אודיו דיגיטלי - דעתי.


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
יש לי סוג של הערצה לאנשים כמו מיכאל 123 שיש להם עצבים לעקוב אחרי תחום הזה שנקרא מחשב. אבל יש לי גם הסתייגות. לא ממיכאל כמובן - מהמחשב.

נתחיל עם נסיוני האישי.

ראשית אני בעל אולפן הפקות ולכן תחום המחשב אינו זר לי. היו גם פעמים שיאיר הגיע אלי עם הממיר המדהים שלו {בשלבי הבניה} וההבדלים בין ניגון מהמחשב של העבודה שלי {מק בוק פרו} שנפתח שלא לצרכי עבודה לעיתים נדירות ביותר לבין הנגן הישן שלי {ORIGINAL 2008 MK2} היו דרמטים. גם כאשר הגיע אלי ליאור קורן עם הקמבריג' אודיו הניגן דרך המחשב הנייד היה נשמע מאוד בינוני. בין לבין שמעתי את המחשב שלי עם ה-RME 800 שהבאתי מהאולפן והתחושה זהה. משהו לא נכון בניגון מהמחשב. לפחות לטעמי.

נמשיך עם נקודת המבט האישית שלי על התחום הדיגיטלי.

כמו בכל דבר בעולם אנו מחפשים פתרונות יעילים. זה לא אומר שהם טובים יותר אך יעילים יותר זה בטוח. כך לדעתי גם התחום הזה. חברות התקליטים אינן צריכות ליצר מדיות, מכונות הטבעה, פלסטיקים וכ"ו. הרבה יותר זול להעביר שיר דרך הרשת. לא רק זול - חינם, להם. ולנו זה לעיתים עולה ולעיתים קרובות חינם. המוסיקה הפכה למשהו שכל כך קל להשיג אותו ועל ידי כך גם קל יותר ליצר אותו. הרי כבר לא צריכים חומר גלם איכותי על מנת להשמיע אותו.

הגישה של מוסיקה ממחשב הביאה את התחום הזה למה שאני קורא לו "רובוטיות". אנשים באים אלי ואומרים לי כמה גיגה מוסיקה יש להם במחשב. אחד מגיע בהתלהבות שיש לו 2 טרה מוסיקה. "וואו, שני טרה!!!!!" וואלה, לא בעיה. כל ילד יכול לאסוף גם יותר. פשוט מורידים בוחטה של קבצים ומעמיסים על ההרד דיסק. אין שום אוסף אמיתי, שום מאמץ ושם "הקרבה", בקושי כספית. במילים אחרות זה הפך להיות קל מידי, קר מידי ואני אסתכן ואומר חסר נשמה.

המרדף.

במקום לרדוף אחרי הצליל המושלם האודיו הדיגיטלי מביא אותך אחר מרדף טכנולוגי בלתי פוסק. אני ממש מרגיש בשיחה של אנשי מחשב מהמשפחה הכבדה של התחום. אותם אנשים שבטוחים שכאשר האוטו עושה בעיה {מדליק מנורת שמן אדומה} צריך לעשות ריסטרט. רוב השיחה הדיגיטלית מתבצעת מהצד הטכני שלה. כמעט ולא יוצא לי לשמוע משהו שקשור ל"מוסיקליות" של מערכת. איך היא נשמעת עם הנגן הוירטואלי הזה לעומת האחר. מה שאני כן שומע הוא שההוא יותא יציב מההוא ולא כדאי להתקין את ההיא כי היא קשה לקינפוג ולא מתחברת עם ההוא. וואלה, מה יהיה? כל היום נדבר על תוכנות?

המהפך.

נכון, זה התחיל עם הנגן MP3 הפיצי והמשיך לגימיק האייפוד בתערוכות היי אנד והנה כולם בטוחים שזה הנכון. זה אופנה חדשה. מזכיר לי את הכריות לכתפיים שהפך כל אישה סקסית ודקיקה לדמות ממלחמת הכוכבים.זו היתה האופנה וכולם התמסרו לגזרה. אפילו החליטו שזה יפה.

האמת היא שאין באמת מהפך, ואם כן זה בגלל שאין ברירה. כולם מורידים מהרשת וצריך לתפוס כמה שיותר קהל שיעשה כך. מה יותר טוב מלשווק את המוצר כמוצר "איכות", הרי זו האופנה עכשיו. בדיוק כמו הכריות למקטורנים של הנשים. :)
 

אבישי

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
1
נקודות
18
בקר טוב נמר,

לדעתי גישת האנטי שלך למוזיקה דיגיטלית גם מוטעית וגם מונעת ממך חוויות מוזיקליות שאין דרך אחרת לחוות אותם.

אני לחלוטין לא מערער על דעתך הנחרצת בעד האנלוגי כמוסיקלי וכנגד הדיגיטלי כטכני ונחות. קטונתי מלערער על כישוריך האודיופילים ואני מכבד כל אחד מחברי הפורום על דעותיו המוזיקליות והאודיופיליות.

אז איפה לדעתי הגישה שלך מוטעית. האודיו הדיגיטלי הפך את המוזיקה לנגישה וזמינה לכולי עלמא. אני שברתי חסכונות וקניתי פטפון מחורבן וחסכתי גרוש לגרוש (אז זה עוד היה בלירות וגרושים) לקנות מדי פעם תקליט חורק ומקפץ אחרי השחרור. הבן שלי נוסע לצבא עם אוזניות של ה MP3 לסוגיו ושומע את המוזיקה שהוא אוהב באיכות שהוא בוחר לשמוע. הכמות והאיכות של המוזיקה שכולם שומעים היום לא ניתן היה בכלל לחלום עליה לפני שני עשורים. הזמינות של המוזיקה הדיגיטלית, במיוחד בגלל ההיצע האינסופי שלה באינטרנט, הפכה אותה לדמוקרטית ונפוצה לאוכלוסיות שפעם היתה להם נגישות מועטה אם בכלל למוזיקה. ואני גם מאמין שהכמות מובילה גם לאיכות. ואם נחזור רגע שוב לבן שלי הרי אין לי כלל בעיה עם השירים שהוא שומע - מגוון עשיר מהתקופות שלפני החיפושיות דרך בוב דילן והפינק פלויד ועד להקות רוק עכשוויות שאני בעוון גילי המתקדם לא מכיר אבל מפעם לפעם מבקש שיעשה לאביו החטייר טובה ויעביר על ה DOK דוגמאות מהמוזיקה הזאת. מה אתה מעדיף - שיסע לצבא וישמע את רעשי הרחוב ושיחות הרכלניות מהספסל שמאחוריו או שיתחבר ל IPOD וישמע מוזיקה שהוא אוהב ?

ומה אתה מונע מעצמך ? העולם מלא בתחנות דיגיטליות. כל אחד יכול למצוא מגוון עשיר של תחנות בז'אנר המוזיקה האהוב עליו. אני שומע מוזיקה קלאסית בעיקר. מעניין מאד ופוקח אוזניים לשמוע קונצרט בשידור ישיר מאמסטרדם או ניו יורק או בוסטון או סידני. ולסיום אנקדוטה אישית שלי כדוגמה למה שאני מתכוון. אני כופר גדול. לא מקיים את המצוות ומעולם לא שמעתי את כל נדרי בבית הכנסת. ביום כיפור לפני מספר שנים הגעתי ברשת לתחנה מניו יורק ששדרה את התפילה מבית כנסת קונסרבטיבי עם חזן וחזנת ומקהלת גברים ונשים. מוזיקה וביצוע מרשימים ורותקתי לתפילה ולשירה עד גמר התפילה. זו היתה חוויה מוזיקלית יפהפייה ומרגשת. אין סיכוי שהייתי נחשף לה בדרך אחרת ואולי גם זה מה שיציל אותי בעולם הבא מלהגיע לגיהנום.

אבישי
 

Stereodude

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
0
נמר - קראת לשרשור "אודיו דיגיטלי - דעתי", אבל כתבת רק על אודיו ממוחשב. ובכן, CD זה אודיו דיגיטלי בדיוק כמו אודיו ממוחשב - מקבצים או מסטרימינג ברשת. בעצם אין כמעט היום אודיו לא ממוחשב - כמה מוסיקה היום מופקת בתהליכים אנלוגים בלבד? אם לא אפס אז מאוד קרוב לזה. ההבדלים בין CD לאודיו ממוחשב הם:
- CD הוא פורמט מיושן. הפורמט הזה היה אטרקטיבי להרבה שנים: בתחילת שנות ה 80, כשה CD הומצא עם קבולת של 700MB, לדיסק קשיח היו רק עשרות MB. היום כמובן דיסק קשיח של 1TB יכול להכיל בערך 3000 CDs ללא שום איבוד איכות (FLAC).
- הטכנולוגיה היום מאפשרת שמיעת מוסיקה ברמות איכות שונות - כמו CD ב 44.1KHz 16-bit ,יותר מ CD (היי-רז), ופחות מ CD ב MP3.
אולי התכוונת להגיד שלא שמעת מוסיקה ממחשב שנשמעה לך טוב. יכול להיות. יכול להיות גם שעדיין לא פיתחו סטרימר לטעמך. ההסבר לזה אולי נעוץ בעובדה שרוב חברות ההיי-אנד אודיו תקועות בטכנולוגיה מיושנת, וגם שהן מקשיבות היטב לאנשים כמוך שהנוסטלגיה היא דבר מאוד חשוב להם. הרי בסופו של דבר על זה כתבת הכי הרבה... ואכן האהבה לוויניל מוכיחה את חשיבות הנוסטלגיה להרבה אודיופילים (ולא רק אודיופילים).
לא אכנס לדיון על וויניל. אבל לגבי CD מול קבצי מחשב או סטרימינג - אין שום יתרונות מוחשיים ל CD. אפס. רק הנוסטלגיה משחקת פה, והעובדה שבאמת אין מבחר היי אנד בתחום הממוחשב. עדיין, אבל זה רק עניין של זמן, וכנראה מעט מאוד זמן.
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
אין מה לפתח תיאוריות לגבי מה נכון ומה לא.
כמו שבחיים לא חשבתי שאקנה פטפון שוב, בשנות האלפיים, וזה קרה...
צריך לדעת איך לקנפג את המחשב, ואז אני די משוכנע שהוא ישמע מעולה.
זה לא שולל ציוד אחר, "קלאסי", לשמיעת CD, אבל זה פותח צוהר למוזיקה ברז' גבוהה,
וזה פשוט נוח.
מוזיקה במחשב גם לא צריכה אוטומטית לעשות קונוטצייה להורדות לא חוקיות.
לא כולם גונבים שירים, לא כולם ממלאים 8 טרה דיסקים,
ולא כל מי ששומע מוזיקה בעזרת מחשב "לא אוהב מוזיקה", או "לא מתאמץ" מספיק.
זה הכל הכללות ממש לא מדויקות.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
לDOOD , האם ראית פעם אות מוצא דיגיטלי ממחשב על הסקופ לעומת אות מנגן RED BOOK ?
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
אנשים באים אלי ואומרים לי כמה גיגה מוסיקה יש להם במחשב. אחד מגיע בהתלהבות שיש לו 2 טרה מוסיקה. "וואו, שני טרה!!!!!" וואלה, לא בעיה. כל ילד יכול לאסוף גם יותר. פשוט מורידים בוחטה של קבצים ומעמיסים על ההרד דיסק. אין שום אוסף אמיתי, שום מאמץ ושם "הקרבה", בקושי כספית. במילים אחרות זה הפך להיות קל מידי, קר מידי ואני אסתכן ואומר חסר נשמה.

נגעת בנקודה הכי כואבת מבחינתי.
אני קורא לזה "תפסת מרובה לא תפסת".
הקלות הבלתי נסבלת בה אפשר היום להשיג מוסיקה גורמת לדעתי לזילות המוסיקה.

1. לא שילמת - אתה לא באמת מעריך את מה שקיבלת.

2. קובץ מוסיקה ללא קונטקסט (למשל החוברת שבאה עם הדיסק) הופך את המוסיקה
למשהו תלוש, חסר כל הקשר תרבותי. זה אולי לא ממש משנה לגבי מוסיקת פופ
אבל כשמדובר במוסיקה קלאסית, ג'אז, אתנית וכו' זה מאוד רלוונטי. זה לא העניין
של למשש את העטיפה אלא למקם ולצקת תוכן.

3. הכמות העצומה של המוסיקה שבאה בחינם מונעת מהמאזין להאזין באמת. איך לאמר,
פעם היינו קונים תקליט או דיסק וחורשים אותו עד אבק. כשמדובר במוסיקה קלאסית
(וגם בג'אז איכותי) זה הכרחי. אני בספק רב אם מי שאוגר מוסיקה בצורה כזאת באמת
מתעמק במוסיקה. זה גורם למוסיקה רצינית להיות מוסיקת רקע.
גם קלות הזיפזופ בין קטעים גורמת לאותה תופעה. אין סבלנות לשמוע אפילו קטע אחד במלואו
לא כל שכן להתעמק בו.

נכון שזו הכללה אבל אני מרגיש ורואה שזה נכון לגבי רוב הקהל שאני מכיר, שצורך ככה מוסיקה.

עופר.
 

נערך לאחרונה ב:

Stereodude

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
0
שום דבר לא "בא בחינם" - פשוט האופציה לקחת קיימת...
ותראה גם את הצד החיובי של כל המידע ברשת: אם אתה באמת מתעניין במשהו מסוים, אז המידע הרבה יותר זמין מבימים עברו. אפשר להתעמק, אפשר להאזין בסבלנות - תלוי בך....
ה"חסרונות" פה הם אך ורק עודף היצע ומידע. יש מי שמנצל את זה לטובה, ויש מי שזה מבלבל אותו....
זה נכון לא רק לגבי מוסיקה ברשת. 
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
אתה יכול לומר אותו דבר לגבי ספרים, בישול, תרבות דיון.
או, היום טסים ב 5 שעות ללונדון, בזמן שפעם השקענו בנסיעה בספינה במשך 3 שבועות, והתעמקנו בנוף.
היום יש טלבזיה והמשפחה לא יושבת לאכול ארוחת ערב כמו פעם.
וכו'.
מי שרציני ומתעמק, הוא כזה ומי שלא הוא לא, לא משנה עם יש לו את החוברת של הדיסק.
דווקא בזכות ה"מחשב" אפשר היום לקרוא וללמוד על האומן הרבה יותר בקלות משנות ה 70 הנכספות.
ואני לא מייצג את ה"מחשב" פה, ואת ההורדות הלא חוקיות.
פשוט הגישה שלך ושל נמר קצת ארכאית, בלי לפגוע.
ואין לי כלום נגד ארכאים!
 

alicenir

חבר משקיען
הודעות
914
מעורבות
172
נקודות
43
וידוי,

מה שמאסטרו אודיו אומר זו אמת לאמיתה - ואני חלק מה..........מהאינטרנט(הייתי לפחות עד שידרוג המערכת לפני חודשיים).
מאז אני מוצא את עצמי במקום שלא הייתי בו שנים ארוכות, קונה דיסקים! קונה מחו"ל, קונה בארץ - בעיקר ג'אז וקלאסי - חזרתי לימים היפים של לקנות דיסקים, אפילו למדתי להכיר את ה-XRCD.
אבל אין סיכוי שאקנה מוזיקת פופ.
לגבי אודיו דיגיטלי: אני שומע מסטרימר בחיבור אנלוגי, ממיר את רוב הדיסקים המקוריים שלי ל-FLAC ונהנה מכל רגע!
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
נמר, האם יש הקלטה מעשרים השנים האחרונות שאין בה חלק דיגיטלי בתהליך ההפקה?
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
מי שרציני ומתעמק, הוא כזה ומי שלא הוא לא, לא משנה עם יש לו את החוברת של הדיסק.
דווקא בזכות ה"מחשב" אפשר היום לקרוא וללמוד על האומן הרבה יותר בקלות משנות ה 70 הנכספות.

הרשת באמת מאפשרת גישה למידע שבעבר יכלנו רק לחלום על עליה.
השאלה אם באמת מנצלים את זה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
נמר, האם יש הקלטה מעשרים השנים האחרונות שאין בה חלק דיגיטלי בתהליך ההפקה?

כמובן שיש.

אני אתקן את עצמי למי שלא הבין.
הבעיה שלי היא ניגון מהמחשב שנשמע בכל המקרים בהם שמעתי - בינוני מינוס.

ישנם נגני CD מדהימים שאפילו מתחרים בפטיפונים בפרמטרים מסויימים.
אין לי בעיה עם CD טוב, גם אין לי בעיה עם הקלטה דיגיטלית מתחילתה ועד סופה. הבעיה שלי היא עם מקור השמע, המחשב.
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
נגן CD זה סוג של מחשב.
כמו שעברו מוייניל ל CD. גם אז אמרתם שזה איום ונורא...
 

Stereodude

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
0
כמובן שיש.

אני אתקן את עצמי למי שלא הבין.
הבעיה שלי היא ניגון מהמחשב שנשמע בכל המקרים בהם שמעתי - בינוני מינוס.

ישנם נגני CD מדהימים שאפילו מתחרים בפטיפונים בפרמטרים מסויימים.
אין לי בעיה עם CD טוב, גם אין לי בעיה עם הקלטה דיגיטלית מתחילתה ועד סופה. הבעיה שלי היא עם מקור השמע, המחשב.
חיבור ה USB במחשב לא בנוי בשביל מוסיקה, פשוט מוסיקה זה עוד דבר שאפשר לעשות עם החיבור הזה. רוב רכיבי USB לא תוכננו עבור הדיוק שכנראה אתה דורש, ויתכן וזה שמיע בשילוב עם ה DACs ששמעת עם המחשב. זה לא אומר שיש איזושהי בעייה מובנית בניגון ממחשב, פשוט לא שמעת ישום טוב של מוצר כזה. אני בטוח שזה ישתנה בזמן הקרוב, הרי חברות ההיי אנד אודיו לא יכולות להשאר אדישות לתחום. כמה סטרימרים היי אנד אתה מכיר? אני לא יודע על אחד כזה.
 
נערך לאחרונה ב:

alicenir

חבר משקיען
הודעות
914
מעורבות
172
נקודות
43
הרשת באמת מאפשרת גישה למידע שבעבר יכלנו רק לחלום על עליה.
השאלה אם באמת מנצלים את זה.

לא יודע איזה גישה יש לכם, אני עובד רק עם USENET
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
אני לא טכנאי הקלטות, אבל נדהמתי לגלות לפני כמה חודשים על מגוון עצום של ה-plug-ins!
ואחד שנותן סאונד של ויניל, ואחר נותן סאונד של מנורות..
כמו שליאור כתב, רוב ההקלטות מודרניות, גם אלה ע"ג ויניל, עוברות דרך מחשב..
אז..

יש היום כמה וכמה ממירים ברמה מאוד גבוהה עם סאונד "אנלוגי" וגם לא
רובם היום באים עם כמה פילטרים לבחירה.

אין שום יתרון למדיה כזאת או אחרת,
זה רק עניין של מיקס, הקלטה, וניסיון של טכנאי
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
ה-VAT המנורתיים וה"אנלוגים" זו חרטא אחת גדולה. אין שום קשר בין מה שהם עושים למה ש-PREAMP אולפני מנורתי עושה.

בוודאי שיש יתרונות למדיה אחת על השניה. לתקליט יש יתרונות על CD וההיפך.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
בוודאי שיש יתרונות למדיה אחת על השניה. לתקליט יש יתרונות על CD וההיפך.

לא התכונתי ליתרונות של מדיה אחת על שניה אלא יתרונות של מדיה על מקור.
כמו שויניל מוגבל כך גם CD.
אבל בזה לא מסתיים אודיו
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
נכתב ע"י נמר:
כמו בכל דבר בעולם אנו מחפשים פתרונות יעילים. זה לא אומר שהם טובים יותר אך יעילים יותר זה בטוח. כך לדעתי גם התחום הזה. חברות התקליטים אינן צריכות ליצר מדיות, מכונות הטבעה, פלסטיקים וכ"ו. הרבה יותר זול להעביר שיר דרך הרשת. לא רק זול - חינם, להם. ולנו זה לעיתים עולה ולעיתים קרובות חינם. המוסיקה הפכה למשהו שכל כך קל להשיג אותו ועל ידי כך גם קל יותר ליצר אותו. הרי כבר לא צריכים חומר גלם איכותי על מנת להשמיע אותו.

הגישה של מוסיקה ממחשב הביאה את התחום הזה למה שאני קורא לו "רובוטיות". אנשים באים אלי ואומרים לי כמה גיגה מוסיקה יש להם במחשב. אחד מגיע בהתלהבות שיש לו 2 טרה מוסיקה. "וואו, שני טרה!!!!!" וואלה, לא בעיה. כל ילד יכול לאסוף גם יותר. פשוט מורידים בוחטה של קבצים ומעמיסים על ההרד דיסק. אין שום אוסף אמיתי, שום מאמץ ושם "הקרבה", בקושי כספית. במילים אחרות זה הפך להיות קל מידי, קר מידי ואני אסתכן ואומר חסר נשמה.

אתה אולי (בטוח) תופתע, אבל אני מסכים עם הרבה ממה שאמרת.
הנוחות ושיקולי עלות לא מבוססים אכן מביאה הרבה אנשים לתוך העניין.

גם לי עצמי, לגבי עצמי, קשה להתמודד עם חוסר הערך והחיבור שזה תוצר לוואי של 2 טרה וכו.
אני גם אומר, שגם לדעתי, לצערי, נגן ממש טוב, נשמע יותר טוב מ95% מהקונפיגורציות מחשב, בלי הכאב ראש.

אבל צריך להאמר גם שאתה לא דוגמה סטנדרטית.
הרבה אנשים חובבי דיגיטל שישמעו משהו כמו ה800 שלך מקונפג נכון, (וכן, ידוע לי היטב שכלל אינו הכי קל להשגת תוצאה בניגון מדיה, לעומת יכולתיו תחת HOST DAW), יפלו ממנו לעומת מה שלא מעט מהם מכירים מההייפיי.

במקרה לך, אני מבין שיש נגן שמסוגל 'להעניש' אותו קשות, OK.
אחרי שעבדת עם שניהם, זו הבחירה שלך, ומן הסתם היא לא מונעת משיקולי תקציב.


לא אכנס לדיון על וויניל. אבל לגבי CD מול קבצי מחשב או סטרימינג - אין שום יתרונות מוחשיים ל CD. אפס. רק הנוסטלגיה משחקת פה, והעובדה שבאמת אין מבחר היי אנד בתחום הממוחשב. עדיין, אבל זה רק עניין של זמן, וכנראה מעט מאוד זמן.

אין לי ויכוח שלמחשב יש את היכולת להתחרות ולהיות גמיש וכו וכו.
את ה"אבל זה רק עניין של זמן" אני שומע 15 שנה.
כמישהו שתלה הרבה תקוות הכל העניין של HIRES ופלייבק ממחשב, הקידום היה איטי ביותר לטעמי.

יותר מזה מבחינת עלויות נטו, עדיין אין באמת תחרות.
כדי להגיע לרמת סאונד של CD ב5000 שח , תיאלץ לשלם לפחות אותו סכום על מחשב, אם לא יותר, זאת האמת.

הSWEET SPOT של הערך האמיתי של נגינה ממחשב, בניגוד למה שרבים מאמינים, אינו טמון בטווח המחירים הזול, ומקור להרבה בלבול .

נגעת בנקודה הכי כואבת מבחינתי.
אני קורא לזה "תפסת מרובה לא תפסת".
הקלות הבלתי נסבלת בה אפשר היום להשיג מוסיקה גורמת לדעתי לזילות המוסיקה.

1. לא שילמת - אתה לא באמת מעריך את מה שקיבלת.

2. קובץ מוסיקה ללא קונטקסט (למשל החוברת שבאה עם הדיסק) הופך את המוסיקה
למשהו תלוש, חסר כל הקשר תרבותי. זה אולי לא ממש משנה לגבי מוסיקת פופ
אבל כשמדובר במוסיקה קלאסית, ג'אז, אתנית וכו' זה מאוד רלוונטי. זה לא העניין
של למשש את העטיפה אלא למקם ולצקת תוכן.

3. הכמות העצומה של המוסיקה שבאה בחינם מונעת מהמאזין להאזין באמת. איך לאמר,
פעם היינו קונים תקליט או דיסק וחורשים אותו עד אבק. כשמדובר במוסיקה קלאסית
(וגם בג'אז איכותי) זה הכרחי. אני בספק רב אם מי שאוגר מוסיקה בצורה כזאת באמת
מתעמק במוסיקה. זה גורם למוסיקה רצינית להיות מוסיקת רקע.
גם קלות הזיפזופ בין קטעים גורמת לאותה תופעה. אין סבלנות לשמוע אפילו קטע אחד במלואו
לא כל שכן להתעמק בו.

נכון שזו הכללה אבל אני מרגיש ורואה שזה נכון לגבי רוב הקהל שאני מכיר, שצורך ככה מוסיקה.

עופר.

יפה אמרת, ובאי נוחות מסוימת, אודה שכאן גם לי, כאחד שכיום מנגן רק ממחשב, יש אוברלואד וחטאתי בכל אלו, וכדי להשלים לי את החויה הרוחנית,שכלל אינה קשורה לאיכות צליל, השקעתי עוד הרבה זמן וכסף.

אני לא טכנאי הקלטות, אבל נדהמתי לגלות לפני כמה חודשים על מגוון עצום של ה-plug-ins!
ואחד שנותן סאונד של ויניל, ואחר נותן סאונד של מנורות..
כמו שליאור כתב, רוב ההקלטות מודרניות, גם אלה ע"ג ויניל, עוברות דרך מחשב..
אז..

יש היום כמה וכמה ממירים ברמה מאוד גבוהה עם סאונד "אנלוגי" וגם לא
רובם היום באים עם כמה פילטרים לבחירה.

אין שום יתרון למדיה כזאת או אחרת,
זה רק עניין של מיקס, הקלטה, וניסיון של טכנאי

זה ממש לא מדויק ...
אני יכול לספר לך אין סוף מעשיות על אותם PLUGINS שגילית, סיפורי זוועה על המאמצים הראשונים ומה הם הפסידו בהשקעה והחלפת הציוד האנלוגי שלהם, רק כדי לגלות ש10 שנים אחרי, הPLUGINS שקנו בהון אכזבו, והציוד שהם מכרו בגרושים שווה הון עתק, גם היום ב2010, הם לא הגיעו למודלינג ברמה ששכנעה את מי שצריך לשכנע.

גם לגבי המדיה שהזכרת .... לא נכון.
המתחרה הישיר של התקליט הוא הCD, לא SACD, לא DVDA.
וגם במסטרים דיגיטליים HIRES שמועברים לVINYL , יש לא רק חסרונות אלא גם יתרונות, כמו אפשרות ל FR שעוקף את מה שCD יכול לתת בגבוהים,כי החיתוך לתקליט נעשה מהמסטר HIRES ולא מהמסטר 16 ביט.


ה-VAT המנורתיים וה"אנלוגים" זו חרטא אחת גדולה. אין שום קשר בין מה שהם עושים למה ש-PREAMP אולפני מנורתי עושה.

בוודאי שיש יתרונות למדיה אחת על השניה. לתקליט יש יתרונות על CD וההיפך.

או אני רואה שנתקלת בזה גם.
-בדיוק, למה הדבר דומה ?
לעשות פריז על פריימים ספציפיים מהתמונה, על גבול צילום הסטילס, כמו שנעשה בהרבה דיסק הדגמות של יצרני הLCD בנוכלות לא קטנה.
-בהתחלה אתה נדהם, וכשפתאום אתה מזין את זה בחומר אמיתי, עם תנועה, הכל מתמוטט.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור