ג'ו פאס...


tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
...ג'ו פאס הוא אחד מאמני מוזיקת הג'אז המנגן לבד (אביו נולד בסציליה) ומדורג כאחד הגיטריסטים הגדולים לא רק בזכות הידע שלו בכלי והיכולת הטכנית, אלא גם בגלל כישורי ההלחנה והאימפרוביזציה שלו.

פאס ידוע כגיטריסט אמריקאי שעבד ושיתוף פעולה עם הפסנתרן אוסקר פיטרסון, עם נגן הקונטרבס הדני Niels-Henning Ørsted Pedersen ועם הסולנית אלה פיצג'רלד.
הוא זכה עם השניים הראשונים, בפרס גראמי להופעת ג'אז הטובה ביותר לשנת 1975, פאס זכור לטובה כאחד מגיטריסטי הג'אז הויטואוזים, הייחודיים והבולטים של המאה ה-20.

בצעירותו, פאס החל לטייל עם להקות ג'אז קטנות ועבר מפנסילבניה לניו יורק. בתוך כמה שנים, פאס פיתח התמכרות להרואין, הוא עבר לניו אורלינס לשנה וניגן ביבופ במועדוני חשפנות. פאס גילה שהוא סבל מ"התמוטטות עצבים" בניו אורלינס, מכיוון שהיתה לו גישה לכל סוג של סמים שם והיה ער במשך ימים .

פאס בילה חלק ניכר משנות החמישים בכלא ומחוצה לו בגין הרשעות הקשורות לסמים, הוא החלים לאחר שהות של שנתיים וחצי בתוכנית שיקום.

"וירטואוזו" (Virtuoso) שיצא בשנת 1973, יש לפאס רק יצירה מקורית מקורית אחת באלבום ("בלוז לאליקן"), הוא נחשב בצדק לאלבום מופת הטוב ביותר שלו, כמו גם, לאחד מאלבומי גיטרות הג'אז הטובים ביותר.
כחלק מהסגל של חברת התקליטים "פבלו", הוא הוקלט עם בני קרטר, מילט ג'קסון, הרב אליס, Zoot Sims, דיוק אלינגטון , דיזי גילספי, אלה פיצג'רלד וקאונט בייסי.

יש לי כ-15 דיסקים שלו מתוך כ-60 שיצאו, הנה אלבום הסולו המצוין Virtuoso, מתוכו הקטע Night And Day:

 

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,086
מעורבות
910
נקודות
113
תודה תומר על הסקירה הניפלאה ישר כוח :כל-הכבוד:
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור