בחירת מצלמה

  • פותח הנושא room
  • פורסם בתאריך

room

חבר אתר
הודעות
22
מעורבות
3
נקודות
3
שלום!
יש לי מצלמה חצי מקצועית ללא החלפת עדשות אני דיי מרוצה ממנה ..
הבעיה המרכזית שלי איתה זה שאני לא יכול לצלם אובייקטים בתנועה..אשמח להמלצה על מצלמה טובה לצילום בתנועה וצילום נופים בעיקר..תודה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לא מכיר מצלמות מקצועיות ולכן בטח לא מכיר מצלמות חצי מקצועיות - יש מצלמות טובות ויש מצלמות שצלמים שונים משתמשים בהן.
אשמח לדעת איזו מצלמה יש לך (דגם יעזור לי לדעת) לפני שאניחנו קופצים להחליף לך מצלמה אולי אפשר לראות איך אפשר לעזור לך עם המצלמה שלך
בכל מקרה אם אתה רוצה להחליף מצלמה צריך לדעת מסגרת תקציב לכך
 

room

חבר אתר
הודעות
22
מעורבות
3
נקודות
3
הדגם של המצלמה שלי הוא Canon PowerShot SX520 HS 16.0 MP Digital Camera NIB
והתקציב שלי כרגע סביבות ה2000 ₪
אני אשמח להמלצה על מצלמה טובה שתיהיה טובה לי למשך זמן שבה אוכל להחליף ולשדרג בעדשות טובות יותר ..תודה..
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אין לי מספיק מילים לתאר עד כמה אני חושב שמצלמות דמוית SLR או מצלמות ספור זום לדעתי הן סתם יקרות - זה שציוד גדול יותר ממצלמה קומפקטית לא הופך אותו לטוב יותר - סליחה על ההתקפה.

אני לא בטוח שאני מבין מה אתה רוצה ללמוד להפעיל את המצלמה בצילום ספורט או שאתה מחפש להתקדם בתחום.
כאשר את מצלם ספורט מאוד חושב לצלם עם זמן חשיפה מאוד מהיר כדי לתפוס את התנועה בפוקוס, אפשר לעבור למצב עדיפות צמצם במצלמה ולנוסת לצלם בצמצם הגדול יותר ערך F הקטן ביותר שניתן - יש למצלמה שלך את המצב הזה הוא צריך להיות מסומן במצב Av
עבור צילומי נוף כדי לרכוש חצובה קטנה בכמה עשרות שקלים ללמוד לעבוד במצב של חשיפה ארוכה Tv לא תאמין עד כמה זה ישנה את איכות תמונות הנוף שלך
כמו כן יש למצלמה בטח מצבים מוגדרים של ספורט ונוף כדי לבודק כיצד המצלמה הגיבה במצבים אולו - מצב אוטומטי בדרך כלל עובד חביב, אבל המצלמה אין באמת מושג מה אתה הולך לצלם וכן התמונות לא יוצאות כמו שאתה רוצה

בקשר לרכישת מצלמה חדשה, מצד אחד 2000 ש"ח זה לא סכום קטן מצד שני זה לא מאפשר לרכוש ציוד מתדקם במיוחד - שי מצלמות ללא נראה חביבות היום, קטנות יותר מ DSLR ולא פחות טובות מהן עם יכולת להחלפת עדשות הנקודה שקשה למצוא מצלמה מוצלחת עם יכולת להתקם בתחום בכ 2000 ש"ח עם מצלמות אלו

אפשר לרכוש מצלמה קנון EOS 1200D עם עדשת קנון 18-135 שמספק אותך בנושא צילום הנוף והן ביכולת טובה יותר ממה שיש לך בצילום ספורט - חושב לי לציין שמצלה זו (אפשר למצוא סט כזה בכ 2000 ש"ח - צריך לרכוש גוף נפרד ועדשה בנפרד)
כמו כן חושב לציין שלימוד הנושא ישפר לך מאוד את איכות התמונות ומצלמה חדשה זה לא תמיד הפתרון המספק גם עם DSLR צריך ללמוד לצלם
 

room

חבר אתר
הודעות
22
מעורבות
3
נקודות
3
תתקוף תתקוף.. אני לא ממש מבין בתחום הזה.. את המצלמה הנוכחית קניתי לפני שנה בערך ואני רוצה להתקדם בזה .. כתחביב אבל לאט לאט ..ניסיתי להעביר אותה לכל מיני מצבים אז ככה יש לי חצובה קטנה והמצבי נוף שלה ממש טובים ויוצאות תמונות יפות(לפחות ככה אני חושב ; ) ) ..אבל המצב ספורט שלה לא ממש מספק אותי ..אפילו בכלל לא..
אז אני כן רוצה למצוא גוף שאיתו אני אוכל להתקדם..הכוונה שעכשיו להשקיע סכום קטן על עדשה ולקנות גוף שאיתו אני אוכל להתקדם מבחינת עדשות..ואם אפשר איזה הסבר קטן על DSLT ו SLR אני ממש אשמח..
תודה רבה על העזרה..
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
יותר מאוחר היום יהיה קצת יותר זמן להסביר...
 

room

חבר אתר
הודעות
22
מעורבות
3
נקודות
3
סבבה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הסבר קצר על מצלמות ועיינית:
SLR זה הגדרה למצלמת רפלקט ( Single-Lens Reflex) שיש לה עינית אופטית שניתן לראות דרכה את מה שהעדשה רואה
זה עוד קיים תקופת הפילים היום בעידן הדיגטלי מוסיפים לכך D בהתחלה (אתה יכול לנחש למה :) )
יש גם SLT ו DSLR, אבל לא נכנס לזה זה היות וזה תת סוג של SLR שאני חושב שפרט לסוני אף יצרן מוכר לא משתמש בכך.

היתרון בכך שרואים מה שהעדשה רואה בעינית היה מאוד יעיל לפי התקופה שהיה מסך דיגיטלי שרק כך ניתן היה לראות מה באמת העדשה רואה, היום ניתן לראות זאת דרך המסך ויש מצלמות עם עינית אלקטרנית EVF - electronic viewfinder

יש מצלמות דמי SLR שהן רא נראות כמו מצלמות DSLR שהן בעתם קומפקטיות עם גוף גדול ועם טווח זום גדול - כבר ציינתי שאני לא אוהב את רוב המצלמות האלו בגלל עדשה גדולה ולא אכותית עם חיישן קטן (יש יוצאים מהכלל עם עדשה טובה וחיישן גדול)

למצלמת DSLR יש יתרון בכך שיש לה חיישן גדול (הרבה יותר גדול ממצלמה קומפקטית רגילה) ויכול לחבר לה עדשות אכותית (חיישן גדול ועדשה איכותית חשובים לאיכות התמונה) והן גם מצלמות שנוח להחזיק ולתפעל, אבל הן לא קלות ולא קטנות וגם רוב העדשות שלהן לא קלות ולא קטנות.

לאחרונה יש מצלמות ללא מראה עם יכולת להחליף עדשות, אבל ללא עינית אופטית וכך אין צורך במראה שמעלה האור מהעדשה לעינית ומקבלים מצלמה קטנה יותר וקלה יותר מה DSLR. בחלק ממצלמות האלו יש גם עינית אלקטרונית EVF.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בקשר לצילום ספורט - כאשר העדשה לא כוללת יכולת לצמצם גדול נכנס פחות אור ואז המצלמה צריכה לספק זמן חשיפה ארוך יותר בתאורה ספציפית ואז מקבלים תמונה לא חדה שמצלמים תנועה מהירה (ספורט), אפשר לשפר נקוקה זאת על ידי הגדלת רמת הרגישות של החיישן על ידי ערכי ISO גבוהיים יותר, אבל זה לא תמיד מספיק והגדלת הרגישות גם מגדילה את רעש הרקע של נתמונה (העיקר בחיישנים קטנים) ומקבלים תמונה מגורענת ולפעמים גם לא הכי ברורה.

לכך צריך להוסיף את נושא הפוקוס שבמצלמה קומפקטית (דמי SLR מהחינתי, היא קומפקטית בגוף גדול) הוא מאוד איטי ועד המצלמה מצליחה לפקס על האוביקט יכול להיות שהוא כבר זז ושוב נקבל תמונה לא בפקוס שנראה לא חדה.
במצלמות DSLR וללא מראה החדשות יש מערכת פוקוס הרבה יותר ומהירה וברור שזה עוזר :)

ניתן לרכוש מצלמת DSLR של קנון את EOS 1200D עם עדשת 18-135 בכ 2000 ש"ח ולקבל סט חביב להתחיל לצלם איתו, הנקודה היא שגוף מצלמה מחליפים פעם בכמה זמן עדשות נשארות איתנו ובעתם בבחירה של גוף בחרנה פלטפורמה שיהיה קשה לנו להחליף בעתיד היות ונשאר עם העדשות שהטובות בהן לא זולות כלל.

לכן יכול להיות שבחירה במצלמה ללא מראה יכולה להתאים יותר לטווח הארוך, בגלל שהיא קטנה יותר וקלה יותר ויש סיכוי טובה יותר לקחת אותה מאשר את הגדולה והכבדה - הנקודה שמחיר ההתחלתי לללא מראה טובה הוא קצת יותר יקר

אני קווה שזה עושה לך קצת סדר
 

room

חבר אתר
הודעות
22
מעורבות
3
נקודות
3
אתה עוזר מאוד..ותודה לך על זה..
כמה נקודות ברשותך..
אתה רומר שאת הגוף של הDSLR צריך לנחליף כל כמה זמן(כל כמה? ) ממה שהבנתי לכל גוף יש איזה מספר צילומים שאחריו המצלמה דיי ניגמרת זה נכון? ואם כן כמה בערך?
אני הייתי רוצה מצלמה שאוכל להשתמש בה או בעדשות שלה בעתיד השאלה אם אקח את ה D1200 העדשות שאקנה לה יתאימו לי גם בעתיד.. עוד שאלה קטנה אם אני רוצה לצלם הכל שזה אומר ספורט חיה שנמצאת רחוק על איזה הר נוף פרח (מאקרו ) זה הכל תלוי לרוב בעדשה?הכוונה שאני יכול לקנות לי מצלמה (גוף )עם מלא עדשות ולשחק אם זה בכל סיטואציה? או שהגוף מאוד קובע לי את סוג הצילום גם?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני חושב שלא הסברתי נכון - לא צריך להחליף מצלמה, נהוג להחליף מצלמה מכמה סיבות:
יצא דגם חדש יותר עם יכולות טובות יותר, יש לך תקציב להתקדם שלא היה קודם, אם הזמן מגלים שיש דגם שיותר מתאים לך .... ועוד...

כן גם יש סיבה שגוף המצלמה מתישן ורוצים להחליף במקום לחשוב על תיקון: לדוגמא כאשר יש מספר קליקים גבוה יש סיכוי שמנגנון הצילום יהיה צריך תיקון אבל מדובר על מספר גבוהה של 50,000 תמונות ויש מצלמות שמספקות גם מספר גבוהה מזה.

מצלמת EOS 1200D היא גוף הכניסה הכי זול של קנון בתחום והיא גם זולה מגוף הניקון המקביל - כך שאתה יכול להבין שזה הדגם הפשוט ביותר של ה DSLR שניתן לרכוש כחדש (ביד שנייה זה כבר סיפור אחר) וכך שיכול להיות כאשר תרצה להתקדם לגוף מוצח ומתקדם יותר בעתיד לפני שתגיע למספר קליקים אם תכנס חזק לנושא הזה.

הנקודה היא שרוכשים עדשות הן מתאימות רק לחברה אחת של מצלמות (ולפעמים גם לא לכל סוגי המצלמות של אותה חברה), כך שרוכשים מצלמת קנון עם עדשה, ומחר עוד עדשה ו... כאשר רוצים להחליף גוף (אם בכלל רוצים) אז חייבים להישאר עם גוף של קנון כדי להשתמש בעדשות שיש או שצריך למכור אותן ולרכוש עדשות חדשות.

זו הייתה הכוונה שלי - הנקודה שבשניים האחרונות קנון קצת מפגרת אחרי המתחרים במה שהיא מספקת במצלמות שלה וכאשר חושבים להתקדם בעתיד (אם בכלל זו הכוונה) יכול להיות שבחירה בקנון היא מגבילה.

בקשר ליכולת לצלם סוגי צילום שונים - אז רוב הצילומים נעשים בטווח זום מסויים שהינו זווית צילום רחבה (לא רחבה מידי), לדוגמא צילום חברים, משפחה, נוף צילום מצבים מסוימים, צילומי רחוב ויש עדשות שמספקות את טווח הזום הזה כמו עדשת קנון 18-135 שמספקת טווחז זום חביב עם זווית רחבה לא רעה וכלן היא עדשה מאוד נוחה לשיומש כללי. העדשה לא מספקת צמצם גדול שחשוב לקבלת עומק שדה רדוד (יכולת לקבל תמונה שבה האוביקט בפוקוס מובלט והנוף שכבר לא בפוקוס - בגלל עומק שדה רדוד) וכן אין לה MACRO או טווח זום מאוד גדול. לצורך כך אשפר לרכוש באמת עדשות נוספות שמתאימות ליכולות אלו כמו עדשה עם זום גדול, עדשה עם יכולת MACRO , ועוד וגי עדשות מיחדות לצילומים שונים וניתן להחליף עדשות אלו לפי הצורך.

לא התיחסת לנושא מצלמות ללא מראה האם אופציה כזו יכולה להתאים לך? האם בכלל אתה חושב להתקדם בתחום או שאתה פשוט רוצה ציוד יותר טוב ממש שיש לך?
אני מרגיש חובה להזכיר זאת היות והפופלריות של מצלמות DSLR יורדת לאחרונה בגלל מצלמות ללא מראה שמספקות יכולות לא פחות טובות וגם יכולות טובות יותר בנושאים מסוימים וכל זה בגוף קטן יותר וקל יותר (לדוגמא סוני A6000, פנסוניק GF7 או GM1ף, אולימפוס OMD EM10 MARK II) - כמו כן יש מצלמות קומפקטיות מתקדמות שהן מאוד מוצלחות, אבל ללא יכולת להחליף עדשות (לדוגמא סוני RX100, פנסוניק LX100)
 

room

חבר אתר
הודעות
22
מעורבות
3
נקודות
3
זה משהו שיכול להיות רלוונטי..
אני כן רוצה משהו שאוכל להתקדם איתו אז מצלמה ללא מראה שלא ניתן להחליף עדשות לא רלוונטי אבל כאלה שניתן להחליף זה יכול להיות רלוונטי.. לא ממש הבנתי מה הסיםור של המצלמה הזאת..איך היא עובדת בדיוק? והאם הרמת ISO גדולה כמו של הDSLR
והאם במצלמות הללא מראה יש יותר אופציה של להתקדם בתחום מבחינת העדשות? הכוונה שאם אני קונה את זה ואת העדשות שלה ואז עובר למצלמה (גוף חדש מחברה אחרת )האם העדשות מתאימום (לרוב הגופים ) או שגם לא כל כך?
שוב תודה.. אתה ממש עוזר לי להבן..
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מי אמר שבמצלמה ללא מראה לא ניתן להחליף עדשות?

חשבתי שכתבתי זאת ברור עדשה מתאימה רק למצלמות מחברה מסויימת ולא תמיד לכל המצלמות של אותה חברה, רק לסדרת מצלמות של אותה חברה

היתרון הגדול של מצלמות ללא מראה זה הגדול הפיזי הקטן יש מספר יתרונות נוספים, אבל הבעיה הגדולה שלהן שברמות הכניסה הן יקרות יותר וקשה למצוא מצלמה ללא מראה שקל להתקדם איתה בתקציב שלך
 

room

חבר אתר
הודעות
22
מעורבות
3
נקודות
3
אתה אמרת שיש מצלמות ללא מראה שלא ניתן להחליף להן עדשות ויש כאלה שכן " כמו כן יש מצלמות קומפקטיות מתקדמות שהן מאוד מוצלחות, אבל ללא יכולת להחליף עדשות (לדוגמא סוני RX100, פנסוניק LX100)"
בכל מקרה אני חושב שבתור התחלה (בסיבות תקציב אני אלך על הקנון EOS 1200D..
אני רק אשאל אם יש לך המלצה על מצלמה אולי קצת יותר טובה בתקציב קצת יותר גדול כי ממה שבדקתי ה D1200 עולה בסביבות ה1300₪
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
"כמו כן יש מצלמות קומפקטיות מתקדמות"
נראה לי שהעברית שלי לא ברורה לך :)

להסיר ספק - מצלמות קומפטיות מתקדמות הן לא מצלמות ללא מראה
 
נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
OK, גוף מצלמה של ה קנון EOS 1200D עולה כ 1000 ש"ח - ממש לא ממולץ לרכוש עם עדשת קיט (זו עדשה ממש לא מוצלחת שאומם זולה, אבל לדעתי לא שווה את הכסף)
http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=873961

עדשת קנון 18-135 הרגילה עולה כ 1000 ש"ח
http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=743716

יש עדשת 18-135 STM שיקרה יותר עם יתרונות עבור הוידאו שלא חשובים עבורך ולא ניתן לנצל אותם עם ה 1200D
 

room

חבר אתר
הודעות
22
מעורבות
3
נקודות
3
יכול להיות שקצת לא הבנתי אותך ..
אני רוצה לשאול על ה D700 EOS של קנון עם עדשה 18-55 DS האם כדאי? והאם יש לה wifi לא כל כך הבנתי.. כי יש לה אפשרות של live view אז איך זה עובד?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ה 700D זה דגם יותר בכיר מה 1200D, אבל דגם קצת ישן לא שזה צריך לשנות לך.
בכל מקרה עדשת 18-55 זו העדשה שאמרתי לך שלא כדי להשתמש בה.
זו לא הגיוני לרכוש מצלמה יותר יקרה לחבר לה עדשה זולה. זה כמו לנסות לכבות שריפה עם קשית.
לכן המלצתי לך על דגם קצת יותר זול אבל עם עדשה טובה.

Live view הכוונה היא צילום דרך המסך. במצלמות dslr מצלמים דרך העינית וכך גם הצילום הוא מהיר יותר. גם ה 1200D מסוגלת לצלם דרך המסך כמו ה 700D, אבל בשתי המקרים מדובר על צילום איטי ונהוג לצלם כך רק בצילום סטטי על חצובה.
 

room

חבר אתר
הודעות
22
מעורבות
3
נקודות
3
הבנתי..
אני חושב שהסברת לי מספיק (לבנתיים )אני אלך על ה D1200 ממש תודה לך על העזרה והסבלנות..
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בכיף
צריך המלצה על חנות?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור