מיכאל, את המוזיקאי לא מעניין הסאונד, קרי, הצליל? אם כן, בשביל מה פסנתר כנף אם אפשר פסנתר עומד משוק הפשפשים שנשמע כמו פח?
ולמה לא לנגן על חלילית מפלסטיק?
קשה לי להאמין שיהיה מוזיקאי שיסכים עם הטענה שלך. הרי לצליל, למרקם שלו, לתהודה, ליופי, יש חלק עצום במערך המוזיקלי. מוזיקאים עובדים שנים, ולפעמים כל החיים, על הצליל שלהם.
זה אחד.
שנית, רגש הוא אחת המטרות, ובוודאי לא המטרה היחידה, אחרת הכל יישמע קליידרמן.
שלישית, למה אתה מתכוון שלמוזיקאי אין יתרון על אודיופיל? במה אין לו יתרון? לא ברור.
רביעית, מסכים אתך, רוב המוזיקאים לא זקוקים ולא מחזיקים אפילו מערכת צנועה, שלא לדבר על בומבסטית. אם כי כאן, כמו בכל תחום, זה נוגע לסקרנות. מוזיקאי שלא תקוע בכלי שלו וברפרטואר שלו, כמו רוב רובם של המוזיקאים, ירצה מן הסתם להכיר מוזיקה אחרת. ומן הסתם, הוא יעדיף לשמוע אותה חיה, או לקרוא פרטיטורות. אין הרבה המקרים שבהם הוא יעלה בדעתו לבנות מערכת מפוארת כדי לספק את הסקרנות שלו.