בחזרה לעבר? לעתיד?


Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
354
מעורבות
260
נקודות
63
את הפוסט הזה כותב האודיופיל שבי, שמעוניין לחלוק אתכם את החוויה שלי.

עד 2009 או 2010, לא זוכר בבירור, הייתי איש של אנלוג בלבד -
החל מנערותי בשנות ה-70, והמשך ברגע שגיליתי את נפלאות הסאונד האיכותי, מתי שהוא ב-1989.
ו-1989 הייתה שנה נהדרת לאנלוגופיל, כולל תחילת שנות ה-90,
כי בשנים האלה אנשים נפטרו מהתקליטים שלהם כמו מצרעת - רק תבוא ותיקח מפה את האשפה הזאת.
תענוג!
אם היה לי אופי של אגרן, היו לי היום עשרות אלפי תקליטים במהדורות ראשונות ובמצב נפלא.
אבל אין לי אופי כזה, ומה שחשוב לי היא המוזיקה בלבד, אז מעולם לא החזקתי במדפים שלי יותר מכמה מאות תקליטים.
בכל אופן, בעשור הראשון של המאה ה-21 מצאתי שאני לכוד בתוך עולם מוזיאלי של הקלטות משנות ה-50 עד ה-70,
וכל מה שקרה בעשרות השנים האחרונות פשוט נעלם ממני.
התסכול היה גדול, כי הדיגיטל בשנים האלה נשמע פח, לפחות לאוזניי, ולא יכולתי לחשוב עליו בכלל כאלטרנטיבה.
אבל גם לא יכולתי לחשוב על האפשרות של חיים עם מקור אנלוגי ומקור דיגיטלי גם יחד, כי הפער באיכות השמע היה בלתי נסבל.

סופו של דבר, ואחרי נשימה עמוקה, החלטתי לטובת המוזיקה: נפטרתי מהאנלוג, נחתי קצת, ועברתי - אללי - למקור דיגיטלי.
A brave new world של מוזיקה נפתח לי, מה שהקל מאוד על המעבר האכזרי.
מכל מקום, השנים עברו, והדיגיטל השתפר להפליא - גם ההקלטות וגם המכשירים שקוראים אותן -
ואין ספק שהמצב כיום מאפשר לחיות עם דיגיטל עם חיוך מאוזן לאוזן.
וכך אכן חייתי עד כה.

עכשיו אעבור לרגע לפאזה שלי כיבואן: מצאתי שמשלוח שעומד להגיע אליי בקרוב
שם אותי במצב שבו יהיו לי בתצוגה שישה מגברי פונו - שלושה ייעודיים, שלושה בתוך קדם-מגברים - אבל בלי פטיפון...
קצת פתטי, לא?
אבל רק המחשבה לחזור שוב לפטיפון הכניסה אותי למועקה, כי פתאום מצאתי שכל מה שאני זוכר ממנו
זה את השעות המתישות של ניקוי התקליטים והטיפול בהם.
לקח לי זמן והתלבטויות לא מעטות, שלא היו קורות אילו הייתי צרכן פרטי,
והחלטתי לעשות את הכול מהר ומייד, בזבנג וגמרנו, כדי לא להמשיך ולמרוח את הסיפור.

ועכשיו אחזור שוב לאודיופיל.
אז הנה המצב: פטיפון חדש, מבחר ראשים חדשים, פונוסטייג' קטלני, אבל - איפה התקליטים?
נזכרתי בארגז תקליטים, שהעבירה לי לפני כמה וכמה שנים אימא של זוגתי, ושקברתי אותו באיזה מקום במחסן שלי.
מצאתי בו מאה תקליטים בערך, ובחרתי בעשרה אחוזים מהם. לא רע להתחלה.

התחלתי בברייק-אין לכל המערכת האנלוגית, וחשוב יותר - התחלתי בברייק-אין נפשי לכל הסיטואציה הישנה-חדשה הזאת.
שוב לנקות תקליטים, שוב לקום כדי להחליף צד, פה ושם איזה קרחצן קטן, וכיו"ב.
אבל, וזה אבל בגובה האברסט, איזה סאונד!
כמה חיים, כמה רטט של חיים, ורבדים של טונליות מדויקת ומושכת, איזו במה עצומה.
ופתאום שוב, אחרי שנים, אני שומע הקלטות של מוזיקה לגיטרה, כלי שנשמע פנטסטי באנלוג,
אבל גם כינורות, וכלי מיתר בכלל, וחליליות, וחליל צד, והקול האנושי - אלוהים, אפילו פסנתר נשמע כאן ועכשיו...

Spellbound הוא מונח באנגלית, שמשמעותו המילולית היא "כרוך קסם" או "קשור בחבלי קסם".
זה המצב שלי כרגע, חברים אודיופילים יקרים, אני לחלוטין אחוז בחבלי קסם.
ומה אתם יודעים, אני אפילו נהנה לי להחליף צד... ובאותה הזדמנות לחלץ את העצמות.
או להוריד את התקליט מהפטיפון, להכניס אותו לשרוול שלו, להוציא תקליט אחר,
להניח אותו על הפלטה, להניח עליו את הזרוע, לחזור לספה,
וכל הזמן הזה הוא רגע של הפוגה בריאה, שלווה של התענגות על מה ששמעתי, שקט.
Spellbound, חברים, Spellbound.

שמעון
 

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,094
מעורבות
913
נקודות
113
איזה פוסט מקסים אהבתי מאוד את סיגנון של הכתיבה
אייל
 

972lior

אוהב את התחום
הודעות
248
מעורבות
114
נקודות
43
אם אתה אוהב ומעריך ובצדק את הסאונד האנלוגי, אני מציע לבדוק טייפ סלילים
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,539
מעורבות
2,820
נקודות
113
אם אתה אוהב ומעריך ובצדק את הסאונד האנלוגי, אני מציע לבדוק טייפ סלילים
צליל של ויניל שונה מהותית מזה של טייפ סלילים. זה ששניהם אנלוגיים לא אומר שהם דומים. בתיאוריה, טייפ הרבה יותר מדויק מוויניל, ולגמרי לא מובן מאליו שמי שאוהב ויניל יאהב טייפ צלילים ולהיפך.

השימוש העיקרי של טייפ סלילים אינו להקליט בעצמך קולות וצלילים, אלא שמיעת טייפים מוקלטים מראש ע"י חברת הקלטות (label), בתקווה לאיכות גבוהה מזו של התקליט/דיגיטל המקביל.

אני הייתי מציע לכל מי שמתפתה להיכנס לתחום של טייפ סלילים לחשוב פעמיים ולבדוק כמה עולים סרטים של מוזיקה שמעניינת אותו. מחירו של סליל בודד של מוזיקה מעניינת יכול להגיע למאות דולרים ליחידה, במיוחד כשהם חדשים.

למשל אותה הקלטה מפורסמת של "שחרזאדה" עם ריינר עולה ב-SACD תלת-ערוצי $30, בתקליט 180 גרם $40, בשני תקליטי 45 סל"ד 180 גרם $60, ובטייפ סלילים $450.

סלילים משומשים יכולים להיות בעייתיים בהרבה בחינות -- יש כאלה שהציפי המגנטי שלהם מתקלף או נחלש, כאלה שהצ'טקמקו (זוכרים קסטות?) ואולי נקרעו, לפעמים הסרט נמתח במידה לא שווה במימד האורך, מה שגורם לעיוותים לא סימפטיים, וכו', ואי אפשר מהסתכלות חיצונית על הטייפ , למשל בהודעת מכירה ב-eBay, לראות בעיות כאלה.
 

נערך לאחרונה ב:

972lior

אוהב את התחום
הודעות
248
מעורבות
114
נקודות
43
לשמחתי אני עמוק בויניל ועמוק מאד בסלילים, נהנה מאד וממליץ מאד.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,412
מעורבות
479
נקודות
83
טיפ סלילים הכי איכותי .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,539
מעורבות
2,820
נקודות
113
טיפ סלילים הכי איכותי .
בתיאוריה. במציאות, האיכות תלויה בראש ובראשונה באיכות הסרטים, ושיווק הסרטים התחיל לרדת בשנות ה-60 בגלל הופעת הקסטות, כך שבסביבות 1975 כבר לא מכרו כאלה כמעט. כלומר מדובר בסרטים בני 50 שנה ויותר, והם ממש לא משתמרים כמו תקליטים.

כשלא מנגנית תקליט, הוא שומר על 100% מאיכותו, ללא תלות בגילו. טייפים מתיישנים בצורות לא טובות, החל בהחלשות והתקלפות החומר המגנטי, הצ'טקמקות של הטייפ עצמו עם הזמן, העברת השראות בין ליפופים, וצרות נוספות. כדי לשמר סרטים בצורה טובה יש לשמור אותם בתנאים מתאימים ומדי תקופה להריץ אותם הלוך ושוב.

כשמנגנים אותם, האיכות בהחלט יורדת, כמו גם בתקליטים.
 

972lior

אוהב את התחום
הודעות
248
מעורבות
114
נקודות
43
הפולימרים החדשים משופרים משמעותית מאילו של שנות ה60-70, RTM מייצרים באיכות גבוהה מאד.
כמו תקליט שצריך להיזהר, לנקות ולשמור ככה גם בסלילים אך קצת שונה.
בכל מקרה אין עניין בסלילים שהם פחות ממאסטר קופי, 15ips, נכון עולה יקר אבל אין כוונה לאסוף אלפי אלבומים, אלא, במקרה הטוב עשרות בודדות של המיוחדים ביותר.
בכל מקרה, עונג צרוף, לדעתי שיא האנלוג.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,539
מעורבות
2,820
נקודות
113
הפולימרים החדשים משופרים משמעותית מאילו של שנות ה60-70, RTM מייצרים באיכות גבוהה מאד.
אבל זה מוגבל רק לסרטים חדשים, ולא בטוח שיש ביניהם את המוזיקה שבה מעוניינים.

ההנחה הבסיסית היא שרוצים לשפר את הסאונד של מוזיקה שאוהבים, לא סתם סאונד של משהו שבמקרה יש על סרט חדש.


בכל מקרה אין עניין בסלילים שהם פחות ממאסטר קופי, 15ips, נכון עולה יקר אבל אין כוונה לאסוף אלפי אלבומים, אלא, במקרה הטוב עשרות בודדות של המיוחדים ביותר.
אתה עשית את החשבון שלך, מה שאני אומר הוא שאנשים צריכים להיות מודעים לעלויות הגבוהות ולבעיות האחרות ולעשות את החשבון שלהם לפני שנכנסים לזה.

רק להמליץ ולהזכיר רק את הדברים הטובים כשיש גם דברים בעייתיים בולטים זה לדעתי לא לגמרי אחראי לעשות.

אני בטוח שמי שלא מכיר את הנושא לא היה מעלה בדעתו שצריך לשלם $450 (+משלוח, ומע"מ על הכל+עמלות שילוח) עבור סרט בודד כשהוא קונה משהו חדש, וייתכן שיאכל קש כשהוא קונה משומש, והוא עלול להתקשות למצוא את הסרטים של מה שהוא אוהב, וכו' וכו'

אולי במקום לשלם $450 על אלבום אחד כדאי להשקיע את זה ב-10 אלבומים יקרים, והרבה יותר אלבומים פחות יקרים שיכולים להישמע מצוין.

כל אחד והחשבון שלו, רק צריך לראות את התמונה המלאה לפני שעושים אותו.
 
נערך לאחרונה ב:

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
354
מעורבות
260
נקודות
63
תודה על התגובות.
לגבי טייפ סלילים, הייתי שם כמה שנים, בשנות התשעים, יחד עם פטיפון, והיה לי מבחר סלילים לא רע.
אין ספק שאם הטייפ טוב ואם הסרט תקין, אז מדובר בהחלט באנלוג מובחר.
אבל בסופו של יום, וכמו שכתבתי בפוסט, אני בתחום הזה קודם-כל בשביל המוזיקה.
אין לי שום חשק לקנות טייפ סלילים, ולמצוא את עצמי מנגן שלושה-ארבעה סלילים מקריים שמצאתי באיביי,
ובמקרה גם לא אבד עליהם הכלח, כמו שהסביר אמיר.
ובוודאי אין לי שום חשק שבעולם לקנות סלילים ב-400 או 500 יורו,
מה גם שלרוב מדובר ב"מוזיקה אודיופילית" שלא ממש מעניינת אותי.
ובוודאי ובוודאי אין לי חשק להפוך את הבית שלי למקום מבוקר טמפרטורה ולחות. יש גבול.

במילים אחרות, תודה על העצה, אבל תקליטים הם פורמט ידידותי (יחסית), הם קיימים בשפע עצום, חזרו שוב לייצר אותם,
וכן - הפטיפון מטיס אותי לשמיים העליונים!
 

zapilak

אוהב את התחום
הודעות
187
מעורבות
67
נקודות
28
מאוד נהנתי לקרוא . תודה . מזכיר לי שבילדותי אמא שלי הייתה משמיעה לנו תקליט - לדעתי של פטר והזאב - לפני שהלכנו לישון , זה היה עם פטיפון של פיליפס [ אם אני זוכר נכון ] הפטיפון הגיע עם 2 רמקולים שמכסים אותו מלמעלה , וניתנים להוצאה כדי להוציא תקליט / להחליף תקליט... היו ימים....
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור