בחירת עדשת זום איכותית


aviaq30

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
1
שלום וברכה!!

אני קורא בקביעות את הפורומים ולמדתי הרבה..אחרי הרבה זמן של התלבטויות איזו מצלמה לקנות רכשתי השבוע את ה 70d של קנון עם עדשת 50 mm 1.8. אני נהנה מהצילומים אך גיליתי שזה לא כ"כ פרקטי בלשון המעטה כי אני מפסיד את הטווח הרחב..מכאן נובע הצורך להוסיף עדשת זום אך איכותית עם מפתח צמצם גדול יחסית שייתן איכות תמונה טובה. המליצו לי על הטמרון 17-50 2.8. ראיתי שיש שני גירסאות עם מייצב או בלי ונאמר לי שהעדשה ללא המייצב יותר מוצלחת ויותר חדה האם יש אמת בדברים ? ואם כן אז מה המלצתם.. תודה רבה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אישית לא השתמשתי בעדשות האלו של טמרון, וגם אני מכיר מה שאומרים, אין לי מידע נוסף על כך (המייב עצמו פוכע באיכות העדשה זה ברור השאלה האם עבודה ללא מיצב עדיין הגרסה ללא המיצב טובה יותר - יותר מכך הגרסאות היום קצת שונות מבער שאני לא בטוח שהבדל קיים - כאמור אין לי מידע מבוסס)- נקודה נוספת שעד כמה שאני יודע הגרסה ללא המיצצב כבר לא זמינה לרכישה.

מצד שני יש גם את העדשה המקבילה של סיגמא ה 17-50 F2.8 המיוצבת שנחשבת גם טובה מאוד, בעבר היא הייתה מאוד יקרה ואפילו קצת יקרה מהגרסה המיצבת של טמרון, היום הפרש המחיר בין הגרסה המיוצבת לזאת שלא מיוצבת של טמרון הוא קטן ועדשת סיגמא עולה כמו הגרסה המיצבת של טמרון.

אישית השתמשתי בקנון 17-55 F2.8 שמאוד אהבתי אותה, אבל היא יקרה (וכן יותר טובה) ולדעתי ביד שנייה היא גם יותר יקרה מטמרון או מהסיגמא אבל לדעתי זו בחירה גם טובה אם יש את התקציב ואתה מוצא אחת טובה.

אני יודע שאני מוסיף לך יותר רעש למשוואה - אם אתה חושב שיש לי תשובה חד משמעית, אז כמו שאתה רואה - אין לי :)
 

דודיפלצת

אוהב את התחום
הודעות
199
מעורבות
29
נקודות
28
אם כבר להוסיף רעש - כדאי לשקול גם את הסיגמא 18-35 עם מפתח צמצם של 1.8 לאורך כל הזום.
לגבי הטמרון, גם אני קראתי במספר מקומות שהגירסא ללא המייצב חדה יותר. בתכל'ס, לא חושב שהייתי מבחין בהבדל. אבל באורכי מוקד כאלה אני חושב שמייצב פחות קריטי אז הייתי קונה את הזולה מביניהן.
 

aviaq30

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
1
תודה על התגובות אך עדיין מבולבל..

הסיגמה 18-35 חורגת מהתקציב שלי אך ההתלבטות בין הטמרון לגרסה עם המייצב או בלי או בכלל ללכת על הסיגמה עם אותו אורך מוקד כולל מייצב..השאלה היא האם הסיגמה יותר מוצלחת וחדה מבחינה אופטית.?

תודה רבה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור