מה קורה שמושיבים אודיופילים ונותנים להם להקשיב ל...


arb

אוהב את התחום
הודעות
353
מעורבות
130
נקודות
43
clip99

לצערי קיבלת רושם מוטעה.

אין כאן קשר לשום מחויבות אלה לבחירה והעדפה. אותה הבחירה לא להתעסק ביתר שאת במיקרו או לחילופין בניאונסים שמשתנים ללא היכר מפורמט לפורמט, ובין כותר לכותר קשורה לגישה מסויימת שעיקרה תמציתית. ראה תגובתו של שניצל בנדון. לא ציינתי בשום מקום שזה מחייב כל מערכת דו ערוצית ולחילופין רב ערוצית.

במידה שהיית טורח לקרוא שוב בעיון, כמו שאני מצאתי לנכון היית מגלה שרן יותר מפעם אחת מציין שהרוב המוחלט העדיף את תוצאת הסאונד ההיקפי.

clip סתם להגיב בנראה לי ונדמה לי.... ובניחושי סרק זה יותר ממיותר.
 

נערך לאחרונה ב:

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
מדובר במבחן עיוור יחיד, לא כפול, והתנאי היחיד בו הוא שהנבחנים לא ידעו מה מנגן מתי.

אם היה מדובר בכבלים, שההבדלים קטנים, אז יש משמעות לשאלה האם/מתי הוחלף, אבל כאן ההבדלים גדולים, כך שברור לגמרי מתי מחליפים ומתי לא. כלומר ממילא אין דרך לערוך ניסוי שבו לא יתקיים "הם ידעו שהוחלף משהו , הם ידעו מתי הוחלף משהו", כך שכל ההסתייגות הזו תיאורטית.

גם ההטיות שאתה מדבר עליהן מעצם הידיעה שהוחלף ומתי הן תיאורטיות, כי הם ממילא לא יודעים במה מדובר, ומה אמור להיות יותר טוב ולמה.

כך שכל ההסתייגויות שלך תיאורטיות ובלתי ישימות.

הייתה יכולה להיות הסתייגות שאולי הנבחנים ידעו לקרוא את שפת הגוף של מי שעושה את ההחלפות, ולפי זה לדעת את מה להעדיף, וזה היה מצריך מבחן double-blind, אבל מתוך זה שהנבחנים לא ידעו מה לנחש, ואם הם נחשו הם טעו בחלק מהמקרים, ברור שלא הייתה בעיה כזו, ובפועל לא היה צורך בסמיות כפולה.

היה כאן מבחן A/B בו הנבחן ידע שהוחלף משהו ומתי הוחלף. לידעו גם בוודאות שהוחלף , בניגוד למצב בו אין וודאות כזו ויכול להיות שלא השתנה כלום . כשרוברט ביקש להיבחן כך בשעתו , כל הפורום קם נגדו (גם אני) אבל עכשיו אצלך זה בסדר . במבחן עיוור רגיל אתה יודע מה משווים אך לא מתי מחליפים , כאן ההיפך - אבל כמו שאמרתי , עצם הידיעה על החלפה עלולה ליצור הטיה שטבעה לא ידוע עקב חוסר הידיעה מה משווים , ולכן תתבטא באופן שונה אצל כל אחד - בדומה להטיה במצב של ידיעה מה משווים ובניגוד למצב של חוסר ידיעה , בו גם אין סיבה להטיה (פרט ללחץ שעלול גם הוא להשפיע) . כמובן שאתה רשאי לקרוא למצב כזה תיאורטי , אך הלגיטימיות שלך לערער זהה ללגיטימיות שלי לתמוך - עד שיוכח אחרת .
גם , כפי שהוכח , לא "ברור לגמרי" כדבריך מתי מחליפים . הבחינו במצב של חוסר ידיעה מהי מהות השינוי , כשגילו להם כבר לא כ"כ וזה התעמעם . אין דרך לערוך ניסוי בו לא ידוע מה ומתי?? זה "לא ישים" ??? אני מניח שאתה מתכוון שאצל רן לא מתאפשר , ולא בכללי .

הנבחנים לא ידעו מה לנחש, נכון . אבל הם ידעו שבמעבר בין מצבים אכן התבצעה החלפה , והם ידעו מתי היא התבצעה . מבחן עיוור זה לא . חצי עיוור אולי . גם אין לנו כל דרך לדעת עד כמה השפיעה הטיית הנסיין .

ובאמת רן מדווח רק על רכיב אחד שעמד למבחן עיוור שזה אומר בעברית רחוב פשוטה שהיה פה מבחן עיוור ב100%, לא חייבים להתחכם בכוח וזה שאתה מטבל את הפוסטים שלך בארמית לא הופך אותם לחכמים.

הכוונה להיבט של המבחן ולא לפריט שעומד לבחינה . שזה אומר בארמית מדוברת שהמבחן לא היה מאה אחוז עיוור . לא חייבים הרבה דברים , אבל אתה חייב לשפר את הבנת הנקרא לפני שאתה יוצא למתקפה , וחכם אתה לא יוצא בכל מקרה , גם אם אתה לא מט(ת)בל את הפוסטים שלך באנטגוניזם .
 

sbk

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
76
נקודות
18
מציע לכנס וועדה בראשות שופט עליון שתדון בשאלת דרגת העיוורון (לכאורה) של הניסוי והאם הוא ראוי בכלל להיקרא ניסוי על-גבי דפי פורום זה שיחקק בדפי ההיסטוריה האודיופילית לדורי דורות.
הוועדה תוציא פרוטוקול מסודר והוא ורק הוא ייקבע את המינוח הנכון בו מעתה והלאה ייקרא ניסוי/מבחן/שעשוע זה שבוצע ע״י עו״ד מויאל.

תגידו השתגעתם לגמרי אנשים יקרים?
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
clip

לצערי קיבלת רושם מוטעה.

אין כאן קשר לשום מחויבות אלה לבחירה והעדפה. אותה הבחירה לא להתעסק ביתר שאת במיקרו או לחילופין בניאונסים שמשתנים ללא היכר מפורמט לפורמט, ובין כותר לכותר קשורה לגישה מסויימת שעיקרה תמציתית. ראה תגובתו של שניצל בנדון. לא ציינתי בשום מקום שזה מחייב כל מערכת דו ערוצית ולחילופין רב ערוצית.

במידה שהיית טורח לקרוא שוב בעיון, כמו שאני מצאתי לנכון היית מגלה שרן יותר מפעם אחת מציין שהרוב המוחלט העדיף את תוצאת הסאונד ההיקפי.

clip סתם להגיב בנראה לי ונדמה לי.... ובניחושי סרק זה יותר ממיותר.

להאשים אותי ב"כתיבה דקונסטרוקטיבית שמטרתה אחת, והיא לחתור תחת משמעות הטקסט על מנת לפורר אותו, ובעיקר לערער על כל המשתמע היציב שהוא מגלם" , זה להצהיר שבעצם לא מבינים את מה שאני כותב , או שלא רוצים להבין , ולא חשוב למה . קרא את ההודעה הראשונה שלי כאן . בדומה לגילויי דעת אחרים שלי הגבתי לדבריו של רן וחיזקתי את המסקנה אליה הגיע , רק בכדי ללמוד שלכם יש בעיה עם הטקסט שלי . מעין דינמיקה שחוזרת על עצמה לרוב - אך אתה משום מה קיבלת את הרושם ההפוך .

לעניין: קשרת באופן שלא משתמע לשני פנים , או כך לפחות מבינים ממה שכתבת , בין אסכולה מסוימת (רב ערוצי) לבין (אני מניח? התמיהה בהתכתבות האחרונה שלנו לא נענתה) "חיפוש אחר שלמות סונית קוהרנטית ובעיקר אידאלית" , מתוך , כך שוב הבנתי , מאפיין של טכניקה זו לפצות על פגמים ע"ח פירוט - ואילוץ מכתיב מחויבות , אם לא רוצים לשלם מחיר הפשרה . לכן לא הבנתי על מה יצא הקצף ., ואם ביקורת נתפסת אצלך כחתירה תחת טקסט , קצרה ידי .
מאפיינים ומשתנים של כל אסכולה נתפסים באופן סובייקטיבי כיתרון או חסרון אצל כל אחד אחר , ועל זה תוסיף את העובדה שהם יכולים גם להתהפך לעתים אצל אותו אדם עצמו , מה שמראש מייתר את הדיון בדבר עליונות העדפה מסוימת ומכאן התמיהה שלי על אותה מחויבות למסע חיפושים בתרחיש מסוים , צורך שיכול להתעורר בכל מצב .
לדעתי אצל רן העדיפו את התלת , משום שמדובר בחידוש שאינם מורגלים לו , כזה שהתקבע אצלם כמוקצה לאורך שנים על רקע עקרוני , לא חווייתי! מובטח לך שבהאזנה ממושכת , גם הם יגלו את חוסר הפוקוס והפירוט שהציקו לרן , ואז המסע יתחיל שוב , בדומה למסעות השיפור וה"מה חסר לי ?" בדו ערוצי .

"נראה לי ונדמה לי" זה לחם חוקו של הפורום , ואם אתה מאשים אותי בכך אז אתה יכול להאשים בעצם את כולם כולל אותך . נאמר אין הגמל רואה דבשתו , אך דא עקא שגם כל הגיגיך כאן בחזקת גילויי דעת אישית הם , והיומרה ממתיחת ביקורת על קבוצה שאתה חלק ממנה ובכך להחריג עצמך מהשאר, זהה לניסיון לאחוז בציצית שערך ולהניף עצמך מעלה . ואם נראה לך ונדמה לך שאני עוסק בניחושים , כנראה שאתה לא קורא בעיון את כתביי , כי אני לפחות טורח לנמק ולתת מראי מקום כשמתאפשר , ל"ניחושי הסרק" שלי.
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
כאן זה תיאורטי לגמרי, כי ההבדלים גדולים, והנבחנים ידעו בקלות להבחין האם/מתי מחליפים ב-100% ודאות

מה תיאורטי ? אם ידעו , זה לא עיוור , לא לגמרי בכל מקרה וצריך להבדיל בין מתודות ולא לחפש תיאוריה . זה כל מה שאני מנסה לומר: זה לא היה מבחן עיוור.

הוא מבחין בעצמו בוודאות מוחלטת

אז זה לא עיוור . זה כל מה שאני מנסה לומר.

לא ברור על איזו הטיה מדובר, לאיזה כיוון כשהנבחנים לא יודעים באיזה כיוון מדובר בכלל, ומה ההשפעה של ההטייה הלא מוגדרת הזו

היעדר ידע לא מעיד על היעדר היתכנות .
להזכירך , אתה בזמנו צלבת את (שכחנו מי זה) על כך שהיעדר תיאוריה אחרת כרגע , אין בה להוכיח תיאוריה שלו . אנא , גלה עקביות .

זה לא ישים בכל מצב כמו אצל רן, שבו הנבחנים יודעים ב-100% ודאות האם ומתי בוצעה החלפה גם אם לא אומרים להם.

אם זה לא עיוור - כן, זה לא ישים ... וזה אכן לא עיוור . זה כל מה שאני מנסה לומר: זה לא היה מבחן עיוור.

חוצמזה, באופן כללי, ניסוי עיוור פשוט הוא כזה שבו הנבחן לא יודע למה הוא מאזין. כל התוספות שלך לעניין נראות כמו בילבולים עם ניסויי double-blind או המצאות שלך.

נו , אז הם ידעו , אז זה לא עיוור . וכי מה הרבותא ? זה כל מה שאני מנסה לומר : זה לא היה מבחן עיוור .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,565
מעורבות
2,823
נקודות
113
אפשר לראות כאן בתגובות את עומק הביטחון והפרדיגמה שסטריאו נשמע טוב יותר, והעיסוק בסראונד הוא משני ונחות, בוואריאציות שונות.
יש מי שבוחר להשליך את יהבו האודיופילי, מתוך מכלול רחב של פרמטרים סוניים, על אותה"מעטפת" נדונה. כלומר על אותו א(מ)פקט של התלת, והנפח הכללי שמייצרת המערכת. מצב נתון זה (תלוי לא מעט באיכות המקור ורגישות המערכת ולא פחות חשוב באוזניים) יסכימו החברים או שלא מפצה על פגמים סוניים אוביקטיבים, ובתוך כך מטשטש פרטים מהפקה x, כלומר מאותו הכותר שנבחר להאזנה.

מי שהמציאות הנ"ל וטביעת האצבע היחודית לה אינו הכוס תה שלו, ימצא עצמו במוקדם או במאוחר עסוק בחיפוש אחר שלמות סונית קוהרנטית ובעיקר אידאלית. זה צד אחד של החבל ולא פחות חשוב מהחוויה.

הדבר דומה למי שמביט בקנקן ולא מה שבתוכו.
מנגד יש את אלה שבוחרין לעסוק בתוכן (במה שנמצא בתוך הקנקן) ובמיקרו שלו, וכמובן כיצד הוא בא לידי ביטוי במרחב השמע.
סטראו זה מוצר נקי יותר שמצריך ניקיון של הסביבה אבל גם של המאזין ,כאשר אני עם כמות אנשים בחדר אני ירצה סאונד יותר חזק,מלא וכו...כאשר אני מחפש את הרגע שלי האישי אני ירצה את הרגוע ,נקי וישיר יותר
קצת מוזר שרק אחד אהב את המצב הראשון שאמור להשמע טוב יותר.
יש דברים שנשמעים טוב בהתחלה, ואפילו בהאזנה ראשונה ארוכה. רק אחרי יום יומיים, בהאזנה ללא לחץ למגוון רחב של מוסיקה - מבינים שזה לא זה.

אצל רוב האנשים (שאני מכיר), לצערי מה שיישמע הכי מרשים (תלת מימד, באס הדוק, גבוהים מודגשים, בקיצור הרבה פירוטכניקה') בהאזנה ראשונה - ייחשב כטוב יותר.
זה קורה די הרבה גם אצל "אודיופילים כבדים".
שמא אותם 12 המופלאים לא כאלה?

(מבחינתי התשובה ברורה).
ותחושת הסטראו כשהיא מדויקת קשה להתעלות על המעלות שבה בהאזנה אינטימית.

נכון, קולנוע ביתי נועד לשמוע אפקטים אוטנטים,

שהמטוסים עוברים מעל הראש ומתרחקים
וכו, כמה אודיופילים משתמשים בקולנוע ביתי שואף לאפס, זה לא קביל, חוץ מעופות מוזרים
בדיעבד, המצב לאשורו הוא שהקדמיים אצלך, כולל הסאב, לא מצליחים לשכנע ( ולא רק אותך) בדומה לאמפקט שמתקבל מהתוספת של האחוריים.


לי אישית זה נשמע יותר כפיצוי של הסראונד על העדר מיימד סוני משמעותי כלשהו שנוגע לקידמיים. בכל זאת לא מדובר אצלך בצעצועים. על אחת כמה וכמה בכאלה שמשודכים לסאב בריא שבנוי לעלא, וכפי שלא רק אתה מעיד פועל בצורה שאינה מורגשת.
בתפיסתי לא אוהב ,לא סראונד ובעיקר לא סאב וופר ,לא הייתי רוצה אחד מאלה אצלי
הניסוי שערכת הוא נחמד ומעניין והשאלה שלי למה המערכת שלך עם שני הווילסונים והסאב לא מצליחה ליצור את אותו אפקט מעטפת?
קולנוע ביתי נועד לקולנוע
וכו'

וזה מזכיר לי ספר שיש לי, על טעויות לוגיות, שנקרא "The Book of the Fallacy", ונותן דוגמה לטעות מהסוג שנקרא "אפריוריזם":

כידוע, אין חתולים בטיבט, וכיוון שכך, כאן בטיבט, היצור שלפנינו, שעושה מיאו כמו חתול, ויש לו שפם של חתול, ויש לו אוזניים כמו חתול, וציפורניים כמו של חתול, והולך כמו חתול, מדגים לנו באופן הברור ביותר את יכולתם המופלאה של הכלבים בטיבט להתחזות לחתולים!

או, בנוסח המקוצר, אל תבלבל אותנו עם עובדות :)
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,486
מעורבות
1,072
נקודות
113
הי
Dan cinermart
היקר

יש מי שבוחר להשליך את יהבו האודיופילי, מתוך מכלול רחב של פרמטרים סוניים, על אותה"מעטפת" נדונה. כלומר על אותו א(מ)פקט של התלת, והנפח הכללי שמייצרת המערכת. מצב נתון זה (תלוי לא מעט באיכות המקור ורגישות המערכת ולא פחות חשוב באוזניים) יסכימו החברים או שלא מפצה על פגמים סוניים אוביקטיבים, ובתוך כך מטשטש פרטים מהפקה x, כלומר מאותו הכותר שנבחר להאזנה.

מי שהמציאות הנ"ל וטביעת האצבע היחודית לה אינו הכוס תה שלו, ימצא עצמו במוקדם או במאוחר עסוק בחיפוש אחר שלמות סונית קוהרנטית ובעיקר אידאלית. זה צד אחד של החבל ולא פחות חשוב מהחוויה.

הדבר דומה למי שמביט בקנקן ולא מה שבתוכו.
מנגד יש את אלה שבוחרין לעסוק בתוכן (במה שנמצא בתוך הקנקן) ובמיקרו שלו, וכמובן כיצד הוא בא לידי ביטוי במרחב השמע. זה הצד השני של החבל והחוויה. כמובן שזה לא שחור ולבן ויש מקרים של גם וגם, רק שזה לא המקרה של השרשור הנדון.

זו גם הסיבה שלא מעט אודיופילים לא מסוגלים להאזין לאחוז ניכר מהפקות שלא נחשבות אודיופיליות פר אקסלנס במערכת היי פיי דו ערוצי/ מצב סטראו.

מי ששאל עצמו למה זה קרה לו אחרי שהשקיע כל כך הרבה כסף וזמן ולא מצליח לקבל תשובות ברורות ומספקות, ימצא עצמו במוקדם או במאוחר (בדומה למי שזה כלל לא מעניין אותו) מתפעל כפתורי-TC מיני סראונד ו-RC.

אני אחרון שטוען שזה פסול, ותמיד קיימת אותה ברירת מחדל. זה גם לא קשור למקובעות סונית כל שהיא בנוגע לשאלת הגביע הקדוש או לגבי מה קריטי יותר או פחות, לחוויית האזנה מושלמת. שאלת מיליון הדולר היא מה מחפשים בסאונד, מה מפסידים ומה מרוויחים, מה מתאים או שלא, וזה מתמטי כמו כל דבר אחר בחיים, ובעיקר אישי.


אהלן איש יקר,
תודה על התשובה.

אני לא הבנתי את הכל -מודה.

אני חושב שהרבה מהדעות שלנו מבוססות על חוויות ספציפיות - לדעתי הן לא תמיד מייצגות ז'אנר שלם.
החוויות שלי לדוגמא מ RC - היו מכת מוות עד ש...
אני גם חושב שרב המשותף מאשר האישי - לו אותם אנשים היו נחשפים בדיוק לאותן חוויות,אבל זה אני ואני מכבד כל דעה אחרת גם אם לא מסכים איתה.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,789
מעורבות
947
נקודות
113
אני לא הבנתי את הכל -מודה.

מצבך מעולה שהצלחת להבין משהו....
לא ברור לי מדוע בוחרים בניסוחים מסובכים, מעורפלים ומעייפים במקום לנקוט בשפה פשוטה ובהירה.
כאילו כוונת המשורר היא לא להיות מובן...
מבחינתי הצלחתם.
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
אתה מבלבל בין שני דברים:
א. מבחן שבו המאזין לא יודע למה הוא מאזין.
ב. מבחן שבו לא יודעים האם ומתי מחליפים.

לראשון קוראים מבחן עיוור, כי הנבחן לא רואה במה מדובר. כל אחד מבין את זה.
לשני אני לא יודע איך קוראים, אני לא מכיר חיה כזו, אולי יש באיזשהו מקום הגדרה כזו שלא ראיתי מעולם.
אני עדיין לא מבין מה הבעיה . אמרתי שזה לא מבחן עיוור לגמרי אלא חלקי . אתה מניח שההבדלים ברורים , זה לא היה המצב כשבהאזנה מודעת ולאחר שגילו את מקור ההבדלים , קרה ההיפך ממה שקורה בד"כ במבחן עיוור - גם כזה שבוחנים בו רכיבים זהים , וגם כזה שלא . ואני רק אומר שאולי התוצאות היו אחרות אם זה היה DBT , ואם היה מרכיב של חוסר ודאות להחלפה בעת מעבר בין קטעים . זהו
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
מצבך מעולה שהצלחת להבין משהו....
לא ברור לי מדוע בוחרים בניסוחים מסובכים, מעורפלים ומעייפים במקום לנקוט בשפה פשוטה ובהירה.
כאילו כוונת המשורר היא לא להיות מובן...
מבחינתי הצלחתם.
דווקא היה לו אחלה ניסוח , רק שהיה עניין לא ברור לגבי מי צריך לצאת למסע שיפורים . אבל מסכים שראוי לפשט - לא מטרה קלה לעתים!
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
הבעיה היא שאתה מגדיר כמבחן עיוור איזושהי חיית כלאיים שהיא כנראה פרי המצאתך, ואם הניסוי לא מתנהל לפי התוספות שלך לפרוטוקול (שהם אמורים לא לדעת האם/מתי מחליפים), הוא נחשב בעיניך כעיוור חלקי, וזאת כאשר התוספות שלך חסרות משמעות בהקשר הזה, כי בכל מקרה הם היו יודעים בוודאות מוחלטת האם ומתי מחליפים.

אולי היו תוצאות שונות ל-DBT, אבל אני לא רואה סיבה להניח את זה.
שוב. אבחנה במקרה ספציפי (לפני גילוי הסוד)- זה לא נחשב אצלי ליודעים בוודאות. לומר שהתוספות שלי מיותרות כי היו יודעים בוודאות זה לא מדוייק , ואלא אם כן יש לך סימוכין לסברה שתוספות כאלה מיותרות , אנא הפנה אותי , אחרת תוקף הסברה שלך שקול לשלי .
מבחן עיוור לא היה פה , רק הוכחה נוספת למשקל של הטיות על החווייה - כמשתמע מחוסר האבחנה לאחר גילוי הסוד . יותר נכון להגדיר את זה כמבחן העדפת טעם : "כל שנאמר להם הוא לבוא ולהקשיב" . וכדבריך מדובר בהבדל ברור כך שממילא אין טעם בכזה , וכדבריי - כוחה של ההדגמה הזו טמון ביכולתה לנפץ מוסכמות (2 משתנים עלומים) - ולא להוכיח הבדל או היעדרו (2 משתנים ידועים)
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,189
מעורבות
1,130
נקודות
113
מציע לכנס וועדה בראשות שופט עליון שתדון בשאלת דרגת העיוורון (לכאורה) של הניסוי והאם הוא ראוי בכלל להיקרא ניסוי על-גבי דפי פורום זה שיחקק בדפי ההיסטוריה האודיופילית לדורי דורות.
הוועדה תוציא פרוטוקול מסודר והוא ורק הוא ייקבע את המינוח הנכון בו מעתה והלאה ייקרא ניסוי/מבחן/שעשוע זה שבוצע ע״י עו״ד מויאל.

תגידו השתגעתם לגמרי אנשים יקרים?

דקה לפני שהעליתי את הפוסט, החלטתי להחליף את המילה "ניסוי" במילה "חוויה"....כל זאת על מנת להמנע מדיוני סרק, שמא מדובר בניסוי או לא ואם כן, האם הוא עיוור, או שמא לא וכיוצ"ב.

זה לא ממש עזר לי..:)

למען האמת, השרשור הזה הזכיר לי שמאז אותה חוויה, לא טרחתי לשמוע שוב Auro3D היות והטרינוב מעביר אותי ישירות למצב Native ברגע שאני מקשיב לדו ערוצי, קרי: סטריאו ונילה.

היות ויש לי סוג של אישיו עם פוקוס ואימיג'ינג ברמה אובססיבית כבר הרבה מאוד שנים, שמגיע ביחד עם מיקום הרמקולים, קריאה, לימוד, טסט טונים מוזרים ושירים שונים ומשונים, הסיפור הזה של Auro3D קצת הציק לי מהבחינה הזו.

מצד שני, הגודל, המעטפת והחוויה זה אכן וואוו, כפי שתיארו אותה כאן מספר אנשים ואני בהחלט מתחבר גם אליה. מאוד.

זה נחמד שאפשר לשמוע את השיר בשני אופנים שונים ולעבור 2 חוויות שונות... הרי בסופו של יום , אנחנו כאן בשביל החוויה.

רן
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
289
מעורבות
112
נקודות
43
אתה מבלבל בין שני דברים:
א. מבחן שבו המאזין לא יודע למה הוא מאזין.
ב. מבחן שבו לא יודעים האם ומתי מחליפים.

לראשון קוראים מבחן עיוור, כי הנבחן לא רואה במה מדובר. כל אחד מבין את זה.
לשני אני לא יודע איך קוראים, אני לא מכיר חיה כזו, אולי יש באיזשהו מקום הגדרה כזו שלא ראיתי מעולם.

אבל בכל מקרה, בתנאים הנתונים, אין שום ישימות לניסוי מסוג ב', כי הנבחנים יזהו בוודאות מוחלטת האם/מתי מחליפים, לא משנה מה פרוטוקול הניסוי, ואם אומרים להם או לא, אז מראש אין שום טעם לדון בזה, ובהינתן שזה בלתי ישים ממילא, אין גם שום טעם שהוא לדון באיזשהן הטיות איומות ונוראות שעלולות להיגרם עקב זה שלא מנהלים את הניסוי כך, לכל מיני כיוונים בלתי מוגדרים שסיבותיהם בלתי מובנות.

אם זה עדיין לא מובן, אין לי מה להוסיף, וזה הופך להיות טחינת מים מיותרת שאין לה תוחלת.
מבחן שבודק את היכולת להבחין בין אובייקטים שונים הוא מבחן discrimination קלאסי בפסיכופיזיקה ובמדעי ההתנהגות ולרוב כולל גם טסט שבו שני האובייקטים זהים. אם הנבדק מזהה הבדל בין שני האובייקטים הזהים קיים גורם (פנימי או חיצוני) היוצר את ההטייה.
 

sbk

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
76
נקודות
18
דקה לפני שהעליתי את הפוסט, החלטתי להחליף את המילה "ניסוי" במילה "חוויה"....כל זאת על מנת להמנע מדיוני סרק, שמא מדובר בניסוי או לא ואם כן, האם הוא עיוור, או שמא לא וכיוצ"ב.

זה לא ממש עזר לי..:)

למען האמת, השרשור הזה הזכיר לי שמאז אותה חוויה, לא טרחתי לשמוע שוב Auro3D היות והטרינוב מעביר אותי ישירות למצב Native ברגע שאני מקשיב לדו ערוצי, קרי: סטריאו ונילה.

היות ויש לי סוג של אישיו עם פוקוס ואימיג'ינג ברמה אובססיבית כבר הרבה מאוד שנים, שמגיע ביחד עם מיקום הרמקולים, קריאה, לימוד, טסט טונים מוזרים ושירים שונים ומשונים, הסיפור הזה של Auro3D קצת הציק לי מהבחינה הזו.

מצד שני, הגודל, המעטפת והחוויה זה אכן וואוו, כפי שתיארו אותה כאן מספר אנשים ואני בהחלט מתחבר גם אליה. מאוד.

זה נחמד שאפשר לשמוע את השיר בשני אופנים שונים ולעבור 2 חוויות שונות... הרי בסופו של יום , אנחנו כאן בשביל החוויה.

רן

אגב רן, אם נדבר ברצינות לגופו של עניין רגע - אני מניח שיש סיכוי שאם תקדיש מאמץ ואנרגיות לעניין, אפשר יהיה לייצר כיול חדש למצב Auro3D שיתקן את ״בעיית״ הפוקוס והאימג׳ינג כאשר כל הרמקולים מנגנים, לא חושב?
ואז אולי להנות מכל העולמות...
ניסית להתייעץ עם המכיילים שאתה עובד איתם?
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,385
מעורבות
685
נקודות
113
וזה מזכיר לי ספר שיש לי, על טעויות לוגיות, שנקרא "The Book of the Fallacy", ונותן דוגמה לטעות מהסוג שנקרא "אפריוריזם":

כידוע, אין חתולים בטיבט, וכיוון שכך, כאן בטיבט, היצור שלפנינו, שעושה מיאו כמו חתול, ויש לו שפם של חתול, ויש לו אוזניים כמו חתול, וציפורניים כמו של חתול, והולך כמו חתול, מדגים לנו באופן הברור ביותר את יכולתם המופלאה של הכלבים בטיבט להתחזות לחתולים!

או, בנוסח המקוצר, אל תבלבל אותנו עם עובדות :)

יא חביבי, הבאת ציטוט חלקי- שכמוהו תלישת איבר מן הגוף החי, אמר מי שאמר- וגם הוא נאמר בעדינות. ואפילו רן הסכים עם הנבוכות. עולה בי הרושם שאתה נלחם את מלחמתך על גבו של מר מויאל... הוא עצמו שותף לפליאה ולא הסיק מסקנות גורפות, רק נתן לטעום מהחוויה והשאיר יותר סימני שאלה מאשר סימני קריאה. וככה צריך.
בקשר ל"עובדות' . לא מבין איזה עובדות אתה מחפש, ואיזה אתה מנפק. רן לוי, למשל, נתן את דעתו שבחלק אהב את המצב סראונד וחלק לא. ובמציאות הלא טיבטית עמוסת החתולים, דה פקטו , מרבית האנשים בתחום דבקים בסטראו. כנראה שיותר קל ליישום ויותר נכון לאוזן אצל מרבית האנשים.
אז ייתכן שאתה לא מחפש את מה שחובב הסטראו הממוצע מחפש ואשריך וטוב לך. לא כל נושא צריך להגרר למחוזות הבינארי והביזארי. אלה אמרו את דעתם ואלה את דעתם, ואו בקיצור, אפרופו אפוריזם , והפעם מהבארות המלאים והגדושים בכל טוב וטעם שלנו ב"ה: אָמַר רַב חַמַא בַּר חַנִינָא :אֵין סַכִּין מִתְחַדֶּדֶת אֶלָּא בְּיָרֵךְ שֶׁל חֲבֶרְתָּהּ, כָּךְ אֵין תַּלְמִיד-חָכָם מִתְחַדֵּד אֶלָּא בַּחֲבֵרוֹ“ ( בראשית רבה )
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
גדול
הייתי רוצה לראות את הפרצוף של איש המכירות
אם מערכת השמע במכונית טובה איש המכירות ישמח להדגימה ! :)
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
353
מעורבות
130
נקודות
43
להאשים אותי ב"כתיבה דקונסטרוקטיבית שמטרתה אחת, והיא לחתור תחת משמעות הטקסט על מנת לפורר אותו, ובעיקר לערער על כל המשתמע היציב שהוא מגלם" , זה להצהיר שבעצם לא מבינים את מה שאני כותב , או שלא רוצים להבין , ולא חשוב למה . קרא את ההודעה הראשונה שלי כאן . בדומה לגילויי דעת אחרים שלי הגבתי לדבריו של רן וחיזקתי את המסקנה אליה הגיע , רק בכדי ללמוד שלכם יש בעיה עם הטקסט שלי . מעין דינמיקה שחוזרת על עצמה לרוב - אך אתה משום מה קיבלת את הרושם ההפוך .

לעניין: קשרת באופן שלא משתמע לשני פנים , או כך לפחות מבינים ממה שכתבת , בין אסכולה מסוימת (רב ערוצי) לבין (אני מניח? התמיהה בהתכתבות האחרונה שלנו לא נענתה) "חיפוש אחר שלמות סונית קוהרנטית ובעיקר אידאלית" , מתוך , כך שוב הבנתי , מאפיין של טכניקה זו לפצות על פגמים ע"ח פירוט - ואילוץ מכתיב מחויבות , אם לא רוצים לשלם מחיר הפשרה . לכן לא הבנתי על מה יצא הקצף ., ואם ביקורת נתפסת אצלך כחתירה תחת טקסט , קצרה ידי .
מאפיינים ומשתנים של כל אסכולה נתפסים באופן סובייקטיבי כיתרון או חסרון אצל כל אחד אחר , ועל זה תוסיף את העובדה שהם יכולים גם להתהפך לעתים אצל אותו אדם עצמו , מה שמראש מייתר את הדיון בדבר עליונות העדפה מסוימת ומכאן התמיהה שלי על אותה מחויבות למסע חיפושים בתרחיש מסוים , צורך שיכול להתעורר בכל מצב .
לדעתי אצל רן העדיפו את התלת , משום שמדובר בחידוש שאינם מורגלים לו , כזה שהתקבע אצלם כמוקצה לאורך שנים על רקע עקרוני , לא חווייתי! מובטח לך שבהאזנה ממושכת , גם הם יגלו את חוסר הפוקוס והפירוט שהציקו לרן , ואז המסע יתחיל שוב , בדומה למסעות השיפור וה"מה חסר לי ?" בדו ערוצי .

"נראה לי ונדמה לי" זה לחם חוקו של הפורום , ואם אתה מאשים אותי בכך אז אתה יכול להאשים בעצם את כולם כולל אותך . נאמר אין הגמל רואה דבשתו , אך דא עקא שגם כל הגיגיך כאן בחזקת גילויי דעת אישית הם , והיומרה ממתיחת ביקורת על קבוצה שאתה חלק ממנה ובכך להחריג עצמך מהשאר, זהה לניסיון לאחוז בציצית שערך ולהניף עצמך מעלה . ואם נראה לך ונדמה לך שאני עוסק בניחושים , כנראה שאתה לא קורא בעיון את כתביי , כי אני לפחות טורח לנמק ולתת מראי מקום כשמתאפשר , ל"ניחושי הסרק" שלי.
clip99
בוקר טוב,

לא מפתיע אותי שעד היום לא הבנת שבניגוד מוחלט אליך או לשאר חברים מסויימים בפורום, אני לא עוסק בכאילו, בנראה לי ובנידמה לי, וזה לפני הכתיבה והתגובות בפורום, שלמען האמת הרבה פחות חשובים לי.

למרות שגם אני לא חף מלדבוק בסכולה שתואמת לצרכי, אין בי שום מוטיבציה וצורך להפוך למסיונר של סכולה זו. זאת בניגוד מוחלט למיודענו הנכבד מר AK1 ועוד כמה מביני עניין שמבחינתם עושים לנו טובה גדולה, על שמשתפים אותנו איך לומר בעיקר במילה הטכנלוגית האחרונה. אז כבר ציינתי תודות בנימוס על השיתוף. גם כתבתי ואני אחזור על כך שאין לי שום בעיה אם העובדה שקיימת האופציה להאזין לסטריאו היקפי בשידוך לטכנולוגיה מתקדמת כלשהי. למרות זאת שוב מבחינתי בחירה זו רחוקה מלהיות האולטימטיבית.

למותר לציין שאני אחרון שקושר את זה לטומאה ושאר ביטויים עסיסיים ששים לב טוב מי משתמש בהם.
מה שמדהים אותי כל פעם מחדש שמכל הסיפור הזה יוצא שמי שעבורו תמצית הילדים האידאלית מיץ הפטל לא מגרה את חושיו בדומה למשקה אחר קצת יותר חריף, ואיך לומר בלשון המעטה יותר מורכב, הוא כנראה מקובע. יסכימו איתי או שלא איך שלא הופכים את זה, זה הזוי!
 
נערך לאחרונה ב:

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,798
מעורבות
2,534
נקודות
113
בהחלט יכול להבין את ה-"הייפ" ש-שמע רב ערוצי מייצר.
עוד כביכול מימד נוסף מעבר לגבולות הבמה הקדמית.

לצורך העניין אצלי למשל
מרגישים תלת מימדיות ונוכחות בסטיראו דו ערוצי
גם לצדדיי ואף מעין "תחושה" מאחורי, בקטעים מסוימים.
וכמובן תחושה מעל גובה הראש בקטעים ספציפיים שנדרשים לכך.
כל זאת בהתאם לחלל שלי ולמיקום הישיבה שלי ביחס להעמדה וזווית הרמקולים ממני.

שמעתי בעבר לא מעט SACD רב ערוצי בזמנו
מאוד אהבתי ועשה לי את זה
אבל גם הרגיש (לי לפחות) לא טבעי מספיק, כאשר השוואתי את מול גרסת הדו ערוצי, בזמנו הייתי פנאט עם דיסקים שרכשתי, נהניתי בסופו של יום יותר מדו ערוצי טוב.

אבל בהחלט יכול להבין את ההתלהבות בשמיעה לרב ערוצי, גם אני עברתי זאת בזמנו.
וחזרתי לאן שאני מרגיש ויודע שאני מעדיף יותר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,565
מעורבות
2,823
נקודות
113
יא חביבי, הבאת ציטוט חלקי- שכמוהו תלישת איבר מן הגוף החי, אמר מי שאמר- וגם הוא נאמר בעדינות. ואפילו רן הסכים עם הנבוכות. עולה בי הרושם שאתה נלחם את מלחמתך על גבו של מר מויאל... הוא עצמו שותף לפליאה ולא הסיק מסקנות גורפות, רק נתן לטעום מהחוויה והשאיר יותר סימני שאלה מאשר סימני קריאה. וככה צריך.
בקשר ל"עובדות' . לא מבין איזה עובדות אתה מחפש, ואיזה אתה מנפק. רן לוי, למשל, נתן את דעתו שבחלק אהב את המצב סראונד וחלק לא. ובמציאות הלא טיבטית עמוסת החתולים, דה פקטו , מרבית האנשים בתחום דבקים בסטראו. כנראה שיותר קל ליישום ויותר נכון לאוזן אצל מרבית האנשים.
אז ייתכן שאתה לא מחפש את מה שחובב הסטראו הממוצע מחפש ואשריך וטוב לך. לא כל נושא צריך להגרר למחוזות הבינארי והביזארי. אלה אמרו את דעתם ואלה את דעתם, ואו בקיצור, אפרופו אפוריזם , והפעם מהבארות המלאים והגדושים בכל טוב וטעם שלנו ב"ה: אָמַר רַב חַמַא בַּר חַנִינָא :אֵין סַכִּין מִתְחַדֶּדֶת אֶלָּא בְּיָרֵךְ שֶׁל חֲבֶרְתָּהּ, כָּךְ אֵין תַּלְמִיד-חָכָם מִתְחַדֵּד אֶלָּא בַּחֲבֵרוֹ“ ( בראשית רבה )
איזה נאום ארוך, צדקני, מתחסד, מתחכם ומטיפני, עם ציטוטים מהמקורות וכל הטראראם, שמבוסס על אי-הבנת הנקרא!

ה"עובדה" שדיברתי עלי לא הייתה שסראונד עדיף על סטריאו, אלא
המסקנה המתחייבת מכאן היא שסראונד עשוי כהלכה עשוי להיות עדיף על סטריאו עשוי כהלכה, גם לדעתם של המומחים הגדולים, כאשר היא בלתי-משוחדת.

ולמרות שאמור להיות טריוויאלי שהעדפה זה תמיד עניין של טעם ברמת הפרט, אז למען הסר ספק, "עדיף" זה לא כעובדה אובייקטיבית אוניברסלית, אלא לגמרי עניין של טעם ברמת הפרט, וכאן אולי אפילו ברמת המקרה הספציפי. התקבל כאן מצב שבו אנשים שבין אם הם חשבו שסראונד זה משהו נחות ובין אם לא, העדיפו אותו כשלא ידעו שזה סראונד. זו העובדה שעליה דיברתי.
 

נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,189
מעורבות
1,130
נקודות
113
אגב רן, אם נדבר ברצינות לגופו של עניין רגע - אני מניח שיש סיכוי שאם תקדיש מאמץ ואנרגיות לעניין, אפשר יהיה לייצר כיול חדש למצב Auro3D שיתקן את ״בעיית״ הפוקוס והאימג׳ינג כאשר כל הרמקולים מנגנים, לא חושב?
ואז אולי להנות מכל העולמות...
ניסית להתייעץ עם המכיילים שאתה עובד איתם?

אני מניח שאפשר, צריך להקדיש לזה מחשבה ואנרגיה ואולי גם החלפת דיעות עם חברת Auro, היות והאלגוריתם שלהם ניתן לבצע בו סוג של פיין טיונינג.

בכנות, לא ממש הקדשתי לזה מחשבה כי זה לא הטריד אותי, או היה לי איזה דחף מיוחד להתעסק בזה.

כמובן שזה היה נהדר לגלות את זה (אחרי שנתיים וחצי) ממש במקרה. זה לגמרי Nice to have.

אנשים נתקעו על הסראונד מול סטריאו לא מעט ואני גם מבין בהחלט למה כי זה מכרסם בבסיס של אמונות חזקות ומושרשות, אותי יותר העסיקה העובדה שאנשים (כולל עבדך הנאמן) לא באמת מצליח לזהות דברים כל כך דרמטיים כאשר הוא לא מודע להם.

גורם לך לחשוב
clip99
בוקר טוב,

לא מפתיע אותי שעד היום לא הבנת שבניגוד מוחלט אליך או לשאר חברים מסויימים בפורום, אני לא עוסק בכאילו, בנראה לי ובנידמה לי. למרות שאני לא חף מלדבוק בסכולה שתואמת לצרכי, אין בי שום מוטיבציה וצורך להפוך למסיונר של סכולה זו. זאת בניגוד מוחלט למיודענו הנכבד מר AK1 ועוד כמה מביני עניין שמבחינתם עושים לנו טובה גדולה, על שמשתפים אותנו איך לומר בעיקר במילה הטכנלוגית האחרונה. אז כבר ציינתי תודות בנימוס על השיתוף. גם כתבתי ואני אחזור על כך שאין לי שום בעיה אם העובדה שקיימת האופציה להאזין לסטריאו היקפי בשידוך לטכנולוגיה מתקדמת כלשהי. למרות זאת שוב מבחינתי בחירה זו רחוקה מלהיות האולטימטיבית.

למותר לציין שאני אחרון שקושר את זה לטומאה ושאר ביטויים עסיסיים ששים לב טוב מי משתמש בהם.
מה שמדהים אותי כל פעם

ההודעות שלך חלקלקות, מפותלות ומלאות ברמיזות ארסיות,, תופעה שחוזרת על עצמה שוב ושוב במהלך כל 160 הודעותיך, מבלי להמעיט מהעובדה שחלקן לא מובנות כלל.

למותר לציין שאין בהן שום אני מאמין קוהרנטי וחד, שום עדות על נסיון כלשהו, שום שיתוף אמיתי בציוד שיש לך, שהיה לך, או איזו התנסות מעניינת, חוויה שניתן ללמוד ממנה וכן, אולי איזה חידוש שיגרום כאן לאנשים לחשוב.

הררי מלל שאין מאחוריהם דבר וחצי דבר. כלום. פשוט כלום, מלבד רצון להחריב עוד ועוד שירשורים

צא ולמד.

רן
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור