המסע שלי עד כה בעולם האודיו.


exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
ה"מסע" האודיופילי שלי החל אי שם בגיל הנעורים, זה התחיל עם מערכת all in one שכללה רדיו, טייפ ופאטיפון במקשה אחת מחוברים לרמקולים בלתי מזוהים, מודה לפטיפונים לא ממש התחברתי באותם ימים. מספר שנים אח"כ קצת מעבר לאמצע שנות ה 80 ביקור אצל חבר הכיר לי את הבאז החדש, קומפקט דיסק. שבועיים אח"כ נחת אצלי קומפקט דיסק חדיש של סוני...בעיה, הוא לא מתחבר למערכת הקיימת. חזרה לחנות וחזרה הביתה ביחד עם מגבר לקסמן LV111 וסאטליטים עם סאב של Jamo. המערכת הזו ליוותה אותי עד גיל 26 לערך, אז נעקצתי ע"י חיידק הק"ב והסטריאו כמעט ונזנח, הזמן חלף אבל המרכז נשאר ק"ב למרות שכמעט תמיד החזקתי מערכת דו ערוצית ייעודית.

אי שם במחצית 2016 בגיל 46 חליתי בסרטן המעי הגס, קצת שוק עבור מי ששמר על כושר ותזונה נאותה כבר מגיל 17, גם רקע גנטי במשפחה לא נמצא – bad luck כפי שהאונקולוג שלי אומר.

באוגוסט 2016 נותחתי ולאחר הסרת הגידול שע"פ גודלו היה כ 4 שנים בגופי מצאתי את עצמי בבית לראשונה מאז החופשה שאחרי הצבא, יש גבול לכמות הספרים שיכולתי לקרוא, מאמץ גופני נאסר עלי בשבועות הראשונים (לא שבאמת יכולתי לעשות פעילות גופנית מאומצת באותם ימים).

זה התחיל מצפיה בסרטים ואחרי כשבועיים מצאתי את עצמי רוכש פרוססור, מגבר ק"ב ובלו ריי חדשים מתוצרת Marantz, תוך כדי כך החלטתי להיפתר מכל הקופסאות האחרות שלא באמת עשיתי בהם שימוש (קרי שני פרוססורים ומגברי ק"ב, פרה ומגבר סטריאו של xindak – איזו טעות). אחרי ששבעתי מסרטים החלטתי לראות איך העסק עובד בסטריאו – טעות!
הצליל שהתקבל ברמקולים היה טוב אבל זה לא זה, אומנם בק"ב סט המרנץ נהדר בעיני אבל כשזה מגיע לסטריאו זה רק טוב, אולי טוב +.

כך מצאתי את עצמי מתקשר לאמיר ומזמין חלום רחוק מגבר Unico מתוצרת Unison Reaserch, החיוך שהיה נסוך על פני ביום שקיבלתי את המגבר היה שווה כל שקל, המגבר חובר ל CD מתוצרת Xindak והצליל שהופק מהרמקולים שהיו ברשותי (Opera Quinta דור ראשון) גרם לי להתמוגג – סוף סוף סטריאו כפי שזכרתי ואהבתי.

חילופי דברים עם חבר בפורום החזירו אותי לעניין הק"ב, טענתו שלמרות שהרמקולים שלי יודעים להפיק באס אני מחמיץ הרבה בזה שאין לי סאב. טלפון לערן מאודיו פריק והוא מגיע עם סאב E110 של JL Audio לבדיקה, לא עברו מספר דקות ואני מודיע בפסקנות לערן – תרשום הזמנה (ערן משאיר אצלי את סאב הבחינה ושב מספר ימים אח"כ עם סאב דנדש מהאריזה).

הזמן עובר, אני מתאושש מהניתוח ומבית החולים הרופא מודיע לי .... כימותרפיה חבר, מודה שזה אחד הרגעים הלא קלים לעיכול שעברתי באותו הזמן תרתי משמע.

במקביל קורים שני דברים, ראשית אני מחליט להזמין לראשונה סטרימר אודיו מאמזון, Pioneer N50A ושנית לבצע Upgrade למקור הדיגיטאלי השני שלי הקומפקט של Xindak ששירת אותי נאמנה.

הסטרימר מגיע ראשון, נפלאות הטכנולוגיה אצלי בבית, נשמע טוב הצעצוע החדש, אומנם אין Tidal אין סוף קובצי מוזיקה באיכות גבוהה שברשותי מתנגנים עליו ללא הרף.... הדיסק יחכה עוד קצת (אחרי הכול העתיד כבר כאן). חיידק השדרוגים הרפה לזמן קצר בלבד. הרמקולים שלי מלווים אותי זמן רב ובשל אילוצי עבר האחוריים בגוון אחד כהה יותר מהקדמיים, מה עושים...טלפון לאמיר וטרייד אין על הקדמיים, Viva Opera Quinta SE. איזו הנאה, הסאונד שופר בכל אספקט, לגובה, לרוחב, לעומק, תענוג. אחרי שבוע...סעאמק, למה לא שדרגתי את האחוריים גם לדגם החדש. יומיים אח"כ פגישה עם לקוח בטחוני ברחובות והראש שלי כולו עסוק בסיום הפגישה ואיסוף ה Opera Prima החדשים מאמיר, את הישנים החלטתי להשאיר עבור חדר השינה. מגיע הביתה, אפילו זמן לחבר את האוצר החדש אין לי, בסוף רק לקראת חצות מתפנה הזמן... העסק נשמע ונראה יותר הומוגני...תענוג.

הזמן החולף יוצר מצב חדש, אני מוצא את עצמי מאזין יותר לסטריאו מאשר בעשור וחצי האחרונים, הרבה תודות לסטרימר, אבל לקבצים דיגיטליים למען האמת חסרה הסקסיות והנשמה שיש במדיה פיזית, שידרוג הדיסק שהתעכב הופך לשדרוג מגבר Unison research Unico 90 ודיסק בשם Uno מאותה החברה, מהאומר הסאונד שה 90 בשילוב הדיסק החדש מפיקים לוקחים את הבית למקום אחר, זה הרגע בו האסימון נופל ואני נשאב חזק לתוך המוזיקה המתנגנת כפי שמאז נעורי לא נשאבתי.

ברור לכם שזה בדיוק הרגע בו חיידק השדרוגים מכה בי שוב, אנחנו כבר מגיעים למחצית 2017, הכימותרפיה מאחורי, יום ההולדת אוטוטו בפינה. מה שמאפשר לי למצוא תירוץ להגשים חלום ולהתקדם קדימה. ה Quinta מפנים את מקומם לטובת ה Grand Calles אליהם נוספים Calles ו Centralla להשלמת תמונת הק"ב.

הסאונד כבר בשלב הברייק אין עושה בי חשק לקחת ימי מחלה...דו ערוצי או רב ערוצי המערכת נשמעת כמו חלום. החוליה החלשה מתגלה בסטרימר של פיוניר, תודה לאל מועמדים מהשורה הראשונה לא חסר Aurander, Simaudo, PSAudio, Auralic ואחרים, האזנה למספר סטרימרים ביחד עם רשימת מכולת מאוד קשיחה מובילה אותי לרכישת סטרימר DMS500 מתוצרת Cary, שוב מזיז הכול, מחבר כבלים, מזיע מניסיונות אקרובטיים להגיע לפינות אפלות בגב המערכת אבל מהצליל הראשון שבוקע מהרמקולים אני מאוהב, הסטרימר הזה פשוט מדהים.

לפני כחודש אני מקבל טלפון מאמיר, אתה חייב לשמוע את המערכת שלך עם המגבר הבכיר, זה משהו אחר – בטח אני עונה בספקנות, מה כבר יכולים לשנות עוד כמה וואטים. מסתבר שהרבה, בטח כשהמבנה הפנימי שונה. כך נחת אצלי ה Unico 150 שהחליף את דגם ה 90. ההבדל בסאונד בין שני המגברים ניכר, בעוד ה 90 נשמע חזק כמו גבר מחוספס ה 150 חלק כחמאה למרות שהוא חזק ממנו בכל תחום, תחשבו על ההבדל בין אופנוע ספורט עם 750 סמ"ק למקבילו בעל 1200 סמ"ק. הכול נראה מפוקס יותר, חי יותר וגם כשמגבירים את המערכת לרמות בלתי שפויות אין סימן להתרגשות של המערכת, ה 150 שולט ללא עוררין ברמקולים.

החודש הוספתי לארסנל זוג אוזניות Grado RS2 אחרי הכול צריך להעביר את שעות העבודה מול המחשב בנעימים. ה RS2 מהווים בעיה, הסאונד כל כך חי וכיפי אבל חיבור ישיר למחשב לא מאתגר אותן, גם מגבר ה Project הקטן שלי קטן עליהם, כך הוזמן לו מגבר אוזניות Unison Research SH, על הדרך הוזמן הקומפקט הבכיר של החברה ה Due.

מה הלאה, אחרי יותר משלושים שנה אני כופר בהרהורים על הוספת מקור אנלוגי, אי אפשר להתכחש שהתקליט חזר בגדול, שלא לדבר על המראה המרהיב שיש לפטיפונים החדשים – יצירות אומנות של ממש.

האם זה יקרה, כנראה שכן, השאלה רק מתי?

אם הגעתם עד לכאן וקראתם את הגיגי, תודה לכם.

ברשותכם משפט אחרון וחשוב שאינו קשור לעולם האודיו, סרטן זו מחלה שיחסית קל לטפל בה בתחילת הדרך - לכו להיבדק, אולי תחסכו לעצמכם הרבה כאב ראש!

תודה.
 

נערך לאחרונה ב:

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
נהדר.
אני שמח מאוד שהחלמת!
אני נבדק כל 3 שנים מלעלה ולמטה...(TMI). היסטוריה משפחתית...
 

boazj

אוהב את התחום
הודעות
92
מעורבות
50
נקודות
18
מזכיר לי להיבדק השנה שוב. ותודה על החלוקה בסיפור החוויתי, האודיופיילי והאישי. הרבה בריאות טובה. ומאמין ומקווה שבדיעבד, ורואה את זה אצל הרבה אנשים שחלו, תרגיש שמעז יצא מתוק (כולל המערכת ;-)).
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
תודה על השיתוף. שמח שיצאת מזה, ומאחל לך שלעולם לא תחזור המחלה הארורה הזאת.
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
Boom!
שם דברים בפרופורציה אהה?
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,079
מעורבות
1,023
נקודות
113
גיא

שמח בשבילך שיצאת מהמחלה הארורה הזאת.
תהנה מהחיים, ככול הניתן:בעד:
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
תודה רבה חברים (ורד)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
את גיא אני מכיר משנת 2006 בערך בזכות התחביב. אני זוכר ששמעתי ממנו שתפס אותו סרטן ולא היה לי ספק שיצא מזה. גם לא היה לי ספק שהוא ימשיך לחיות כמו מלך.

מת עלייך אח יקר. תמשיך להיות בריא.
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
היי גיא

מעניין לראות שמאחורי האנשים שפעילים בפורום , מאחורי כל אדם יש סיפור אנושי ומרגש
סיפור החיים שלך מרתק , יש לך כשרון כתיבה גדול , והרבה תשוקה למוזיקה

חוץ מזה , שחשבתי שאני מקורי ככה עם הAVATAR עם הלוק של הקפה ומשקפי השמש , אבל הAVATAR שלך ברמה אחרת לגמרי , נראה אם אשתי תפרגן לי ככה ;)

מאחל לך הרבה שנים של בריאות טובה , ומוזיקה טובה
רונן
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
גיא, תודה על השיתוף!
הפוסט הזה נותן תלת מימדיות לכל ההתרחשויות כאן בפורום.
מרגש איך במקביל למגבלות הגוף אתה מנהל מאבק על החיים וגם נסחף אחרי חלומות נעורים. ואני מניח שמה שרשמת זה רק חלק זעיר משלל ההתרחשויות, ההתרגשויות והאתגרים שמלווים אותך.

חברי הפורום חולקים תחביב מדהים (אני לא מדבר על הציודופיליה) ופוסט כזה מכסה על אלף התכסחויות. ולדעתי הפוסט הזה מגלה שמדובר בהתכסחויות על זוטות.
נ.ב. תודה על הכתבות הפרטיות שעשית ותודה על העלאת המודעות לבדיקות!
 

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,086
מעורבות
911
נקודות
113
קודם כל ריגשת אותי מאוד עם סיפור החיים ,
ואני מאחל לך בריאות ושתמיד תהנה מהמוסיקה
עוד הרבה שנים
אייל
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
רק בריאות והנאה ממוזיקה עד 120!
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
מאחל לך שנים רבות של בריאות והנאה ממוזיקה.
 

jabareen

חבר משקיען
הודעות
518
מעורבות
194
נקודות
43
העיקר שהחלמת.
כל דבר נחשב לשולי מול הבריאות.
מאחל לך בריאות שלמה (ורד).
 

GROOPER

אוהב את התחום
הודעות
460
מעורבות
175
נקודות
43
שיתוף מרגש לקרוא על הבוקר, לצערי לפני חודשיים נפטרה אימי מהמחלה הארורה
ועל פי בקשתה סיימה את חייה בהוספיס ביתי
את ימיה האחרונים (וגם אלו שלא היו צלולים) ליוותה מוזיקה מערוץ mezzo ששידר 24 שעות ביממה היישר למיטת חולייה
קשר מצמרר בין המחלה למוזיקה.
מאחל לך גיא שהתאים הסרטניים הארורים עזבו את גופך לנצח, ותודה גדולה על השיתוף, ויותר מכך על הדאגה לכולנו.
:לב:
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,726
מעורבות
2,472
נקודות
113
גיא ריגשת...
אתה מוסיף בהחלט "אנושיות" לפורום בכתיבתך הייחודית ויכולת השיתוף שלך.

רק בריאות - כל השאר "תפאורה".
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
חברים תודה רבה לכם, ריגשתם בתגובותכם ואני מודה לכל אחד באופן אישי על שהקדיש מזמנו לקרוא ולהגיב. (ורד)

בחיים יש אירועים מכוננים שנותנים פרופורציה לשגרה, אם הצלחתי לגרום לאחד מכם ללכת ולהיבדק עשיתי את שלי, על הדרך הרווחתם את הסיפור האודיופילי שלי, זה שגורם לי לאושר רב למרות שנה ומשהו מהמאתגרות בחיי.

למי שלא שם לב בכוונה לא רשמתי על שדרוג כבלים וחשמל (נראה לי שהיו כאן כבר מספיק חילופי דברים בעניין) ;)
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
גיא
אהבתי לקרוא על ה"קרבות" שלך תרתי משמע.
שמח שניצחת,ומאחל לך בכל ליבי המון שעות האזנה מהנות (ורד)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הרבה בריאות והרבה מוזיקה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור