אם אין לכם רום קורקשן יקר, סאבים, ואתם חשודים בוודו אל תכתבו בפורום!

  • פותח הנושא gds
  • פורסם בתאריך

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
אותה גברת בשינוי אדרת בהסתכלות אחורה עשור אחורה כלום לא באמת השתנה. חברות נולדות שורדות נופלות או ממשיכות לשרוד, ההוא מביא את זה השני מביא את ההוא, אין איזושהי הברקה בתחום שאתה אומר וואלה, להיפך, אני מחפש היום ציוד של אז, הבעיה שהזמן רודף אחרינו ואותו אי אפשר לנצח, בקיצור, הכל חרטא.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
זה כלל לא מה שאני רואה וחווה בעשור האחרון.
בגזרת הרמקולים - יש המון חברות חדשות המישמות מידול מתקדם ותגובה אקוסטית יוצאת דופן - וכל זאת עוד לפני שנבנה הרמקול פלוס חשיפה של נתונים וכו.
בגזרת הסטרימניג - אין בכלל מה לדבר.
בגזרת הנגישות למוזיקה - יש מה להוסיף? עידן הזהב.
בגזרת המגברים - מגברי SS מעולים במחירים סבירים.
בגזרת ההיברידים -המון פיתוחים חדשים יוצאי דופן.
בגזרת היכולות של אדם למדוד ולכייל את החדר שלו תמורת 79 דולר בצורה מאוד מדויקת לעומת עשרות אלפי דולרים לפני כן.
בגזרת ה RC- שדרוגי תוכנה אדירים המאפשרים דברים שרק יכלנו לחלום עליהם לפני עשור והשנה יצאו דברים חדשים ממספר חברות מאוד רציניות שהיו לא נתפסים על הדעת לפני עשור.

אבל גישת הכל חרטא היא גם גישה -רק שהיא לא קשורה למציאות.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
דן, עם כל הכבוד...

כל אחד והמציאות שלו.

עליך ללמוד להכיל.
האמן לי שאני בהחלט יודע להכיל.
אבל מה הקשר לעניין ?
אם דברים טכנלוגים מתקדמים - אני אמור להגיד שבמסגרת ההכלה הם לא מתקדמים ?
לא יקרה.
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
178
נקודות
43
ביום שיהיה ציוד אודיו שלדעת הרוב יהיה אולטימטיבי, נעבור לדבר על פרופיל צליל במקום על קונוסים, כבלים, קבלים וכו'.
לא נראה לי שהתחום ימות משיעמום.
פרופיל צליל?
מה כוונתך?
בכל RC יש מיספר זיכרונות וניתן לשמור עקומות תיקון שונות כאשר ההבדלים בינהם הוא באיזון שונה במיקצת בין בס מיד ו היי.
האם זאת הכוונה?
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אם דברים טכנלוגים מתקדמים - אני אמור להגיד שבמסגרת ההכלה הם לא מתקדמים ?

כן.
אך לא בהכרח, על כל התקדמות טכנולוגית רצים לשדרג,
מציאות לא בהכרח פשוטה עבור כולם.
התחביב הזה מאד תובעני.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
כן.
אך לא בהכרח, על כל התקדמות טכנולוגית רצים לשדרג,
מציאות לא בהכרח פשוטה עבור כולם.
התחביב הזה מאד תובעני.
ברור.
מסכים לגמרי וזו הסיבה שאני מתעקש על זה.(אחת מהן).
אני חושב שהיום אפשר להגיע להרבה יותר סאונד בהרבה פחות כסף.
אחרת סביר להניח שלא היייתי רושם את זה.
המטרה שלי היא הפוכה .
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
דן, עם כל הכבוד...

כל אחד והמציאות שלו.

עליך ללמוד להכיל.
כן.
אך לא בהכרח, על כל התקדמות טכנולוגית רצים לשדרג,
מציאות לא בהכרח פשוטה עבור כולם.
התחביב הזה מאד תובעני.
מה שדן הגיב אליו הייתה הטענה
אותה גברת בשינוי אדרת בהסתכלות אחורה עשור אחורה כלום לא באמת השתנה.
...
בקיצור, הכל חרטא.
ומה שדן עשה היה רק להציג את העובדות -- שהרבה דברים השתנו מאוד, ממש לא ברמת "חרטא".

לא מדובר במציאות אישית של אנשים אלא בעובדות אובייקטיביות.
הוא לא דרש מאף אחד לשדרג אפילו פסיק, ובטח לא לשנות את טעמו אם הוא אוהב ציוד ישן.
וזה שהדברים השתנו בצורה משמעותית לא תובע כלום מאף אחד.

אז מה יש לו "להכיל" כאן?? :(
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
דן, עם כל הכבוד...

כל אחד והמציאות שלו.

עליך ללמוד להכיל.
מה צריך להכיל?
איזו מציאות?

אחד שחושב שכדור הארץ הוא שטוח והשני חושב שאפשר לפתור את הקורונה באמצעות מסטיק בזוקה?

או איזה חשמלאי קטן, סהרורי ומתוסכל שמנסה לשכנע כאן אנשים תמימים להחליף ברגים באמצעותו כדי לאזן את המערכת שלהם?

צריך להכיל אותם?

האמת שאני לא חושב, אני חושב שבכל הזדמנות צריך להסביר להם שהמדע הזה שנקרא אודיו, לא מתבסס על מידת הייבוש של המדף שהגיע מנגריה בפולין ואחרי 976 שעות , החוט לא יהפוך את המערכת ל-"טבעית"...ויהיה פתאום יותר אוויר...

ובעיקר להסביר להם שבסלון לא מטופל אקוסטית שפתוח למטבח וכולל קירות גבס, זכוכיות, רצפה קשיחה ומידות לא ידידותיות למדע הזה..

כל רסיבר ב 4,000 ש"ח עם אודיסי יתרום לאיזון המערכת הרבה יותר מפרה במליון דולר.

זו המציאות שהאנושות מכירה בה והשוליים הם אלו שצריכים להכיל ולא הפוך.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
בכל RC יש מיספר זיכרונות וניתן לשמור עקומות תיקון שונות כאשר ההבדלים בינהם הוא באיזון שונה במיקצת בין בס מיד ו היי.
זה ממש לא מסכם את ההבדלים האפשריים בין זיכרונות של RC. רחוק רחוק מזה.

אשאיר למומחים -- דן ורן -- להרחיב בנושא
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
כל רסיבר ב 4,000 ש"ח עם אודיסי יתרום לאיזון המערכת הרבה יותר מפרה במליון דולר.

זו המציאות שהאנושות מכירה בה והשוליים הם אלו שצריכים להכיל ולא הפוך.

הטיעון מתקבל... ללא תנאים מקלים, התיק סגור.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
781
מעורבות
305
נקודות
63
פרופיל צליל?
מה כוונתך?
בכל RC יש מיספר זיכרונות וניתן לשמור עקומות תיקון שונות כאשר ההבדלים בינהם הוא באיזון שונה במיקצת בין בס מיד ו היי.
האם זאת הכוונה?
אם לשאול מעולם עיבוד התמונה, בעיקר - LUT.
בשלב כלשהו לצלם את מה שאתה רואה הופך להיות סוג של, ראינו את זה מזמן, מה יש לך לחדש? ואז אתה מעצים או משנה את החוויה באמצעות הסטת צבעים ויצירת השראה דרמטית, כמו שעושים בקולנוע עם פילטרים והסטת צבע לכתום וכחול.
אז כשיש לך מערכת שמסוגלת לשחזר צליל טוב משהאזניים שלך שומעות (ואתה וכולם מודים בכך), השלב הבא הוא לראות איך אתה משדרג את החוויה שלך. פעם זה היה פשוט להרים את הווליום ל-11. אני שומע חזק כמו בהופעה!!! אח"כ בא אני שומע בצליל היקפי!!! היום זה אני שומע שחזור מדוייק(!!!). (גם) בגלל זה קיים כפתור ה loudness במגברים רבים.

אז התשובה הקצרה היא שפרופיל צליל זה שילוב של איקוולייזר, תזמון ועוד פרמטרים שמשנים את איך שאתה חווה את מה שאתה שומע בחלל תלת מימדי וירטואלי.
 

Tom97

אוהב את התחום
הודעות
78
מעורבות
14
נקודות
8
מה צריך להכיל?
איזו מציאות?

אחד שחושב שכדור הארץ הוא שטוח והשני חושב שאפשר לפתור את הקורונה באמצעות מסטיק בזוקה?

או איזה חשמלאי קטן, סהרורי ומתוסכל שמנסה לשכנע כאן אנשים תמימים להחליף ברגים באמצעותו כדי לאזן את המערכת שלהם?

צריך להכיל אותם?

האמת שאני לא חושב, אני חושב שבכל הזדמנות צריך להסביר להם שהמדע הזה שנקרא אודיו, לא מתבסס על מידת הייבוש של המדף שהגיע מנגריה בפולין ואחרי 976 שעות , החוט לא יהפוך את המערכת ל-"טבעית"...ויהיה פתאום יותר אוויר...

ובעיקר להסביר להם שבסלון לא מטופל אקוסטית שפתוח למטבח וכולל קירות גבס, זכוכיות, רצפה קשיחה ומידות לא ידידותיות למדע הזה..

כל רסיבר ב 4,000 ש"ח עם אודיסי יתרום לאיזון המערכת הרבה יותר מפרה במליון דולר.

זו המציאות שהאנושות מכירה בה והשוליים הם אלו שצריכים להכיל ולא הפוך.

רן
שבת שלום חברים.
בדרך כלל אני לא פעיל בפורום ורק קורא ומתרשם מהצד, נוכחתי כבר להכיר את הנפשות הפועלות ומי מושך לאן ועל מה רוב הוויכוחים ולפי דעתי אם מנפים את האיבה שיש פה בתגובות אז אפשר ללמוד הרבה משני הצדדים.
אבל אני מגיב רק בגלל דבר אחד, מה שרן רשם שרסיבר של 4000 שקל יתרום יותר לאיזון המערכת מאשר קדם במיליון שקל.
האמירה הזו לדעתי היא יריקה בוטה בפרצוף של כל תחום ההייאנד.
שבת שלום.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
שבת שלום חברים.
בדרך כלל אני לא פעיל בפורום ורק קורא ומתרשם מהצד, נוכחתי כבר להכיר את הנפשות הפועלות ומי מושך לאן ועל מה רוב הוויכוחים ולפי דעתי אם מנפים את האיבה שיש פה בתגובות אז אפשר ללמוד הרבה משני הצדדים.
אבל אני מגיב רק בגלל דבר אחד, מה שרן רשם שרסיבר של 4000 שקל יתרום יותר לאיזון המערכת מאשר קדם במיליון שקל.
האמירה הזו לדעתי היא יריקה בוטה בפרצוף של כל תחום ההייאנד.
שבת שלום.
לדעתי זה כבר שבוע טוב ולא שבת שלום..:)

ואם נמשיך ונדייק, אתה יודע, זה חשוב, גם אם אתה לא כותב כאן הרבה, אז כדאי לך לצטט אותי כמו שצריך:

כתבתי....רסיבר ב- 4,000 ש"ח עם אודיסי.
אתה יודע מה זה אודיסי?


צר לי אם אתה חושב שפרה ב 10,000 ש"ח או פרה במליון ש"ח קשורים לאיזון תדרים.

אתה מבין מה זה בכלל איזון תדרים, עושה לי רושם שאתה לא מבין את המושג?

הויטרינה שלך, או מימדי החדר שלך, לא ממש מתרשמים מהפרה שלך, מאיכות הבנייה שלו ואפילו לא מהעובדה שהוא קיבל ביקורת מדהימה בסטריאופייל...

כל אלו לא יעלו ולא יורידו ולא יעשו דבר וחצי דבר לגרף התדרים, הוא עדיין יהיה שבור.

אתה תזהה את הקלרינט, אבל כל התדרים הקשורים לכלי הזה, עדיין יהיו שבורים, גם אם תחליף את הפרה של מרנטץ בפרה של CH, אפילו מהסדרה הגבוהה...

הרסיבר הפשוט עם האודיסי יבצע לך ניסים ונפלאות לגרף התדרים, מה לעשות. עובדה בסיסית.

זה בערך אודיו 101.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
אבל אני מגיב רק בגלל דבר אחד, מה שרן רשם שרסיבר של 4000 שקל יתרום יותר לאיזון המערכת מאשר קדם במיליון שקל.
האמירה הזו לדעתי היא יריקה בוטה בפרצוף של כל תחום ההייאנד.
אני אנסה להסביר את מה שאני חושב שרן התכוון אליו.

ראשית, אני בטוח שהוא התכוון רק לרכיבי ה-RC וה-preamp שבתוך הרסיבר, לא לרכיבי ה-power amp. בכל מקרה צריך להיות power amp משמעותי.

שנית, קדם במיליון דולר לא באמת טוב פי 1000 מכזה ב-1000 דולר. קשה להגדיר פי כמה, כי ההבדלים בין קדמים שונים הם בעיקר בטונליות. כולם קרובים להיות flat, וההבדלים ביניהם בוודאי קטנים מ-2dB, לרוב פחות.

לעומת זאת, השפעת החדר יכולה בקלות לעבור את ה-10dB, לפעמים אפילו 20dB.

לפיכך, לא משנה עד כמה קדם טוב ונהדר ומצוין, התרומה שלו להקטנת השפעת החדר על הצליל המתקבל מהמערכת קרובה לאפס, בעוד
שאפילו התרומה לניטרול השפעת החדר של RC שבתוך רסיבר לא מאוד יקר היא משמעותית בהרבה.

אלה עובדות די straightforward, ממש לא יריקה בשום דבר ובשום משמעות של המילה.
 

Ls77

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
78
נקודות
28
יש מצב להחליף כלי?
מה יש לכם מהקלרינט הזה?:)

אני חושב ששני הצדדים לוקחים את הדיון ( המעניין )
קצת למקום קיצוני.
כמו שרסיבר לאחר כיול אודיסי יכול להשמע רע
מאוד, כך גם מערכת סטריאו ולא משנה מה עלותה.

שמעתי ככ הרבה רסיברים לאחר כיול , אם זה אודיסי,
אם זה Arc , שהתוצאה לאחר הכיול בסטריאו
היתה לטעמי נוראית. אז מה זה אומר ?

התחום הזה מורכב מדי כדי להישען על צד אחד .
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
יש מצב להחליף כלי?
מה יש לכם מהקלרינט הזה?:)

אני חושב ששני הצדדים לוקחים את הדיון ( המעניין )
קצת למקום קיצוני.
כמו שרסיבר לאחר כיול אודיסי יכול להשמע רע
מאוד, כך גם מערכת סטריאו ולא משנה מה עלותה.

שמעתי ככ הרבה רסיברים לאחר כיול , אם זה אודיסי,
אם זה Arc , שהתוצאה לאחר הכיול בסטריאו
היתה לטעמי נוראית. אז מה זה אומר ?

התחום הזה מורכב מדי כדי להישען על צד אחד .
אין מחלוקת בכלל.

זה יכול להשמע רע מאוד.
כיול זה אומנות. צריך להבין מה עושים, אפשר בקלות להרוס ולהחריב.

אבל שים לב, אני מתפרנס ממילים ולכן אני תמיד סופר מדויק וחד בדברים שאני אומר.

ובאמת שאין צורך להוסיף ואין צורך לפרשן, עם כל הכבוד. רק לקרוא.

כתבתי בעברית פשוטה, גרף תדרים.

זו לא אשמתי אם אנשים לא מבינים כאן מושגים בבסיס של הבסיס בתחום הזה וחושבים שאפשר לשלוט ב- גרף התדרים, באיזון שלו, בתיקון שלו, באמצעות החלפת פרה...או החלפת זרוע של הפטיפון, או שידרוג הדאק.

יש כאן בעיה מאוד גדולה עם ידע בסיסי.

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
אני אנסה להסביר את מה שאני חושב שרן התכוון אליו.

ראשית, אני בטוח שהוא התכוון רק לרכיבי ה-RC וה-preamp שבתוך הרסיבר, לא לרכיבי ה-power amp. בכל מקרה צריך להיות power amp משמעותי.

שנית, קדם במיליון דולר לא באמת טוב פי 1000 מכזה ב-1000 דולר. קשה להגדיר פי כמה, כי ההבדלים בין קדמים שונים הם בעיקר בטונליות. כולם קרובים להיות flat, וההבדלים ביניהם בוודאי קטנים מ-2dB, לרוב פחות.

לעומת זאת, השפעת החדר יכולה בקלות לעבור את ה-10dB, לפעמים אפילו 20dB.

לפיכך, לא משנה עד כמה קדם טוב ונהדר ומצוין, התרומה שלו להקטנת השפעת החדר על הצליל המתקבל מהמערכת קרובה לאפס, בעוד
שאפילו התרומה לניטרול השפעת החדר של RC שבתוך רסיבר לא מאוד יקר היא משמעותית בהרבה.

אלה עובדות די straightforward, ממש לא יריקה בשום דבר ובשום משמעות של המילה.
זה באמת ובתמים אודיו 101.

אין כאן יריקה ואין כאן סטירה לשום דבר, סתם עובדות בסיסיות שכל אודיופיל מתחיל, עם מערכת ב 5,000 ש"ח ו- 8 חודשים בתחום, אמור לדעת אותה.

ובוודאי שאין כוונה לירוק לתחום שמרכיב את המערכת האישית שלי, תחום ההי אנד...או האולטרה היי אנד, כמו שאנשים אוהבים לומר..

רן
 

Tom97

אוהב את התחום
הודעות
78
מעורבות
14
נקודות
8
לדעתי זה כבר שבוע טוב ולא שבת שלום..:)

ואם נמשיך ונדייק, אתה יודע, זה חשוב, גם אם אתה לא כותב כאן הרבה, אז כדאי לך לצטט אותי כמו שצריך:

כתבתי....רסיבר ב- 4,000 ש"ח עם אודיסי.
אתה יודע מה זה אודיסי?


צר לי אם אתה חושב שפרה ב 10,000 ש"ח או פרה במליון ש"ח קשורים לאיזון תדרים.

אתה מבין מה זה בכלל איזון תדרים, עושה לי רושם שאתה לא מבין את המושג?

הויטרינה שלך, או מימדי החדר שלך, לא ממש מתרשמים מהפרה שלך, מאיכות הבנייה שלו ואפילו לא מהעובדה שהוא קיבל ביקורת מדהימה בסטריאופייל...

כל אלו לא יעלו ולא יורידו ולא יעשו דבר וחצי דבר לגרף התדרים, הוא עדיין יהיה שבור.

אתה תזהה את הקלרינט, אבל כל התדרים הקשורים לכלי הזה, עדיין יהיו שבורים, גם אם תחליף את הפרה של מרנטץ בפרה של CH, אפילו מהסדרה הגבוהה...

הרסיבר הפשוט עם האודיסי יבצע לך ניסים ונפלאות לגרף התדרים, מה לעשות. עובדה בסיסית.

זה בערך אודיו 101.

רן
אני רואה שהבנת למה אני מתכוון ואומר לך ככה, גם רסיבר ב40 אלף עם אודיסי לא יתן מה שקדם רציני וטוב יתן.
כל מה שרשמת לי בתגובה זה העתק הדבק פחות או יותר כמו מה שאתה רושם לכולם פה שלא מתיישרים עם הדעה שלך.
אותו הסגנון אותם הטיעונים רק תפאורה קצת שונה מסביב.
לעניינו, אין לי שום דבר נגד רום קורקשן ומי שאוהב להשתמש בו אז שיהנה.
אני שמעתי כמה וכמה מערכות עם רום קורקשן לחברים שאני מכיר היה טרינובים וכל השטויות האלה ובסוף זרקו אותם לפח והביאו קדם רציני ואיכותי, כי הבינו שזה לא זה לסטריאו.
אני מזמן נגד הדברים האלה לסטריאו, לא משנה איזה סטאפ שמעתי עם רוםקורקשן הוא היה נשמע מקולקל לא אמיתי לא טבעי מאוד מעייף תאוזן לאורך זמן(קצר).
בכלל אני בדעה שמי שמשתמש בדברים האלה מדתמש בהם רק כי הוא לא מצליח להוציא סאונד טוב מהמערכת שלו.(וזה לא משנה כמה השקיע בדרכמות).
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור