מאסטרו אודיו
עוסק בתחום
- הודעות
- 1,790
- מעורבות
- 338
- נקודות
- 83
מה עם השוני הגדול בהאזנה ממרחק גדול, מחוץ לחדר?
גלים עומדים או אורך גל?
לי נראה שזה לא קשור לגלים עומדים.
גלים עומדים או אורך גל?
לי נראה שזה לא קשור לגלים עומדים.
מה עם השוני הגדול בהאזנה ממרחק גדול, מחוץ לחדר?
גלים עומדים או אורך גל?
לי נראה שזה לא קשור לגלים עומדים.
כל גל מתאפיין באורכו - גם גל עומד. לגבי הפרובלמטיות של שמיעת בס אחיד (ותקין) בחדר קטן:מה עם השוני הגדול בהאזנה ממרחק גדול, מחוץ לחדר?
גלים עומדים או אורך גל?
לי נראה שזה לא קשור לגלים עומדים.
לא כל מערכת אודיו בנויה לנגן דראם אנד בייס, פיוזן או אלקטרוני פסיכודאלי, ולא נראה לי הגיוני שמערכת שהסט שלה מורכב מהורן ומגברי SET תתמחה בסיגנון מוזיקה כזה.
ללא גבוהים וללא בס - איך זה יהיה קרוב למציאות ?יותר עדיף רמקול שבשילוב המגבר ינגן קרוב למציאות גם אם חסרים לו כמה תדרים למעלה ולמטה.
גיל,ויטלי,
ודאי שיכול להיות.
לא בהכרח שרמקול שמגיע ל25000 הרץ ישמע לי נכון יותר מרמקול שלא מגיע לתדרים אלו.
נראה לי ש-99.9% מהמוסיקה שאנו שומעים נעים בין 40-20000 הרץ.
לא ברור לי המרדף המתמיד אחרי כמה תדרים מעצבנים.
עם כל הכבוד לתחביב שלנו, כל מי ששמע פעם כלי מנגן שם לב
למרחק העצום בינו לבין מה שגם מערכות טובות מפיקות גם עם הקלטות סופר דופר.
חברות רמקולים מתהדרות ביכולת הרמקול לרדת לתדרים של 30-40 הרץ ואפילו פחות.
ובפועל שומעים צלילים נמוכים של בס או פסנתר רחוקים מהמציאות.
יותר עדיף רמקול שבשילוב המגבר ינגן קרוב למציאות גם אם חסרים לו כמה תדרים למעלה ולמטה.
גיל
בלי תדר נמוך מאוד לא תקבל משקל במוסיקה וגם לא מרחב.
אפילו כינור לא ישמע טוב, למרות שהתיבה שלו קטנה והוא עצמו לא מפיק תדר נמוך -
לא תקבל את ההדהוד של הכלי בחלל ההקלטה ולכן הצליל יהיה יבש ומשעמם.
לא כל שכן תזמורת שלמה, שם גם חלל וגם משקל של כלים שכן מפיקים תדר נמוך.
אני מניח שהרמקולים שם בהופעה שונים ממה שיש לך בכל פרמטר אפשרי, א. אני בטוח שיש להם יחדות בס (סאב) נפרדות מה שלך אין. ב. ההגברה שם בטוח אינה כוללת מגברי SET חלשי הספק ואם כל הכבוד לאיכות הסאונד ויש איכות הם לא מתאימים לסגנון מוזיקה כה תובעני אפילו שהם צריכים להגביר רק את תחום התדרים הגבוה.אתה טועה
קודם כל , היום כאשר תשמעו את ההופעה של אלטון ג'ון- אני מניח שהרמקולים דרכם תשמעו הם הורנס
מוזיקה אלקטרונית, הבי מטל וכו? כיצד זה מגיע לאוזני המאזינים?
מאמין לך שהבס אצלך יכול לקרוע עור וגידים, גם טנוי קינגדאם יכול אז מה זה אומר משהו על איך שהרמקול מנגן פיוזן או טראנס פסיכודאלי? לא.לגבי הורנס- יש ויש.
במקרה אצלי הבס יכול לפוצץ למישהו את הטחול, . הוא בס הורן, מוגבר על ידי מגבר יעודי ובנצילות של 115 דיבי . לא מכיר אנרגיות כאילו ברמקל דינאמי לא מוגבר ישירות לתחום הזה
לכן אני די מכיר איך נישמע בייס דראם.
.
עדין, בעיני זה אפקט. גם צליל של סקאד נופל או תותח יורה הוא אפקט.
מוזיקה אקוסטית , לא מוגברת ,לא אמורה להרעיד את הכליות.
גם תדרים מאוד נמוכים בפסנתר , תדרים שמערכות אודיו מתקשות לשחזר, לא נותנות גלי הדף לאיברים פנימיים.
בכדי ליצור גל הדף- צריך תנועת אוויר גדולה בחדר שנגרמת מהרמקולים.
אבנר
מי שעושה כאן סלט – זה אתה... הטענה (השגויה) שנידונה כאן היא: "לא ניתן לשמוע בס בחדר קטן כי אורך גל לא נכנס לחדר". זה כלל אינו קשור לתלות של דעיכת אות בתדירותו, והבט זה לא עלה בדיון.
ממה ששמעתי כנראה קיבלתי פרספקטיבה שונה משלך ויתכן שאתה צודק, בכל אופן אשמח לדעת או יותר טוב לשמוע מערכת שמורכבת מהורן מגברי SET לגבוהים וללא יחידות בס נפרדות שנותנת תמונת סאונד משכנעת בסיגנונות מוזיקה כאילו.כל מה שכתבת מתבסס על הנחות או מסקנות שעבורי אינם מעוגנות במציאות שאני חוויתי במספר סטאפים שונה
גם ההנחה לאיך SET מנגן או יותר נכון אי יכולתו לנגן הבי מטל בצורה מצויינת היא מוטעת.
כנראה לא שמעת מספיק.
אני רגיל לשמוע את הסיגנונות האלה על הסט שלי ולא על רמקולים של "מועדונים" ואחרי שאני שומע אותם מידי פעם על מגברי SET בשלל הקומבינציות אני מתעכזב מחדש . אני יכול להתוודות שהיה סט אחד ששמעתי והרמקול היה עם נצילות של 105db שאת הגבוהים הגביר מגבר SET והתחום התחתון הוגבר על ידי מגברים class d והתוצאה היתה נחמדה מאד אבל התחום התחתון היה רע מאד כך שגם התוצאה הזו לא היתה מושלמת מבחינתי.אסייג את זה ואומר ש SET לתחומים הגבוהים מהבס-אין שום בעיה, זה לא "רומנטי" "יפה" כמו שכל מיני חובבים "חושבים" אלא צלול טרנספרנט מהיר ללא מאמץ וחיי.יכול להיות שדברים אילו מפריעים לך במוזיקה הזו כי אתה רגיל לשמוע אותה דרך "רמקולים של מועדנים ", שאינם כאילו.
אני לא מהנדס אקוסטיקה ובטח לא מתיימר להיות כזה, ההבחנה של מה שאני אומר היא רק לפי מה ששמעתי. לא רוצה לעורר פרובוקציה אצל אדם ששמעתי אצלו (הוא גם קורא פה באתר למרות שהוא לא שותף פעיל) אם אני מבין נכון הסט שלך לא מתקשה בניגון סגנונות מוזיקה כמו אלקטרוני, פיוזן הבי מטאל וכו והתוצאה מניחה את הדעת מבחינתך?במוזיקה סימפונית הדרישה הצלילית היא יותר גבוהה ומתוחכמת. לא רוצה להכנס להסבר מעמיק למה זה, אבל ככה זה
צליל עגול ורומנטי נגרם מ SET לא מספיק טוב או שילוב לא נכון לרמקול או פשוט שהוא נבנה להיות כזה.
אם יש לך דוגמאות ספציפיות של סטאפים- נדון בהם. ככה נוכל להבין איך יחידת הבס בנויה ואיך היא מופעלת.