אני מוכרח להגן על סונוס במקרה הזה.
הגווארינרי הוא בהחלט רמקול ראוי, הקרמונה החדש {שהיה אצלי בסקירה} גם כן רמקול מעולה, הגראנד מזזה של אופרה גם כן רמקול מעולה, אולי אלה יציאות, פוקסים או מה שתרצה אבל זו השורה התחתונה. הצליל.
לגבי שאר הרמקולים האיטלקים ששמעתי בעצמי אני נוטה להסכים איתך. יש להם עיצוב מרהיב אבל רובם נשמעים פחות טוב ממה שהם נראים.
אני התייחסתי רק לסונוס פאבר.
1. שמעתי כמה פעמים את גראנד פיאנו, עם הגברות מצוינות - רמקול סתום וסתמי לטעמי.
2. שמעתי את הקרמונה, דור קודם - רמקול סביר ותו לא. לא מדהים ולא מרגש ולא מיוחד בכלום. לא גרוע אבל גם לא ממש טוב. העיצוב יוצא דופן ויפה מאוד. המחיר לא מוצדק, למרות הגימור המדהים.
3. שמעתי כמה פעמים את האליפסה ופשוט לא האמנתי שרמקול כ"כ יקר ו"נחשב" יישמע כל כך 'פארש'. הפעם האחרונה הייתה לפני כמה חודשים בניו-יורק, רציתי לבדוק אותו עם הגברה יקרה. הוא חובר להגברה 'מפוארת' של מקינטוש: זוג מנובלוקים מפלצתיים, קדם מגבר עצום ו CDP ענק, כל העסק שוקל מאות ק"ג. התוצאה הייתה פאדיחה לדעתי. לא מבין בכלל ממה מתלהבים ממנו. (ועוד סחבתי איתי את אישתי שתחיה, שלא הבינה על מה המהומה ומי מוכן לשלם איזה מאה אלף דולר על הסט הזה).
4. הקונצרטו אמנם מפתיע ביחס לגודל שלו, אבל יש רמקולים בגודל הזה שנשמעים הרבה יותר טוב ממנו. רפרנס 3A דה קאפו למשל, ויש עוד רבים וטובים שאתה מכיר טוב ממני בוודאי.
5. את הגווארינרי מהדור הישן אהבתי. רמקול מצויין לדעתי, אם כי קצת רזה, והים אני לא חושב שהייתי יכול לחיות איתו.
לא שמעתי את האמאטי היקר (שחבר מכובד ועצבני בפורום הזה הסביר לי פעם שאחרי ששמע את ה - VR4JR הקטנים שעולים אולי חצי או פחות, החליט למכור את האמאטי שלו). גם לא שמעתי את הסטראדיבארי המאוד יקר, אבל אם הולכים שם בקו של האליפסה אז אולי לא ממש הפסדתי. את כל הסדרה החדשה של TOY אני לא מכיר גם כן.
שורה תחתונה, מהנסיון שלי: עיצוב 10. מחיר יקר. ביצוע בינוני.