האמנים הגדולים בישראל.


123tomer

אוהב את התחום
הודעות
480
מעורבות
13
נקודות
18
נמר,
אנחנו כל-כך רחוקים אידיאולוגית ומוזיקלית שחבל לגרור את זה לויכוח ולהפוך את זה שוב למלחמת הבובלילים בפרידמנים.
תמשיך להנות ממוזיקה מזרחית/ים-תיכונית. בתור מזרחי(טריפוליטאי אם זה ממש חשוב) אני רק יכול לומר שאין מאחורי הטיעונים שלי שום דבר שקשור בגזע אלא רק העדפות מוזיקליות. אני מוצא את המוזיקה הזאת רדודה בכל הרמות - טקסטים, נגינה, מקצבים יו ניים איט. זאת מוזיקה פופולרית שמכוונת להרבה אנשים וגם לך. סבבה. אלי היא לא מדברת.

ובעיני שרית חדד זמרת הרבה פחות טובה ומרגשת מהרבה זמרים מזרחים שמגיע להם להיות ברשימה לפניה: אהוד בנאי/אתי אנקרי/ברי סחרף/מיכה שטרית ואפשר להמשיך עוד ועוד...
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
ברי סחרוף {אחד האומנים/זמרים החביבים עלי}מיכה שטרית,אתי אנקרי אומנים מעולים בפני עצמם
אבל לא שייכים לזרם המזרחי שכתבת.

שרית חדד? נו טוב... לא כל מי שמוכר אלפי דיסקים נחשב בעיני לאומן "פורה" {מכנה משותף אמרנו?}
אביב גפן למשל בעיני אומן גדול יותר מכל השמות שהוזכרו כאן. נכון הוא לא זמר מי יודע כמה
אבל אומן/כישרון? מהשורה הראשונה -אבל מה, הוא לא הופיע בקיסריה. :rolleyes:
 

123tomer

אוהב את התחום
הודעות
480
מעורבות
13
נקודות
18
ברי סחרוף {אחד האומנים/זמרים החביבים עלי}מיכה שטרית,אתי אנקרי אומנים מעולים בפני עצמם
אבל לא שייכים לזרם המזרחי שכתבת.

שרית חדד? נו טוב... לא כל מי שמוכר אלפי דיסקים נחשב בעיני לאומן "פורה" {מכנה משותף אמרנו?}
אביב גפן למשל בעיני אומן גדול יותר מכל השמות שהוזכרו כאן. נכון הוא לא זמר מי יודע כמה
אבל אומן/כישרון? מהשורה הראשונה -אבל מה, הוא לא הופיע בקיסריה. :rolleyes:

אלה היו דוגמאות לזמרים ממוצא מזרחי. לא כאלה ששרים מזרחית.

שלא יקרא לי גזען :)

ומסכים לגמרי לגבי אביב
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אהוד בנאי וכל השימות שרשמת הם אינם שייכים למוסיקה הים תיכונית. אינני מדבר על גזע כעדה חלילה, אני מדבר על פילוג בסגנונות המוסיקה ותגובות {לפחות בכתבה} גזעניות מוסיקלית שמקטלגת אדם ואופי על פי סגנון מוסיקה שהוא מאזין לו.

שים לב ידידי.

ישנם המון יוצאי מצריים, טורקיה, סוריה, כורדיסטן, מרוקו, יוון. המדינות הללו מביאות עימן גם תרבות מוסיקלית מזרחית, אין מה לעשות. זמרים כמו: שמעון בוסקילה {עברי בנגיעה מרוקאית}, איציק קלה {עברי ונגיעה כורדית}, אייל גולן {עברי בנוסח תימני} וכ"ו, הם משהו אחר ממה שהתקשורת מתארת.

עופר לוי למשל שר בעברית לחנים טורקים, אני אישית לא אוהב את המוסיקה אבל מה לעשות שישנו זרם טורקי שרואה אותו כסוג של שליח. נכון, במועדונים אנו רואים את הצד ה"מכוער" של המוסיקה ה"כבדה" וזה באותו משקל שאנו רואים את הצד המכוער במוסיקת הרוק {ויש שם צד מכוער ואפילו יותר, האמן לי}.

לגבי המוסיקה והמלל.

שירים כמו "לא תבואי שישי שבת" או "אבא עורך דין {של יוני בלוך} ועוד כמה שירים דבילים מהתחום הרוקיסטי או כפי שנקרא "עברי" מקבילים ל-בלבלי אותו, טיק טק {איציק קלה} וכ"ו.

בתוכם ישנם שירים מדהימים ועמוקים עם לחנים מורכבים ומופלאים כמו למשל "צליל מיתר" של אייל גולן, "מה לך" של שגיב כהן {מומלץ להקשיב למילים שלו, משהו לא פחות ממדהים} ובאותה מידה יש את "עידן האלוהים" של היהודים ועוד רבים וטובים אמורים לעמוד על אותה במה. גם בקייסריה וגם בהיכל התרבות.

במילים אחרות.
טוניסאי או לא, אין פה עיניין של פילוג עידות, יש פה עיניין של פילוג העם על פי סיגנון המוסיקה שהוא שומע {בין אם הוא ספרדי או אשכנזי}, וזה אסור שיקרה!!
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,689
מעורבות
212
נקודות
63
מנחם בן הוא איש ישר שאומר תאמת בפנים
גם כשהיא כואבת.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מנחם בן זה דביל שאומר בשביל להכאיב גם אם זה לא אמת.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מנחם בן הוא איש ישר שאומר תאמת בפנים
גם כשהיא כואבת.

מנחם בן הוא כסיל .
הוא העיתונאי שנותנים לו לכתוב כי הוא מכיר אנשים, כי הוא כותב בוטה , וצריך אחד כזה בכל עיתון.

איש קטן, מסכן, קטנוני ומגעיל.
אה, וסוטה.
 

ALMA

אוהב את התחום
הודעות
64
מעורבות
0
נקודות
6
אריק אינשטיין
שלום חנוך
יהורם גאון
אהוד בנאי
בועז שרעבי
יהודה פוליקר
זוהר ארגוב
יהודית רביץ
חוה אלברשטיין
שיראל

אריק אינשטיין בראש משום שרק הוא יכול לתת ביצוע מצמרר ל"תוכי יוסי"
חוה אלברשטיין בסוף בגלל חוסר היכולת לפרגן לאחרים.
 

יעקב ח

חבר משקיען
הודעות
1,121
מעורבות
170
נקודות
63
אם יורשה לי , אני מוסיף את עוזי חיטמן.
כתב שירים כל כך יפים .
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אכן.

אני איתך יעקוב.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
אלה היו דוגמאות לזמרים ממוצא מזרחי. לא כאלה ששרים מזרחית.

שלא יקרא לי גזען :)

ומסכים לגמרי לגבי אביב

לא קשור לגזען...לא כל מי שבצבע ה"נכון" צריך לאהוב מוזיקה מזרחית
ומי שמכיר/ראה אותי? לא יכול לחשוד לרגע שאני כזה.

אגב יש לי חברים ששומעים מכל הסוגים {אני למשל לא} ויש לי לדוגמא חבר טוב ממוצא תימני
שלא מוכן בשום אופן שמוזיקה מזרחים תושמע בביתו לילדיו הקטנים -למרות שרעייתו מאוד רוצה...:O { זה כמובן מאוד קיצוני, גם לדעתי}
 

אלוהיםאדירים

אוהב את התחום
הודעות
167
מעורבות
0
נקודות
0
לא בטוח שיודע מה זו "אבן דרך" במוזיקה הישראלית, אבל לדעתי יש כמה אומנים שגם הטביעו חותם, גם ייחודיים בתחום וגם מתאימים לבלוטות הטעם האישי שלי:

1. שלום חנוך - ללא ספק פורץ דרך. קודם כל אמן ולא רק מבצע.אמן = אדם שכותב את החומרים שלו. שמביע את מה שיש לו במילים ובמוזיקה, ובמקרה הזה גם באיכות יוצאת דופן. כותב מחונן ומלחין מחונן, ומבצע...... שלום חנוך גם הכניס את תרבות הופעות הרוק בישראל (פעם ראשונה שהקהל הבין שאפשר לקום בהופעה, לרקוד ולהשתלב ולא לשבת מעונב) והיה הראשון והיחיד בזמנו שהכניס את המושג פרפקציוניזם לתחום ההופעות החיות. היו שנים שלאיש בקושי היה כסף לשכר דירה ואוכל, אבל הוא לא התפשר על האומנות שלו, האמירה האישית שלו, ולא פחות מכך על איכות ההגברה (!) והסאונד בהופעות. שלום חנוך היה הראשון להביא את הציוד הכי מתקדם והכי יקר לארץ, כי מבחינתו לא היה מקום לשום פשרה בסאונד. ההפקות שלו היו הכי מושקעות והכי יקרות מבחינת סאונד ובמה, על חשבון ההכנסות לכיסו הפרטי. את שלום חנוך לא מעניין לנסוע במרצדס ולענוד שעון רולקס. האומנות שלו והאמת שלו הרבה יותר חשובות לו.

2. אריק איינשטיין - בשבילי, אחד מסמלי הישראליות, זו הישנה והטובה של פעם, שכבר קשה למצוא כמוה. זמר מיוחד עם קול נהדר, שהעיז ושר שירי משוררים, אבל במקביל ידע לעשות מוזיקה של "החבר'ה" והשכונה, אבל הכל ברמה, בחן ובמין ישראליות חיננית שכזו. שימו לב למילים בשירים שלו ושימו לב לשירה. לא צועק ולא צורח, כל מילה שיוצאת לו מהפה מובנת. זמר. מעבר לזה הוא איש מצחיק ברמות שקשה לתאר.

3. חוה אלברשטיין. מה נאמר ומה נגיד. איכות קולית יוצאת דופן. קיבלה ממני מתנה של קול מדהים, חוש מוזיקלי מפותח מאוד ויכולת שירה ומשחק עם הקול, שאין לרבות אחרות. גם אצלה החומרים סופר איכותיים. אין אוצר מילים נמוך, (אוהב אותך/חולה עלייך/ כפרה/ עיניים שלי/ יאללה מוטי לך הבייתה/ נשמתי וכד'),מביאה הרבה מאוד חומר מקורי. ביקורתית מאוד האומנותית, לא מתפשרת, לא חיה בשביל הלהיט הבא ולכן גם לא שרה כל דבר ולא מופיעה בכל מקום. מינעד ברמה גבוהה, קול יוצא דופן. זמרת עילאית.

4. מאיר אריאל -אשף המילים. יוצר מיוחד במינו שידע לפלרטט עם העברית בצורה ובחן שאף אחד לא ידע ועדיין לא יודע. הכניס לזמר העברי כמה נכסי צאן ברזל. יש בחומרים שלו סוג של ניחוח האדמה. הטבע. החיים הפשוטים, אבל כאלה עם עומק תרבותי שאפשר היה למצוא לפני עידן בהתיישבות העובדת, היכן שפלאח יכול היה להיות גם איש תרבות, משורר או סופר. עוד אחד שאחרי לכתו נשאר ואקום. עדיין לא נמצא זה שנכנס לנעליו.

5. יהורם גאון. לא כל מה שעשה היה לטעמי, אבל עדיין זמר גדול לדעתי. ההקלטות מימיו הטובים (כיום כבר איבד את קולו) מגלות טרובאדור של ממש, עם יכולת ווקאלית מרשימה, מינעד מצויין, עוצמה ווירטואוזיות. גם אצלו יש כבוד למילה. כל שורה בשיר מובנת ומוקפדת. מרבית החומרים שלו נכתבו על ידי כותבים שנתנו כבוד למילה וידעו להביע הרבה במילים בודדות, כיאה לשיר טוב. הלחנים כמעט תמיד והלחנו על ידי מלחינים מחונננים. וילנסקי, למשל. עבודתו של יהורם גאון בתחום הלאדינו החזירה עטרה ליושנה ועזרה לשמר נדבך תרבותי מאוד חשוב בהסטוריה היהודית - גם זו של ספרד מלפני 500 שנה וגם זו של הישוב היהודי הספרדי בארץ ישראל של שנות טרום המדינה.

6. מתי כספי. גאון מוזיקלי. אין כמעט כלי נגינה שהוא לא יודע לנגן עליו. חוש מוזיקלי נדיר ויכולת נגינה מושלמת. מסוגל להקליט שיר או תקליט שלם שבו הוא המלחין, המעבד, הזמר, וזה שמנגן על כל הכלים - כל כלי ההקשה והתופים, כל הקלידים והסינטסייזרים, כלי המיתר, כלי הנשיפה, ועד כלים ייחודיים מתרבות שונות ומשונות מדרום אמריקה או מאפריקה. יוצר מוכשר, זמר עם קול ייחודי, שמסוגל לרדת נמווווך. גם הוא, כמו כל הרשימה עד כה, קפדן, בלתי מתפשר, מחויב קודם כל לאומנות שלו ורק אחר כך לג'ובות. לכן מקפיד לשיר רק חומרים איכותיים, גם כשהוא משתטה.

7. הגבעטרון. הם לא עשו מהפכה של ממש, אבל הם מובילי הזמר של החברותא, שהפכו אותו למקצועי ומהוקצע. מעבר לכך, ידעו לשמר סוג של מוזיקה מיוחדת ומלהיבה שצמחה כאן, שגם אם לא הייתה מקורית (הרבה לחנים מאמא רוסיה) היא המוזיקה שמזכירה לכולם את רגבי האדמה, הקיבוץ והמושב. הגבעטרון הם סוג של סמל וגעגוע לארץ ישראל של פעם, חלוציות, אהבת מולדת, תרבות הפלמ"ח, החבר'ה שבאו לבנות כאן מדינה ליהודים ועוד והרבה ערכים טובים שהלכו לעזאזל כשהמרדף אחרי הבורסה, הכסף והחומרניות השתלט גם על התרבות.

8. שלמה ארצי. במובנים מסויימים דומה במשהו לשלום חנוך, אלא שאצלו ההתפתחות הזו החלה מאוחר יותר. אם שלום חנוך כתב את "לילה" המיתולוגי בגיל 17, ולא הרבה אחריו את "אגדת דשא" ולא הרבה אחר כך פיתח סוג של אמירה אומנותית אישית ואינטימית, הרי שלשלמה ארצי זה לקח יותר זמן להתפתח בכיוון הזה ולצאת מ"שוטי שוטי ספינתי" לכיוון של אמירה אישית וביקורתית על עצמו ועל החיים. בהמשך הוא הצליח לפצח בצורה כמעט מושלמת את 'הקוד הישראלי', במובן הטוב והאיכותי של המילה, ובכך ייחודו ועל כך מגיע לו צל"ש מיוחד. מזה כמה שנים ששלמה ארצי הוא ללא ספק הזמר הישראלי. אני חושב ששלמה הוא קודם כל מלחין יוצא מן הכלל, אבל הוא גם כותב מוכשר מאוד שיודע לכתוב על חלק ניכר מפסקול החיים שלנו במדינה -אהבה, שנאה, מלחמה, מתחים, פוליטיקה, חלומות שאכזבו, שאיפות שהלא התגשמו, חברה שסועה. הוא מביא את הכל לשולחן, בצורה הייחודית שלו. מעבר לכך, פרפומר ענק שיודע לשחק עם הקהל שלו וליצור סוג של אינטימיות שמעטים יודעים לייצר. גם כשהוא עומד מול אלפים, הוא יידע לתת לכל אחד ביציע תחושה שהוא שר בשבילו ונוגע בו, כאילו הוא בצוותא. בהחלט זמר ויוצר גדול שכייף שלמוע וכייף לראות בהופעות.

עכשיו אני יוצא להפסקה. אולי אמשיך אחר כך. לכל המאוכזבים - אם מישהו בכלל שם על מה שאני כותב - החבר'ה מהזמר הים תיכוני/ מזרחי ודומיו לא יכנסו לרשימה שלי. סורי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא יכנסו כי אתה לא מכיר או בגלל שאתה מכיר היטב ולא מעריך?

אני מתחיל לגלות עקביות, רוב הגולשים בפורומים אינם מכירים מוסיקה ים תיכונית ישנה וטובה.

צלילי הכרם, צלילי העוד, האחים שובלי, שושנה דמארי {שחווה אלברשטיין פחות חשובה מזניח לעומתה}, בועז שרעבי, זוהר ארגוב, ישי לוי, אביהו מדינה, חיים משה.
 

von100

אוהב את התחום
הודעות
190
מעורבות
0
נקודות
0
הבררה הטיבעית

לשמוע אותם במערכת טובה.חלום
 

אלוהיםאדירים

אוהב את התחום
הודעות
167
מעורבות
0
נקודות
0
לא יכנסו כי אתה לא מכיר או בגלל שאתה מכיר היטב ולא מעריך?

אני מתחיל לגלות עקביות, רוב הגולשים בפורומים אינם מכירים מוסיקה ים תיכונית ישנה וטובה.

צלילי הכרם, צלילי העוד, האחים שובלי, שושנה דמארי {שחווה אלברשטיין פחות חשובה מזניח לעומתה}, בועז שרעבי, זוהר ארגוב, ישי לוי, אביהו מדינה, חיים משה.

מכיר, מכיר ת כולם היטב אפילו, ויודע לזמזם ולשיר חלק ניכר מהשירים, אבל לא מכניס אותם לרשימה, כי אני עושה אבחנה בין זמרי פופ למינהם, אלה שבאים והולכים, לבין זמרים, יוצרים ואומנים שאני רואה בהם ערך מוסף. נכס תרבותי. משהו שאני מקווה שיישאר כאן אחרי שכולנו כבר לא נהייה יותר.

ששונה דמארי בהחלט ברשימה, וחשבתי להמשיך איתה. היא הייתה הבאה בתור.
אבל עם כל הכבוד, איל גולן, שרית חדד, ישי לוי חיים משה ועוד רבים וטובים אחרים, לא נכנסים לקטגוריה הזו אצלי. מבחינתי הם כמו גלי עטרי, או ירדנה ארזי, או עופרה חזה או להבדיל, בריטני ספירס. זמרי פופ שבאים והולכים, שרים שירים, מצליחים פחות או יותר, עוד להיט פחות להיט וזהו. לזמר שנקרא כאן משום מה "מזרחי" יש גם סוג של "ערך מוסף" די שלילי בעיני שלצערי הרב מלווה אותו במקרים רבים ובא לידי ביטוי הרבה פעמים (לא תמיד כמובן) בטקסטים ברמה נמוכה עד כדי אינפנטילית לעיתים. המוזיקה על פי רוב היא מוזיקה קצבית, די אחידה, שלא בכדי נחשבת למוזיקה מצויינת לחתונות, כי איתה אפשר "לעשות שמח". בקיצור - מוזיקת פופ קצבית, די סתמית ולכן גם די חולפת. בריטני ספירס כבר אמרנו? ערך נלווה נוסף זה הנובורישיות. בגלל שמרבית הזמרים הללו צומחים מהשכונה ובדרך כלל ממעמד סוציו אקונומי די נמוך, הכסף הגדול כמעט תמיד מסנוור אותם, ולהצלחה תמיד מתלווה מרצדס ורולקס, ואיזה ז'קט לבן, והרבה שופוני ומנייארות של פישפש שעלה למעלה. לעיתים קיצוניות זה גם מלווה בסמים והידרדרות, ואז זה באמת עצוב. צר לי, אין לי הערכה רבה לזמר/ת פופ שמוציא להיטים שכתבו והלחינו אחרים, חי מלהיט ללהיט, עובד קשה על תדמיות סטייליסטים ושאר החארטה, ומחפש "לעשות מכה" כמה שיותר מהר. הוא לא ישאיר אחריו כלום. בערך כמו ההבדל בין ברברה סטרייסנד לבין זמרת הלהיטים התורנית שהצליחה לחדור לתודה בזכות להיט או שניים.

את שושנה דמארי, שהחלה לשיר לפני יותר מ- 60 שנה, אנחנו עדיין שומעים ואני מאמין ומקווה שגם הילדים שלנו ישמעו בעוד 20 שנה. ישי לוי? שרית חדד? עוד 10- 15 שנים הם NO NAME. כשהייתי ילד יגאל בשן ששר "מתוק-מתוק" היה הכוכב. והיום האיש הנחמד הזה נשכח כמעט לגמרי, כי מזמן הוא הפסיק לייצר "להיטים". זה ההבדל וזה מה שיקרה לחיים משה עוד 15 שנים, ולשרית חדד עוד כמה שנים. אבל לא לשלום חנוך (שמלבד השירים ששר, מתנגנים ברדיו ובדיסקים בבתים עוד מאות שירים נהדרים שכתב לאחרים), לא לריק אינשטיין ולא לחווה אלברשטיין.

הברירה הטבעית בהחלט חלוצים, מקוריים, מעניינים ועושים לטעמי מוזיקה מצויינת. הם בוודאי נכנסים לרשימה שלי. לא הייתי מכניס אותם לנישה של "הזמר המזרחי" זה עושה להם עוול. זוהר ארגוב, מבחינת ההשפעה שלו על הז'אנר עשה שינוי משמעותי ולכן, גם אם אני לא אוהב את המוזיקה שלו, ועוד פחות אוהב את סגנון החיים שלו, אני מכניס אותו לרשימה שלי, כי ההשפעה שלו בתוך המגדר הספציפי הייתה משמעותית ואיכותית. שילוב של קול מצויין, יכולת שירה טובה מאוד, והכי חשוב - חדשנות ופריצת דרך בזמנו. מאז לכתו רבים מנסים לחקות אותו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אלוהים אדירים.

יש משהו בדברייך לגבי הזמר הים תיכוני העכשווי {קובי פרץ, מושיק עפיה, דודו אהרון} אבל יש פה אבל.

אייל גולן שהתחיל דרכו בשנת 1996 רחוק מלהיות עוד זמר שצץ ונעלם. הוא כן יצר משהו שלפניו לא הצליחו ליצור, הוא הכניס את המוסיקה הים תיכונית המעודנת כמעט לכל בית בישראל.

ישי לוי זה כבר סיפור אחר.
צליל עינבלים, עלם חמודות, ילדונת, רעיה ועוד שירים ישנים וטובים שבקעו מגרונו ימשיכו להדהד עוד שנים רבות קדימה.

ישי לוי הוא מהדינוזאורים האחרונים שנותרו במוסיקה הים תיכונית הישנה.

אם נשווה את השירים הים תכוניים של אז, המילים העשירות, השפה ה"תנכית" שאפיינה את סיגנון המוסיקה הזה, יוצא שהיא ללא ספק איכותית ברמות השפה העברית הגבוהה ביותר שניתן לכתוב בה. אני מוכן לתת לך דוגמאות, רק תבקש.

חלק מהם שמתי מתחת ל"ישי לוי". שמע ותקשיב למילים. מי יודע, אולי תצליח להבין למה אני מתכוון שפה גבוהה ועשירה.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
אגן הים התיכון

ששונה דמארי בהחלט ברשימה, וחשבתי להמשיך איתה. היא הייתה הבאה בתור.
אבל עם כל הכבוד, איל גולן, שרית חדד, ישי לוי חיים משה ועוד רבים וטובים אחרים, לא נכנסים לקטגוריה הזו אצלי. מבחינתי הם כמו גלי עטרי, או ירדנה ארזי, או עופרה חזה או להבדיל, בריטני ספירס. זמרי פופ שבאים והולכים, שרים שירים, מצליחים פחות או יותר, עוד להיט פחות להיט וזהו. לזמר שנקרא כאן משום מה "מזרחי" יש גם סוג של "ערך מוסף" די שלילי בעיני שלצערי הרב מלווה אותו במקרים רבים ובא לידי ביטוי הרבה פעמים (לא תמיד כמובן) בטקסטים ברמה נמוכה עד כדי אינפנטילית לעיתים. המוזיקה על פי רוב היא מוזיקה קצבית, די אחידה, שלא בכדי נחשבת למוזיקה מצויינת לחתונות, כי איתה אפשר "לעשות שמח". בקיצור - מוזיקת פופ קצבית, די סתמית ולכן גם די חולפת. בריטני ספירס כבר אמרנו? ערך נלווה נוסף זה הנובורישיות. בגלל שמרבית הזמרים הללו צומחים מהשכונה ובדרך כלל ממעמד סוציו אקונומי די נמוך, הכסף הגדול כמעט תמיד מסנוור אותם, ולהצלחה תמיד מתלווה מרצדס ורולקס, ואיזה ז'קט לבן, והרבה שופוני ומנייארות של פישפש שעלה למעלה. לעיתים קיצוניות זה גם מלווה בסמים והידרדרות, ואז זה באמת עצוב. צר לי, אין לי הערכה רבה לזמר/ת פופ שמוציא להיטים שכתבו והלחינו אחרים, חי מלהיט ללהיט, עובד קשה על תדמיות סטייליסטים ושאר החארטה, ומחפש "לעשות מכה" כמה שיותר מהר. הוא לא ישאיר אחריו כלום. בערך כמו ההבדל בין ברברה סטרייסנד לבין זמרת הלהיטים התורנית שהצליחה לחדור לתודה בזכות להיט או שניים.
.

Good Gracious לא יכולתי לתאר את זה טוב יותר ממך.(Y)

מכנה המשותף ביותר אכן הנמוך ביותר? ללא ספק כן. ולא בכדי, כשאני רואה את ילדי השכונה
שומעים שרית חדד דרך הפלאפון שלהם,וזה כולל יהודים ערבים,כל המינים צבעים דתות
זה אכן מכנה משותף נמוך.

אין לי בעיה אם זה, אבל אני לא הייתי רוצה להיות שותף לאותה "חוויה" (ורד נבול)
ולא רק בגלל זה,גם מבחינה מוזיקלית? אין למוזיקה הנ"ל מה לתרום לי.{ואני מכיר אותה טוב מאוד}

זה מזכיר חבר שאמר לי לאחרונה שמוזיקה מיזרחית לא נכנסת לביתו {אגב גם אני ניסיתי ללא הצלחה גדולה} מפני שהיא כל כך פשוטה וקלילה שאפילו הוא מפזם אותה לאחר שמיעה אחת בלבד וזה מה שמפחיד אותו.
{שוב מכנה משותף שקולע לטעמם של ההמונים בשבריר של שנייה}

אני די יכול להבין את ההתחברות של הרוב למוזיקה שנותנת מעט תקווה ושמחה בקשיים היום יומיים של חיינו -אבל מכאן ועד לתאר אותה כמוזיקה איכותית? המרחק גדול.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
תסלחו לי ידידי היקרים מהמכנה המשותף הגבוה.

עופר.
לשמוע את המילים והלחן של השיר "אבי" ששר זוהר ארגוב נשמע דל באוזנייך? האם אתה מעדיף "ציף ציף, על הרציף"?

לשמוע את הביצוע של ישי לוי לשיר "עלם חמודות" או "צליל ענבלים" זה לא לרמתך?

סלחו לי חברים, אבל יש כאן איזה בלבול שלכם, בלבול קשה בין קובי פרץ לשירה הישנה והמאוד איכותית ועשירה.

לדעתי מעטים מכם שומעים מוסיקה ומתייחסים למילים ולביצועים, איפה שיש ח' ו-ע' ושירה ים תיכונית עם כמה סלסולים נתפס בעני המכנה המשותף הגבוה כנחות.

עכשיו סיפור.
הזמין מלחין מוסיקה מערבית ידוע יוצר מוסיקה ערבית לקונצרט.
לאחר הקונצרט שאל המלחין המערבי מה הוא חושב על היצירה.
ענה לו המלחין הערבי {מזרחי לצורך העיניין} שזה נחמד מאוד, אפילו יפה. אבל מדוע רק 7 תווים?

לידיעתכם ידידי היקרים.
מוסיקה מזרחית בנוייה מרבעי טונים הנקראים "מקאמות". היא נחשבת {מבחינה מוסיקלית} עשירה בקנה מידה ממוסיקה מערבית.

רוב הזמרים המזרחיים הם בעלי יכולות קוליות גבוהות משמעותית מאשר זמרים במוסיקה המערבית הישראלית. זה אולי גנים, אולי התפילות מבית הכנסת פתחו את מיתרי קולם, אולי אפילו פוקס. אבל עם עובדות אין מה להתווכח {ואני מדבר על יכולת קולית ולא על טעם}.

תמיד היו אמנים טובים משני העולמות, מזרחי ומערבי כאחד. המזרחי נתפס כ"נחות" רק מהסיבה שהמערבי תפס מעצמו מרומם.

מבחינה מוסיקלית פרופר, המוסיקה המזרחית הישנה איכותית בקנה מידה מהמוסיקה המערבית באופן כללי. הן מבחינת מורכבות התווים, בחירת הכלים {עיבוד} ממגוון רחב יותר של צלילים {עוד, קנון, דרבוקה וכלים ערבים נוספים} והן מבחינת המלל שרובו נכתב על ידי כותבים דתיים בעלי שפה עברית עשירה בזכות התורה.

נכון, יש כאן עיניין של טעם, ואני בהחלט שומע גם וגם, נהנה משני העולמות מפני שאני מצליח לעשות את ההפרדה בין המוצא לבין המוסיקה {מה שקשה לחלק נכבד מהמגיבים}.

עופר.
תבוא אלי פעם אחת, נעשה לך סשן של מוסיקה איכותית מהמכנה המשותף הנמוך.
 

123tomer

אוהב את התחום
הודעות
480
מעורבות
13
נקודות
18
נמר,
אף אחד לא מדבר על מוזיקה שמקורה בארצות המזרח באופן כללי. אין מי שחולק על העושר שלה, על ה"רמה" שלה ועל הטקסטים שלה. הכל התחיל בגלל שהכנסת את איל גולן ושרית חדד לרשימה שלך. ולא יעזור, לדעתי הם לא יכולים להיכלל ברשימת האמנים הישראלים הגדולים והמשפיעים בכל הזמנים. ומצידי שימכרו עוד מליון דיסקים ו 2 מליון רינגטונים.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור