סוף שבוע זה אני מקדיש להשוואה של שתי הגברות - על, הנחשבות מהטובות ביותר המיוצרות היום. COST - NO - OBJECT אמיתי, מהטופ של ההגברה העולמית: ASR ו- AVM.
למה זה מעניין?
ההשוואה מעניינת במיוחד, ראשית מכיון שמדובר בשתי חברות מאותה ארץ, ולמי שחושב שיש דבר כזה "סאונד הגרמני" - יש כאן פיסת אינפורמציה משמעותית.
כמו כן, מדובר בשתי טכנולוגיות שונות לחלוטין: קדם מגבר מנורות עם מגבר הספק טרנזיסטורי מרובה טרנזיסטורים בי - פולריים, מול מגבר משולב ללא שום הגברת LINE, למעשה פוואר שעבר אופטימיזציה לעבודה עם כפתור הווליום, עם השקעה מטורפת בשני ספקי כח, ספק זרם גבוה וספק בטריות למעגלים הצורכים זרם נמוך. האם השוואת הצליל נותנת הבנה כלשהיא על השפעת טכנולוגיות אלה, או שאין לה שום קשר לכך - יש פה אמירה על הקשר בין טכנולוגיה וגישה טכנולוגית לצליל הסופי.
ובנוסף, קיימת טענה שבתחומי המחיר הגבוהים ובהגברות הטובות ביותר יש דמיון רב מאוד בתוצאה ובצליל. זו הזדמנות לבחון גם טענה זו, גם כאן, באופן חלקי.
מתודה
שתי ההגברות חוברו במקביל, חוממו במשך 24 שעות, ומנגנות מגוון גדול של מוזיקה, החל מסונטות לפסנתר (בטהובן), קוורטטים וקווינטטים (שוברט וברהמס), סימפוניות (בטהובן ושוסטקוביץ), מוזיקת רוק (בילי ג'ואל, סטיליי דן) ועוד.
ציוד נלווה
לקבלת תוצאות אמיתיות, לא כאלה המשקפות ארטיפקטים במערכת, חוברו להגברה הנבדקת מקור סופר - שקוף ואינפורמטיבי, ה - FLETCHER AUDIO OMEGA 5 עם זרוע GRAHAM PHANTOM II וראש SHELTER 9000.
הפונו סטייג' הוא כנראה הפונו הטוב ביותר שיש היום בארץ (בדוק) ומהטובים שיש בכלל ובכל מחיר, BASIS EXCLUSIVE של חברת ASR.
הכבלים כולם של JORMA מסידרת PRIME, כבלים פנומנליים המהוים חלון שקוף לחלוטין לצליל שעובר דרכם - וזאת ללא שמץ בהירות או קולורציה.
הרמקולים הם מתוצרת HANSEN, ומהוים עבורי רפרנס של דיוק, פירוט, דינמיות וטבעיות. יש להם יכולות מעולות בתחום הבאס כדי שאפשר יהיה לשפוט גם תחום חשוב זה כראוי.
מעמדי הציוד - BASE AUDIOPHILE ו - GRAND PRIX AUDIO.
פרטים נוספים בהמשך.
למה זה מעניין?
ההשוואה מעניינת במיוחד, ראשית מכיון שמדובר בשתי חברות מאותה ארץ, ולמי שחושב שיש דבר כזה "סאונד הגרמני" - יש כאן פיסת אינפורמציה משמעותית.
כמו כן, מדובר בשתי טכנולוגיות שונות לחלוטין: קדם מגבר מנורות עם מגבר הספק טרנזיסטורי מרובה טרנזיסטורים בי - פולריים, מול מגבר משולב ללא שום הגברת LINE, למעשה פוואר שעבר אופטימיזציה לעבודה עם כפתור הווליום, עם השקעה מטורפת בשני ספקי כח, ספק זרם גבוה וספק בטריות למעגלים הצורכים זרם נמוך. האם השוואת הצליל נותנת הבנה כלשהיא על השפעת טכנולוגיות אלה, או שאין לה שום קשר לכך - יש פה אמירה על הקשר בין טכנולוגיה וגישה טכנולוגית לצליל הסופי.
ובנוסף, קיימת טענה שבתחומי המחיר הגבוהים ובהגברות הטובות ביותר יש דמיון רב מאוד בתוצאה ובצליל. זו הזדמנות לבחון גם טענה זו, גם כאן, באופן חלקי.
מתודה
שתי ההגברות חוברו במקביל, חוממו במשך 24 שעות, ומנגנות מגוון גדול של מוזיקה, החל מסונטות לפסנתר (בטהובן), קוורטטים וקווינטטים (שוברט וברהמס), סימפוניות (בטהובן ושוסטקוביץ), מוזיקת רוק (בילי ג'ואל, סטיליי דן) ועוד.
ציוד נלווה
לקבלת תוצאות אמיתיות, לא כאלה המשקפות ארטיפקטים במערכת, חוברו להגברה הנבדקת מקור סופר - שקוף ואינפורמטיבי, ה - FLETCHER AUDIO OMEGA 5 עם זרוע GRAHAM PHANTOM II וראש SHELTER 9000.
הפונו סטייג' הוא כנראה הפונו הטוב ביותר שיש היום בארץ (בדוק) ומהטובים שיש בכלל ובכל מחיר, BASIS EXCLUSIVE של חברת ASR.
הכבלים כולם של JORMA מסידרת PRIME, כבלים פנומנליים המהוים חלון שקוף לחלוטין לצליל שעובר דרכם - וזאת ללא שמץ בהירות או קולורציה.
הרמקולים הם מתוצרת HANSEN, ומהוים עבורי רפרנס של דיוק, פירוט, דינמיות וטבעיות. יש להם יכולות מעולות בתחום הבאס כדי שאפשר יהיה לשפוט גם תחום חשוב זה כראוי.
מעמדי הציוד - BASE AUDIOPHILE ו - GRAND PRIX AUDIO.
פרטים נוספים בהמשך.
תמונות מצורפות
נערך לאחרונה ב: