזה בהחלט שוק,
זה מאפשר סאונד טוב יחד עם נוחות ושימושיות,
אותו הדבר בנגנים ניידים עם שלל חידושים וטכנולוגיות, אוזניות היי אנד למיניהם(ויש המון),
מגברי אוזניות, דאקים וכו',
בכל מקרה, גם בחלק הזה של התחום זול=זול.
 

יעקב ח

חבר משקיען
הודעות
1,121
מעורבות
170
נקודות
63
אתה צריך אוזניות טובות מגבר טוב וdac כדי לקבל סאונד טוב, וזה רחוק מלהסתכם בכמה מאות שקלים
אם היית קורא טוב היית מבין שדווקא בזה אני כן משקיע.
יש לי אוזניות יקרות עם DAC ומגבר טובים ונהנה מהן מאוד. בשבילי זה תחליף ראוי למערכת.
כשאני מחוץ לבית, בעיקר בעבודה אני משתמש בנייד עם אוזניות IN EAR טובות ומבסוט לאללה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור