איזה באסה אין בסים


מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
מה עם השוני הגדול בהאזנה ממרחק גדול, מחוץ לחדר?
גלים עומדים או אורך גל?
לי נראה שזה לא קשור לגלים עומדים.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
מה עם השוני הגדול בהאזנה ממרחק גדול, מחוץ לחדר?
גלים עומדים או אורך גל?
לי נראה שזה לא קשור לגלים עומדים.

בתוך חדר תמיד יש גלים עומדים.
השינוי בעוצמת התדרים הנמוכים עם שינוי מיקום נקודת הישיבה הוא בשל נקודות השיא והשפל של הגלים העומדים.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
מה עם השוני הגדול בהאזנה ממרחק גדול, מחוץ לחדר?
גלים עומדים או אורך גל?
לי נראה שזה לא קשור לגלים עומדים.
כל גל מתאפיין באורכו - גם גל עומד. לגבי הפרובלמטיות של שמיעת בס אחיד (ותקין) בחדר קטן:

1. במרחב סגור תמיד נוצרים גלים עומדים, אבל ככל שהמרחב גדול יותר, ההבדל בין הטבור (או פיק - עוצמה מקסימלית) לצומת ("דיפ" – עוצמה מינימלית) ליד הרמקול הוא פחות בולט עקב ירידת עוצמת קול עם המרחק (לא אכנס להסברים מדויקים).

2. במקרה של גל עומד מה שכתבת - נכון; (פיקים ו"דיפים" יהיו במרחקים שהם כפולות של חצי אורך גל): אם בחדר נוצר גל עומד בתירות 25Hz, למשל, יהיה ניתן לשמוע את התדירות בפעם הראשונה בעוצמה סבירה במרחק של בין 5 מטרים לבין 8 מטרים מהרמקול (בערך). אבל: כל האמור נכון אם אתה יושב בין שני קירות אינסופיים מקבילים. במקרה של מרחב סגור שצורתו תיבה המצב הרבה יותר סבוך כי:

א. מרחב זה משמש כתיבת תהודה (מגביר גלים מסוימים בנקודות אחדות של החדר)

ב. ישנן אינטרקציות עם ההחזרים המרובים מכל קירות החדר (ובמקרה של חדר קטן - אינטרקציות בין החזרים של ההחזרים). מכאן נובעת חשיבותו של טיפול אקוסטי פסיבי שמחליש את ההחזרים.

ג. תוסיף לכאן גם אינטרקציה בין הגלים שבוקעים משני הרמקולים (התאבכות).
עקב הסיבות שצוינו אפשר לקבל בחדר קטן "פיקים" ו"דיפים" במקומות הכי לא צפויים, ובמרחקים הרבה יותר קטנים מאלה שמתקבלים מנוסחת גל עומד שציינת.

יש לזכור שצומת וטבור (פיק ו"דיפ") נמצאים במקומות שונים עבור תדירויות גל שונות. פעם עשיתי הערכה של התפלגות הצמתים של גלים בתדירויות בין 40Hz ל-לבין 300Hz בסלון (הקטן) שלי. המסקנה היא: אי-אפשר לבחור SS בו לא יהיו דיפים (פיקים הם חצי צרה, אפשר לטפל בהם באמצעות RC) – כלומר, איפה שלא תישב, יעלם לך חלק מהבס בתדירות זו או אחרת.
 

נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לא כל מערכת אודיו בנויה לנגן דראם אנד בייס, פיוזן או אלקטרוני פסיכודאלי, ולא נראה לי הגיוני שמערכת שהסט שלה מורכב מהורן ומגברי SET תתמחה בסיגנון מוזיקה כזה.

אתה טועה
קודם כל , היום כאשר תשמעו את ההופעה של אלטון ג'ון- אני מניח שהרמקולים דרכם תשמעו הם הורנס
מוזיקה אלקטרונית, הבי מטל וכו? כיצד זה מגיע לאוזני המאזינים?

לגבי הורנס- יש ויש.
במקרה אצלי הבס יכול לפוצץ למישהו את הטחול, . הוא בס הורן, מוגבר על ידי מגבר יעודי ובנצילות של 115 דיבי . לא מכיר אנרגיות כאילו ברמקל דינאמי לא מוגבר ישירות לתחום הזה
לכן אני די מכיר איך נישמע בייס דראם.
עדין, בעיני זה אפקט. גם צליל של סקאד נופל או תותח יורה הוא אפקט.
מוזיקה אקוסטית , לא מוגברת ,לא אמורה להרעיד את הכליות.
גם תדרים מאוד נמוכים בפסנתר , תדרים שמערכות אודיו מתקשות לשחזר, לא נותנות גלי הדף לאיברים פנימיים.
בכדי ליצור גל הדף- צריך תנועת אוויר גדולה בחדר שנגרמת מהרמקולים.
 

gil

אוהב את התחום
הודעות
329
מעורבות
13
נקודות
18
לא ברור לי המרדף המתמיד אחרי כמה תדרים מעצבנים.
עם כל הכבוד לתחביב שלנו, כל מי ששמע פעם כלי מנגן שם לב
למרחק העצום בינו לבין מה שגם מערכות טובות מפיקות גם עם הקלטות סופר דופר.
חברות רמקולים מתהדרות ביכולת הרמקול לרדת לתדרים של 30-40 הרץ ואפילו פחות.
ובפועל שומעים צלילים נמוכים של בס או פסנתר רחוקים מהמציאות.
יותר עדיף רמקול שבשילוב המגבר ינגן קרוב למציאות גם אם חסרים לו כמה תדרים למעלה ולמטה.

גיל
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
יותר עדיף רמקול שבשילוב המגבר ינגן קרוב למציאות גם אם חסרים לו כמה תדרים למעלה ולמטה.
ללא גבוהים וללא בס - איך זה יהיה קרוב למציאות :מבולבל:?
 

gil

אוהב את התחום
הודעות
329
מעורבות
13
נקודות
18
ויטלי,
ודאי שיכול להיות.
לא בהכרח שרמקול שמגיע ל25000 הרץ ישמע לי נכון יותר מרמקול שלא מגיע לתדרים אלו.
נראה לי ש-99.9% מהמוסיקה שאנו שומעים נעים בין 40-20000 הרץ.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
ויטלי,
ודאי שיכול להיות.
לא בהכרח שרמקול שמגיע ל25000 הרץ ישמע לי נכון יותר מרמקול שלא מגיע לתדרים אלו.
נראה לי ש-99.9% מהמוסיקה שאנו שומעים נעים בין 40-20000 הרץ.
גיל,
התחום שציינת הוא בסדר (הלוואי הייתי שומע בגילי לפחות עד 15kHz (sad)). הבנתי מהודעתך שאתה מרחיק לכת ומוכן להסתפק ב-mid עם הרחבה קלה :).
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
לא ברור לי המרדף המתמיד אחרי כמה תדרים מעצבנים.
עם כל הכבוד לתחביב שלנו, כל מי ששמע פעם כלי מנגן שם לב
למרחק העצום בינו לבין מה שגם מערכות טובות מפיקות גם עם הקלטות סופר דופר.
חברות רמקולים מתהדרות ביכולת הרמקול לרדת לתדרים של 30-40 הרץ ואפילו פחות.
ובפועל שומעים צלילים נמוכים של בס או פסנתר רחוקים מהמציאות.
יותר עדיף רמקול שבשילוב המגבר ינגן קרוב למציאות גם אם חסרים לו כמה תדרים למעלה ולמטה.

גיל

בלי תדר נמוך מאוד לא תקבל משקל במוסיקה וגם לא מרחב.
אפילו כינור לא ישמע טוב, למרות שהתיבה שלו קטנה והוא עצמו לא מפיק תדר נמוך -
לא תקבל את ההדהוד של הכלי בחלל ההקלטה ולכן הצליל יהיה יבש ומשעמם.
לא כל שכן תזמורת שלמה, שם גם חלל וגם משקל של כלים שכן מפיקים תדר נמוך.
 

gil

אוהב את התחום
הודעות
329
מעורבות
13
נקודות
18
ויטלי, עופר,
כנראה שלא הייתי ברור.
כוונתי לא הייתה לרמקולים שאין להם בס.
אני מתכוון לתחום "הסטנדרטי" שכמעט כל הרמקולים מגיעים אליו 40-50 הרץ.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,737
מעורבות
1,434
נקודות
113
בלי תדר נמוך מאוד לא תקבל משקל במוסיקה וגם לא מרחב.
אפילו כינור לא ישמע טוב, למרות שהתיבה שלו קטנה והוא עצמו לא מפיק תדר נמוך -
לא תקבל את ההדהוד של הכלי בחלל ההקלטה ולכן הצליל יהיה יבש ומשעמם.
לא כל שכן תזמורת שלמה, שם גם חלל וגם משקל של כלים שכן מפיקים תדר נמוך.

(Y)
עם זה נראה לי הרוב מסכים כאן..
 

אבנר126

אוהב את התחום
הודעות
364
מעורבות
1
נקודות
18
לדעתי עשיתם קצת סלט - הנה הסבר פשוט...

ההסבר לטענה של עופר - אני מסכים שככל שהתדר נמוך כך אורכו ילך ויגדל, עוצמתו של התדר הנמוך לא בהכרח תהיה תלויה במרחק שלך ממנו! נושא זה קשור יותר להתאבכות גלים ולעוד הרבה פרמטרים אחרים כמו אקוסטיקה וכו..

מה שכן- ככל שאורך הגל ארוך יותר כך תשמעו אותו במרחק גדול יותר.
הנה הדוגמא - שמתם לב שבאירועים או בדיסקוטקים או בהופעה חיה אנו שומעים בבירור את התדרים הנמוכים כשאנו רחוקים ממוקד האירוע? זו הסיבה לכך שאורך גל ארוך מגיע רחוק יותר
בתווך [ולכן הוא זה שנשמע ממרחקים].

זו גם אחת הסיבות שהרשתות הסלולריות משדרות באנלוג ולא בדיגיטל - משום שאורך הגל באנלוג ארוך מן הגלים שבדיגיטל.
למשל- רשת פלאפון משתמשת ברשת שנקרת CDMA שהיא רשת דיגיטלית לחלוטין, אולם בתוך המכשירים הסלולריים מושתל צ'יפ [RFT] אשר מבצע המרה מדיגיטל לאנלוג על מנת לשדר את זה האחרון לאוויר כל זאת מבוצע על תדר של 972.82MHZ בתדר השידור ו45MHZ פחות בתדר הקליטה - כל זאת כדי למנוע התנגשות של תדרים שבין השידור לקליטה.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
אבנר

מי שעושה כאן סלט – זה אתה... הטענה (השגויה) שנידונה כאן היא: "לא ניתן לשמוע בס בחדר קטן כי אורך גל לא נכנס לחדר". זה כלל אינו קשור לתלות של דעיכת אות בתדירותו, והבט זה לא עלה בדיון.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
אתה טועה
קודם כל , היום כאשר תשמעו את ההופעה של אלטון ג'ון- אני מניח שהרמקולים דרכם תשמעו הם הורנס
מוזיקה אלקטרונית, הבי מטל וכו? כיצד זה מגיע לאוזני המאזינים?
אני מניח שהרמקולים שם בהופעה שונים ממה שיש לך בכל פרמטר אפשרי, א. אני בטוח שיש להם יחדות בס (סאב) נפרדות מה שלך אין. ב. ההגברה שם בטוח אינה כוללת מגברי SET חלשי הספק ואם כל הכבוד לאיכות הסאונד ויש איכות הם לא מתאימים לסגנון מוזיקה כה תובעני אפילו שהם צריכים להגביר רק את תחום התדרים הגבוה.

לגבי הורנס- יש ויש.
במקרה אצלי הבס יכול לפוצץ למישהו את הטחול, . הוא בס הורן, מוגבר על ידי מגבר יעודי ובנצילות של 115 דיבי . לא מכיר אנרגיות כאילו ברמקל דינאמי לא מוגבר ישירות לתחום הזה
לכן אני די מכיר איך נישמע בייס דראם.
.
מאמין לך שהבס אצלך יכול לקרוע עור וגידים, גם טנוי קינגדאם יכול אז מה זה אומר משהו על איך שהרמקול מנגן פיוזן או טראנס פסיכודאלי? לא.
עדין, בעיני זה אפקט. גם צליל של סקאד נופל או תותח יורה הוא אפקט.
מוזיקה אקוסטית , לא מוגברת ,לא אמורה להרעיד את הכליות.
גם תדרים מאוד נמוכים בפסנתר , תדרים שמערכות אודיו מתקשות לשחזר, לא נותנות גלי הדף לאיברים פנימיים.
בכדי ליצור גל הדף- צריך תנועת אוויר גדולה בחדר שנגרמת מהרמקולים.

מה שהורן מתקשה לייצר ללא יחידות סאב נפרדות בנוסף, אבל אני מקבל גם את הדיעה של אלה שיש להם רמקולים כאלו זכותם המלאה לטעון אחרת(ורד)
 
נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
כל מה שכתבת מתבסס על הנחות או מסקנות שעבורי אינם מעוגנות במציאות שאני חוויתי במספר סטאפים שונה
גם ההנחה לאיך SET מנגן או יותר נכון אי יכולתו לנגן הבי מטל בצורה מצויינת היא מוטעת.
כנראה לא שמעת מספיק.
אסייג את זה ואומר ש SET לתחומים הגבוהים מהבס-אין שום בעיה, זה לא "רומנטי" "יפה" כמו שכל מיני חובבים "חושבים" אלא צלול טרנספרנט מהיר ללא מאמץ וחיי.יכול להיות שדברים אילו מפריעים לך במוזיקה הזו כי אתה רגיל לשמוע אותה דרך "רמקולים של מועדנים ", שאינם כאילו.
במוזיקה סימפונית הדרישה הצלילית היא יותר גבוהה ומתוחכמת. לא רוצה להכנס להסבר מעמיק למה זה, אבל ככה זה :)
צליל עגול ורומנטי נגרם מ SET לא מספיק טוב או שילוב לא נכון לרמקול או פשוט שהוא נבנה להיות כזה.
אם יש לך דוגמאות ספציפיות של סטאפים- נדון בהם. ככה נוכל להבין איך יחידת הבס בנויה ואיך היא מופעלת.
 

נערך לאחרונה ב:

אבנר126

אוהב את התחום
הודעות
364
מעורבות
1
נקודות
18
אבנר

מי שעושה כאן סלט – זה אתה... הטענה (השגויה) שנידונה כאן היא: "לא ניתן לשמוע בס בחדר קטן כי אורך גל לא נכנס לחדר". זה כלל אינו קשור לתלות של דעיכת אות בתדירותו, והבט זה לא עלה בדיון.

ויטלי,

הטענה אכן היתה שלא ניתן לשמוע באס בחדר קטן, מצד שני עופר טען שהוא מרגיש את התדרים הנמוכים טוב יותר כאשר הוא מתרחק מהרמקול . ואני הסברתי את הקשר שבין אורך הגל למרחק בתווך- אז מה לא קשור פה בדיוק???
ככל שתתרחק מהרמקול כך תשמע את התדרים הנמוכים בבירור יותר, שוב בגלל אורך הגל.

ההסבר שנתתי היה כללי וטוב לטעמי והכי חשוב מדויק ונכון.
מצד שני לא פניתי אליך באופן אישי.

בכלל הבנת את מה שכתבתי? לא ממש נראה לי.
אנשים אחרים פה בדיון מדברים על מגברים וכו..
ואני לא קשור? לך תעשה שיעורי בית, תעשה לעצמך טובה.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
כל מה שכתבת מתבסס על הנחות או מסקנות שעבורי אינם מעוגנות במציאות שאני חוויתי במספר סטאפים שונה
גם ההנחה לאיך SET מנגן או יותר נכון אי יכולתו לנגן הבי מטל בצורה מצויינת היא מוטעת.
כנראה לא שמעת מספיק.
ממה ששמעתי כנראה קיבלתי פרספקטיבה שונה משלך ויתכן שאתה צודק, בכל אופן אשמח לדעת או יותר טוב לשמוע מערכת שמורכבת מהורן מגברי SET לגבוהים וללא יחידות בס נפרדות שנותנת תמונת סאונד משכנעת בסיגנונות מוזיקה כאילו.

אסייג את זה ואומר ש SET לתחומים הגבוהים מהבס-אין שום בעיה, זה לא "רומנטי" "יפה" כמו שכל מיני חובבים "חושבים" אלא צלול טרנספרנט מהיר ללא מאמץ וחיי.יכול להיות שדברים אילו מפריעים לך במוזיקה הזו כי אתה רגיל לשמוע אותה דרך "רמקולים של מועדנים ", שאינם כאילו.
אני רגיל לשמוע את הסיגנונות האלה על הסט שלי ולא על רמקולים של "מועדונים" ואחרי שאני שומע אותם מידי פעם על מגברי SET בשלל הקומבינציות אני מתעכזב מחדש . אני יכול להתוודות שהיה סט אחד ששמעתי והרמקול היה עם נצילות של 105db שאת הגבוהים הגביר מגבר SET והתחום התחתון הוגבר על ידי מגברים class d והתוצאה היתה נחמדה מאד אבל התחום התחתון היה רע מאד כך שגם התוצאה הזו לא היתה מושלמת מבחינתי.

במוזיקה סימפונית הדרישה הצלילית היא יותר גבוהה ומתוחכמת. לא רוצה להכנס להסבר מעמיק למה זה, אבל ככה זה :)
צליל עגול ורומנטי נגרם מ SET לא מספיק טוב או שילוב לא נכון לרמקול או פשוט שהוא נבנה להיות כזה.
אם יש לך דוגמאות ספציפיות של סטאפים- נדון בהם. ככה נוכל להבין איך יחידת הבס בנויה ואיך היא מופעלת.
אני לא מהנדס אקוסטיקה ובטח לא מתיימר להיות כזה, ההבחנה של מה שאני אומר היא רק לפי מה ששמעתי. לא רוצה לעורר פרובוקציה אצל אדם ששמעתי אצלו (הוא גם קורא פה באתר למרות שהוא לא שותף פעיל) אם אני מבין נכון הסט שלך לא מתקשה בניגון סגנונות מוזיקה כמו אלקטרוני, פיוזן הבי מטאל וכו והתוצאה מניחה את הדעת מבחינתך? 
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
כנראה לא כתבתי בעברית תקנית אז לא הצלחת להבין מה ששאלתי
מה ששאלתי הוא איזה סטאפ אתה מדבר עליו
לדבר הזה יש שמות מאוד ברורים.
מה לעשות שטיב הסטאפ הוא חשוב להבנה מה אתה מבין ויודע ומה לא , כאשר אתה מציג היגדים כוללנים כאילו

(הבנתי שאתה משתמש ברמקול "שופרי" אבל הוא לא סוג הרמקולים השופריים שאני מדבר עליהם, אלא על דברים עם יכולות אחרות לגמרי)
 

נערך לאחרונה ב:

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
יכולות ותקציב שונה לגמרי, שנשמעים שונה לגמרי לאנשים שונים לגמרי לסיגנון שונה של מוזיקה;)
בגדול אני מדבר על אבנגרד וזו שנראה לי שאת אחד מהם אתה מכיר טוב ותקן אותי אם אני טועה?
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור