האזנה ראשונית למערכת האודיו של עידו רומש - מיני כתבה


matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
... זה בעיני הלב של פורום אודיו.
...
הרעיון הוא שלא רוצים להסתמך רק על כתבים באשר הם, מסיבות מובנות, כמו בכל תחום.
...
האתר הספציפי הזה הוא בבעלות של נמר, אישית אני מעריך את מאמציו לקידום התחום ונהנה מהם, באמת, אבל אבל אם האתר הזה רוצה להצדיק את כינויו - פורום, אז הוא צריך לשרת את חברי הפורום ואנחנו צריכים לייעץ אחד לשני בכנות ובפתיחות, זה הרעיון של פורומים..
תראה, זה הופך דיון של שניים אוחזין, מתפלפל וקצת מנותק.
כן, עקרונית, תיאורטית, היפוטתית, ברור שאתה צודק. ואפילו הבאת נקודות יחסית חדשות לעניין, כמו מידת ההשקעה של יבואן במותג שאותו הוא מקדם שהיא - איך נאמר בעדינות - לא בהכרח אדירה. אני לא אתייחס לנקודה ספציפית זאת למרות שאני חושב שגם היא לא תמיד מדוייקת ותלויה ביבואן, אלא למצב הכללי יותר:

שמע, ראשית אני באמת לא חושב שיש מוצרים שעולים הרבה אלפים של שקלים שיש קונצנזוס לגביהם שהם רעים. טובים כן. רעים לא. זה מאד ענין של טעם והעדפה.

שנית, כמות האנשים שאני - אודיופיל ותיק עם קצת קילומטארז' על האזניים - סומך עליהם, בייחוד בפורום הזה, ניתן לספור אותה על אצבעות גפיים עליונות בלבד.

כמה זבי חוטם שלומדים למבחנים סימסטר א' עם אוזניות של AUDEZEE יש לך, שחושבים שהם יודעים לשמוע ויש להם הרבה דעות נחרצות? לא מעט. כמה מהם, דעתם רלוונטית לגבי מערכת סטראו מבוססות רמקולים? מעטים. לכן, אם ילד כזה כותב שקרמיים צורחים או שמגברי מנורות X הוא הדבר, זה חסר ערך בעיניי.
אני לא מתרגש מביקורות שליליות, ולא מחיוביות. אני מתרגש רק מדעות של אנשים שאני סומך עליהם, וממה שהאוזניים שלי אומרות לי.
יש בתחום הזה הרבה אגו, הרבה מאד אינטואיציה שמוכחת כשגויה פעם אחר פעם והרבה מאד דעות נחרצות בסגנון "לדעתי המערכת קצת צעקה ואפשר לשפר את זה עם הגברה ששולטת יותר בתחום התחתון". יאללה יאללה.

לכן, ווטסון, אני לא חושב שזה נננננננננננוווווווווררררא נננוורררררררררראאא חשוב שכל כסיל שני יביע את דעותיו האמיתיות כל הזמן. פשוט, כי ברב המקרים, דעותיו לא שוות כלום, ורב הנזק שהן עושות - מהתועלת.

קבל דוגמא משעשעת:

היו אצלי בשנים האחרונות משהו כמו ... סתם זורק, 20 אנשים שונים שבאו לשמוע את המערכת. אנשים מרקעים אתניים שונים (סתם), עם מערכות שונות וניסיון מגוון בהאזנה. חלקם אמרו לי שהבס שלי קצר ורזה מדי, חלקם אמרו לי שיש יותר מדי בס. חלקם אמרו שיש גל עומד ב- X KHZ, אחרים אמרו שהחדר נשמע נפלא. כל אלה, היו אצלי ושמעו אצלי, ואני יודע איזה רכיבים מנגנים, ואני יודע מה שמעו, באיזה חדר ובאיזה ווליום. כלומר, המשתנה היחידי הוא האדם. וגם פה, על אותו נתון ספציפי (איכות הבס), קיבלתי מגוון דעות. אז... איך אפשר להתייחס אליהן ברצינות, וכמה חשיבות צריך לתת להן? לדעתי, מועטה מאד.
 

נערך לאחרונה ב:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אוי ואבוי... סליחה. עמיר, אתה גאה בי?
איפה אתה, אגב, כפרה עליך. אני אשכרה מתגעגע אליך.
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
תראה, זה הופך דיון של שניים אוחזין, מתפלפל וקצת מנותק.
כן, עקרונית, תיאורטית, היפוטתית, ברור שאתה צודק. ואפילו הבאת נקודות יחסית חדשות לעניין, כמו מידת ההשקעה של יבואן במותג שאותו הוא מקדם שהיא - איך נאמר בעדינות - לא בהכרח אדירה. אני לא אתייחס לנקודה ספציפית זאת למרות שאני חושב שגם היא לא תמיד מדוייקת ותלויה ביבואן, אלא למצב הכללי יותר:

שמע, ראשית אני באמת לא חושב שיש מוצרים שעולים הרבה אלפים של שקלים שיש קונצנזוס לגביהם שהם רעים. טובים כן. רעים לא. זה מאד ענין של טעם והעדפה.

שנית, כמות האנשים שאני - אודיופיל ותיק עם קצת קילומטארז' על האזניים - סומך עליהם, בייחוד בפורום הזה, ניתן לספור אותה על אצבעות גפיים עליונות בלבד.

כמה זבי חוטם שלומדים למבחנים סימסטר א' עם אוזניות של AUDEZEE יש לך, שחושבים שהם יודעים לשמוע ויש להם הרבה דעות נחרצות? לא מעט. כמה מהם, דעתם רלוונטית לגבי מערכת סטראו מבוססות רמקולים? מעטים. לכן, אם ילד כזה כותב שקרמיים צורחים או שמגברי מנורות X הוא הדבר, זה חסר ערך בעיניי.
אני לא מתרגש מביקורות שליליות, ולא מחיוביות. אני מתרגש רק מדעות של אנשים שאני סומך עליהם, וממה שהאוזניים שלי אומרות לי.
יש בתחום הזה הרבה אגו, הרבה מאד אינטואיציה שמוכחת כשגויה פעם אחר פעם והרבה מאד דעות נחרצות בסגנון "לדעתי המערכת קצת צעקה ואפשר לשפר את זה עם הגברה ששולטת יותר בתחום התחתון". יאללה יאללה.

לכן, ווטסון, אני לא חושב שזה נננננננננננוווווווווררררא נננוורררררררררראאא חשוב שכל כסיל שני יביע את דעותיו האמיתיות כל הזמן. פשוט, כי ברב המקרים, דעותיו לא שוות כלום, ורב הנזק שהן עושות - מהתועלת.

קבל דוגמא משעשעת:

היו אצלי בשנים האחרונות משהו כמו ... סתם זורק, 20 אנשים שונים שבאו לשמוע את המערכת. אנשים מרקעים אתניים שונים (סתם), עם מערכות שונות וניסיון מגוון בהאזנה. חלקם אמרו לי שהבס שלי קצר ורזה מדי, חלקם אמרו לי שיש יותר מדי בס. חלקם אמרו שיש גל עומד ב- X KHZ, אחרים אמרו שהחדר נשמע נפלא. כל אלה, היו אצלי ושמעו אצלי, ואני יודע איזה רכיבים מנגנים, ואני יודע מה שמעו, באיזה חדר ובאיזה ווליום. כלומר, המשתנה היחידי הוא האדם. וגם פה, על אותו נתון ספציפי (איכות הבס), קיבלתי מגוון דעות. אז... איך אפשר להתייחס אליהן ברצינות, וכמה חשיבות צריך לתת להן? לדעתי, מועטה מאד.

אני חושב שהדיון מאוד רלוונטי, כי אני באמת חושב שהמשפט "אני לא רוצה לפגוע בפרנסת היבואנים" שהשתרש כאן פשוט מסרס ומחרב הרבה מהדיונים בפורום הזה, שבגדול אני אוהב מאוד.
אני לגמרי משוכנע שאם ההשימוש במינוח הזה ייפסק ואנשים יפסיקו לדפוק חשבון ליבואנים וישתפו בחוויות שלהם ובמה שהם יודעים באופן חופשי יהיה הרבה הרבה יותר מעניין, מפרה ומאתגר כאן. גם מוצרים ב 50,000-100,000 שח יכולים להיות לא שווים קניה מכל מיני סיבות וממילא 99% מהקוראים כאן לא קונים בסכומים האלו.
וגם לא מדובר רק על שווה או לא שווה לקנות, אלא על פריסה מפורטת של תכונות המכשיר בעיניו הסובייקטיביות מאוד של המאזין.
זה בסדר גמור בעיני שאתה סומך על 10 אנשים, יש לך הרבה נסיון, אנשים עם פחות נסיון יכולים להיעזר ביותר אנשים וכל אחד לומד מהשני, זה חלק מהלימוד להבין ממי אתה יכול ללמוד מה.
יש את הדוגמא המפורסמת של וויטגנשטיין בחקירות פילוסופיות,
בה מצביעים לתינוק על כדור אדום ואומרים לו - אדום, איך הוא יודע אם מתכוונים לצורה או לצבע, או למשהו אחר, הוא עדיין לא מכיר מילים.
אנחנו מהרגע הראשון לומדים לחלץ אינפורמציה שאנחנו זקוקים לה באמצעות האינטיליגנציה שלנו ואפשר ללמוד מכל אחד משהו, גם מכאלו שאתה חושב שאין לך מה ללמוד מהם.
בין שאר עיסוקי אני מקדיש זמן מסויים להוראה ואני לא מפסיק ללמוד מהתלמידים שלי, גם כאלו שהתחילו ללמוד לפני חודש.
אני בטוח שחוץ מהשעשוע, גם למדת לא מעט מהביקורים של האנשים שהיו אצלך ביחס לסט-אפ שלך, אבל ברור שחלק מהאנשים דפקו לך יותר מדי חשבון ורצו להחמיא ואחרים רצו להראות מבינים וחלק אף פעם לא מרוצים, אבל כאן האינטילגנציה שלך סייעה לך לשקלל את האינפורמציה ובטוח למדת לא מעט.
אז העיקר שאנשים יגידו מה הם חושבים, אנחנו כקוראים כבר נשקלל את האינפורמציה, נתדיין, נתווכח, נצליב חוויות האזנה, רק חלאס כבר עם ה "לא רוצה לפגוע בפרנסת היבואנים" הזה.
בחייאת
 

נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אני מניח שדינמיקה כפי שמתאר אד_ליב לא קיימת בפורומים במדינות ענק כדוגמת ארה"ב עקב מספרם הגדול של הדילרים לאותו מוצר.....אבל אנחנו כאן......מדינה קטנה, מוקפת אוייבים ויבואנים מעטים בה.......
 

zvi-ka

אוהב את התחום
הודעות
338
מעורבות
85
נקודות
28
חופש ביטוי יקדם את האודיו בישראל, חופש הביטוי נפגע כאן לא פעם ולדעתי חבל.
חופש ביטוי לא צריך לכלול זכות לפגוע באנשים אבל כן "לפגוע" (להעריך שלילית) במכשירים או לבטא דעות שלא בקנצנזוס של מומחי האודיו.
האופן בו נבחנים ומוערכים כאן מכשירים סובל לדעתי ממה שקוראים במבחנים " אפקט תיקרה " כלומר כולם מקבלים ציונים מאד גבוהים ואז קשה להבחין בתוך התחום העליון מי יותר טוב. אם כך אפשר לשנות את סקלות המדידה, אם רוב המכשירים בין ציון 90 ל 100 אז להפוך את מי ש 90 לנגיד 70. טוב או רע זה הרי יחסי. אם מכשיר מסוים עושה דברים נפלאים (נגיד למשל נפלאים ביחס למכשירים משנות הה90)יהיה נחות ביחס לרוב המכשירים כיום באותו מחיר, ולרוב יהיה כדאי לקנות מכשיר אחר, הוא לא יכול להחשב מכשיר טוב. נכון שתמיד עומדת השאלה "מתאים למי ובאיזו מערכת ? " אבל אנחנו בכל זאת מנסים לחוות דעות ולהעריך מכשירים, אז למה לא להשתמש בסקלות מדידה מתאימות ?
 
נערך לאחרונה ב:

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
אם אתה (כל אחד הכוונה) - סומך על אוזנייך, מה משנה מה השכן חושב על *פריט אחד* מתוך מכלול?

בא על מכשיר מסוים?
יש אחלה של יבואנים במדינה הזו, מגוון רב, אם יש רצינות, יהיה אפשר להתארגן גם על השמעה אישית.

גם אם עידו יפרט אילו מגברים בדק, הרי זה ברור שמדובר בטעם אישי ומכלול שלם.
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,927
מעורבות
365
נקודות
83
דווקא מעניין לקרוא את הפירוט על מה שבחנת אבל אני מבין את חוסר הנעימות בלכתוב ביקורת שלילית על מוצר של יבואן שהואיל בטובו לתת לך לשמוע בבית.

חושב שזה עדיין עניין של התאמה וטעם אישי. כמו ארמה, לא חושב שיש מכשירים ברמות המחיר האלה שהם גרועים.

בסוף, המערכת תמיד נשמעת כמו החוליה החלשה שבה ונעצרת בצוואר הבקבוק.

תודה לתומר צין על הכתבה ולעידו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
האתר הספציפי הזה הוא בבעלות של נמר, אישית אני מעריך את מאמציו לקידום התחום ונהנה מהם, באמת, אבל אבל אם האתר הזה רוצה להצדיק את כינויו - פורום, אז הוא צריך לשרת את חברי הפורום ואנחנו צריכים לייעץ אחד לשני בכנות ובפתיחות, זה הרעיון של פורומים.
אחרת זה אתר יח"צ ואז כל תעבורת האינפורמציה בו תהיה חשודה מראש, לא אמינה ולא מהימנה.
ואני לא מאמין שיש מישהו שרוצה בזה, גם לא נמר, גם לא היבואנים ובטח שלא אנחנו.

הוא לא רק בבעלותי. ליאור קורן הוא שותפי ומקים האתר. יחד איתנו איציק, אורי, יעקב, כרמי, אנטון, סרגיי, גיא ותומר (מקווה שלא שכחתי מישהו) מניעים את התחום הזה קדימה כל אחד בתחומו.

אני לא נוטה להתערב בדיוני הפורום לכאן או לכאן. אני תמיד בעד דיון פתוח הנוגע לאודיופיליה. הפורום הזה הוא אולי היחיד שנותר שעדיין מבקר ציוד אודיו בקצב די מרשים. זה לא קל, מחייב ובהחלט מניב תוצאות משמעותיות. למשל, אני יכול להעיד שהפורום הזה הוא אחד מהאחראים על קידום התחום האנלוגי בישראל. בקרוב תעלה כתבה מעניינת בעיתון המקומי בעירי על התחום הזה. אמנם יש כאן רק 48 אלף תושבים, אבל מספיק לי שאחוז מהם יתחברו לתחום הזה ועשיתי את שלי.

כולנו נחשפים כאן. חשוב מאוד שיראו את המערכות של כולם, ידברו עליהן מבלי לחשוש שיגידו ״שוויצר״. זה כל הקטע - להשוויץ בתחום הנוגע לכולנו. תראו את מה שיש לכם תמיד - זה המקדם הכי משמעותי בתחום הזה.
 

lion77

חבר אתר
הודעות
13
מעורבות
3
נקודות
3
האם מישהו יכול להסביר את מה ההבדל בין הרמקולים האלו כאשר הם בתצורה הזאת של 4 רמקולים, מה ההבדל מבחינת הגברה, נראה רמקול ממש מרשים לאחר קריאת כמה ביקורות באתרים שונים.

 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
מוזיקה מאד מאתגרת זאת. מאד.
אני מניח שאתה ציני..
אבל הקונצ'רטו האחרון של תזמורת המאה ה 21 ובכלל מוסיקה עכשווית בכלים קלאסיים בד"כ לא ממש פשוטה לשום סט-אפ, בפרט כשמדובר בתזמורת מלאה או קרוב לכך.
בקונצ'רטו הזה יש עומסי כלים ותדרים בנקודות זמן קצרצרות ובעיקר הרבה דיסהרמוניות או על גבול הדיסהרמוניות, בדיוק סוג המוסיקה הכי רגישה לאיכות הסט-אפ, כי סטיות קטנות וחוסר יכולת לפרוס את העומס מקצינים את הדיסהרמוניות ויכולים בקלות להפוך את ההאזנה לסיוט, לעומת חוויה שיכולה להיות מרתקת בסט-אפ מצוין.
לי בכל מקרה, אין יכולת להבין דרך ההקלטה הזו את איכות הסט-אפ הזה (כמובן אין לי ספק שהוא מדהים), אבל כן קיבלתי מושג כללי מאוד על האופי שלו.
וגם מעניין שדבור הכניס כבר שינוי ברמקול הזה והוסיף עוד דרייבר.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
אני מניח שאתה ציני..
אבל הקונצ'רטו האחרון של תזמורת המאה ה 21 ובכלל מוסיקה עכשווית בכלים קלאסיים בד"כ לא ממש פשוטה לשום סט-אפ, בפרט כשמדובר בתזמורת מלאה או קרוב לכך.
בקונצ'רטו הזה יש עומסי כלים ותדרים בנקודות זמן קצרצרות ובעיקר הרבה דיסהרמוניות או על גבול הדיסהרמוניות, בדיוק סוג המוסיקה הכי רגישה לאיכות הסט-אפ, כי סטיות קטנות וחוסר יכולת לפרוס את העומס מקצינים את הדיסהרמוניות ויכולים בקלות להפוך את ההאזנה לסיוט, לעומת חוויה שיכולה להיות מרתקת בסט-אפ מצוין.
לי בכל מקרה, אין יכולת להבין דרך ההקלטה הזו את איכות הסט-אפ הזה (כמובן אין לי ספק שהוא מדהים), אבל כן קיבלתי מושג כללי מאוד על האופי שלו.
וגם מעניין שדבור הכניס כבר שינוי ברמקול הזה והוסיף עוד דרייבר.

היי אד

הבהרה : יש כאן כנראה אי הבנה , וזה הגיע אליי גם ממקורות נוספים .

ה DeVORE FIDELITY - Ourangutan 0/96 נשאר במקומו ובמחירו 12,000$ בחו״ל.

ה DeVORE FIDELITY - Orangutan REFERENCE , למרות שנראה כמו אחיו ה 0/96
זה רמקול אחר לחלוטין, שמגיע ב 2 יחידות ומגבר שמהוות רמקול אחד כאשר הוסף לרמקול המרכזי סופר טוויטר , יחידת הבאס 10״ מגיעה עם מגנט כפול ומשופר , וכל הדרייברים עברו שיפור בהקצנה , ואל הרמקול מתווסף סאב עם מגבר נפרד , ומחיר המערכת הזו ....כ 85,000$ בחו״ל.
כלומר דגם ה REFERENCE זו מערכת רמקולים הבנויה מ 4 יחידות + 2 מגברים .

אמיר
 

נערך לאחרונה ב:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אני מניח שאתה ציני...
אכן. נשברתי אחרי שני קטעים של זמרת וכלי אחד.
אז הרמקולים האלה הם הדגל של דבור?
מה בעצם העיקרון שלהם? חוץ מהגימור עץ בחזית, מה יש שם? זאת תיבה סגורה/פתוחה?
קצת מזכיר רמקולים של wlm האוסטרית.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
תקרא מתן
ויש מסמך מצורף עם הספסיפיקציות

The O/Reference is a four-box “Super Orangutan” with powered subwoofers and incredibly expensive new drivers. The woofer in the Reference will likely end up costing DeVore Fidelity about 10-times as much as the woofer in the O/96. The new tweeters will likely be somewhere in this range as well.
Performance-wise, these speakers utterly dwarf everything else we’ve ever made. In every way.
Transparency, dynamics, bandwidth, imaging/soundstaging, tonality, sensitivity, everything.

 

תמונות מצורפות

  • O-Ref-Intro.pdf
    KB 898.3 · צפיות: 173

web

חבר משקיען
הודעות
771
מעורבות
489
נקודות
63
אבל כן קיבלתי מושג כללי מאוד על האופי שלו.
זה לא קשור לרמקול המדובר, אבל בכל זאת....
איך מצליחים לקבל "מושג" כלשהו של רמקול או מערכת דרך רמקולים\ מערכת אחרת?????

כל הסירטונים ברשת הם רק טיזר כדי לקום וללכת לשמוע את הדבר האמיתי
עד אז, כולם טובים
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור