שאלה לבעלי Magnepan


ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
סמוך עלי זאב
גם אחרי הבאים שלך
יהיו הבאים אחרי (ואחרי ואחרי...)

אני גם מתחיל לדגדג ולחטט בקרקפת, אך אני מגייס ממון ל MAXX 2...?
אבל זו שאיפה שייעדתי לעצמי בעוד כ שנתיים שלוש.
בינתיים נהנה בטרוף חושים ממה שיש בבית.
ויש שם וואחד Setup :)

ספינת הדגל של ווילסון עולים 260000 דולר ויש לך עד אין סוף לאן לשדרג ולהתקדם, בגלל זה עדיף להיות ראש לשועלים ולא זנב לאריות אבל צריך לשמוע את המגנאפן קודם, יכול להיות שהדאלי ישאירו גם אותם באבק (מקווה שלא).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
אם אפשר להתקרב לרמת הסאונד ההולגרפית שתיארתי במחיר העלות של כבל אחד שהיה מחובר לסט אפ הרפרנס שלי
אל תרמה את עצמך.

אבל צריך לשמוע את המגנאפן קודם
כשאתה עושה את זה, קח איתך את המגבר שלך. תראה אם השילוב עובד. אם לא, העלות שמדובר בה אינה רק של הרמקולים אלא גם של מגבר יותר רציני. זה מסלול לשרשרת של שידרוגים.

יש איתם גם מלכודת -- תשומת הלב שלך עלולה להימשך למיד ולגבוהים ולפירוט וכו', ואתה עלול לשכוח מבעיית הבאס.

קח איתך גם דיסקים שבודקים את עניין הבאס, ושים לב אם אתה מקבל די צרכך בווליומים שונים. אם לא, זה עלול להפריע לך בהמשך. אל תתעלם/תזניח. יש לך לפחות חוות דעת אחת מניסיון אישי של מישהו כאן שזה הופך להיות בעייה, במיוחד אם אתה לא מוכן להוסיף סאב.
עם הזמן הרגשתי שחסר שם משקל.

דרך אגב, כידוע, קל יותר לשרוף רמקולים עם מגבר שאינו חזק מספיק מאשר עם מגבר חזק מדי, כך שבעל המאגנאפאנים יהייה פראייר לתת לך לשמוע בכלל עם המגבר שלך.

עמיר
 

Ilyan

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
4
נקודות
18
אם למגנאפן יש בעייה של באס גם עם הפאנלים יותר מסיביים, מה היתרון ביישום הטכנלוגיה הזו על פני רמקולים אלקטרוסטיים טהורים, Soundlab למשל?
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
אל תרמה את עצמך.



עמיר


מי שקונה על בליינד מרמה את עצמו, מי ששומע את כל מה שאפשר לשמוע ובוחר את מה שבאפשרותו לקנות מבלי לשבור קופות חסכון או לגור בשטחים הוא בן אדם עם הגיון (יחסית כמובן, לך תגיד לבן אדם ממוצע ברחוב שקניתה כבל בכמה אלפי שקלים ....)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
מי שקונה על בליינד מרמה את עצמו, מי ששומע את כל מה שאפשר לשמוע ובוחר את מה שבאפשרותו לקנות מבלי לשבור קופות חסכון או לגור בשטחים הוא בן אדם עם הגיון (יחסית כמובן, לך תגיד לבן אדם ממוצע ברחוב שקניתה כבל בכמה אלפי שקלים ....)
עניין הקנייה על בליינד אינו קשור לנושא, ופתאום העלית אותו out of the blue, אז אומר עליו רק שלושה משפטים:
  • מי שקונה על בליינד מתוך טיפשות זה מתוך טיפשות, שאולי מלווה ברמאות עצמית ואולי לא.
  • מי שקונה על בליינד מתוך סיכון מחושב, במודעות לאפשרות שזה לא יעבוד כרצוי, זה בוודאי לא מתוך רמאות עצמית.
  • רוב הקניות האישיות שלי הייו על בליינד והן הייו מוצלחות ביותר, ואחת הפעמים שבהן קניתי לא על בליינד הייתה נפילה.
נעזוב זה, כי זה לא רלוואנטי.

הרמאות העצמית שדיברתי עליה הייה התקווה להשיג תוצאות של מערכת בעלות של ביית במחיר של אינטרקונקט מתוכה.

אם למגנאפן יש בעייה של באס גם עם הפאנלים יותר מסיביים, מה היתרון ביישום הטכנלוגיה הזו על פני רמקולים אלקטרוסטיים טהורים, Soundlab למשל?
כי יש כאלה שלא מפריע להם המחסור בבאס -- אם רק בהתחלה ואם בכלל -- והם כן נהנים מהיתרונות האחרים.

עם זאת, כדאי לשים לב שמדובר במיעוט יחסי -- למרות שניתן כבייכול להשיג תוצאות מצויינות במיד/גבוהים ובאס קביל על חלק מהמאזינים בעלות נמוכה יחסית, ללא קופסה, הטכנולוגיות האלה לא השתלטו על השוק, והן די בחזקת נישה.

למעשה, אולי פעם הייה קושי להשיג תוצאות מקבילות לפלאנאריים ברמקולים דינאמיים, אבל מאז הדינאמיים כבר מזמן פתרו את הבעיות מסוג זה, ורמקולים דינמיים טובים עוברים את הפלאנאריים הטובים בכל הפרמטרים (למעט עבור מי שאוהב ספציפית את אופי הצליל המסויים).

עמיר
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
עניין הקנייה על בליינד אינו קשור לנושא, ופתאום העלית אותו out of the blue, אז אומר עליו רק שלושה משפטים:
  • מי שקונה על בליינד מתוך טיפשות זה מתוך טיפשות, שאולי מלווה ברמאות עצמית ואולי לא.
  • מי שקונה על בליינד מתוך סיכון מחושב, במודעות לאפשרות שזה לא יעבוד כרצוי, זה בוודאי לא מתוך רמאות עצמית.
  • רוב הקניות האישיות שלי הייו על בליינד והן הייו מוצלחות ביותר, ואחת הפעמים שבהן קניתי לא על בליינד הייתה נפילה.
נעזוב זה, כי זה לא רלוואנטי.

הרמאות העצמית שדיברתי עליה הייה התקווה להשיג תוצאות של מערכת בעלות של ביית במחיר של אינטרקונקט מתוכה.



עמיר


כתבתי להתקרב, להתקרב זה לא ממש להיות שם, מספיק שיהיו כמה פרמטרים ולא רק אחד כפי שיש לי עכשיו (גבוהים) וחשוב להבהיר כדי שיהיה ברור, זה לא אומר ששאר תחום התדרים לא טוב בהשוואה לסט אפים יקרים יותר ששמעתי, הם פשוט לא בליגה של הרפרנס.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
כתבתי להתקרב, להתקרב זה לא ממש להיות שם, מספיק שיהיו כמה פרמטרים ולא רק אחד כפי שיש לי עכשיו (גבוהים) וחשוב להבהיר כדי שיהיה ברור, זה לא אומר ששאר תחום התדרים לא טוב בהשוואה לסט אפים יקרים יותר ששמעתי, הם פשוט לא בליגה של הרפרנס.
אם יש לך 100 קילומטר מרחק ואתה מצמצם ל-99 זה גם "להתקרב", כך שמצאתי לנכון להזהיר אותך.

כל כוונתי הייתה להזהיר אותך בפני כמה מלכודות שייש שם. שום דבר אינו נגדך. אם כבר אז להיפך, והאם/מה שאתה מפיק מזה תלוי באיך אתה קורא/מתייחס לנאמר.

עמיר
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
אם יש לך 100 קילומטר מרחק ואתה מצמצם ל-99 זה גם "להתקרב", כך שמצאתי לנכון להזהיר אותך.

כל כוונתי הייתה להזהיר אותך בפני כמה מלכודות שייש שם. שום דבר אינו נגדך. אם כבר אז להיפך, והאם/מה שאתה מפיק מזה תלוי באיך אתה קורא/מתייחס לנאמר.

עמיר



את הסט אפ הרפרנס שמעתי ב2002 (למרות שאני זוכר את החוויה כאילו זה היה אתמול), יש לי קצת נסיון מאז, לא הרבה, אבל תודה בכל אופן על הדאגה.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
זה לא רק עניין של אופי צליל.
מדובר ברמקול שיוצר שדה צליל הקפי OMNI-DIRCTIONAL הוא לא רק מקרין קדימה, ובזה היחודיות של הטכנולוגיה של הפנלים, בין אם זה מגנטי או אלקטרוסטטי.
אבל צריך חדר עם מרחב כדי לאפשר לרמקול לנשום, ולפתח את שדה הצליל.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
את הסט אפ הרפרנס שמעתי ב2002 (למרות שאני זוכר את החוויה כאילו זה היה אתמול), יש לי קצת נסיון מאז, לא הרבה, אבל תודה בכל אופן על הדאגה.
יש ניסיון וייש את מה שלומדים ממנו.

מאז היית אמור ללמוד שזיכרון צלילי אינו אמין מעבר לטווח של דקות ספורות. מעבר לזה לא זוכרים את הצליל עצמו אלא את הסיפורים שסיפרנו עליו לעצמנו בעת ששמענו אותו.

אם אתה מתייחס ברצינות שכזו למשהו ששמעת לפני 14 שנה, אתה בבעייה.

לא רק שאתה משווה חוויות, לא צלילים, אלא שעקב הניסיון שאתה אומר שצברת, רוב הסיכויים שהחווייה שלך כיום מאותה מערכת עלולה להיות שונה לחלוטין, גם התפיסה שלך את כל הפרמטרים בוודאי השתנתה מאז, וייתכן שגם השמיעה הפיסית שלך, ואולי הטעם וההעדפות שלך, ובכלל.

לך לשמוע שוב, עם מוסיקה שאתה אוהב כיום, בהקלטות שטובות לאוזניך היום, ותתאפס מחדש מול המציאות (כפי שאתה תופס אותה, כמובן), לא מול הזיכרון של החוויה. זה אמנם אפשרי ששום דבר לא השתנה, אבל אם זה המצב, אז רוב הסיכויים שבאמת לא למדת כלום מאז.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
זה לא רק עניין של אופי צליל.
מדובר ברמקול שיוצר שדה צליל הקפי OMNI-DIRCTIONAL הוא לא רק מקרין קדימה, ובזה היחודיות של הטכנולוגיה של הפנלים, בין אם זה מגנטי או אלקטרוסטטי
אתה מבלבל בין omni-directional -- לכל הכיוונים -- לבין bi-directional -- לשני כיוונים.

יש רמקולים שמקרינים לכל הכיוונים, כמו MBL, German Physiks ואחרים, אבל רמקולים פלאנאריים מקרינים רק לשני כיוונים.
1.jpg


עמיר
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
יש רמקולים שמקרינים לכל הכיוונים, כמו MBL, German Physiks ואחרים, אבל רמקולים פלאנאריים מקרינים רק לשני כיוונים

נכון.
טעות שלי במינוח.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
יש ניסיון וייש את מה שלומדים ממנו.

מאז היית אמור ללמוד שזיכרון צלילי אינו אמין מעבר לטווח של דקות ספורות. מעבר לזה לא זוכרים את הצליל עצמו אלא את הסיפורים שסיפרנו עליו לעצמנו בעת ששמענו אותו.

אם אתה מתייחס ברצינות שכזו למשהו ששמעת לפני 14 שנה, אתה בבעייה.

לא רק שאתה משווה חוויות, לא צלילים, אלא שעקב הניסיון שאתה אומר שצברת, רוב הסיכויים שהחווייה שלך כיום מאותה מערכת עלולה להיות שונה לחלוטין, גם התפיסה שלך את כל הפרמטרים בוודאי השתנתה מאז, וייתכן שגם השמיעה הפיסית שלך, ואולי הטעם וההעדפות שלך, ובכלל.

לך לשמוע שוב, עם מוסיקה שאתה אוהב כיום, בהקלטות שטובות לאוזניך היום, ותתאפס מחדש מול המציאות (כפי שאתה תופס אותה, כמובן), לא מול הזיכרון של החוויה. זה אמנם אפשרי ששום דבר לא השתנה, אבל אם זה המצב, אז רוב הסיכויים שבאמת לא למדת כלום מאז.

עמיר


עמיר היקר, בעולם יש אנשים שונים עם דעות שונות, סגנון חיים שונה ותפיסת עולם שונה וטוב שכך, לא כולם חושבים, עושים, אוכלים שותים ושומעים כמוך (ולא, אתה לא גיבור על בעל כוחות מיוחדים), תפנים את זה ואולי תהפוך להיות בן אדם יותר טוב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
עמיר היקר, בעולם יש אנשים שונים עם דעות שונות, סגנון חיים שונה ותפיסת עולם שונה וטוב שכך, לא כולם חושבים, עושים, אוכלים או שותים כמוך, תפנים את זה ואולי תהפוך להיות בן אדם יותר טוב.
מעבר לזה שההערה האישית הזו אינה לעניין, אין לי שום עניין להיות "בן אדם יותר טוב" לפי השיפוטים שלך.

גם לא עלה בדעתי שמישהו חושב או אמור לחשוב כמוני או כמו צד ג' כלשהו שאינו הוא עצמו.
כל אחר חושב בדרכו הוא וזה ברור לי מאז ומעולם, אין צורך "להפנים" את זה.

העניין הוא שבני אדם מחליפים מחשבות וצורות מחשבה, במיוחד בפורומים.

אם יש לי טעויות בחשיבה, אתה מוזמן להצביע עליהן.

בינתיים רק הצבעתי על שלך, ואולי זה לא נעים לך, אם כי זה עשוי להועיל לך, אם תתייחס לדברים עניינית ולא אישית.
אין לי בעייה שתחשוב עקום ו/או תטעה, בשיקולים או במעשים. זה באמת לא ישפיע עלי לכאן או לכאן.

וייש לך את הזכות המלאה להישאר בדיעותיך והשקפותיך, בעייתיות ככל שייהייו -- וכבר הדגמת הרבה כאלה בעבר, כולל לגבי המערכת שלי בלי להכיר אותה ובלי להבין במה מדובר.

אין לי שום עניין להכתיב לך מה לעשות ואיך לחשוב.

עמיר

נ.ב. 1, אם התגובות שלי מפריעות לך, אתה מוזמן להשתמש בכפתור "התעלם"

נ.ב. 2, מכל מה שכתבתי, מדבר אחד אני מציע לך לא להתעלם אם אתה הולך לשמוע את המגנאפאנים -- עשה לעצמך טובה וקח איתך את המגבר שלך. תיזהר עם הווליום -- תגביר רק מאוד בהדרגה ועצור מייד אם אתה שומע שמץ של עיוות -- יש סכנה של שריפת הרמקולים. תראה אם אם הצירוף נשמע טוב, ואם המגבר שלך "סוחב" -- כמה רזרבות כוח יש לו, אם בכלל. רק כך תדע לפני הקנייה אם תצטרך להחליף גם מגבר ולשקול אם אתה רוצה להיכנס לזה.
 
נערך לאחרונה ב:

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
מעבר לוויכוחים, לפילפולים ולתיאוריות, אני מאוד ממליץ לפותח השרשור לנסות להאזין למגנפאנים. לטעמי האישי רמקולים מופלאים. סוגיית הבס תלויה מאוד בהעדפות אישיות, אני בטוח שניתן לפתור עם סאב איכותי ומכוון טוב. כל קשר לאומני למינהם מקרי בהחלט, הצליל לא דומה בכלל. לגבי ההגברה, צדק יואל. הגברה טובה תמיד קריטית לביצועי המערכת, וכאן על אחת כמה וכמה כי הרמקול הזה דורש הרבה מאוד זרם. עם מגבר לא מספיק חזק הוא ישמע רע למופת. הרשת מלאה בסיקורים, הן של סוקרים מטעם והן של בעלים מרוצים, מומלץ לקרוא, וחשוב מכך ללכת להאזין. מבחינת מחיר/תמורה - קניה מצוינת, אולי אחת הטובות. מבחינת מראה ונוכחות, כאן זה באמת תלוי בטעם אישי, אבל אין ספק שהם מאוד לא שיגרתיים, גם בגודל וגם בעיצוב. לדעתי זה ה-עקב אכילס שלהם. מי שעבורו העיצוב לא מהווה שיקול, מאוד כדאי לו להאזין למגנאפן. אגב, מישהו הזכיר בדיון גם את המרטין לוגאן. לדעתי אין דמיון.
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,058
מעורבות
466
נקודות
83
זו חתיכת מפלצת ה 20.7.
למעלה מ 2 מטר גובה ורוחב לא מבוטל.

תוסיף לזה מרחק של לפחות מטר מקיר אחורי,ומרחק מכובד מפינות,מגבר גיבור ויחידת סאב....
הקרבה גדולה מידי לדעתי.
מתאים לבייסמנט אמריקאי ממוצע,שם יבוא לידי מימוש.
אגב,תנסה לשמוע את הקטנים שנמצאים בארץ פה ושם,אולי בכלל לא תתחבר לגוון.

זה לא רמקול "קונצנזוס",לא שיש כזה.
יש שנשבעים לו אמונים, ואחרים מעקמים את האף.

זאב,עצתי לך,
שב על הגדר, ותמתין להזדמנויות ביד שנייה,ובאות כאלו מדהימות לפעמים.
אתה תהנה,תתרגש...תשתף את הפורום בנס שאירע, וגם תתרץ כשתשתעמם ותשלח אותו לדרכו.
זה חלק מהחוויה,מההתנסות.
ואת כל זה יקשה עלייך ידידי לעשות עם צמד דלתות טובים ככל שיהיו.

איתן.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
473
נקודות
83
רמקול בגובה שני מטר פלוס,
בדירה רגילה כשהגובה התקרה
2.65 מטר נפח החדר
מהווה תיבת תעודה קטנה מידי,
שתורמת גם לבס חיוור,
וגם לחוסר תנאים אופטימלים
שילוב טוב של הרמקול עם החדר.
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,927
מעורבות
365
נקודות
83
הבעיה העיקרית עם מגנפלנארים שהם זקוקים למגברים שעולים פי כמה מהם כדי להשמע כמו שצריך.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
הבעיה העיקרית עם מגנפלנארים שהם זקוקים למגברים שעולים פי כמה מהם כדי להשמע כמו שצריך.
זה בגלל שהם לא יקרים יחסית לרמקולים שעולים כמו המגברים שהמגנפן נשמעים אתם כמו שצריך.;)
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,927
מעורבות
365
נקודות
83
נכון.

בכל מקרה, המחיר הנמוך ביחס לפוטנציאל די מטעה. הם לא יעבדו עם משולב של רוקסן. יצטרכו מגבר בריון ואיכותי שמן הסתם יעלה בהתאם.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור