האם טסלה היא ה-אפל של המכוניות?


michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
אתה מצחיק, אבל זה בסדר אתה לא היחיד שחושב כך.

אתה צודק אבל שאם הייתי מכוון לרכב חשמלי עד 200K הייתי לוקח רק טסלה, זה לא רציני להשוות אותה עם יונדאי

אבל זה לא רכב פרמיום, עם 250 אלף זאת כבר תהיה שאלה אחרת מה לקחת

ואם מורידים את המרכיב של חשמל, אז מבחר הוא עצום
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אתה שם לב שאתה מעריץ עיוור. אמרנו פאנבוי…
תהנה מהרכב . יש לו המון יתרונות. אבל תחייה עם העובדות -הוא צפוף מאחור ורמת הגימור שלו פחות טובה ממזדה 3, נוקשה על הכביש, גג פנורמי לא תואם לתל אביב ביולי, אמינות נמוכה לפי jdpower ושירות קצת בעייתי כרגע

ברור שאני מעריץ לרגע לא אמרתי שלא, אפילו רכשתי אחת - אבל מה זה אומר עליך עם פרסום כל הזמן מידע לא מדוייק ולא נכון.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אתה צודק אבל שאם הייתי מכוון לרכב חשמלי עד 200K הייתי לוקח רק טסלה, זה לא רציני להשוות אותה עם יונדאי

אבל זה לא רכב פרמיום, עם 250 אלף זאת כבר תהיה שאלה אחרת מה לקחת

ואם מורידים את המרכיב של חשמל, אז מבחר הוא עצום

מעניין ב 250 אלף כל סוג של רכב מה הייתי בוחר?
אני אישית חובב מכוניות קטנות ובמחיר הזה רכשתי בעבר מיני קופר אס, ופעמים bmw סדרה אחת - כן, אני אוהב מכוניות של נשים
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
מה זה קשור כמה הם עולים בארץ?
ההבדל הוא במס לא במחיר הרכב בעולם השפוי
קשור להפליא. הטסלה הזו נמכרת באירופה במחירים דומים לאלו של הגירסאות המאובזרות של סידרה 3 ו C קלאס פלאג אין. פה היא זולה משמעותית מהן, וכן גם באירופה היא נמכרת לא רע. וכל זה הופך את מחירה כאן לאטרקטיבי להפליא. וזה הקשר, כי גם למחיר יש משמעות כלשהיא אצל מי שקונה אוטו.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
ככל שרככ יקר יותר, כך הטבת המס היחסית נשחקת.
גם ברכב חשמלי, שיעור המס של 10% מוגבל עד לתקרה של 75,000.
ובכל מקרה על הרכבים היקרים, אלא שעולים יותר מ 300,000, חל "מס יוקרה" (לא מצאו שם יותר ציני..),
בשיעור של 20% (בנוסף למס הקניה), וכמובן שהפינוק הזה תקף גם לגבי רכב חשמלי והיברידי.
ואכן, כשבוחנים את המחיר של טסלה מודל S, או X (או אאודי eTron לצורך העניין), מגיעים כבר למחירים די קרובים למחיר בשאר העולם.

במונחי שוק ההון, מודל 3 זו מניית ארביטראג' :)
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
האם יש הבדל בין הטסלות (כאשר מדובר באותו הדגם) אם הוא מיוצר ביבשת כזו או אחרת?
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
על טסלה (כל רכב) שמגיעה מסין (איתה אין לישראל הסכם סחר) מוטל מכס בשיעור 7%.
אותו דגם שמגיע ממפעל מהאיחוד האירופאי (למשל), יהיה פטור ממכס.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
תתחדש על הרכב כרמי.
טסלה הצליחה לעשות משהו שרבים לפניה נכשלו, לנער את תעשיית הרכב.
טסלה נוהגת בדומה לחברות הייטק וזה יצר סוג של הפרעה בתעשייה השמרנית של יצרני הרכב וטוב שכך.

אומנם איני בטוח האם בזמן הנוכחי ישראל ערוכה כמו שצריך לתחבורה חשמלית, אך עדיין לא ניתן להתעלם מההתעניינות שנוצרה סביב רכבים חשמליים עקב הכניסה של טסלה לשוק המקומי.

אצלי ברכב תוכנת המולטימדיה ואפליקציות מתעדכנות ללא כניסה למוסך ע״י חיבור סלולרי ברכב (באמצעות כרטיס סים) , טסלה הלכה שלב אחד קדימה ואיפשרה עידכון כל תוכנת הרכב, זה יכול להיות נהדר כי למעשה אותם עידכונים יכולים לשמור על רכב עדכני (לא ברמה המכנית) , אבל….. זה גם איום.
במידה ובאחד הימים מישהו יפרוץ את השרתים או קוד התוכנה או משהו בשרשרת האספקה, תיאורטית הדבר עלול להוביל לכך שגורם צד ג׳ יוכל להשבית את רכבי החברה.

רכב חשמלי וממוחשב הוא העתיד, או בעצם זה כבר ההווה שלנו.

תתחדש ותהנה מהרכב כרמי ותודה על הסקירה המפורטת.
 
נערך לאחרונה ב:

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
האם יש הבדל בין הטסלות (כאשר מדובר באותו הדגם) אם הוא מיוצר ביבשת כזו או אחרת?

מודל 3 הנוכחית שמיוצר בסין (+Model 3 SR), מגיע עם סוללות בטכנולוגיית LFP מתוצרת CATL.
סוללות אלה עדיפות על סוללות הדגם שמיוצר באמריקה בטכנולוגיית NCA מתוצרת פנסוניק.
אני לא יודע מה התמהיל מבין שני הדגמים שמיובא לארץ.

ההבדל העיקרי הוא שלסוללות LFP יש יותר מחזורי טעינה פריקה, והן פחות רגישות לטעינה עד 100%.
זאת בשעה שטסלה ממליצה להימנע מ 100% בסוללת NCA.
סוללת ה LFP נטענת לאט יותר (ככל שזה משנה למי שטוען בלילה או במקום העבודה).
בגדול זה אומר שהרכב הסיני "עדיף" על הנייר לפחות.

בעתיד, המפעל של טסלה בגרמניה יתחיל לשחרר רכבים שמצויידים בסוללת 4680 שהיא עדיפה משמעותית על שתי הסוללות הקודמות ה LFP וה NCA.
במחיר היצור, טווח, משקל, מהירות הטעינה ...

ככה זה כשהרכב הופך למחשב על גלגלים: קצב החידושים מסחרר :)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
זה לא רק טסלה, גם וולוו וגרמניות מודרניות מלאות טכנולוגיה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור