איזו הייתם בוחרים?


Avner

אוהב את התחום
הודעות
326
מעורבות
46
נקודות
28
רציתי להתחדש ולהזמין A7rIII וכמה עדשות חסכתי לטובת זה תקופה ארוכה.
לקראת מעבר ל FF
לפני שלושה שבועות התחלתי לברר ומכל חנות קיבלתי תשובה כרגע לא במלאי (אפילו באילת)
היום שוחחתי עם אחת החנויות ולפי התשובות נפל האסימון לא יביאו לארץ את ה A7RIII למה? כי זה לא כלכלי
יש את הדגם החדש שעולה כמה אלפים יותר
אז נשארתי עם כמה אפשרויות זמינות או להמתין

Canon EOS R חיסרון אין מייצב פנימי וכרטיס זכרון אחד
ניקון Z6 שוב כרטיס זכרון אחד
סוני A7III פשרה לעומת מה שרציתי
מצלמה אחת שבחשבון ובתקציב איננה מראה זו הקנון 6D II
יכול גם להגיע למ 5D IV אבל נראה לי שההפרש לא בהכרח שווה

מה הייתם ממליצים או מה התובנות שאתם יכולים לתרום לי?

תודה,
אבנר
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
קודם כול למה כרטיס זיכרון אחד הוא חיסרון, מה אתה הולך לצלם שחשוב לך זיכרון שני לגיבוי?
אתה צלם מקצועי? אני מסתדר נהדר עם כרטיס זיכרון אחד וגיבוי יומי - אבל זה אני.

אני הייתי פוסל של קנון EOS R בגלל שזה דגם ראשון של המצלמה וצפוי לצאת בקרוב דגם חדש עם מספר יתרונות כמו מייצב ועוד, אבל בגלל הקורנה אין לי מושג מתי הוא יגיע.

הייתי בודק את ניקון Z7 (ה Z6 לא מקבילה ל A7R III), לא הייתי לוקח אותה בגלל מגוון עדשות קטן כעת, למרות שיש לי את ה Z6 כעת ואני אוהב אותה, אבל אני לא צריך מגוון עדשות גדול. כאמור כרטיס זיכרון אחד, אני לא ממש רואה בזה חיסרון גדול , אבל הוא מסוג שונה מ SD והוא מסוג שכעת אין הרבה כאלו בשוק. מצלמה שיכולה להיות מעניינת, אבל צריך לראות איך היא מתקדמת בשוק והאם יש דגמים חדשים של ניקון שיהיו בעניינים יותר בקרוב (אני חושש שלא בגלל הקורונה)

בהקשר של A7R III, אני בטוח שאם אתה משלם מקדמה מראש ארליך וגם מקומות אחרים יסכימו להביא לך את המצלמה - לדעתי זו אופציה שכדי לבדוק.

כמו כן נושא של מצלמה כזו ביד שנייה יכולה להיות אופציה מעניינת שלא הייתי פוסל.
 

Avner

אוהב את התחום
הודעות
326
מעורבות
46
נקודות
28
כרמי ארליך לא יזמינו הם הציעו לי את הדור הרביעי
רוב החנויות שפניתי אליהם בסוף פנו לארליך לגבי המצלמה

יש
לגבי ה Z7 שקלתי רק שהיא יקרה משמעותית מה RIII
אתה מרוצה מה Z6?

היום היית בוחר אותה שוב?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הסיפור של ה z6 וה z7 הוא סיפור מעניין, מצד אחד אלו מצלמות לא ממש זולות ומצד שני אני מרגיש שחסר להם יכולות תפעול מול מצלמות ה DSLR של ניקון.
חסרים לי לחצני תפעול מהירים, כמו יכולת שינוי מערכת הפוקוס, שיני WB, חוסר בלחצן נעילה,... וכן כמו שימוש בכרטיס זיכרון יחיד מסוג חדש אף אחד לא עובד איתו, אין יכולת לפעולות שליטה בגריפ חיצוני.
כעת השאלה עד כמה הנקודות האלו חשובות ומפריעות בשימוש: אז מה שמפריע זה שכרטיס הזיכרון הוא שונה והרבה מחברים שקיימים היום לא מתאימים לו, זו נקודה שמפריעה במידה מסוימת ומצריכה מציאת פתרונות.
שאר הנקודות פחות מפריעות לי היות ומערכת הפוקוס בעיקר לאחר העדכון החדש נוחה לשימוש ואני לא מרגיש צורך לשינוי צורת עבודת הפוקוס כמו שהייתי עושה עם DSLR.
המצלמה מרגישה מאוד נוח ביד, לי יותר מ סוני A7Riii.
מערכת הפוקוס של סוני טובה יותר מזו של ניקון, אבל עדיין לאחר העדכון האחרון מערכת הפוקוס עובדת יפה מאוד.

כעת השאלה האם היום הייתי בוחר ב A6Riii היא שאלה טובה. היות וסוני היא היום הסטנדרט בתחום הזה עם מערכת הפוקוס הטובה ביותר, עם מגוון עדשות כולל של חברות צד ג ועם עוד ציוד משלים של חברות צד ג. כך שנראה שסוני הוא כיוון יותר טבעי.
לדעתי כעת בעקבות הקורונה ניתן יהיה למצוא סט מעולה של סוני ביד שנייה במחירים טובים ולא הייתי פוסל בדיקה של כיוון זה או רכישה מחנויות רציניות מחול, שכעת זה קצת בעייתי.

שלא תבין לא נכון לניקון יש מספר יתרונות בנוחות השימוש וכן היכולת שמירת קבצים, ולי שמגיע מניקון זה מאוד קל ומאוד נוח, אבל הייתי בוחר ב z7 ויש מבצעים טובים שרק צריך למצוא.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
@Avner :

גם אני,כשהחלטתי לגבי מצלמה חסרת מראה לוידאו,נתקלתי בבעיה הזו שבה היבואנים,הרשמיים והמקבילים,פשוט לא מביאים דגמים "ישנים" כי יש חדש יותר בליין היצרן. גם חבר שחיפש (בעוונותי הרבים בהמלצתי) פוג'י XT-20 נתקל באותה בעיה.
הדבר נכון גם בעולם העדשות,פילטרים ובקיצור: התנהגות רחוקה מאוד מלהית עם הפנים ללקוח,נכון תמיד ובטח עכשיו שכל שקל הכנסה,חשוב.

אני לקוח שבוי עם אפקט סטולקהום חריף וחסר תקנה לגבי קנון ומשזה נאמר:

א. לא יודע איך קנון יסתדרו עם אפקט הקורונה על השווקים אבל על פס היצור שלהם שתי מצלמות חדשות שסוף סוף יאימו על סוני עים ה A7xxx שלהם,אבל,כאמור,מתי המצלמות יגיעו לשוב אין לדעת וקנון מדברים על מאי הקרוב וגם אין לדעת מה וכיצד יתומחרו אבל זולות הן לא הולכות להיות. לפי השמועות ובמיוחד אלה שאושרו על ידי קנון ובהתיחסות זהירה לחוסר האוביקטיביות שלי - שווה לחכות.

ב. אני מסכים עם @carmi לגבי ה EOS R במצב פני הדברים היום יהיה שווה לחכות לשחרור ה R5 ואז להחליט לגבי ה R אם בכלל.

ג. הקנון 6DII (חברה מבורכת בתיק הצילום שלי) מצלמה טובה מאוד אבל אם התקציב מאפשר ללכת ל 5DMIV אז האחרונה עדיפה זו אחת המצלמות המוערכות ביותר בעולם הצילום וממש לא סתם ואם התקציב מאפשר ואם המעבר לחסרות מראה לא אקוטי אז ההמלצה שלי היא על ה 5DMIV בשתי ידי.

ד. אפשר לחיות מצויין עם סלוט אחד של כרטיס זיכרון,ראה מה שכתב אלי ומניסיון אמפירי אני חי עם מצלמות כאלה כבר הרבה שנים כשחלקן בילו בתנאי מזג אוויר שהיצרן הרים גבה כששרדו. הסוד בקשר לכרטיסי הזיכרון הוא גיבוי וקנייה של כרטיס המקום מכובד ושלא מרשה לעצמו לקנות זיופים,ולא להתפתות למחיר הזול הוא לא סתם כזה.

ה. ומשזה נאמר: ברמה הטכנית ליצרנים לא קשה ולא יקר ליצר גוף עם שני סלוטים ויש בעניין הזה כמה תפיסות שכן מחייבות סלוט כפול. למשל: אם המצלמה גם מצלמת וידאו ברזולוציות דמיונות (ב R5 הבאה לטובה של קנון מדובר ב וידאו 8K) אז צריך שני סלוטים כי מדובר מקבצים ענקיים ואם רוצים גם סטילס צריך מקום. וגם כאמצאי גבוי,במיוחד למי שזה מקצועו אך לא רק.
המקובל הוא:שכאשר למצלמה יש שני סלוטים היצרן באמת השקיע בה את מיטב הטכנולוגיה שיש באקו סיסטם שלו וברוב המקרים זה גם נכון.
מעבר לשני הנ"ל לא הייתי ממליץ לעניין הסלוטים להיות מה ששובר את ההחלטה לרכוש דגם זה או אחר.

ו. לא ציינת באיזה אקו סיסטם אתה נמצא כרגע אבל אני מנחש מזיכרוני (והוא ממש לא במיטבו) שאתה גם עם קנון אבל אם אני טעה ובכל מקרה זה נכון להישאר באקו סיסטם הקיים על הטוב והרע שבזה - פשוט כהנחת יסוד לפסול או לקבל יצרנים אחרים.

מנחם
 

Avner

אוהב את התחום
הודעות
326
מעורבות
46
נקודות
28
מנחם ואלי קודם כל תודה , מאיר עיניים ומעורר מחשבות.

אז ככה נכון להיום אני מצלם עם ניקון קרופ ישנה לא רעה בכלל
ואחרי ששאלתי כאן שאלות מה לקנות ואיך לקנות אלי כרמי לא פעם אמר קודם כל תלך ללמוד צילום
אחת העיצות הכי טובות שקיבלתי ומהנה לא פחות מקורס הסקיפרים שעשיתי

בשנה האחרונה ניסיתי לצלם כמה שיותר להתנסות בסוגי צילום שונים
נופים פורטרטים אדריכלות ועוד כמה דברים :) יש דברים שאהבתי יותר ויש דברים שאהבתי פחות
אני מודה שלמרות ההיכרות שלי עם המצלמה בשנה האחרונה גיליתי דברים שלא ידעתי שקיימים
תודה ליוטיוב
לאחרונה דיי מתחתי את היכולות של העדשות שיש לי
חסר לי עדשה רחבה נניח 20 ממ טובה חסרה לי עדשת זום 70-200 2.8
וחסרותי שתי עדשות פריים טובות 85ממ ו50 ממ טובה
הבעיה שלי בקרופ ש 20 היא כמו 30 50 כמו 85 וכן הלאה כלומר לא מקבל ממש עדשה רחבה

רק העדשות האלו זה מעל 10 אלפי שקלים.
והמחשבה להשקיע בעדשות למצלמה ישנה נראה לי לא חכם.
ולכן חשבתי שעדיף להשקיע בגוף FF חדש ועדשות לא יקרות שיכולות לכסות לי טווח
נניח 24-105 F4
20 ממ או 24 ממ 1.8
ו 50 או 85
ומכאן המחשבה על ה A7RIII המחיר באילת סביר עוד 2 עדשות טובות וסגרתי עניין להתחלה
היות וארליך מעוניינים למכור את ה IV וכל חנות שפניתי אליה פשוט קונה מהם אז קצת בעיה

לא חשבתי להגיע לגוף במחיר של ה Z7 או ה A7RIV
הקנון R יכלה להתאים למרות ה מייצב אבל העדשות של RF זה רצח אפילו יותר מסוני וניקון ויקח זמן עד שצד שלישי יתחילו לייצר


אז אלו התהיות שלי
דבר אחד אני יודע ימי שישי מסוכנים לי (אני עושה קניות לא רציונאליות בסכומים שלא התכוונתי להוציא)
אלי כרמי -איפה יש מבצעים על ה Z7?
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
"הגרושים" שלי לעניין.

ה"חתונה" בינך לבין ניקון איננה קתולים אבל,וזה אבל גדול וחשוב: הכרות של הגוף התפריטים והתפעול הוא משהו מאוד חשוב למי שרוצה להתקדם ביכולות וביצירה. בעיני,וזה רק בעיני,יש לזה חשיבות גדולה ומפנה זמן,וכן:גם כסף,להתקדם וליצר לעצמך סיגנון צילום. וכן: צילום זו אומנות שואבת את מקורותיה מהאשיות של הצלם ולא מהגוף העדשה והטיפולוגיה שלהם.

האקו סיסם של ניקון עשיר מאוד הן מהיצע והן בגופים ועד להיצע העדשות דרך טונות של מידע מועיל במרשתת.

משזה נאמר,וכמי ששם ידיו על מצלמה של סוני,לעבור לאקו סיסם של סוני זה לשם ב"הולד" את ההתקדמות במיומנות הצילום,ובנוסף למה שציינתי למעלה,ומבלי לפגוע בדעתי שהמצלמות של סוני מצוינות ובלא מעט פרמטרים מובילות,תפריטי התפעול שלהם הם זוועת אלוהים וסיבה לא רעה בכלל לא להגר אליהם - במיחוד לאור מה שכתבתי למעלה.

עדשות טובת/מצוינות עולות הרבה מאוד כסף ודווקא כששמים בתבריג של הגוף עדשה איכותית שיקרה כישורי הצילום נדרשים ביתר שאת. עדשה טובה לא הופכת צלם לטוב אבל ההיפך דווקא כן והינה,עוד סיבה להישאר באקוסיסם של ניקון כי בו יש עדשות מצוינות,צד ג,שמחירן לא מרקיע שחקים וטיבן דווקא - כן.

אני מסופק,אפילו מאוד,האם העובדה שהגוף שיש לך כרגע הוא בטיפולוגיה של קורפ זו סיבה להחליף לגוף ועוד יותר מסופק אם זו סיבה להגר לאקו סיסטם אחר.
נכון: אותה עדשה,ואני בעדשה מכוון למיטב הזכוכית,פעם על גוף FF ופעם על גוף קרופ תיתן תוצאה קצת שונה אבל,כשאתה בשלבים הראשונים של סולם יעקוב קרי סולם של כשורי הצילום,למצלמות קורפ,שוב עם אותה העדשה,יש יתרון וגם הן מעט יותר סלחניות בכל מה שקשור לבעיות של חדות ויניאטינג וחדות בפינות של התמונה.
לפעמים,מניסיון אמפירי,יש לעדשות יתרון כשהן מחוברות לגוף קורפ כמו למשל:כשמשתמשים בעדשות זום בטווח של 70-200 בעולם של צילומים מן החי.....

אם הייתי צריך להשיא עיצה אז הכיוון היה כזה: העדשות שציינת בפוסט בהחלט ראויות להיות בתיק הצילום וגם בהתחשב בסיגנון הצילום שציינת. הייתי חוסך את קניית הגוף ומשקיע בהם ובאלה לתבריג של ניקון. מתנסה איתן ובמעלה הדרך שוקל אם להחליף גוף,ל FF,או להוסיף גוף שוב FF. אבל זו רק דעתי ואין כופין.

אני ער למחשבה,של לא מעט אנשים,שמצלמות קורפ זה למתחילים או אלה שהצילום לא מהווה אצלם משהו חשוב,אבל זה ממש לא נכון: כמו שציינתי קודם,לפעמים לעדשה כזו או אחרת יש יתרון על גוף קורפ והיא פותרת בעיה שצצה בשטח או בתיכנון לקוי של מה נכנס לתיק הצילום כשמתכננים מסע צילום וכן אני מדבר...מניסיון.

בנוסף: הרבה מאוד צלמים ואפילו מוערכים משתמשים במצלמות קורפ מחוברות למיטב הזכוכית כמו שאמרתי בנסיבות מסוימות ובצרכים מסוימים זה אפילו יתרון.

מנחם
 

Avner

אוהב את התחום
הודעות
326
מעורבות
46
נקודות
28
מנחם אתה מחזק את אחת האפשרויות שלי
לקנות 10-20 3.5 לקרופ כי ה FF יקרה מדי
וה 70-300 של FF יכולה לסגור פינה לא רעה שך 105-450 על מצלמת קרופ שזה לא רע בכלל
התקציב הזה יכול לתת לי זמן להשתפשף יותר
ולהמתין עוד קצת
אם הקנון RII תהיה במחיר שפוי אז מעבר לקנון יותר ממבורך לא פוסל כלום

אני לא נגד קרופ הייתי שמח ל XT3
נראה לי שמחר אתחדש ב עדשות
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
דיילים על מצלמות יש - אבל צריך לחפש ולהמתין.
כעת יש מחיר טוב ב B&H - אני לא בטוח על משלוח לארץ כעת
https://www.bhphotovideo.com/c/product/1488629-REG/nikon_1594b_z_7_fx_camera_body.html

מחיר בארליך על ה Z7 עם מתאם ועדשה לדעתי לא רע
https://www.erlich.co.il/items/2296202


מעבר לכך, מוזר לי שאי אפשר לרכוש סוני A7R III מהיבואן הרשמי ישפאר
https://www.j-sale.co.il/items/2738509

דרך אגב אפשר להוסיף למצלמה עדשת טמרון מאוד מעניינת
https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=986323&q=עדשה tamron 28-75mm f2.8 di iii rxd
 

Avner

אוהב את התחום
הודעות
326
מעורבות
46
נקודות
28
אז רכשתי לי שתי עדשות וסגרתי את מירב הטווח שחסר לי
10-20 של סיגמה סוגרת לי פינה של צילום רחב
70-300 של ניקון ל FF כך שזה משלים לי את ה 105-450 לא שבאמת חשוב
כבר התחלתי ללמוד אותן
אז לסיגמה מול השמש יש קצת פליר וזה מעצבן אבל חדה מהירה סך הכל דיי מרוצה
את ניקון מאוד אהבתי

עכשיו לצלם
מצלמה חדשה נחליט בעתיד
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
תתחדש, יופי של עדשות
לדעתי רוב העדשות הרחבות סובלות מפלייר מול השמש.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
תתחדש.(ורד)

אני מניח שה 20-10 של סימגה מגיעה עם מכסה,אני לא מתכוון לפקק ששמים בקצה העדשה שהיא לא בשימוש אלא ל HOOD שמבריגים לקצה המצלמה. ה HOOD הזה עוזר,אפילו מאוד,בעניין ה פלייר.

מנחם
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
ועוד שתי האגורות שלי ולעניין הסיגמה 10-20.

מה שאומר זה מניסיון אמפירי,נכון ה 10-20 שלי היא של קנון והיא לא מהעפרונות המחודדים בתיק הצילום שלי.

ומשזה נאמר: הטווח הזה קצת בעייתי לצילמי נוף ואם משתמשים בה צריך לשם לב טוב טוב לקומפוזיציה והולכת העין ואיך שלא נהפוך את זה הסוגה הזו,של צילומי נוף,לא ממש כוס התה של העדשה הזו. ונאמר כאן: דברי הם מניסיון אמפירי אבל זה לא לוח השיש שמויישה שבר בהר סיני....

תחום האדריכלות וצילומים במרחב האורבני הם קצת יותר כוס התה של העדשה הזו. לפני שאשכח הקנון שלי היא למצלמת קורפ אי אפשר לשדך אותה ל FF כך שהניסיון שלי איתה רלוונטי לעניין שפה.

אז,כאמור,תחום הצילום האורבני והאדריכלות כן נמצא במפת הדרכים של עדשה בטווח הזום הזה אבל: מטבעה יש לעדשה הזו נטייה ל"עין הדג" כלמר קווים ישרים שנמצאים בשדה הפוקוס הקרוב לעדשה לא יהיו ישרים בכלל.
צריך לשם המון תשומת לב מחבה ותיכנון כשמקמפזים במרחב האורבני עם עדשה כזו,ובעיקר לטווח הזום הקרוב לעדשה.

טוב,חאלס סיפורים. אני אעלה שתי תמונות EX1 ו EX2. ואתייחס אליהן כדי להבהיר את מה שרציתי.

במקור הקומפוזיציה והסיפור של התמונה היה אמור להתרכז בציור הקיר שעל הקיר הימני. התמונה נלקחה כשאני שוכב אפיים ארצה על המדרכה בפתח הסימטא שבתמונות.

כשהעלתי את התמונה לפיתוח הדבר הראשון ששמתי לב אליו הוא שלא שמתי לב והמצלמה לא היתה מאוזנת וצידה הימני של העדשה,זה לפונה לקיר המצוייר,נמוכה מהצד השני של קיר החנויות. וגם שמתי לב שמפתח העדשה היה גדול מידי ואני לא מצליח לגרום להוליך את העין לקיר המצויר.

בכל זאת ניסיתי להציל את המצב. בעזרת לייטרום והגגות של האוטובוסים שבקצה הרחוק של הסימטא ושל התמונה ישרתי את התמונה מה שהצריך לעשות לה קרופ אחרת היא היתה נראית זוועה. התמונה לאחר התהליך הזה היא EX2.

וב EX2 יש את אחת הבעיות שצריך לתת להן את הדעת כשמקמפזים במרחב העירוני עם עדשה כזו. שמו לב לעמוד השיש בצד השמאלי תחתון של EX2 ותראו שהקיר עקום כל כך שבמקום למשוך את העין לקיר המצויר העין מתמקדת בקיר העקום והסיפור של התמונה "הלך".

החזרתי את התמונה לליטרום לעוד פיתוח. הפעם עשיתי לה עוד קרופ במטרה להיפטר כמה שניתן מהעמוד העקום בצד השמאלי דלעיל.

תוכנת הפיתוח הוא כלי פיתוח לא קוסם. מה שיש בתמונה ואיננו טוב ויזואלית הליטרום,או כל אחת אחרת,לא יתקן מקסימום ישפר קצת. אחרי הקרופ שוב איזנתי את אופק התמונה לפי גגות האוטובוסים דלעיל ויותר ממה שיש בתמונה EX1 כבר אי אפשר להוציא.

וכן זו דוגמא שאם לא הייתי אומר לכם שאני רוצה לספר את הסיפור של הקיר המצוייר ספק אם משהו היה שם לב לזה וזו לא תמונה אלא תצלום של הסימטא וההבדל בין תמונה לתצלום הוא שתמונה היא אמירה שלי כצלם בצד החזותי אומנותי ומנציח אותו ותצלום הוא הנצחת רגע סתמי ובשביל זה לא צריך DSLR אפשר טלפון נייד........

עדשת 10-20 היא אתגר לצלם וככזו היא מאתגרת וכיף להשתמש בה אבל אם אתה/אתם רוצים לצלם תמונות ולא תצלומים צריך הרבה תשומת לב לקומפוזיציה וגם להכיר את כלי העזר שיש בתוכנת הפיתוח (לייטרום אבל לא רק היא) כדי לשפר את הקומפוזיציה והולכת העין.

חג עצמאות / קורונה שמייח ולפתוח הפוסט: תתחדש ותהנה מהזכוכית המאתגרת שצירפת לתיק הצילום.

מנחם
 

תמונות מצורפות

  • Ex1.jpg
    Ex1.jpg
    KB 133.2 · צפיות: 92
  • Ex2.jpg
    Ex2.jpg
    KB 126.5 · צפיות: 88
נערך לאחרונה ב:

Avner

אוהב את התחום
הודעות
326
מעורבות
46
נקודות
28
בוקר טוב,
ראשית תודה אלי ומנחם.
לגביי ההוד יש אבל אני חושב שאחליף אותו בגדול יותר אולי יקטין את
מנחם פגעת בול בבעיות של ה10-20 מהנסיונות הבודדים שלי איתה
צילמתי תמונות אתמול בבית קודאק ( עובד שם) החלל מאוד יפה שם התמונה יצאה מצויינת (מודה שלא שמתי לב לעיוות בטוח שהוא שם)
אבל בתמונות הנוף העיוות היה ברור יותר אבל בר תיקון עם לייטרום
עיוות חבית שהמרכז יותר קרוב אבל ברמה נסבלת

לגבי העיוות שבתמונה אצלך, לייטרום החדש יודע לתקן גם בניצב כלומר שהקיר יתיישר ניצב לתמונה
לצערי בגרסה שלי זה לא נתמך
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
כמה מילים על עיוות בעדשות ותיקון תמונות:
כאשר המצלמה קולטת תמונה, מה שהיא קולטת זה מה שהיא קולטת. משפט פשוט ברור, אבל הוא יותר עמוק מכך, מה שהמצלמה לא קולטת זה מידע שלא קיים בתמונה.
מה זה אומר: שיש לנו הפרעות בתמונה כמו פליירים, הפעות CA (פסים סגולים בקצה של אוביקט), עיוותים, רעש בגלל ISO גבוה ועוד.. - את רוב הדברים האלו ניתן לתקן בעזרת כלי כזה או אחר ברמה כזו או אחרת - הנקודה שיש לקחת בחשבון שתוכנה שמקנת לא יכולה להביא באמת המידע האמיתי החסר והיא בעצם פוגמת במקור הטבעי בצורה זו או אחרת.

המצלמות החדשות גם בצילום ב RAW עושות לפעמיים תיקונים כאלו בתוך המצלמה עצמה - ופתאום עדשות בנוניות מקבלות יכולת לתמונות טובות בדגמי מצלמות החדשות ויש גם טענות שחברות מראש מספקות עדשות חדשות עם עיוותים ובעיות כאלו ואחרות (היות וזה זול יותר ליצצר זאת כך) שבעצם לא נוכל לדעת עליהן באמת שנחבר אותן למצלמות חדשות.
מה שמביא לנו תמונות פחות נאמנות למקור - השאלה עד כמה זה מפריע באמת.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
בגדול,אמרתי שלייטרום או כל תוכנה אחרת הן לא קוסמות.

אני מניח שכל מי שמצלם מצלם תמונות יש לו כאלה שעדיף שרק הוא יראה אותן ואף לא אחד אחר. מכל מיני סיבות. מי שבא מעולם הפילם (בעוונותי גם אני) עוד זוכר שלפני שלוחצים על ההדק צריך טיפה לחשוב לקמפז ולראות מה רוצים להגיד. למצלמות ב 2020 יש המון יתרונות אבל הקלות של לחיצה על ההדק היא לא אחת מהן.

לגבי תיקונים על הסנסור שעושות מצלמות: אכן תופעה שקיימת וסוני אלופים בזה. יש להם כמה עדשות שבלי תיקונים של המצלמה הן זועתיות ועם הן טובות מאוד...וסוני לא המציאו את זה.

בגדול,המסר שלי,זה שיושב אחרי כתתיבת הפוסט דלעיל,מורכב משניים:
הראשון זה להכיר היטב את הגוף,העדשה והסימביוזה שבינהם. זה כבר מביא מקומות אחרים למקום שנקרא:יצירה.
והשני: למרות שקל ללחוץ על ההדק ואפשר לחזור עם מאה תמונות ורק אחת ששוה לראות אור יום (והגזמתי בכוונה) עדיין ההכרות של מגבלות הסט חשוב ומודעות אליו,כמו גם התאמה של נושא הצילום לסט הספציפי וגם ההקפדה על קומפוזיציה ובהולכת העין ומשזה קורה,ההנאה גדולה מאוד - ובדרך כלל אנחנו מצלמים בשביל:...ההנאה.

מה שמביא לנו תמונות פחות נאמנות למקור - השאלה עד כמה זה מפריע באמת.
אני חושב שמי שמצלם עם 10-20 לא חושב להנציח תמונה שהיא העתק נאמן למקור.
צילום,ואני תכוון לצילום תמונות לא להנצחת הרגע,זו אומנות ומשכך המקור משרת את המטרה,קרי:אמירה כלשהי של הצלם למי שיצפה בתמונה.


יום נפלא.

מנחם.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור