אנלוגי מול דיגיטלי


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
הי שוב, SONYES!

אתייחס עוד רק לענייני הרזולוצייה, ואלך לישון :)
וכל אלו 24/192 הרי אי אפשר ליצור היש מאין אז עושים רימסטרינג להקלטות ישנות וחדשות מCD
ואומרים לנו 24/192 .
מה בפועל עושים עושים בוסטים לכל התדרים ככה מתבטל כל דנמיקרנג . והכל נשמע חזק מאד מאד
ואומרים אוואו איזה צליל 24/192
לא אני אומר את זה מהנדסי סאונד מקצועיים
אכן יש גם שרלטנים ורמאים לסוגיהם, אבל זה לא אומר כלום על הדברים עצמם.

כבר על המון מוצרים זה רק נוגע אך ורק לחומרה לא לתוכנה בלבד הציוד הוא יכולות ומממרים 24/192 בפועל המוסיקה
אם לא הוקלטה עם 24/48KHZ אמיתי אז הכל במקור 16 ביט
לא ברור לי למה אתה חוזר שוב ושוב דווקא על 24/48KHZ כאילו יש בו משהו מיוחד והוא האמיתי הייחיד והאחרים פחות. כבר מזמן יש רזולוציות גבוהות יותר, עד כדי 32 ביט ו-392kHz וגם DSD X 2.4.8, ואולי מעבר לזה, אמיתי לחלוטין, גם בחומרה וגם בתוכנה. ומזה אפשר להוריד באופן יזום את הרזולוצייה שתתאים ל-CD או SACD או DVD-Audio (שכמעט ואין) או Blu-ray, או לקבצים ברזולוציות השונות, תוך שימוש בטכנולוגיות שמאפשרות לאבד מינימום אינפורמצייה ולרכז את רעשי ההמרה בתחומים שאינם שמיעים (כמו Super Bit Mapping של סוני או Original Image Bit Processing של DG).

כל אלה יכולים לתת שיפור אמיתי, מורגש ושמיע יחסית ל-CD רגיל, אם כי מידת ההרגשה/שמיעות יורדת ככל שעוברים מרזולוצייה שהיא מראש גבוהה לרזולוצייה גבוהה עוד יותר.

יש טענה שאפילו שימוש בחומרים מיוחדים עוזר לשיפור בשמע (למשל SHM -- Super High Material), וכמובן הקפדה על איכויות ההעברה והייצור (XRCD ודומיו), גם עבור רזולוציה נתונה.

ומעבר לכל אלה, בדיגיטל יש אפשרויות לריבוי-ערוצים שעובדת מצויין, בניגוד לקוואדרו בוויניל, שנפל על הפנים. זה שמיע "באבוה" ומשנה את החווייה באופן מהותי, אם כי לא כולם אוהבים את זה.

וכל המספרים 16/20/24/32 זה רק מספרים לא ממש יש בזה לשפר או להוציא -
היה את האופו 105D עם ממרים סברי 32 32/192 או ריגה
אני נהנה גם עם ממרים 24/192 של המרנץ 11 הממרים של סייקו של השעונים כן כן הם גם בענף הרבה שנים ביפן בתחום D/A
יש הרבה שמתבלבלים בעניינים האלה, וכנראה שאתה ביניהם.

המספרים האלה אינם קובעים את איכות הצליל. לא כמה שיותר ביטים/קילוהרצים בהכרח אוטומאטית טוב יותר.

המספרים האלה כן אומרים מה האיכות המקסימאלית שניתן להגיע אליה, כמו חסם עליון, שבהרבה מאוד מהמקרים נמצאים רחוק אפילו מהמכנה המשותף הנמוך, ולא מפיקים אפילו מה-16/44.1 המוגבל את מה שניתן להפיק ממנו.

ואשר להנאה מהמכשירים שציינת, אפשר למשל ליהנות גם ממאזדה 2, כמו שייש לי, לא חייבים BMW כמו שייש לנמר :)

אז זה שאתה מסתפק במועט באודיו (ואני במכוניות), לא אומר שאין דברים טובים יותר, שאולי גם אתה ואני היינו יכולים ליהנות מהם יותר מאשר ממה שייש לנו, אבל לא השקענו בזה, כל אחד מסיבותיו הוא.

עמיר

נ.ב., אם מדברים על שימוש בדיסקים ישנים להשוואות, ועל מכנה משותף נמוך, ועל דרגה אחת מעל לשרלטנות ורמאות, באיזשהו שלב DG "הודו" באזני כתב ה-Stereophile (או TAS?) שהם משתמשים באותו מאסטר, שהוגבל/קומפרס בכוונה למכנה משותף של טווח דינאמי של 50dB, גם ל-CDs (שההגבלה הטכנית שלהם היא 96dB!!), גם ל-LPs וגם לקסטות אודיו (MCs)... :(

אני מקווה/מניח שהם נטשו את המדיניות הזו כבר מזמן...
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
הי, SONYES!

לא מתבלבל בין נתונים לתוצאה ואומר לך מדוע . נתוני מכשיר לחוד והקלטה לחוד . היום ככל שרמת
הציפ גבוהה יותר D/A ככה מאמנים היה צליל טוב יותר מהמקור המוקלט על פורמט כלשהו.
נכון המספרים של הביטים הם החסם העליון אבל זה לא רק מסתיים רק בזה -תלוי בהקלטה בלבד .
יש לנו מקור ביט עובר לD/A דרך פילטר OS תלוי בציפ D/A וכמובן
השאלה איזה ומה שמים אחרי הציפ ומה בונים סביבו - לא רק זה קובע יש מסביב לא אכנס לזה-טרנספורט -ספק-סרבו ועוד דברים מסביב.
אז לא משנה כמה ביטים יהיו וניתונים הכי טובים ב-D/A מה יוצא בסוף תלוי באיזה מגברים האם
-קלאסיים וטובים {לטעמי} N5532/4 או 2068 או OP27/275/2604 LM4652 ועוד ועוד היצרן קובע - או הגישה של מרנץ או מנורות במקום המגברים האלו וכל אחד יש לו את הצליל שלו .
LP
לצערי, ועוד איך בילבלת בין נתונים לתוצאה ולגורמים אחרים, ולא אמרת מדוע :)
  • גם הסכמת עם מה שאמרתי -- "נכון המספרים של הביטים הם החסם העליון",
  • גם המשכת להתווכח עם משהו שבכלל לא אמרתי -- ממש לא אמרתי, ולא העליתי בדעתי לומר, שזה הגורם הייחיד!
  • גם סתרת את "אבל זה לא רק מסתיים רק בזה", גם כשאמרת שזה "תלוי בהקלטה בלבד", וגם כשהגדלת להפליג לכיווני תלות במגברים ובגישות להגברה...
בעצם יש בפוסטים שלך הרבה סוגי וגורמי בלבול, מעבר לקפיצה מנושא לנושא.

כרקע, אתחיל במשהו בלתי קשור לכאורה:
כמו שייש ויכוחים מה עדיף, אנאלוגי או דיגיטאלי, קאלאס או טבאלדי, בראהמס או ואגנר, וכו', יש ויכוחים על איזה הדפסות ויניל של חברת Decca האנגלית ושותפיה/סניפיה בארה"ב, London, עדיפות.
הדיעה המקובלת היא שהדפסות Decca האנגלית עדיפות, יש הטוענים שאין הבדל פרט למדבקה ולעטיפה, וייש הטוענים שהדפסות London שנעשו באנגליה הן העדיפות.

אישית, עשיתי מספר לא קטן של השוואות בין הדפסות Decca ו-London תוצרת אנגליה של אותה הקלטה, וברוב הגדול של המקרים העדפתי את ה-London.

הייתי יכול, כמובן, לפתוח שירשור חגיגי, שאומר "חבר'ה, צ'מעו, הדפסות London תוצרת אנגליה עדיפות על Decca. בדוק!", אבל לא העליתי בדעתי לעשות את זה. למה?
  • אני בטוח שהמדגם שלי לא הייה מספיק גדול כדי להיות מייצג, ולא שידוע לי הגודל שכן נדרש ממדגם כזה בהקשר שלנו, שבו כל תקליט מייצג פחות או יותר רק את עצמו, ולא את זה שהודפס מייד אחריו ונוגן יותר פעמים עם מחט דפוקה

  • גם אם נניח, לצורך הדיון, שהמערכת שלי אולי ראוייה מבחינת רמת מרכיביה והאקוסטיקה, היא לא בהכרח מייצגת את המערכת הממוצעת, ואפילו לא את ממוצע המערכות הטובות, אבל בכל מערכת אחרת התוצאות עשויות להיות אחרות עד הפוכות, אפילו לטעמי האישי, שלא לדבר על טעם של אחרים

  • הטעם שלי -- גורם מכריע בהעדפות שלי -- אינו בהכרח טעם מייצג

  • ההשוואות לא הייו עיוורות

  • בחלק מהפעמים השתתף בהשוואות מישהו שהייתה לו דיעה מוצקה לטובת London, ואולי זה השפיע בצורה כלשהי (אם כי בדברים אחרים היינו חלוקים כמעט בכל נושא אפשרי)

  • לא ערכתי רישום מסודר של ההשוואות ולא עשיתי הפרדת משתנים -- ייתכן שבחלק מהמקרים הדפסת London הועדפה בגלל שהייתה מוקדמת יותר, או רועשת פחות, או שהעטיפה שלה מרשימה יותר, או כל גורמים אחרים שיכולים להשפיע, שמן הראוי לחשוב עליהם מראש ולהתייחס אליהם, לפני שבכלל מתחילים בניסוי ובטח לפני שמסיקים מסקנות

  • השמיעה שלי בגיל 60 גורמת לאיבוד/הזנחת חלק מהתמונה הכוללת, וזה לא לעניין בכלל להסיק מסקנות על פי תמונה חלקית!!
וכו'

ונחזור לבילבולים אצלך :)
  1. נראה לי שאתה מבלבל בין "אני מעדיף/לא" לבין "הציוד/הפורמאט טוב/לא". לפחות כך זה נראה לפי איך שאתה כותב

  2. נראה לי שהמסקנות שאתה מסיק גורפות הרבה יותר ממה שסביר להסיק מהנתונים -- אפילו נתוני הטעם/העדפה שלך

  3. לא השתמשת בציוד שמתקרב לרמה הנדרשת עבור רמה כזו של טיעונים/מסקנות. די בטוח שהציוד שלך אינו חושף את התמונה המלאה ו/או באיזון המתאים, וכאמור, זה לא לעניין בכלל להסיק מסקנות על פי תמונה חלקית

  4. רוב ההקלטות אינן מעוצבות להאזנה באוזניות, כך שכל מה שאתה שומע באוזניות, טובות ככל שייהייו, לא ממש רלוואנטי עבור אלה שכן מאזינים בצורה שעבורה הוכנו ההקלטות -- דרך רמקולים
זה כמו שתעשה השוואה בין פולקסוגן פולו לסוזוקי סוויפט (אם הן בכלל באותה מחלקה), ותתחיל להסיק מסקנות מרחיקות לכת לגבי הטכנולוגייה הגרמנית מול הטכנולוגייה היפאנית.

אולי יש עוד בלבולים, אבל נראה שזה מספיק...

אין הכוונה לומר שמה שאתה כותב חסר ערך -- זה כנראה מייצג נאמנה את דיעותיך וטעמך -- שאינם פחותים (או נעלים) אפריורית מדעתם/טעמם של כל אחד מהאחרים כאן, כולל אותי.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
AK 1 גם פרדו מאזין לHD800 את מה שהוא גילה גם אני גיליתי לפני 40 שנה היה לי HD414
והיום HD 800 - עם ציוד מעולה לא פחות מהרמקול המשובח ביותר עבורי - כנראה גם לאחרים .
, ראה את הסירטון שלו כמה הוא מתמוגג מ800
http://www.dtown.co.il/forum/threads/סרטון-וידאו-שנעשה-על-תדי-פרדו.42465/
אני לא צריך את הסרטון כדי לדעת שייש שמשתמשים באזניות למטרות שונות. כולל אפילו Robert von Bahr, הטכנאי האגדי שגם ייסד את חברת BIS השוודית, שהשתמש באזניות (דומני של Stax) ל-monitoring של הקלטות.

לרוב אפשר לשמוע באזניות יותר פרטים ממה ששומעים ברמקולים וממה ששומעים במציאות, מה שיכול מאוד לענג פריקים של פריטי פרטים, וחשוב מאוד לטכנאים ומפיקים של הקלטות, כדי לא להחמיץ בעיות בביצוע, רעשים שונים שעלולים להפריע בהאזנות חוזרות להקלטה, וכו'.

יש החושבים שאוטומאטית כמה ששומעים יותר פרטים, סימן שההקלטה/הציוד טובים יותר.
לדעתי זה מטעה, כי יש אפשרות של יותר מדי, לפחות בהגדרת "טוב" כ"דומה למציאות", אבל זה בוודאי "טוב" לפי הקריטריון של מי שנהנה מ(עודף?)פרטים.

הבעייה היא שאוזניות נותנות ZOOM על אספקט אחד (הפרטים) ומקטינות עד מעלימות אספקטים אחרים, כמו האימפאקט הפיזי של הצליל (בעיקר של הבאס), והרבה ממה שקשור לבמה -- אפקט "הכל באמצע הראש". בהרבה מקרים גם גוון הצליל לא לגמרי "מציאותי", כאילו משורטט בעיפרון דק מדי, שהוא גם זה שנותן את הסופר-צלילות הזו. כמוכן, כל מיני רעשים מודגשים ברמה לא לגמרי מציאותית.

לדעתי, כששופטים לפי אספקטים שלא בפרופורציה היחסית שלהם, מגיעים לשיקלול עקום עד בעייתי.

מכל הסיבות האלה, אני חושב שמה ששומעים באזניות יכול להוסיף עוד אספקטים, אבל כנראה שלא כדאי לגבש דעה על ציוד (למעט אוזניות ומגבריהן :)) רק/בעיקר על סמך זה.

הייו לי גם HD800 (וגם AKG 702, ואחרות), ומכרתי אותן, למרות שאני מאוד אוהב פרטים.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
חשוב לציין אני לא שומע את האוזנייה או המגבר אני שומע את המוסיקה
כן, כמובן. ואתה לא שם לב להקלטה/הדפסה ולאיזה צירופים של פריטי ציוד אתה מאזין, ולא זוכר את זה המון שנים אחר כך, וייש לך שני סטים של אותן אוזניות עם חתימת צליל שונה (איזו מהן הנכונה ואיזו מעוותת?) שאתה בוחר ביניהן לפי היצירה... אבל אתה "לא שומע את האוזנייה או המגבר"...

נו, שויין :)

מעניין אותי לדעת אם במקרה יש למישהו כאן את ההקלטה של הרי יאנוש עם יוגין אורמנדי עם תזמורת פילדלפיה. בקולומביה LP או דיסק .
לא מצאתי את זה בדיסק .???
אפשר להשיג בהדפסה יפאנית -- כאן.

קצת מוזר לי שאתה משתפך במיוחד על הקלטות של קולומבייה, שלא זכורות לי כמבריקות במיוחד, אבל אבדוק שוב. אתפלא אם הארי יאנוש עם אורמנדי בקולומבייה יהייה שיפור יחסית למשל לקרטס ב-Decca, אם כביצוע ובוודאי כהקלטה.
s-l1600.jpg


אנסה להשיג את תקליטי קולומבייה שדיברת עליהם ואדווח.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
דרך אגב, קופסאות בסיגנון The Philadelphia Sound (או Greatest Hits, וכאלה) הן בהכרח re-issues, של קטעים מתוך הקלטות קודמות, מה שבהכללה אומר שהסאונד אמור מראש להיות פחות טוב משל ההדפסות הראשונות.
s-l500.jpg

מה גם שייש כאן רק קטע אחד מתוך הארי יאנוש
s-l1600.jpg


אני מניח שזו ההדפסה המקורית. לא בדקתי לעומק (אם יש גירסת 6 עיניים)
s-l1600.jpg


עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
כן זה התקליטים בדיוק .
העליון היה 2 תקליטים
היה לי גירסה אחרת להרי יאנוש .
בכל מקרה זאת ההקלטה - פשוט מדהימה .
אכן העליון שני תקליטים.

איזו גירסה אחרת? אני בדיוק מזמין את התקליטים...

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
יש גם את זה:
130379.jpg

אבל זה קודאי נטול יאנושין

וזה אחשלו ב-CBS מאוחר
$_12.JPG


וייש בכלל ב-RCA, בעטיפה הזו ודומני שגם באחרות, לא בטוח (וכנראה לא מעניין, אם מדברים רק על קולומבייה)
URCA_ARL11325__91751__05132013020624-7539.jpg
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
זה בכלל reissue מאוחר ב-CBS, לא קולומביה ולא נעליים, בהדפסה הולנדית או גרמנית וכאלה. בד"כ עם surface שקט אבל סאונד ירוד יחסית למקור.

http://www.ebay.com.au/itm/61930-OR...f-galanta-marosszek-LP-PS-EX-EX-/301022345821
http://www.ebay.ca/itm/Kodaly-Hary-http://www.ebay.com.au/itm/61930-OR...f-galanta-marosszek-LP-PS-EX-EX-/301022345821 קיימת עוד גירסה הדפסה מאסטרו - זהה לעליונה אבל עטיפה שונה.
ממש לא זהה לעליונה -- אין כאן את הארי יאנוש! :(

ואו הנה מצאת את אורמנדי עם קודאי -בלי יאנוש אולי זה הגירסה היפנית בדיסק ??
אם היית ניגש ללינק, היית רואה שייש שם את הארי

Tracklisting
DISC 1
1
CONCERTO FOR ORCHESTRA. SZ 116. BB 123 1.INTRODUZIONE:ANDANTE NON TROPPO / Eugene Ormandy
管弦楽のための協奏曲 Sz 116,BB 123 I.序奏 / ユージン・オーマンディ
2
CONCERTO FOR ORCHESTRA. SZ 116. BB 123 2.GIUOCO DELLE COPPIE.ALLEGRETTO SCHERZANDO / Eugene Ormandy
管弦楽のための協奏曲 Sz 116,BB 123 II.対の遊び / ユージン・オーマンディ
3
CONCERTO FOR ORCHESTRA. SZ 116. BB 123 3.ELEGIA.ANDANTE. NON TROPPO / Eugene Ormandy
管弦楽のための協奏曲 Sz 116,BB 123 III.悲歌 / ユージン・オーマンディ
4
CONCERTO FOR ORCHESTRA. SZ 116. BB 123 4.INTERMEZZO INTERROTTO.ALLEGRETTO / Eugene Ormandy
管弦楽のための協奏曲 Sz 116,BB 123 IV.中断された間奏曲 / ユージン・オーマンディ
5
CONCERTO FOR ORCHESTRA. SZ 116. BB 123 5.FINALE.PESANTE-PRESTO / Eugene Ormandy
管弦楽のための協奏曲 Sz 116,BB 123 V.終曲 / ユージン・オーマンディ
6
THE MIRACULOUS MANDARIN-SUITE. SZ 73. BB 82(OP.19) / Eugene Ormandy
「中国の不思議な役人」組曲 Sz 73,BB 82(作品19) / ユージン・オーマンディ
7
TWO PICTURES FOR ORCHESTRA. SZ 46. BB 59(OP.10) 1.IN FULL FLOWER.POCO ADAGIO / Eugene Ormandy
管弦楽のための2つの映像 Sz 46,BB 59(作品10) I.花ざかり / ユージン・オーマンディ
8
TWO PICTURES FOR ORCHESTRA. SZ 46. BB 59(OP.10) 2.VILLAGE DANCE.ALLEGRO / Eugene Ormandy
管弦楽のための2つの映像 Sz 46,BB 59(作品10) II.村の踊り / ユージン・オーマンディ
DISC 2
1
CONCERTO FOR ORCHESTRA 1.ALLEGRO RISOLUTO / Eugene Ormandy
管弦楽のための協奏曲 I.Allegro risoluto / ユージン・オーマンディ
2
CONCERTO FOR ORCHESTRA 2.-LARGO / Eugene Ormandy
管弦楽のための協奏曲 II.-Largo / ユージン・オーマンディ
3
CONCERTO FOR ORCHESTRA 3.TEMPO PRIMO / Eugene Ormandy
管弦楽のための協奏曲 III.Tempo primo / ユージン・オーマンディ
4
CONCERTO FOR ORCHESTRA 4.LARGO / Eugene Ormandy
管弦楽のための協奏曲 IV.Largo / ユージン・オーマンディ
5
CONCERTO FOR ORCHESTRA 5.TEMPO PRIMO / Eugene Ormandy
管弦楽のための協奏曲 V.Tempo primo / ユージン・オーマンディ
6
HARY JANOS-SUITE 1.PRELUDE:THE FAIRY TALE BEGINS.CON MOTO / Eugene Ormandy
組曲「ハーリ・ヤーノシュ」 I.前奏曲:おとぎ話は始まる / ユージン・オーマンディ
7
HARY JANOS-SUITE 2.VIENNESE MUSICAL CLOCK.ALLEGRETTO / Eugene Ormandy
組曲「ハーリ・ヤーノシュ」 II.ウィーンの音楽時計 / ユージン・オーマンディ
8
HARY JANOS-SUITE 3.SONG.ANDANTE. POCO RUBATO / Eugene Ormandy
組曲「ハーリ・ヤーノシュ」 III.歌 / ユージン・オーマンディ
9
HARY JANOS-SUITE 4.THE BATTLE AND DEFEAT OF NAPOLEON:ALLA MARCIA / Eugene Ormandy
組曲「ハーリ・ヤーノシュ」 IV.戦争とナポレオンの敗北 / ユージン・オーマンディ
10
HARY JANOS-SUITE 5.INTERMEZZO.ANDANTE MAESTOSO. MA CON FUOCO / Eugene Ormandy
組曲「ハーリ・ヤーノシュ」 V.インテルメッツォ / ユージン・オーマンディ
11
HARY JANOS-SUITE 6.ENTRANCE OF THE EMPEROR AND HIS COURT.ALLA MARCIA / Eugene Ormandy
組曲「ハーリ・ヤーノシュ」 VI.皇帝と廷臣たちの入場 / ユージン・オーマンディ

12
DANCES OF GALANTA LENTO-ANDANTE MAESTOSO-ALLEGRETTO MODERATO-ANDANTE MAESTOSO-ALLEGRO CON MOTO / Eugene Ormandy
ガランタ舞曲 / ユージン・オーマンディ
13
DANCES OF MAROSSZEK MAESTOSO. POCO RUBATO-CON MOTO-TEMPO PRIMO. POCO PIU LARGO-MODERATO-VIVACE-TEMPO / Eugene Ormandy
マロシュセーク舞曲 / ユージン・オーマンディ
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
איך אני יכול להעלות צילום בפשטות ?
זו שאלה ל@liorkoren

בדוק שוב יש הרי יאנוש בשניהם בלינקים מודפס בגדול
גדול מדי בשביל העיניים שלי... :(
פיספסתי :מבולבל:
Sorry :(

נכון הדפסה הולנדית ככה ככה היה לי
בהכללה -- לא המיטב. רחוק מזה.

תודה על הפניה אהה ראיתי בכלל זה שני דיסקים ב15 דולר לא יקר כמה משלוח ??
משלוח סביר בהחלט. אתר מומלץ.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
חברים. אל תפסיקו את הדיון.
האצבע שלי על התשלום באיביי.

תמשיכו, אני בינתיים מתענג במידע...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
חברים. אל תפסיקו את הדיון.
האצבע שלי על התשלום באיביי
חכה עם איביי -- כרגע מוצעות למכירה רק הדפסות מאוחרות ו/או במצב לא מזהיר.

הזמנתי, ואדווח.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
1968העניין הוא להשיג את ההדפסות הראשונות
למשל היו לי 3 הדפסות שונות של הסינפוניה הפנטסטית של ברליוז עם שארל מינש ותיזמורת בוסטון בהקלטה של RCA
אחת מ1968 - הדפסה אמריקאית מקורית תקליט עבה במיוחד וסליב מקורי
השניה 1978- הדפסה שהיה כתוב עליה דנגרוב -תקליט קל פלופי וגם עטיפה דקה יותר - אמריקאית
והשלישית 1984- הדפסה גרמנית -סופר נקיה אבל צליל פחוס חסר חיים ולא נעים לאוזן
היה לי שוני מהותי בין כל ההדפסות .הנקיה ביותר היתה זו מ1978
אך הצליל ועוצמה ודנימיקה והפרדה וכל מה שאנו מחפשים בצליל טופ קלאס דווקא הדפסה של 1968.למרות רקע לא כזה שקט
חלק מהעניין הוא גם לדעת ממתי ההדסות הראשונות...

לי ידוע על שתי הקלטות של מינש ב-RCA, אחת מנובמבר 1954 ואחת מאפריל 1962.
צריך לצאת, לכן לא יכול לצרף תמונות כרגע.

עמיר

נ.ב., צריך לדעת גם לא לבלבל בין תאריכי ההקלטות לתאריכי ההדפסות, כפי שעשיתי עכשיו.
לא בטוח שאוכל לבדוק מתי הן הודפסו לראשונה, אבל בכל מקרה לא לפני 1958.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
אני לא מוצא צילום של גב התקליט של ההדפסה המוקדמת, LSC-1900, כך שאינני יודע באיזה שנה היא יצאה, אפילו לא ברמת שנת ה-copyright (מה שמצויין כ-(C)). אבל, לפי המספר, זה בין התקליטים הראשונים בכלל ב-RCA Living Stereo, כך שכנראה זה יצא ב-1958, או לכל המאוחר ב-1959.

חזית העטיפה כנראה הייתה כזו (הצילום הוא של reissue, לא של ההדפסה המקורית):
$_1.JPG

לפחות כך נראתה גירסת הסרט המגנטי:
4852481961.jpg

או אולי כך (או שזו רק תמונה של ה-reissue של Classic Records, לא בטוח)
R-4032655-1352993762-9291.jpeg.jpg


זו ההדפסה LSC-2608 מ-1962 (לפחות זה מה שמצויין כ-(C))
s-l1600.jpg


בהמשך זה יצא בעוד עטיפות, אבל נעזוב זה.

עמיר

(ביטלתי את יציאתי המוקדמת)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
זה הכל נחמד מאוד -- על תקן vintage.

זה ממש לא מתקרב לגרד את ה-state of the art של ציוד hi-end של ימינו
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,233
מעורבות
2,746
נקודות
113
אין לי יומרות להתמצא בדגמי vintage, אבל ראיתי שה-frequency response שלהם הוא 40Hz...20Khz, ולא כתוב פלוס/מינוס כמה, אז נראה שאפשר להניח שהם לא ממש full-range, ויש מצב שתוף הבאס האדיר ששמעת הייה רק ניפוח של המידבאס. אבל כל אלה ניחושים בעלמא.

בוא נשמע מה זה של ימינו state of the art מעניין ?

לא מה שיש בעולם

בבית אצל חברים כאן ?
ראשית, ה-state of the art זה דווקא כן מה שייש בעולם :)

אבל גם ללא מעט מהחברים כאן יש מערכות לא רעות בכלל. קח לדוגמה את המערכת של נמר, ו/או שאחרים יפרטו לך או יפנו אותך לתיאורים מתאימים. אני לא אוהב לדבר על המערכת שלי.

עמיר
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
זה הכל נחמד מאוד -- על תקן vintage.

זה ממש לא מתקרב לגרד את ה-state of the art של ציוד hi-end של ימינו

הי עמיר,

נדמה לי שמה שאתה אומר פה לא מתייחס דווקא לפריטי הציוד הספציפיים האלה, אלא כמעין הכללה עקרונית.

ואם כך -
אזי לראשונה, באמת לראשונה, אני לחלוטין לא מסכים עם דבריך.

אם אפרט יותר:
עולם הרמקולים - התקדם התקדמות רבה מאד בשנים האחרונות. או קיי, שם אני מקבל ללא עוררין.
אבל עולם האלקטרוניקה (מגברים, קדם מגברים), וגם עולם הפטיפונים - ממש לא.
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,485
מעורבות
395
נקודות
83
רונן,
לדעתך תחום הזרועות לפטיפון, ראשים, מנועים שמסובבים את הצלחת גם לא התקדמו ?
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
או קיי
זרועות מדהימות היו כבר לפני 20 שנה. יתכן שיש זחילה איטית בכל מיני פטנטים מכאנים.
מנועים, גם הנעת רצועה וגם הנעה ישירה - לא מצאתי משהו מדהים בשנים האחרונות שהוא פריצת דרך.
ראשים - מקבל.

תמיד יש התקדמות "בקטנה", כל אחד מנסה לחדש באיזו פינה ולמכור.
אבל זה לא דומה ל"בום" הגדול של, נניח, פתרון בעיית ה-Crossover Intermodulations במגברים על ידי המצאת ה-Class-A לניגזרותיו, או פתרון בעיות מכאניות אקוסטיות בתוך רמקולים, או המצאת חומרים מרוכבים לממברנות שהם קלים וקשים.

עמיר השתמש במילים "לא מתקרב לגרד", ואני קפצתי ונזעקתי...
מתקרב גם מתקרב.
מגרד גם מגרד.
ולפעמים ציוד אולטרא מודרני הוא הוא ש"מגרד" לציוד ותיק (כמו Luxman M-05 שהוזכר קודם פה בשירשור).

לעניות דעתי, (שלא תמיד עניה באמת) - מגברים hi-end בני 20 ו-30 אין להם שום נחיתות.
רמקולים - זה הימור מסויים ללכת על הוותיקים.
פטיפונים - אי שם באמצע.
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,485
מעורבות
395
נקודות
83
טוב לא צריך לצעוק ......... :)
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
אפי, אתה מכיר את היבלות שלי...
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור