אמת בפרסום: מדור חדש באתר חושף שגיאות בפרסומות בתחום האלקטרוניקה הבידורית


dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,361
מעורבות
724
נקודות
113
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מגניב!
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
(great)(great)
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
יוזמה מבורכת. (great)
באמת הגיע הזמן לחשוף את גיבוב השטויות (במקרה הטוב) או השקרים (במקרה הרע) שמתפרסמים באין מפריע.

ארז
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אז קדימה, אם אתם רואים משהו כזה, שלחו אלינו.
 
א

אורח

אורח
הטלויזיות הנקראות "טלויזיות או מסכי LED" אינן LED כלל וכלל!
אלו טלויזיות LCD רגילות, רק שבמקום תאורה פלואורסצנטית יש בהם תאורת LED. פאנל ה-LCD נשאר במסך.
הייתרונות העיקריים בטלויזיות LCD המוארות ע"י לדים, הם חסכון באנרגיה (צריכת חשמל נמוכה יותר), העדר כספית בתאורה האחורית, אורך חיי תאורה גבוה יותר, ועובי דק יותר.
איכות הצבע של רוב מסכי LCD המוארים ע"י לדים בפעול דומה ואף נמוכה מזו של LCD עם פלואורסצנט רגיל (מלבד אלו שמכילים עמעום מקומי וכן שימוש בתאורה של לדים צבעוניים), רובן משתמשות בתאורת לדים לבנים. ספקטרום הלד הלבן פולט בעיקר בצהוב ובכחול, להבדיל מזה של התאורה הפלואורסצנטית של ה-LCD הרגיל אשר פולטת בדיוק את אורכי הגל של הפילטרים של ה-LCD.
באותה הזדמנות, ראוי לציין כי המסכים הללו הם מאותו הסוג של מסכי ה-LCD שמשמשים בטלפונים סלולרים, נגני מוזיקה ומצלמות דיגיטלית, אשר משתמשים ואף השתמשו בתאורת LED לבנה אחורית, עוד שנים רבות לפני שהמונח הגנרי LED TV הומצא ע"י סמסונג.
דוגמא למסך LED אמיתי, הוא מסכי הענק בחוצות המשמשים בפרסום, אשר בהם כל פיקסל מורכב משלושה לדים בצבעים, ירוק, כחול ואדום. טכנולוגיה זו (שהשם שלה אגב גם כן עונה על התואר מסך LED) איננה מעשית לטלוויזיות ומסכי מחשב, בשל מגבלת גודל הלדים.
אני מקווה, שהשימוש במילה LED בפרסום ובמכירה, כשם גנרי למסך LCD עם תאורת לדים ייפסק כבר לחלוטין, ייאסר ויוצא אל מחוץ לחוק.
למעשה מה שרצתה הפרסומת של סמסונג של ה-LED TV, להגיד, זה לפרסם את המסכי ה-LCD החדשים שלה, כסוג אחר של מסך (כזה שמכיל פיקסלים המורכבים משלושה לדים בצבעים שונים, במקום מסך LCD עם תאורת LED פינתית, ובכך לשקר לציבור [ואכן הפרסומת הזו של ה-LED TV של סמסונג הוחרמה בבריטניה ע"י ארגון ה-ASA, בשל אי אמירת אמת והטעייה]).
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור