אני אכניס את השירשור לפורופורציה ואולי אעשה קצת סדר ... אולי גם הפוך.
השאלה שנשאלה היא איך לשמוע מוסיקה והתשובה היא פשוט לשבת ולהאזין. זו שאלה וזו תשובה נכון? אז זהו שלא. זו שאלה וזו תשובה מתחכמת.
אני משער שהבחור הגיע לאתר מלא אודיופילים מדופלמים ורצה לדעת איך לשמוע מוסיקה בצורה נכונה.
הסברה היא שכאשר אתה יושב מול במה אתה שומע מוסיקה בשני ערוצים. ברוב ההופעות סברה זו היא עובדה ולכן אנו "המדופלמים" ברובינו שומעים מוסיקה בשני ערוצים.
מתי לשמוע 5.1 או 6.1 או 7.1 או בקיצור ביותר משני רמקולים? כאשר ההקלטה נועדה לכך ועובדה כך.
ברוב הפעמים הקלטות כאלה משדרות את המוסיקה משני ערוצים קידמיים וסנטר ומאחור נשמע הקהל והאמביאנס {אווירה בעברית}. אי לכך כדאי ואפשר להינות מהחוויה שבהקלטה.
מה קורה כאשר ההקלטה המקורית היא בשני ערוצים. במקרה הזה טכנאי הסאונד אינו לוקח בחשבון שאתה ידידי היקר תרצה לנצל כל טרנזיסטור ואפקט שקיים אצלך ברסיבר ולא חילק את הסאונד באופן כזה. לכן ניצול מקסימום אפקטים ברוב המקרים פוגע באיכות המוסיקה ומגביר את החוויה המדומה שחלכם קוראים לה "ואו זה בא לי מכל הכיוונים".
השאלה הנשאלת היא זו.
1- אתה מעדיף לקבל חוויה מדומה של הופעה חיה? שאם אינה מוקלטת ב-5.1 או יותר אתה פשוט הורג את המוסיקה.
2- האם אתה מעדיף לקבל את המוסיקה כמו שהוקלטה?
אם תשובתך היא 1 סימן שמבחינתך לא משנה מה אתה שומע אתה רוצה לשמוע אותו מכל הרמקולים עליהם שילמת ביד רחבה לכן כדאי להעסיקם בכל שלב.
אם בחרת ב-2 זה אומר שרצוי ועדיף ללכת על פי ההקלטות, והיה וההקלטה היא 5.1 שמע כך, אם היא סטריאו שמע בסטריאו.
תאמין לי. יותר פשוט מלנשום.
האזנה ערבה.