הבדלים בטעם


ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
צרור מחשבות אגביות על כמה מונחים שעלו כאן (אין כאן שום חידוש, מיותר לקרוא למעט הפסקת סיגריה או שירותים).

טבעיות: 'טבעי' זה איך שגיטרה אקוסטית נשמעת חי. אבל אנו מקבלים את הגיטרה דחוסה ומיושרת-זמן במיקס, יחד עם עוד 50 ערוצים שונים. לא בדיוק טבעי. אין שום דבר 'טבעי' כשאנו מאזינים לקטע שיש בו גם חלילית וגם תופים, ואנו מצליחים בכלל לשמוע את החלילית. הדבר ה'טבעי' הוא שהחלילית לא תישמע כמעט בכלל, אלא אם מישהו יעשה משהו מאוד 'לא טבעי' של להנמיך ולדחוס את התופים (סיפור של 5 - 20 ערוצים), להגביר את החלילית. אח"כ יוסיף אקו, ריברב, אנטי פייזינג, וימקם אותה בבמה היכן שמתחשק למפיק\אמן (אקיצר מיקס:)). טבעי? לדעתי לא, אבל אולי לדעת אחרים..
אגב, גם פסנתר שמנגן פורטיסימו (או אפילו מאצו פיאנו) יגמד חלילית, מנדולינה, גיטרה אקוסטית וכו.

מקור: דווקא זה אמור להיות הדבר הכי פשוט להגדיר, אבל איכשהו גם על זה אין הסכמה גורפת.. לשיטתי, המקור הוא המאסטר. יש מאסטר שנוצר לויניל, מאסטר אחר לרדבוק, מאסטר הי רז שמופץ בפלאק, מאסטר שמגיע אחרי טיפול משרותי הסטרימינג וכו.. (ולא ניכנס כאן אפילו להוצאות מיוחדות רמיקסים וטיפולים כמו MQA) הם כולם שונים, במובן שאם
1. נבצע מדידה "מושלמת" ישירות מהיציאה האנלוגית או אפילו בדומיין הדיגיטלי.
2. ניקח רמקול "מושלם" (תיאורטית כמובן לא לשצוף;)) בחדר אנאקו, שינגן את כל המאסטרים אחד אחרי השני, ונמדוד נגינת כל מאסטר עם הציוד הכי טוב שיש (מדידת רחבה של כל הספקטרום).

בהשוואה בין הגרפים פר מאסטר, הם יהיו מאוד קרובים, בואך זהים.
בהשוואת הגרפים בין מאסטרים שונים (ויניל לעומת רדבוק, רדבוק לעומת סטרימנינג "רגיל" , סטרימינג רגיל לעומת MQA וכו..) יהיו שונים למדי.

(כן, היו מקרים רבים בעבר בהם לקחו מאסטר לויניל ופשוט הורידו אותו ברשלנות לפורמט דיגיטלי, אבל נתמקד בהוצאות ראויות).


ASR: על השמאלית שלי מה כתוב בפורום אחר. פה זה דיטאון..
 

נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
ומה אתה מחדש כאן ?
יותר נכון , מה המהות של דבריך בהקשר של שחזור אודיו בנאמנות גבוהה בבית ?

הקלטה היא אות חשמלי .
היא מוצר מוגמר . לטוב או לרע .
מה זה חשוב מה שמעו במיקס לעניין היכולת שלך לשפר את זה או להשפיע על זה ?

אתה יכול רק להיות נאמן להקלטה - לטוב או לרע .
אתה לא יכול לעשות מעבר לזה .

אני בטוח שיש פורומים שדנים בטכניקות של הקלטות , ואיך מייצגים משהו שרוב האנשים שהיו בכל שלבי ההקלטה שמעו .אבל זה תחום אחר לגמרי.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
562
מעורבות
478
נקודות
63
צרור מחשבות אגביות על כמה מונחים שעלו כאן (אין כאן שום חידוש, מיותר לקרוא למעט הפסקת סיגריה או שירותים).

טבעיות: 'טבעי' זה איך שגיטרה אקוסטית נשמעת חי. אבל אנו מקבלים את הגיטרה דחוסה ומיושרת-זמן במיקס, יחד עם עוד 50 ערוצים שונים. לא בדיוק טבעי. אין שום דבר 'טבעי' כשאנו מאזינים לקטע שיש בו גם חלילית וגם תופים, ואנו מצליחים בכלל לשמוע את החלילית. הדבר ה'טבעי' הוא שהחלילית לא תישמע כמעט בכלל, אלא אם מישהו יעשה משהו מאוד 'לא טבעי' של להנמיך ולדחוס את התופים (סיפור של 5 - 20 ערוצים), להגביר את החלילית. אח"כ יוסיף אקו, ריברב, אנטי פייזינג, וימקם אותה בבמה היכן שמתחשק למפיק\אמן (אקיצר מיקס:)). טבעי? לדעתי לא, אבל אולי לדעת אחרים..
אגב, גם פסנתר שמנגן פורטיסימו (או אפילו מאצו פיאנו) יגמד חלילית, מנדולינה, גיטרה אקוסטית וכו.

מקור: דווקא זה אמור להיות הדבר הכי פשוט להגדיר, אבל איכשהו גם על זה אין הסכמה גורפת.. לשיטתי, המקור הוא המאסטר. יש מאסטר שנוצר לויניל, מאסטר אחר לרדבוק, מאסטר הי רז שמופץ בפלאק, מאסטר שמגיע אחרי טיפול משרותי הסטרימינג וכו.. (ולא ניכנס כאן אפילו להוצאות מיוחדות רמיקסים וטיפולים כמו MQA) הם כולם שונים, במובן שאם
1. נבצע מדידה "מושלמת" ישירות מהיציאה האנלוגית או אפילו בדומיין הדיגיטלי.
2. ניקח רמקול "מושלם" (תיאורטית כמובן לא לשצוף;)) בחדר אנאקו, שינגן את כל המאסטרים אחד אחרי השני, ונמדוד נגינת כל מאסטר עם הציוד הכי טוב שיש (מדידת רחבה של כל הספקטרום).

בהשוואה בין הגרפים פר מאסטר, הם יהיו מאוד קרובים, בואך זהים.
בהשוואת הגרפים בין מאסטרים שונים (ויניל לעומת רדבוק, רדבוק לעומת סטרימנינג "רגיל" , סטרימינג רגיל לעומת MQA וכו..) יהיו שונים למדי.

(כן, היו מקרים רבים בעבר בהם לקחו מאסטר לויניל ופשוט הורידו אותו ברשלנות לפורמט דיגיטלי, אבל נתמקד בהוצאות ראויות).


ASR: על השמאלית שלי מה כתוב בפורום אחר. פה זה דיטאון..
אהבתי.

כמה מילים על "טבעי" או "ריאליסטי":
יש אתגר סמנטי מסויים בשימוש במונחים הללו (בין אם הם חופפים ובין אם לא) שמוביל לאי הבנות רבות ומתדלק ויכוחים -
כשאנשים אומרים "ריאליסטי", יש שמתכוונים לחוויה בעלת תחושה/אופי מציאותי (מציאות כלשהי) להבדיל מתחושה שמסגירה מלאכותיות. באנגלית ינסחו את זה "a sense of realism". לעומתם יש מי שיתכוון לנאמנות למציאות מסויימת - נניח זו שמקופלת בהקלטה.
אלו שתי סיטואציות שונות בתכלית: למשל רמקול שיצור איזו שהיא תחושת אמביאנס ע"י איזה טוויטר שיורה קצת אחורה או אולי אומני ומחזק הרגשה של "חדר" - לאו דווקא החדר שבו העסק הוקלט או שבו האזנת להופעה או החדר שלך - פשוט יותר חדר (כלשהו). גם סוגים שונים של רעש (רך ולא מופרז) עשויים לחזק תחושה שנקרא לה "אנטי מלאכותית"- אין הרבה בין התחושה הזו לבין נאמנות למקור אבל היא בהחלט גורמת לאנשים להגיד "טבעי"...

 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
צרור מחשבות אגביות על כמה מונחים שעלו כאן (אין כאן שום חידוש, מיותר לקרוא למעט הפסקת סיגריה או שירותים).

ומה אתה מחדש כאן ?

מראש טענתי שאני לא מחדש, ונוסיף שאני לא חש במחוייבות לחדש.

בגדול, אם אתה לא מוצא ערך בפוסט כלשהו, אפשר פשוט להמשיך הלאה.
במטותא, אמשך להסתכן בלשעמם, כי אולי מישהו אחר כן ימצא ערך לדברי..


על כל פנים, אם רק תבקש אני משנה את החתימה שלי ל- "אני מבין פחות מ Dan-Cinemart" ;)
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
מראש טענתי שאני לא מחדש, ונוסיף שאני לא חש במחוייבות לחדש.

בגדול, אם אתה לא מוצא ערך בפוסט כלשהו, אפשר פשוט להמשיך הלאה.
במטותא, אמשך להסתכן בלשעמם, כי אולי מישהו אחר כן ימצא ערך לדברי..


על כל פנים, אם רק תבקש אני משנה את החתימה שלי ל- "אני מבין פחות מ Dan-Cinemart" ;)
ממש לא זו הייתה כוונתי .

ובקריאה נוספת ,

הבנתי כעת את עניין ה ״ אי - חידוש״ - אכן , הבנתי אותך לא נכון . מתנצל .

פשוט קצת מתיש להתדיין על הקלטה / מספר מיקרופונים / מה שמעו בחלל וכו וכו - כי את ההקלטה כבר קיבלנו .
זה מה יש .

סורי
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
אני חושב ששנינו היכנשהו על הרצף (לא האוטיסטי, אולי גם בעצם ;) ), ואולי לא מאוד רחוק.
זה סוג של ווטאבוטיזם לטעון שעד שלא פוזר כל המסתורין אי אפשר להגיד שום דבר ברור.
נכון, זו לא הטענה שלי. אפשר להגיד דברים מוגבלים, כמו שהרמקול הזה הרבה יותר אגנוסטי לחדר מאשר הרמקול ההוא, שהעקומה הזו תתאים לרוב האנשים, אבל לדעתי להגיד שעניין הטבעיות ניתן לחלוטין למדידה מצריך ניסוי רחב וענק שאני לא חושב שבוצע. סתם שלפתי מהשרוול שאלות.
אתה תגדיר לי בדיוק (במונחים טכנים) מה אתה רוצה שהמגבר יעשה
זאת בעיה. אני כמאזין מתעניין בתוצאה. מה יש לי להגדיר מה שהמגבר יעשה? שישמע טוב. תיאורטית, רק מההגיון, אני יכול להעדיף שעקומת ההיענות תהיה יציבה כפונקציה של הפרמטרים האחרים, אבל מה היא צריכה להיות? (איכשהו יש מגברים לכאורה נייטראלים בעקומה שנשמעים לי טוב ואחרים שפחות), דמפינג פאקטור? או SLEW RATE? (זוכר, פעם זה הופיע בכל SPEC של מגבר). יכול להגדיר עכבת כניסה גבוהה, ובקושי רגישות כניסה. בקיצור זו משימה שאני לא מסוגל ולא צריך להיות מסוגל לבצע.
לגבי זה: "הפספוס הוא בתפיסה שאנחנו יודעים הכל על הקשר מדידה/האזנה" -
* לא יודע מי מחזיק בתפיסה הזו
* לעולם לא נדע הכל על הקשר בין מדידה להאזנה וזה גם בילבול גדול לטעון שמישהו מנסה לדעת הכל - הלו, אנחנו מדברים פה על מדידה של מוצרים מסחריים - פה ושם יש מחקרים שמהווים מעין קרוסאובר בין הדומיין האקדמי שחוקר פסיכואקוסטיקה/מוח/שמיעה כמדע לבין המסחרי וההנדסי. בדיוק בגלל זה חשיבות העבודה של טול, אוליב וקומץ אחרים כל כך גדולה.
* לא צריך לדעת הכל על הקשר בין מדידה להאזנה (והקשר הזה לא מתקיים באותה צורה כשמדברים על אלקטרוניקה לעומת רמקולים). תמיד נחמד ומועיל לדעת עוד.
מסכים. אבל דן כן ביטא כאן ש "טבעי זה לחלוטין מדיד", מה שמניח שהקשר מדידה/האזנה מפוענח?
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
מילה אחת אחרונה על ההקלטה וכו' לפני שדן מחמר בי :)
בסופו של דבר, יש עניין של suspense of disbelief. את ההדיוט לא משנה כמה מיקרופונים ואיך קמפרסו והגבירו את החליל, הוא רוצה להרגיש שאנשים אמיתיים מנגנים מולו ולהתרגש, גם אם הוא לא שומע ככ מפורט בקונצרט בשורה שמינית. כיצד פועל אותו SUSPENSE - זה כבר עניין לפסיכואקוסטיקה לעיל.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
אני חושב ששנינו היכנשהו על הרצף (לא האוטיסטי, אולי גם בעצם ;) ), ואולי לא מאוד רחוק.

נכון, זו לא הטענה שלי. אפשר להגיד דברים מוגבלים, כמו שהרמקול הזה הרבה יותר אגנוסטי לחדר מאשר הרמקול ההוא, שהעקומה הזו תתאים לרוב האנשים, אבל לדעתי להגיד שעניין הטבעיות ניתן לחלוטין למדידה מצריך ניסוי רחב וענק שאני לא חושב שבוצע. סתם שלפתי מהשרוול שאלות.

זאת בעיה. אני כמאזין מתעניין בתוצאה. מה יש לי להגדיר מה שהמגבר יעשה? שישמע טוב. תיאורטית, רק מההגיון, אני יכול להעדיף שעקומת ההיענות תהיה יציבה כפונקציה של הפרמטרים האחרים, אבל מה היא צריכה להיות? (איכשהו יש מגברים לכאורה נייטראלים בעקומה שנשמעים לי טוב ואחרים שפחות), דמפינג פאקטור? או SLEW RATE? (זוכר, פעם זה הופיע בכל SPEC של מגבר). יכול להגדיר עכבת כניסה גבוהה, ובקושי רגישות כניסה. בקיצור זו משימה שאני לא מסוגל ולא צריך להיות מסוגל לבצע.

מסכים. אבל דן כן ביטא כאן ש "טבעי זה לחלוטין מדיד", מה שמניח שהקשר מדידה/האזנה מפוענח?
עומר יקירי ,

אתה אדם מאוד אינטליגנט .
אין על זה ויכוח .

עכשיו אני שואל שאלה פשוטה :
אני לדוגמא לא מבין גדול בפטיפונים .
גם לא מבין קטן .
כשיש דיון על זה - במידה וזה היה מעניין אותי - הייתי הולך ללמוד את הנושא וחוזר לדיון .
קשה מאוד היה לדבר איתי על מושגי בסיס- ובטח לא דברים מתקדמים - כי מה לעשות - אני לא יודע אותם .

ובטח שלא הייתי פוסל משהו או מעלה קושיות על משהו מורכב כשאת הבסיס- אני לא יודע .

עכשיו - נחזור למחקרים / טבעי / פסיכואקוסטיקה וכו - מה אתה אומר ?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
מילה אחת אחרונה על ההקלטה וכו' לפני שדן מחמר בי :)
בסופו של דבר, יש עניין של suspense of disbelief. את ההדיוט לא משנה כמה מיקרופונים ואיך קמפרסו והגבירו את החליל, הוא רוצה להרגיש שאנשים אמיתיים מנגנים מולו ולהתרגש, גם אם הוא לא שומע ככ מפורט בקונצרט בשורה שמינית. כיצד פועל אותו SUSPENSE - זה כבר עניין לפסיכואקוסטיקה לעיל.
בדיוק .
ולא צריך להיות אודיופיל בשביל זה
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
בסוף חברים - ברוב המקרים/ ברוב הסיטואציות הטבעיות לאדם ובטח בשמיעה לא מבוססות דעות קדומות קרי :
משקל / מחיר / מספר שכבות לקה / מראה הדוגמנית בפרסומת / איך יגיבו החברים / מה תחשוב האישה - אדם מתרגש כאשר הוא משוכנע ( כמה שיותר ) שמה שעומד מולו זה אמיתי .

למה זה לא הגיוני שזה פשוט סאונד נטרלי - ללא אופי - מה שנכנס יוצא .
מהיר וללא דיליי בזמן
חופשי מקופסתיות ודחיסה אלקטרו אקוסטית .

למה זה מסובך ?
מה עם האבוב ?
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
בדיוק .
ולא צריך להיות אודיופיל בשביל זה

איך היית קורא לאדם שקונה ציוד סטריאו ומחליף אותו ומחפש ציוד אחר כדי למקסם את אותה חווית ה SUSPENSE?

בסוף חברים - ברוב המקרים/ ברוב הסיטואציות הטבעיות לאדם ובטח בשמיעה לא מבוססות דעות קדומות קרי :
משקל / מחיר / מספר שכבות לקה / מראה הדוגמנית בפרסומת / איך יגיבו החברים / מה תחשוב האישה - אדם מתרגש כאשר הוא משוכנע ( כמה שיותר ) שמה שעומד מולו זה אמיתי .

למה זה לא הגיוני שזה פשוט סאונד נטרלי - ללא אופי - מה שנכנס יוצא .
מהיר וללא דיליי בזמן
חופשי מקופסתיות ודחיסה אלקטרו אקוסטית .

למה זה מסובך ?

הכנסת פנימה חושים והתרגשות ורצונות של אנשים ואז שאלת למה זה מסובך :)

מה עם האבוב ?

קבל אבוב בנגינת היינץ הוליגר הגדול מכולם

 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
עומר יקירי ,

אתה אדם מאוד אינטליגנט .
אין על זה ויכוח .

עכשיו אני שואל שאלה פשוטה :
אני לדוגמא לא מבין גדול בפטיפונים .
גם לא מבין קטן .
כשיש דיון על זה - במידה וזה היה מעניין אותי - הייתי הולך ללמוד את הנושא וחוזר לדיון .
קשה מאוד היה לדבר איתי על מושגי בסיס- ובטח לא דברים מתקדמים - כי מה לעשות - אני לא יודע אותם .

ובטח שלא הייתי פוסל משהו או מעלה קושיות על משהו מורכב כשאת הבסיס- אני לא יודע .

עכשיו - נחזור למחקרים / טבעי / פסיכואקוסטיקה וכו - מה אתה אומר ?
תודה רועי התחלתי להסמיק :) אבל עשית כאן מהלך דאוס אקס מאכינה.

לא ככ מבין מה הויכוח. אתה מסכים שהקשר מדידה/חוויה לא פתור, אז נתווכח אם זה 40 או 60 אחוז לא פתור?

פטיפון הוא מוצר טכנולוגי, אבל פסיכואקוסטיקה עוסקת באיך צליל באויר נרשם בחוויה הפנימית. ולכן לכל אחד יש מה לומר על כך, אפילו ברמת המדגם N=1. ולא רק ברמת המחקר, אלא ברמת האינדיבידואל היחידי שרלוונטי לחווית השמיעה שלי. אם עודף ב 1KHZ גורם לי לצרימה, או מקרב את קולות הזמרות כמו שאני מעדיף, נגיד, הנה לך תובנה פיסכואקוסטית שיכולה להיות יותר רלוונטית לגביי מאשר מחקר.

שאלתי כמה שאלות, אמרת שתביא חומר קריאה, אשמח בכנות לראותו. אגב לא חומר הפסיכואקוסטיקה הראשון שאקרא, עקומות פלטשר מנסון, עקומות הרמן, ואפילו כשכתבת לגבי הפאזות, נזכרתי במעומעם במאמר שטען שאנשים לא מבחינים בפאזה? אלה מושגים שמסתובבים באזור האודיופיליה. כל סקירה בסטיריאופיל היא טיפת ניסיון להתאים בין חווית שמיעה מתוארת לבין מדידותיו של אטקינסון. ואם קניתי אי פעם מערכת רום קורקשן ושיחקתי בה שנה, גרפים מול שמיעה, זה לא רלוונטי? נכון, הרבה ניסיון אוטודידקטי ופרטני, אני במקרה הטוב מבין קטן מאוד, זעיר וגם זה בקושי, אבל מסוגל לקרוא חומר ולהבין על מה מדברים, ולכן מחכה לכך שאם עולה טענה שמדידה של צליל טבעי הוא נושא פתור, שתופיע גם סוג של הוכחה או הראייה שלה.
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
213
מעורבות
68
נקודות
28
איך היית קורא לאדם שקונה ציוד סטריאו ומחליף אותו ומחפש ציוד אחר כדי למקסם את אותה חווית ה SUSPENSE?



הכנסת פנימה חושים והתרגשות ורצונות של אנשים ואז שאלת למה זה מסובך :)
קוראים לזה אודיופיליה וזה בדיוק העניין, חוויה.
המערכות שנתנו לי את החוויה הטובה ביותר עד כה היו מבוססות מקור אנלוגי - פטיפון (היו גם 2 מאוד טובות שמבוססות דיגיטל) , לא בוצעו שום תיקונים של רום קורקשן ובעלי המערכת לא לקח בחשבון את נתוני המדידות של הרמקול (שיכולים להיות מעולה - אין לי מושג)או המגבר או הפונו לפני הרכישה. (אגב המערכת שלי מבוססת דיגיטל והיא לא קרובה לחוויה הזו)
יצא לי לשמוע גם כמה מערכות של אנשים מאוד טכניים, גם כאלה עם מערכות תיקון חדר, שיודעים לקרוא נתונים ויש להם הבנה מאוד עמוקה, וגם הם מתייחסים להכל כמדיד וכל מיני דיבורים על "מתחת לסף שמיעה אנושי" אבל המערכות שלהם תמיד במבחן התוצאה היו נשמעות פחות טוב משל אלה "האודיופילים" שלא יודעים או יודעים קצת טכני, אבל מאוד אניני טעם ובעלי נסיון.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
דן, אין צורך לענות בצורה כזו. (ורד)
אז בסוף יש פקטור של טעם אישי, כי זה דבר לא אבסולוטי, כל אחד אוהב משהו מעט שונה או הרבה שונה.
פשוט אצלך יש סינון לפי נתונים מדידים ואצלי אין.
אבל בסוף שנינו נבחר את הרמקול שהכי קלע לטעמנו.
או שלא הבנתי נכון.
בכל אופן עלה והצלח(ורד)
טעם היא מילה מופשטת אי אפשר להסביר אותה במילים איזה טעם רמקול אתה אוהב, כן אפשר להגיד אני אוהב סאונד חשוך או פתוח פרטים במה רחבה רמקול אנליטי או רמקול מוזיקלי אלה הגדרות ברורות, אבל אתה בחור עיקש שבוי באמונה שלך וגם חייב להיות צודק.
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
213
מעורבות
68
נקודות
28
טעם היא מילה מופשטת אי אפשר להסביר אותה במילים איזה טעם רמקול אתה אוהב, כן אפשר להגיד אני אוהב סאונד חשוך או פתוח פרטים במה רחבה רמקול אנליטי או רמקול מוזיקלי אלה הגדרות ברורות, אבל אתה בחור עיקש שבוי באמונה שלך וגם חייב להיות צודק.
יוסי, אין לי שום אמונה וממש לא חייב להיות צודק, הפוך אני הכי פתוח שיש, להכל. פשוט אותי צריך לשכנע דרך האוזן זה הכל.
דוגמא: הגיע אליי פעם מישהו עם סט כבילה DIY שעלותו 30 שקל למטר, כבל חד גידי ללא בידוד כלל דקיק כזה שנראה מעפן, אמרתי לבחור שבא אליי "מה זה זה?" במבט חשדני, אבל מביאים לי לנסות, אני מנסה.
עד היום הסט מחובר אצלי, החליף סט של 7K ואחר מכן עם השנים ניסיתי מספר סטים נוספים שבסוף נשארו בחוץ.
עוד דוגמא, שמתקשרת למה שאתה כתבת, זה רמקול שהיה אצלי למשך חודש, הרמקול עולה פי 3 מהרמקול שלי והוא הגיע אליי בהזדמנות ממישהו שירש אותו וסטריאו לא מעניין אותו ורצה להיפטר ממנו, לקחתי במחיר זעום מבלי לשמוע, יש עליו ביקורות מהללות, עונה לכל התיאורים שאני אוהב! באמת לכולם! פתוח, במה רחבה ועמוקה מפורט ומפוקס מאוד, לא רק מהביקורת, אלא גם אצלי בבית אבל משהו בו היה לי מוזר, קשה לי להסביר במילים באמת שקשה. הוא ענה לתיאור של רמקול שאני אמור לאהוב אבל לא סבלתי אותו, ניסיתי עוד 2 מגברים שונים עליו, לשחק עם כבילה שונה וכלום, לא מתחבר.. ומכרתי אותו אחרי חודש.
לפעמים קשה (לי) להסביר במילים למה דווקא אני אוהב משהו.
אגב, אם ההגדרה של "מוזיקלי" בעינך היא ברורה, אז בעיני לא.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
תודה רועי התחלתי להסמיק :) אבל עשית כאן מהלך דאוס אקס מאכינה.

לא ככ מבין מה הויכוח. אתה מסכים שהקשר מדידה/חוויה לא פתור, אז נתווכח אם זה 40 או 60 אחוז לא פתור?

פטיפון הוא מוצר טכנולוגי, אבל פסיכואקוסטיקה עוסקת באיך צליל באויר נרשם בחוויה הפנימית. ולכן לכל אחד יש מה לומר על כך, אפילו ברמת המדגם N=1. ולא רק ברמת המחקר, אלא ברמת האינדיבידואל היחידי שרלוונטי לחווית השמיעה שלי. אם עודף ב 1KHZ גורם לי לצרימה, או מקרב את קולות הזמרות כמו שאני מעדיף, נגיד, הנה לך תובנה פיסכואקוסטית שיכולה להיות יותר רלוונטית לגביי מאשר מחקר.

שאלתי כמה שאלות, אמרת שתביא חומר קריאה, אשמח בכנות לראותו. אגב לא חומר הפסיכואקוסטיקה הראשון שאקרא, עקומות פלטשר מנסון, עקומות הרמן, ואפילו כשכתבת לגבי הפאזות, נזכרתי במעומעם במאמר שטען שאנשים לא מבחינים בפאזה? אלה מושגים שמסתובבים באזור האודיופיליה. כל סקירה בסטיריאופיל היא טיפת ניסיון להתאים בין חווית שמיעה מתוארת לבין מדידותיו של אטקינסון. ואם קניתי אי פעם מערכת רום קורקשן ושיחקתי בה שנה, גרפים מול שמיעה, זה לא רלוונטי? נכון, הרבה ניסיון אוטודידקטי ופרטני, אני במקרה הטוב מבין קטן מאוד, זעיר וגם זה בקושי, אבל מסוגל לקרוא חומר ולהבין על מה מדברים, ולכן מחכה לכך שאם עולה טענה שמדידה של צליל טבעי הוא נושא פתור, שתופיע גם סוג של הוכחה או הראייה שלה.
אפשר להביא המון חומר .
תוכל למעשה לחפש .... אתה חזק בסביבת מחשב - זה יהיה לך קל מאוד.

אני מנסה להבין מה אתה אומר בעצם :

אני מסכים שכל מה שמשנה זה האדם - נניח אתה - שמתעניין/רוכש נניח רמקול. זה ברור מאליו .

הדיון פה הוא על האינדבדואל - אותו איש לא ממש מכיר ובספק שהוא מכיר את עצמו - אני מכיר הרבה אודיופילים שכל שבוע המערכת שלהם מקבלת ציון אחר - ממדהימה ל -" שמע, יש בעיה " .

כדי להמליץ על משהו בפורום ,כדי לתת כיוון מסוים - צריך איזה רפרנס , לא?

אם הכל עניין של טעם/חוש ואין קווים תוחמים מסוימים שמבדלים בין טוב,למצוין, לגרוע - איך אפשר לנהל דיון על משהו ?
איך אפשר אם אין שום סטנדרטים או משהו " רפרנסי" לשאוף אליו ?
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
טעם היא מילה מופשטת אי אפשר להסביר אותה במילים איזה טעם רמקול אתה אוהב, כן אפשר להגיד אני אוהב סאונד חשוך או פתוח פרטים במה רחבה רמקול אנליטי או רמקול מוזיקלי אלה הגדרות ברורות, אבל אתה בחור עיקש שבוי באמונה שלך וגם חייב להיות צודק.
תסביר לי בבקשה מה זה רמקול מוזיקלי ?
 
  • Haha
Reactions: e&k

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
יוסי, אין לי שום אמונה וממש לא חייב להיות צודק, הפוך אני הכי פתוח שיש, להכל. פשוט אותי צריך לשכנע דרך האוזן זה הכל.
דוגמא: הגיע אליי פעם מישהו עם סט כבילה DIY שעלותו 30 שקל למטר, כבל חד גידי ללא בידוד כלל דקיק כזה שנראה מעפן, אמרתי לבחור שבא אליי "מה זה זה?" במבט חשדני, אבל מביאים לי לנסות, אני מנסה.
עד היום הסט מחובר אצלי, החליף סט של 7K ואחר מכן עם השנים ניסיתי מספר סטים נוספים שבסוף נשארו בחוץ.
עוד דוגמא, שמתקשרת למה שאתה כתבת, זה רמקול שהיה אצלי למשך חודש, הרמקול עולה פי 3 מהרמקול שלי והוא הגיע אליי בהזדמנות ממישהו שירש אותו וסטריאו לא מעניין אותו ורצה להיפטר ממנו, לקחתי במחיר זעום מבלי לשמוע, יש עליו ביקורות מהללות, עונה לכל התיאורים שאני אוהב! באמת לכולם! פתוח, במה רחבה ועמוקה מפורט ומפוקס מאוד, לא רק מהביקורת, אלא גם אצלי בבית אבל משהו בו היה לי מוזר, קשה לי להסביר במילים באמת שקשה. הוא ענה לתיאור של רמקול שאני אמור לאהוב אבל לא סבלתי אותו, ניסיתי עוד 2 מגברים שונים עליו, לשחק עם כבילה שונה וכלום, לא מתחבר.. ומכרתי אותו אחרי חודש.
לפעמים קשה (לי) להסביר במילים למה דווקא אני אוהב משהו.
אגב, אם ההגדרה של "מוזיקלי" בעינך היא ברורה, אז בעיני לא.
שמע יש שני סוגי אנשים, יש אלה שהם יודעים על מה שהם מדברים
ויש אלה שמספרים דברים הזוים
שהם מאמינים בהם,
למה לא שמעת הבדל בין כבל 30 ש"ח מול כבל שעולה 7k, ואתה מאמין בזול וממשיך עם הזול ולא עלה בדעתך שהמערכת שלך מעופשת, הכבל היקר חשף את החולשות של המערכת, מה זה
מוזיקלי מי שחווה מערכת מוזיקלית הוא יודע מזה מוזיקלי,
לך תסביר מה זה אורגזמה לאחד
שלה חווה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור