הטופולוגיה המועדפת!


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מסקרן אותי לדעת מהי הטופולוגיה המועדפת עליכם ברמקולים ומדוע.

יש הנהנים מרמקולים אלקטרוסטטים או ריבונים {מלאים} בזכות השקיפות שלהם והעדר הקופסתיות.

יש המעדיפים הורנים בזכות הבמה, הגודל והדנמיות.

יש המעדיפים דינמים בזכות ה...

מה אתם מעדיפים ומה התרשמותכם מטופולוגיות שונות של רמקולים ששמעתם?
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
אחת הדרכים שהניעו אותי בחיפוש אחר רמקול זו לא טופולוגיה מסויימת.
המניע העיקרי היה לשמוע רמקול שיכול לעשות כל סיגנון מוזיקה בצורה הטובה ביותר לטעמי.
במיקרה זה יצא שיש לי רמקול הורן אם אפשר לקרוא לו כך.
אישית אני מעדיף רמקול all aruond ולא רמקול שמתמחה בסגנון מסויים של מוזיקה בהם הוא מצטיין.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני גם חושב כשאני מחפש ציוד - זה מה הוא נותן לי ולא טופולוגיה שממנו הוא מורכב
כך שאני לא ממש מבין את השאלה שלך
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אסביר.

רמקול אלקטרוסטטי וריבון מייצר בס "שונה" מהבס המוכר אליו הורגלנו מרמקולים דינמים. הבס הריבוני והאלקטרוסטטי אומנם מאוד מהיר ומדויק אך לטעמי סובל מסנטטיות מסויימת.

רמקולים שופרים עלולים להשמע כמו צינור. חלקם חשו כאילו הזמר שר מהאף. על מנת לבטל תחושה זו דרוש תקציב לרמקול שופרי איכותי מאוד, תשומת לב רבה למיקום וחדר מטופל במיוחד.

רמקולים קרמים מאוד שקופים ומהירים אך עלולים לסבול מיובש כאשר האלקטרוניקה אינה ממש מתאימה.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
אסביר.

רמקול אלקטרוסטטי וריבון מייצר בס "שונה" מהבס המוכר אליו הורגלנו מרמקולים דינמים. הבס הריבוני והאלקטרוסטטי אומנם מאוד מהיר ומדויק אך לטעמי סובל מסנטטיות מסויימת.

רמקולים שופרים עלולים להשמע כמו צינור. חלקם חשו כאילו הזמר שר מהאף. על מנת לבטל תחושה זו דרוש תקציב לרמקול שופרי איכותי מאוד, תשומת לב רבה למיקום וחדר מטופל במיוחד.

רמקולים קרמים מאוד שקופים ומהירים אך עלולים לסבול מיובש כאשר האלקטרוניקה אינה ממש מתאימה.

חוץ מהקטע עם האף(lol) כל מילה בסלע!
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
אני ממש הסתייגתי מאלקטרוסטטים, עד שיצא לי להכיר מקרוב את ה-Martin Logan Summit X עם יחידות באס דינמיות ואקטיוויות. הרמקול הזה לבד שינה את כל התפיסה שלי לגבי הנושא.
 

Sheffield

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
קשה לי למצוא חסרונות בריבונים בשילוב עם סאב טוב....
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
חוץ מהקטע עם האף(lol) כל מילה בסלע!

הרמקול שלך הוא לא ממש שופרי אז זה לא מורגש אצלך {למזלך}. אחרת היית צריך לעבוד קשה, אבל אם יוצא טוב? קשה מאוד לחזור לדינמי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
קשה לי למצוא חסרונות בריבונים בשילוב עם סאב טוב....

הבעיה היא למצוא יחידת סאב מספיק מהירה שתעבוד טוב עם הפנל.

רוב המרטין לוגנים ששמעתי שהיו משולבים סאב אקטיבי סבלו מאיחור של הבס באופן שהיה קשה להתעלם ממנו.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
אני אוהב רמקול שמנגן ! שהממברנה תהיה מסגסוגת של נייר טועלת מיובש עם החומר החום הזה מחובר לממברנת ריבון מפח גלי שפורק מהשרותים הצהליים - העיקר שיינגן !
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
צחי.

כל הרמקולים "מנגנים" השאלה היא איך ינגן.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
צחי, איזה מוזיקה אתה שמוע עם רמקולים כאלו :)
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
רמקול קופסתי רגיל 2-3 way בלי התחכמויות. בשום אופן לא יצורים משונים כמו פון שוויקרט vr-11 לא עלינו
וכיו"ב
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
נמר
לדעתי אין דבר כזה באס מאחר. יש באס לא מאוזן, יש באס שפוגע בעוצמה גבוהה מדי בנקודות הריזוננס של החדר (ואז כל החדר מנגן למשך זמן רב), אבל אין דבר כזה מאחר. במרטין לוגנים שהתייחסתי אליהם קודם, יש Bass Equalizer שבא לפתור בדיוק את הבעיות האלו אם יודעים לעבוד איתו נכון, אם כי לדעתי הפתרון היותר נכון הוא RC.
יאיר
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
רמקול קופסתי רגיל 2-3 way בלי התחכמויות. בשום אופן לא יצורים משונים כמו פון שוויקרט vr-11 לא עלינו
וכיו"ב
למה לא עלינו ומה משונה בVR 11 ? דווקא לדעתי הלוואי עלינו" ולא חסרים רמקולים דומים בעלי TWIN TOWER כמו לגרייפון ,"נולה " ומרטן,
דרך אגב מזלך שהניק ניים שלך אינו באיטליה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
נמר לא הבנתי את ההסבר שלך על הבס והריבון ברמקול הקודם שלך לא היה לו איזון עם זה והיה לו ריבון.

טכנולוגיה מסוימת יכולה להיות עבור כל התחום תדרים או עבור חלק מהם.

לדוגמה ברמקול שלי יש TL שזה טוב רק לבס - השאלה איך זה עובד עם שאר מרכיבים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא מדויק כרמי.

שים לב שאמרתי פאנל ריבון + סאב ולא טויטר ריבון + מיד + בס.

פנלים פלאנרים הם מהירים בצורה בלתי רגילה. המהירות שלהם גבוהה יותר מכל יחידת בס במחיר נורמלי שתמצא. ישנן יחידות בס שמיועדות לעבוד עם פנלים פלנארים או אלקטרוסטטים תודות למידיות התגובה שלהם.

יאיר.
אתה מדבר על אקולייזר לבס, אני מדבר על המהירות של היחידה עצמה. צריך קבל מאוד מהיר שיתפרק ויטען לפחות במהירות שהפנל מגיב.

שמעתי אצל יואל פלרמן גם אלקטרוסטטי וגם ריבון. אני מודיע לך {למרות שאתה בוודאי יודע} שלא הצלחתי לחוש מהירות ומיידיות כזו באף יחידה דינמית אחרת. יחידות הבס אשר מיועדות לרמקולים הללו חושפות תגי מחיר כמעט הזויים ועל פי הטענה הן המתאימות לנגן יחד עם פנלים כאילו.
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
אני יודע בדיוק את התחושה, אני לא משוכנע שהיא נובעת ממהירות פרופר אבל אני מודה שלא חקרתי את העניין לעומק...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
בוודאי שלא רק מהירות, אבל זו התכונה הבולטת בהם.

המהירות הזו חושפת את הפרטים הקטנים ביותר במוסיקה, מיקרו דינמיות, מכת סנר נשמעת דרכו כאילו היא אמיתית לחלוטין, נקישת הפסנתר.

ובלי קשר למהירות, קול שירה נשמע דרכו פשוט ממכר, הוא מצליח ליצר נוכחות בחדר שמאוד קשה להתעלם ממנה. יש לו כמובן חסרונות כמו לכל רמקול אבל היתרונות שבו הם בלי ספק אלה שגורמים לאנשים להשאר אדישית לחסרונות.

בקיצור.
בכל פעם שאני נזכר באכיות הסוניות של הרמקול הזה אני מתמלא בחיוך, פשוט כיף.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לא שמעתי אבל אשמח לדעות על LOWTHER למניהם.
בתיבות של טרנסימשן ליין מטורפות עם סאבים פוש פול קטנטנים.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור