היום. צילום אירוע והשוואה בין שני גופי מצלמות. מי מהם מתאים יותר לאירועים?


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
טוב. חזרתי מאירוע ויחד איתי לקחתי מחבר יקר את ה-canon 5d mk2 ואת ה-7d האישית שלי. להלן המקנות.

ראשית אציין שאני משתמש בשתי עדשות בעיקר. Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM ו-Canon EF 17-40mm f/4 L USM. האירוע התקיים באולם אירועים ביבנה העונה לשם "מעגלים". אולם מקסים, שבנוי מפינות בסגנונון שונים מתקופות ועדות שונות. פינה אחת המעוצבת בסגנון עתיק, פינה מודרנית, פינה בסגנון שנות ה-60 ופינה בסגנון שנות ה-90. המקום כהה בקירותיו ובעל תקרה גבוהה שחורה. במקום מותקנת מערכת תאורה בשל צבעים חמים (אדום, כתום, צהוב, ורוד) וכמעט שאין לבן. בקיצור, מקום עם אווירה חשוכה יחסית, בסגנון מועדון. המטרה היתה לבחון את ההבדלים במהירות של שתי המצלמות כאשר בהן מותקנות עדשות זהות.

ראשית, איכות התמונה של ה-5d mk2 טובה יותר מאיכות התמונה של ה-7d ולא בנקודות. אבל הבעיה היא אחרת. ה-5d מתמקדת לאט מידי בחושך. זה למרות שהעדשות שלי מהירות להפליא, במיוחד ה-24-70 המדהימה. זה אומר שמה שהצלחתי לתפוס בקלות עם ה-7d פיספסתי באותה קלות עם ה-5d.

לעומת זאת, ה-24 ב-5d הוא 24 אמיתי וזה אומר שזה רחב למדי אך ה-70 הוא גם 70 אמיתי וזה לא מספיק בשביל להתקרב לאובייקט. לכן, אין לה באמת יתרון בעניים הזה משום שהיתרון שלה הוא רק ברוחב ולא באורך המוקד. אני לוקח את זה כ"תיקו" בגזרה הזו.

לעומת זאת, תמיד אפשר להתרחק על מנת להכניס את כולם לפריים עם ה-7d אך להתקרב זה כבר עלול להיות פחות סימפטי למצולם.

המסקנה. גם אם ה-5d mk2 טובה יותר מבחינת איכות התמונה היא פחות מוצלחת מבחינת מהירות הפוקוס שלה במיוחד בתאורה חלשה. אני יכול להגיד בביטחון מלא שהמצלמה הראשית שלי באירוע הזה היתה ללא ספק ה-7d. אין מה לעשות, לאירועים היא מתאימה יותר מאשר אחותה האיכותית יותר ברמת התמונה והמרעישה פחות באסא גבוהה. אני נישאר איתה ומחכה בקוצר רוח ל-mk3.
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
נמר היה בטוח שהם לא מחליפים את המצלמה ל 1D בגלל קצב הצילום... הם מחליפים אותה רק בגלל שה AF שלה מחורבן בתנאי תאורה קשים. זה היה עקב האכילס של המצלמה הזו ועכשיו עם ה MKIII עושה רושם שטופל.
ליאור
עכשיו רק נותר לבדוק את ה MKIII ואיך מערכת ה AF החדשה שלה מתמודדת בתנאי תאורה קשים. אני בטוח שהיא תתן קפיצת מדרגה ענקית בתחום הזה שהיה חלש מאד עם ה MKII. על הנייר זאת מצלמה מאד מרשימה ושאפו לקנון על ההכרזה שלה.

לעניין הטווח עם ה 24-70 FF מול קרופ זה הכל עניין של הרגל בצילום עם מצלמת FF. אני אישית מעדיף את הפרספקטיבה של ה 24-70 על FF מאשר על גוף קרופ כי זה נותן לי את הצד הרחב שהוא מאד שימושי בעיקר בצילום אירועים. את הצד של הטלה משלימים עם גוף שני שעליו מורכבת ה 70-200 בשביל הפורטרטים.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
בדומה לליאור, אני גם לא אוהב זומים שמתחילים ב 24 ממ על קרופ. לעומת זאת אני מאוד מרוצה מהטווח 17-50 (f/2.8 כמובן) על קרופ, ובטווח הזה יש מגוון רחב של עדשות מעולות ולא יקרות לקנון וניקון מכל היצרנים. ולגבי זום עם הרגליים, לדעתי בד"כ הבעייה היא הפוכה ממה שתיאר נמר: כשמתרחקים מהאובייקט בהליכה אחורה בד"כ יש מכשול כמו קיר, שולחן, וכו' - בסיכוי הרבה יותר גבוה מהליכה קדימה. לכן אני מעדיף יותר מרחב בצד הרחב מהצד הטלה.
אבל בלי שום קשר - לאירוע כמו שנמר תיאר, במקום חשוך עם אווירה אינטימית הייתי מלביש את ה 30/1.4 שלי :)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
כמעט ובלתי אפשרי לצלם עם עדשת פריים באירוע. הסיכוי שתפספס הרבה רגעים הוא גדול מידי. או שתהיה קרוב מידי או רחוק. המטרה באירוע היא "ללכוד" רגע מכל מקום במהירות. הסיכוי שתצליח עם עדשה כשהזום שלה הוא הרגליים שלך לא כל כך גבוה. (-:

אגב.
ה-24-70 לא הגבילה אותי באירוע. להיפך, אני מעדיף להתרחק מעט מהתרחיש על מנת לתפוס אותו באופן אותנטי. יחד עם זאת, יש לי גם את ה-17-40 על גוף נוסף שתמיד נימצא על הכתף שלי.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
כמעט ובלתי אפשרי לצלם עם עדשת פריים באירוע. הסיכוי שתפספס הרבה רגעים הוא גדול מידי. או שתהיה קרוב מידי או רחוק. המטרה באירוע היא "ללכוד" רגע מכל מקום במהירות. הסיכוי שתצליח עם עדשה כשהזום שלה הוא הרגליים שלך לא כל כך גבוה. (-:

אגב.
ה-24-70 לא הגבילה אותי באירוע. להיפך, אני מעדיף להתרחק מעט מהתרחיש על מנת לתפוס אותו באופן אותנטי. יחד עם זאת, יש לי גם את ה-17-40 על גוף נוסף שתמיד נימצא על הכתף שלי.
בכל מקרה עם המצלמות היום זום-אין אפשר תמיד לעשות בקרופ בעיבוד -הרי בשביל מה יש לך 18 מגה-פיקסלים ב 7D.... תחתוך חצי תמונה ויש לך כמות פיקסלים כמעט כמו ב 40D... כך שלשפר תמונה שנלקחה עם עדשה רחבה מדי תמיד ניתן - אבל ההיפך בלתי אפשרי.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
נמר, לפי מה שרשמת ה 5D M III עם עדשות מתאימות היא הבחירה הנכונה (כמובן שהיא עדיין צריכה לעמוד במבחן הפוקוס)
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
5MK3 עם ה 24-70 החדשה זה משהו שאני מפנטז עליו...
את ה 24-70 ה"ישנה" שלי מכרתי לא מזמן, וחסר לי כרגע זום כללי.
דווקא עם פריים זה מאין איתגור טוב, כמובן לא בארוע מסחרי כאוטי כצילום אנשים בחתונה/בר מצווה,
אלא כחלק מהתחביב.
יש משהו יפה בסדרה של תמונות מאותה הסביבה, עם אותה עדשה. זה מכניס גורם "מיישר" לבלאגן.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
כרמי.
אם היא עוברת את מבחן הפוקוס היא כנראה תהיה אחת המצלמות היותר טובות שכסף יוכל לקנות.

איתי.
אתה לא יודע כמה שאני מסכים איתך. הלוואי וזה היה אפשרי. אבל כשיש 400 איש סביבך אז המשימה הזו היא משהו שישאר בגדר חלום.

זה מדהים. העבודה שלי היא מצד אחד להיות זה שעומד על הבמה ומתקלט, כשאני שם אני מקנא קינאה עזה בצלם (מאוהב בזה). כשאני עומד ברחבה ומצלם אני מקנא קינאה עזה בתקליטן (מאוהב בזה לא פחות). הפיתרון? שני צלמים באירוע (אני ועוד חבר צלם) והתקליטן יוצא מהמשרד שלי, מידי פעם אני מטפס לעמדת התקליטן, מרטיב את הלב בכמה מיקסים טובים וחוזר לרחבה לצלם. איזה חיים יש לי, מקנא בי!!! (-:
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור