"כולם ידעו"? אולי.
"כולם קראו בכלל את הכתבה הקישור"? בספק.
ואם קראו ועדיין זה מה שהבינו אז אולי כדאי לקרוא שוב כיוון שזה לא מה שכתוב שם, בכלל. למעשה כתוב שם ההיפך..
נתחיל ישר מהסוף:
כתוב בפירוש שהדגמים החשמליים של C40 בעלי טביעת פחמן נמוכה יותר (משמעותית אגב) מהרכב המקבלי בעל בעירה פנימית.
According to the life cycle assessment,
the C40 Recharge has a CO2 footprint of around
27 tonnes over its
entire life cycle if the charging current comes
exclusively from clean energy sources. If, on the other hand, the vehicle owner uses the
average global energy mix, in which about 60 per cent of electricity is generated from fossil fuels, emissions rise to as much as
50 tonnes of CO2 – with the EU-28 electricity mix, the figure is still 42 tonnes of CO2.
בעברית:
כאשר דגם ריצ'ארג' משתמש בחשמל ממקורות נקיים בלבד - 27 טונות CO2.
כאשר הדגם משתמש בתמהיל גלובלי ממוצע - 50 טונות CO2.
אממה:
Nevertheless, both models are clearly below conventionally powered vehicles: the Volvo XC40 with combustion engine, for example, has 59 tonnes of CO2 over its life cycle. The so-called “end-of-life” emissions and the share of production in the Volvo factories are the same regardless of the type of drive
בעברית:
ובכל זאת, שני המודלים (החשמליים), הם בבירור מתחת (בפליטה) לרכבים עם הנעה קונבנציונלית.
הוולוו XC40 עם מנוע בעירה פנימיץ פולט 59 טונות CO2.
תהליכי סיום החיים של וולוו מיצרים אותה רמת זיהום ללא קשר לסוג ההנעה.
אז מהיכן מגיע ה 70% ?
If you add up the individual items that occur until the car is handed over to the customer, the CO2 emissions of the C40 Recharge (and the all-electric XC40) are around 70 per cent higher than those of the combustion model
בעברית:
אם מחברים את כל הפריטים עד שהמכונית נמסרת ללקוח (כתוב קודם שגם יצור הסוללה מיצר פליטת CO2), דגם הריצ'ארג' מיצר 70% יותר פליטה מהדגם של בעירה הפנימית.
לקחת את זה בתור כותרת? נו באמת. ברצינות אבל.
לא קשור לכלום.
יתרה מכך, בשאר הכתבה מספרת וולוו שהיא מתכוונת לייעל את תהליכי היצור וסיום החיים של הרכבים (בקרוב מאוד) כך שגם הם יפלטו פחות, מה שעוד יותר יטה את הכף לטובת הדגמים החשמליים...
הגיגים שלא מהכתבה:
אנרגיה ירוקה יכולה להיות בשימוש גם במפעלי היצור והמחזור (זו הכוונה של מיטב המהנדסים והממשלות), ואז כמובן שנהיה במאזן עוד יותר ברור לטובת רכב חשמלי.
נקנח בשתי עובדות:
1. יעילות מנוע בעירה פנימית, גם המשוכללים של היום, נעה סביב ה 40%. השאר מתבזבז על חום. זו טכנולוגיה בת 120 שנה, שאמנם משתפרת, אבל זהו: 40%.
2. יעילות מנוע חשמלי מגיעה ל 90%.