איזה באס אנחנו אוהבים ?


yehudaa

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
62
נקודות
28
לא יודע מה יש בברבי , אולי רמקולים גדולים עם וופרים גדולים , אולי גם עשו שם איזה טיפול אקוסטי .
בטח נחמד לשמוע (לא בווליום חזק מדי ) מקומות כאלה , שעשו אותם בתבונה .

בחדר 3X4 מטר שיש לי, אין לי ברירה אלא להסתפק ברמקולים שהם לא גדולים במיוחד .
אחרת זה יהיה דבר בלתי אפשרי לאזן את הבאס .
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
בסטריאו חייבת להיות עדינות, דינמיות ועומק כדי שתהיה אינטגרציה טובה בין התדרים (כאשר תדר מסויים דומיננטי הסאונד לטעמי לא נכון גם אם הוא נשמע לכאורה היי אנד). בק"ב הסאן פייר HRS10 שלי עושה את העבודה באגרסיביות וביעילות כמו באולם קולנוע (כמובן שJBL studio ואונקיו 875 עם תקן THX ULTRA 2 תורמים את חלקם לתוצאה הסופית שהיא בהתחשב בנסיבות מעל ומעבר)
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
מהמעט שראיתי, ישנו טרייד-אוף בין הסף התחתון של התדרים ולבין גודל הוופר.
1. האם זה נכון?
2. מישהו יודע למה?
3. האם מישהו ניסה לעשות סטטיסטיקה של נסיינים, ובעזרתה לבנות פונקציה שמתארת את המתאם הרצוי בין גודל הוופר/וואט מוצא/וואט RMS ולבין גודל החדר? ואותו הדבר לגבי תרומת התדרים מתחת 40Hz עבור חווית ההאזנה.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
מהמעט שראיתי, ישנו טרייד-אוף בין הסף התחתון של התדרים ולבין גודל הוופר.
1. האם זה נכון?
2. מישהו יודע למה?
3. האם מישהו ניסה לעשות סטטיסטיקה של נסיינים, ובעזרתה לבנות פונקציה שמתארת את המתאם הרצוי בין גודל הוופר/וואט מוצא/וואט RMS ולבין גודל החדר? ואותו הדבר לגבי תרומת התדרים מתחת 40Hz עבור חווית ההאזנה.

ברור שיש השפעה בין הסף התחתון לבין גודל הוופר (למה להכנס לחישובים, פיזיקה וסטיסטיקות) אבל זה לא הפקטור המכריע בתוצאה הסופית והחשובה יותר שהיא האם הבאס ישמע "נכון". מתוך נקודת הנחה שמדובר ברמקולים איכותיים לאקוסטיקה יש חשיבות גדולה יותר מגודל האלמנט.
 

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
בתנור עם תפודים
הרבה הרבה חריף .
וכמובן סלט חי בצד
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
מהמעט שראיתי, ישנו טרייד-אוף בין הסף התחתון של התדרים ולבין גודל הוופר.
1. האם זה נכון?
2. מישהו יודע למה?
3. האם מישהו ניסה לעשות סטטיסטיקה של נסיינים, ובעזרתה לבנות פונקציה שמתארת את המתאם הרצוי בין גודל הוופר/וואט מוצא/וואט RMS ולבין גודל החדר? ואותו הדבר לגבי תרומת התדרים מתחת 40Hz עבור חווית ההאזנה.

לכל תדר יש אורך גל במטרים, יש נוסחאות לחישוב תדר בהרצים ומרחק מופע אחד שלו במטרים, גודל הממברנה ואיך זה מתבטא בחדר נתון.
דבר שלמדתי לאחרונה על בשרי ברמקולים עומדים עם ספייקים על פרקט למינציה, זה חרא !
עדיף להחליף את הספייקים בתושבות רכות ומקצועיות או אפילו seismic bars של טאונשנד, נסו ותווכחו איך הבאס וכל השאר משתפרים.

http://www.linkwitzlab.com/rooms.htm
 
נערך לאחרונה ב:

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
לכל תדר יש אורך גל במטרים, יש נוסחאות לחישוב תדר בהרצים ומרחק מופע אחד שלו במטרים, גודל הממברנה ואיך זה מתבטא בחדר נתון.
לפי ויקי, מהירות הקול באוויר יבש עם 20 מעלות צלזיוס הינה 343 מטר בשניה.
הערת אגב: מעניין לראות שגם מזג האוויר משפיע על הסאונד. (כולל התפשטות/ התכווצות של רכיבים)
חישוב מהיר:
תדר (אחד חלקי זמן מחזור) כפול אורך מחזור אחד שווה לגודל המהירות. מכאן ניתן לחלץ כמה מטרים הגל עובר במחזור אחד.
עבור 20 הרץ נקבל 343 חלקי 20.
דהיינו בכל מחזור הגל עובר 17.15 מטרים.

להבנתי כל זה לא רלוונטי שכן אמפליטודת עיוות הדיאפרגמה קובעת את עוצמת הצליל ותדר התזוזה את.... תדר הצליל.
אני מניח שמה שקובע את הגבול התחתון של התדרים בהם אין עיוותים זה קשיחות הדיאפרגמה והקוטר שלה (שכן קוטר גדול יותר מגדיל עיוותים פיזיים שיוריים {מומנט הכוח} שגורמים לעיוותי סאונד שיוריים).

זה הניחוש שלי.
דבר שלמדתי לאחרונה על בשרי ברמקולים עומדים עם ספייקים על פרקט למינציה, זה חרא !
עדיף להחליף את הספייקים בתושבות רכות ומקצועיות או אפילו seismic bars שלטאונשנד, נסו ותווכחו איך הבאס וכל השאר משתפרים.
מעניין. תודה!!
מעניין לבדוק גם משככי רעידות אקטיביים ופאסיביים מתחום השולחנות האופטיים. (דברים שאני קצת יותר מכיר..)
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
חבל להתאמץ כל כך...
20 הרץ עד 40 הרץ זה רק אוקטאבה אחת, להשקיע באיכות שמעל הטווח הזה זה הרבה יותר משמעותי להאזנה למוסיקה.
 

גולן זיו

אוהב את התחום
הודעות
74
מעורבות
6
נקודות
8
איך פעם אמרה מדונה בתחילת דרכה: every lady as a bass, but mine is diffrent.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
חבל להתאמץ כל כך...
20 הרץ עד 40 הרץ זה רק אוקטאבה אחת, להשקיע באיכות שמעל הטווח הזה זה הרבה יותר משמעותי להאזנה למוסיקה.

זה קשור אחד לשני
אם יש לך בומים "שמרעיד לך את הקישקע" אז כבר שום דבר לא משנה מה יש לך מעל :)

סאונד צריך להיות מאוזן, נקי מעיוותים. ואם לא מטפלים בחדר או עזרים אקטיביים זה לא יקרה
 

yehudaa

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
62
נקודות
28
לאחר קריאה של ההתדיינות פה ושם על נושא הבאס במהלך השנים
לפחות בקרב האודיופילים(למעט מקרים חריגים) אין מחלוקת על איך באס אמור להיות
מדברים על איזון , קרי ללא נפילות ללא פיקים , וכן בעוצמה אחידה לעומת שאר התדרים
מדברים על דיוק וללא עיוותים , מדברים על הדיקות , פירוט וכו' וכו'

אני גם חושב שככה צריך להיות ,
ואני אומר שאפילו הדיוטות שלא בקיאים בשיח החובבים
יאהבו באופן טבעי באס שכזה וישנאו באס שהוא לא כזה

זה שאולי שומעים באיזה מערכות באס לא הכי טוב , זה עדיין לא מעיד על השאיפה של כל אחד
לפי דעתי השאיפה היא די דומה ברוב המקרים , אולי מינוח המילים קצת שונה .

אתם מסכימים או חולקים ועדיין טוענים שהטעמים אצל כל אחד למעשה שונים ?
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
לאחר קריאה של ההתדיינות פה ושם על נושא הבאס במהלך השנים
לפחות בקרב האודיופילים(למעט מקרים חריגים) אין מחלוקת על איך באס אמור להיות
מדברים על איזון , קרי ללא נפילות ללא פיקים , וכן בעוצמה אחידה ....
אתם מסכימים או חולקים ועדיין טוענים שהטעמים אצל כל אחד למעשה שונים ?
ואתה חושב שהאזניים והמוחות של כולם זהים?
אתה מדבר תיאורטית. במציאות כל אחד מפרש את מה שהוא שומע אחרת.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
אני די בטוח שמעטים פה מקבלים בחלל שלבם באס כמו שהוא נשמע "בטבע"
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור