האם המעבר לשימוש במחשב היה כדאי?


TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
TAD בתערוכה מדגים עם מחשב ,ככה גם מגיקו ,זלטון וכמעט כולם , מבקש לא לבלבל את הביצים בבקשה.

בכלל לא בטוח שחברות מדגימות עם מחשב בתערוכות דווקא בגלל האיכות המועדפת. סביר שהן מציגות עם מחשב כי זו המדיה הפופולרית הנוכחית. ההמונים שומעים קבצים והיצרנים מתיישרים עם המגמה ומנסים להביא אותה לאיכויות גבוהות. מחר כשתצא מדיה פופולרית חדשה, tad ומג'יקו וכל היתר ימהרו להציג איתה כי רוצים להתחבר למגמה השלטת.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני דווקא מכיר אותו ,בחור טוב , רק מה ,ניתפס ב"אנלוג" ,מכר כל הדיסקים ,טופחים הוא ושלמה נורדיה אחד על כתפו של השני ש"אין כמו אנלוג ", בינתיים כמה עשרות תקליטים ,ועוד איזה ערמה של זבל ירושה מהדוד מנתניה ,אבל כנראה נהנה מזה ,וזה העיקר ,אבל לקרוא "מקולקל" לצליל של הממיר שלי זה לא מי יודע כמה הבנה .
אני דווקא מסתובב פה ושם ושומע פטפונים של אודיופילים גאים ,זה נשמע בסדר ,אבל יש כאלו שהנגנים יותר טובים בהרבה מאיזה פטפון בינוני ,אפילו אצל דורון המחשב יותר טוב מהפטפון ,ולאף אחד אין אנלוג כמו שלו ,
TAD בתערוכה מדגים עם מחשב ,ככה גם מגיקו ,זלטון וכמעט כולם , מבקש לא לבלבל את הביצים בבקשה.

קודם כל אף נגן דיגיטלי או מחשב איכותי שמורכב ומקונפג היטב אינו נשמע מקולקל על יד פטיפון. זה פשוט שונה אחד מהשני. אני מעדיף פטיפון על פני כל מדיה דיגיטלית בגלל כמה יכולות שיש לאנלוג שלדיגיטלי חסר אותם עדיין.
אני מכיר מעט מאוד נגנים דיגיטלים שבכלל שווים התייחסות ברמה של המערכות היקרות המסתובבות בשוק. אבל המעט הללו, ביחס לכמות האדירה שיש בשוק, נשמעים פשוט מדהים.

אצל דורון למשל, לטעמי לפחות, הפטיפון נשמע הרבה יותר טוב מהמחשב למרות שהמחשב שלו נשמע מעולה. הייתי חי עם שניהם. ונכון. לאף אחד אין פטיפון כמו שלו. יש כמה יותר טובים, יש פחות טובים ויש באותה רמת צליל. ותתפלא, יש גם כמה חברה עם פטיפונים זולים משלו ומשלי שנשמעים חלום!

בתערוכות מציגים דרך מחשב מכמה סיבות שלא בהכרח קשורות לסאונד.
1- יותר נוח להתדגים עם מחשב.
2- לא נוח להדגים עם cd.
3- עוד פחות נוח להדגים עם פטיפון וגם לוקח זמן (הרבה מאוד זמן) לכוון פטיפון.
4- מוסיקה ממחשב ללא מדיה דיגיטלית אינה מאפשרת למאזינים לשים מוסיקה משלהם מה שמונע אי נעימות כשמישהו מגיע עם איזו יצירה שעלולה להפיל את המערכת.
5- בעניין הנוחות. מדובר בכמה ימי תערוכה בהן צריכה המערכת לנגן מוסיקה ברצף. מחשב מאפשר לך לעשות זאת מבלי לגעת במערכת.

נצא מהתערוכות.

רוב המחשבים למוסיקה נשמעים סביר עד טוב ומעטים מהם נשמעים טוב מאוד עד מעולה.
טרם שמעתי מחשב למוסיקה שנשמע כמו פטיפון או אפילו ברמה דומה. כולם על יד, קצת פחות מכנים ודיגיטלים מבעבר אך עדיין לא חלקים ומאוזנים כמו אנלוג טוב. אצלי למשל האנלוג מושקע מאוד. ראש ברמת רפרנס, זרוע בין הטובות שיש, מגבר פונו נחשב, גוף פטיפון מהונדס היטב. מכיר כמה נגנים שבכלל שווה להתייחס אליהם מולו.
אחד מהם הוא ה-emm, השני הוא ה-mbl, השלישי הוא ה-cec הגבוהה המונע על ידי רצועה. כנראה יש עוד שלא שמעתי אבל ממה שכן שמעתי, ושמעתי המון (בערך פי 38 ממה שהמתדיינים כאן שמעו) ואני חי עם אנלוג משובח מאוד ושמעתי עוד כמה כאלה מושקעים, המדיה הדיגיטלית, במיוחד המחשב, לא מתמודדים עם אף פטיפון איכותי שמכוון היטב.

ואלדר. משהו נוסף. תערוכות זה נחמד אבל אם תלך לבתי האודיופילים ה״כבדים״ ביותר, כאלה שאתה יודע, מדברים על המערכות שלהם (לא בארץ), אתה תמצא שם מקור אחד עקרי - פטיפון, מקור משני - cd וברוב הפעמים לא תמצא שם מחשב כלל וכלל. חלקם מבינים במחשבים קצת מעל הממוצע הישראלי.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
בואנה ,איזה השקעה בתשובה בשבת בבוקר ! שמת שעון?
ושנית ,אני שוב מבקש לא לקחת אותי ברצינות יתרה,הפטפון הישן שלי נמצא אצל בנצי ,התקליטים הטובים לקח דורון מתנה ממני ,ואני אין לי סבלנות בכלל למדיה הזו ,
בקשר למחשב ,הוא מחליף טרנספורט ,תזכור שהממיר נשאר ,והטרנספורטים לא יותר טובים מהמחשב בכלל ,מקסימום טובים כמו מחשב ,אז בשביל מה צריך טרנספורט ? מי שרוצה להחזיק את המדיה ביד ,שישאיר גם טרנספורט(כמוני ) ,הנה עכשיו המחשב שלי בתיקון שומע דיסקים וזה סבבה ,אבל שיחזור המחשב יהיה אחרת.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הילדה עמדה בלול, צעקה ״אבא!״. מצאתי אותה עומדת בלול, מביטה בי ואומרת ״אוכל״. אפשר לחזור לישון? וואלה לא.
אז התעוררתי, הכנתי לה בקבוק, שמתי אותה בכסא שלה והתפנתי קצת לפורום.

ראשית בהשוואה שעשינו אז אצלך העדפתי חד משמעית את הנגן ולא את המחשב. גם במבחן עיוור שעשיתם לי העדפתי את הנגן באופן חד משמעי. הרי זה לא עניין של איכות צליל כללית בה רוב הציוד האיכותי הוא מעולה. מדובר בניואנסים שהופכים את הצליל מטוב מאוד למעולה. אותה במה ונינוחות שמתקבלת יותר טוב מהנגן ועוד יותר טוב מהפטיפון. אותו כינור שפתאום מקבל תלת מימדיות בנגן ועוד יותר בפטיפון. אותה גיטרה שאפשר לשמוע מאיזה מגבר היא מוקלטת, האם מארשל מנורות או פנדר דה לוקס קלאסי. את הדברים האלה בדיוק אני מחפש. את הניואנסים הללו שמביאים את הזמן לחדר, את הנוכחות האנושית הזו בלי שמץ של מכאניות שקל מאוד למצוא ברוב הנגנים הדיגיטלים. נכון, יש כאלה שמהווים תחרות של ממש לאנלוג ואפילו עושים כמה דברים טוב יותר. אבל מדובר בקומץ של הקומץ. ב90 אחוז מהמקרים פטיפון בינוני מכוון היטב ישמע יותר טוב מכל נגן דיגיטלי טוב. נכון, לא ישמע יותר טוב מהדיגיטלים הטובים אבל עדיין, הוא יעשה משהו אחד יותר טוב תמיד - הוא לעולם לא ישמע דיגיטלי.

הגעתי למסקנה שרוב הפטיפונים אצל חברים (גם מנוסים) אינם מכוונים כלל, אינם משוככים כראוי ואינם מורכבים נכון (התאמה של זרוע, ראש, מגבר פונו וכבל זרוע). הרבה מאוד חובבים ממעיטים בחשיבות כבל הזרוע למשל שהוא חשוב לא פחות מהגוף עצמו, אינם מתחשבים בכל שגם אחרי שכיוונו פעם אחת צריך לבדוק את הכיוונים לאחר כמה ימים ולתקן. אחר כך הפטיפון יציב לשנים רבות קדימה. אנשים לא בודקים את מצב המחט. חלק נכבד מהפטיפונים המדופלמים ניגנו עם מחט גמורה. זה התבטא היטב בצליל. ואז באים חובבי הדיגיטל, שומעים מערכת אנלוגית יקרה שלא קרובה אפילו לאיך שהיא אמורה להישמע ואחר כך מדווחים לנו שהמחשב עם הקבצים הגנובים שלהם נשמע יותר טוב מפטיפון. זה כמו שאני אבוא עם האוטו שלי, אקח סיבוב על פרארי שהגיר שלה דפוק, ואדווח לכולם שפרארי זה *** אוטו.

במילים אחרות - ״אם אחד תוקע פלוץ במעלית עמוסה באנשים, זה לא אומר שכולם מסריחים״.

אגב. אני ברוח הכתיבה עכשיו. ולכן התגובות שלי ארוכות מהרגיל.

אגב נוסף. אני תמיד לוקח אותך ברצינות, אחרת לא היה דיון.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
חלאס , אי אפשר איתך היום ,אתה יותר מדי רציני .
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
נמר באיזה שעה את מתעורר בשבת שאתה כבר כותב כאן כל כך מוקדם :)

לכל מדיה יש יתרון ויש חיסרון, אומנם עוד אין לי מחשב, אבל גם היום אני לא חושב שהייתי יכול לחיות רק עם פטיפון - רק עם נגן CD או מחשב אני חושב שהייתי יכול לחיות. מה אני מעדיף לשמוע - פטיפון :)
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
מר שניצל, אני לא מבין אותך.

מצד אחד אתה כותב "לא לקחת אותי ברצינות יתרה..."
ומצד שני אתה כותב לנמר "אתה יותר מידי רציני היום".

אז מה הדבר הרצוי מבחינתך. קשקשת רבת מילים ללא משמעות ותכלית.

לדעתי, מפמפמים בפורומים, במיוחד בפורום האחר את נושא המחשב כשלרוב התוצאה הסופית אינה ידועה.

לא מעט אנשים סבורים שעם לפטופ פשוט ב-500 דולר יסגרו עניין ואז מסתבר להם שהם אוכלים חצץ
ונדרשת השקעה לפחות פי 3-4 (בדולרים- כן?) כדי שיקבלו משהו סביר, שהיה להם מלכתחילה.

העניין הוא שדרוש אומץ לומר את זה
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
אהבתי את "מר שניצל, "
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,237
מעורבות
787
נקודות
113
לגבי פטפונים, תמיד ששואלים בפורום האם פטפון ברמת כניסה או קצת מעבר לזה מביס קומפקט/ממיר טוב, התשובות הן שלא... כולם טוענים יש להשקיע לא מעט כדי להוציא צליל מפטיפון שיביס ממירים טובים (נניח ממירים ב 5000$). האם פטפון פלוס ראש, זרוע, פונו וכל הבלאגן ב 5000$ מביס ממירים בסדר גודל הזה (כדוגמת PWD, Hegel, או Luxman DA06)?

(דרך אגב, מתמטית, על פי משפט הדגימה, ניתן לשחזר את הגל האנלוגי בשלמותו בתדר סי די רגיל)
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
מר שניצל, אני לא מבין אותך.

מצד אחד אתה כותב "לא לקחת אותי ברצינות יתרה..."
ומצד שני אתה כותב לנמר "אתה יותר מידי רציני היום".

אז מה הדבר הרצוי מבחינתך. קשקשת רבת מילים ללא משמעות ותכלית.

לדעתי, מפמפמים בפורומים, במיוחד בפורום האחר את נושא המחשב כשלרוב התוצאה הסופית אינה ידועה.

לא מעט אנשים סבורים שעם לפטופ פשוט ב-500 דולר יסגרו עניין ואז מסתבר להם שהם אוכלים חצץ
ונדרשת השקעה לפחות פי 3-4 (בדולרים- כן?) כדי שיקבלו משהו סביר, שהיה להם מלכתחילה.

העניין הוא שדרוש אומץ לומר את זה

מה לא מסתדר לך עם הקלות דעת שלי היום לעומת הכובד ראש של נמר ושלך ?
יש לי מחשב סוף העולם בבית עם כל ה"גשפט" מסביב ,ספק משובח ,כבלים סוף העולם ,פילטרים לחשמל ,NAS חדש שלא מורכב עדיין ,בקיצור המחשב שלי מאוד טוב ויקר יחסית ,ומשם ההתיחסות שלי ,ולא לאיזה לפטופ של הילד ,
בכל מיקרה המחשב שלי למרות דעתו של נמר ,נשמע מאוד קרוב לטרנספורט של הנגן שלי ,ובהיי רזולושיין בכלל ללא תחרות לכלום ,
המצב שאתה מתאר במחשב של מחיר יקר בכדי לקבל תוצאה מועצם בעשרות מונים כשמדברים על פטפון ,קשה לקנות פונו טוב באמת בפחות מ10000 $ ,ראש טוב פחות מ5000 $ אין ,זרועה גם כמה אלפים ,הפטפון בעצמו שלא נדבר ,אז מה שקורה שאני שומע כל מיני פטפונים של חברים נחמדים ,שכנראה המחט שלהם לא נכנס טוב לחריץ של התקליט ,ואחרי זה הסיגנל צריך לסבול את כל הויברציות של הפלטה האובלית שמכרו להם ,ולהגיע בסופו של המסלול דרך איזה פונו אינטגרלי בתוך קדם בינוני ,,אז לסיכום ,גם באנלוג צריך שאיפה למצוינות אפילו יותר קיצונית בכדי לקבל תוצאה סבירה ,אחרת התוצאה מעופשת ברמות ,שכל נגן של סוני משנות השמונים עובר ,
מי שרוצה פטפון טוב צריך להשקיע עשרות אלפים ,וזה לא נכון שפטפון בינוני ישמע טוב אם הוא מכוון כמו שאומר נמר ,ומספיק כבר עם ה"פטה מורגנה " של כל מיני רוכשי פטפונים ,וואו איזה סאונד ! מישהו צריך לומר לפעמים שהמלך הוא עירום עד לרמות הקיצוניות באמת ,ובשביל לשמוע את זה ,מספיק לי לבקר אצל חברים שיש להם כזה ,ודי נמאס לי שאומרים לי ,חכה ,תכף תשמע את הפטפון ,תתעלף !
עדיף לבעלי הפטפונים שקודם כל ידאגו שהמערכת שלהם תשמע סביר עם נגן ,כי הרי הפטפון לא יתקן אותה ,בקיצור קחו הכסף של הפטפון ותשקיעו באקוסטיקה ,רמקול יותר טוב ,נגן יותר טוב ,פשוט חבל על הכסף.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לגבי פטפונים, תמיד ששואלים בפורום האם פטפון ברמת כניסה או קצת מעבר לזה מביס קומפקט/ממיר טוב, התשובות הן שלא... כולם טוענים יש להשקיע לא מעט כדי להוציא צליל מפטיפון שיביס ממירים טובים (נניח ממירים ב 5000$). האם פטפון פלוס ראש, זרוע, פונו וכל הבלאגן ב 5000$ מביס ממירים בסדר גודל הזה (כדוגמת PWD, Hegel, או Luxman DA06)?

(דרך אגב, מתמטית, על פי משפט הדגימה, ניתן לשחזר את הגל האנלוגי בשלמותו בתדר סי די רגיל)

לא הבנתי את החישובים שלך - אתה יכול להסביר שוב
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
שושו ידידי.

השוואתי לא פעם ולא פעמיים פטיפונים בטווח המחיר הזה לדיגיטל שלי (מארק לוינסון 390) ולאחרים שהיו אצלי (בערך עוד 60 או 80 - כבר לא זוכר) והפטיפון עשה כמה דברים פשוט יותר טוב. חלק מהדברים שהוא עשה טוב מהם הוא היכולת להציב זמר בחדר, להעביר את הפרופורציות בין הכלים השונים וכמובן חוסר מוחלט בדיגיטציה. נכון, המתחרים היו מעולים וגם יותר ״שקטים״ אבל לפטיפון היו יתרונות בולטים שלא ניתן (כיום) להגיע אליהן עם מחשב. אולי בעתיד כן, אבל אני די בספק.

לגבי חוק הדגימה.
האם יש לך מושג מהי הרזולוציה של הפטיפון ביחס לרזולוציה של הפילם?
מהו תדר הדגימה בטייפ סלילים למשל. אופס, הוא אנלוגי לחלוטין - אין מחשב בכלל. כיצד תאמוד אותו?
האם בהשוואה יהיה קשה להוכיח שהפטיפון פשוט יותר מיידי, מהיר, טבעי ומדויק (במיוחד בתחום המיד) מאותם ממירים טובים מאוד שציינת?

חוק הדגימה לצורך העניין הוא פרמטר אחד שאחריו מקבלים פיענוחים ועיבודים רבים. כלומר. בהקלטה דיגיטלית הצליל עובר מאנלוג לדיגיטל ואז שוב לאנלוג בשביל להגיע לרמקול. באנלוג המסלול לא רק קצר יותר אם כי נטול כל עיבוד דיגיטלי. זה כבר, בבסיסו, נכון יותר לשיחזור מוסיקה.
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
מנסיוני הדל
(מעל 50 שנה)
בתחילת דרכי כמובן ששמעתי רק מפטיפון.
כשנולד ה-CD מאוד התפעלתי מהשמיעה ללא הציקצוקים והשריטות.
וכך האזנתי מספר עשורים.
לאחר שבניתי מערכת מעל לנורמאלית,הסקרנות לגבי הפטיפון שהוזנח התעוררה שוב.
ובהשקעה לא גדולה יחסית,שדרגתי את הצד האנלוגי.
המסקנה היא אחת,הוא לוקח בסיבוב כל מקור דיגטלי.
בכל ימות השבוע אני שומע ממחשב.
סופי שבוע פטיפון בלבד :אצבע מורמת
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
לגבי חוק הדגימה.
האם יש לך מושג מהי הרזולוציה של הפטיפון ביחס לרזולוציה של הפילם?
מהו תדר הדגימה בטייפ סלילים למשל. אופס, הוא אנלוגי לחלוטין - אין מחשב בכלל. כיצד תאמוד אותו?

הרי ברור לך שעכשיו אמרת שטויות, כן?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מה לא מסתדר לך עם הקלות דעת שלי היום לעומת הכובד ראש של נמר ושלך ?
יש לי מחשב סוף העולם בבית עם כל ה"גשפט" מסביב ,ספק משובח ,כבלים סוף העולם ,פילטרים לחשמל ,NAS חדש שלא מורכב עדיין ,בקיצור המחשב שלי מאוד טוב ויקר יחסית ,ומשם ההתיחסות שלי ,ולא לאיזה לפטופ של הילד ,
בכל מיקרה המחשב שלי למרות דעתו של נמר ,נשמע מאוד קרוב לטרנספורט של הנגן שלי ,ובהיי רזולושיין בכלל ללא תחרות לכלום ,
המצב שאתה מתאר במחשב של מחיר יקר בכדי לקבל תוצאה מועצם בעשרות מונים כשמדברים על פטפון ,קשה לקנות פונו טוב באמת בפחות מ10000 $ ,ראש טוב פחות מ5000 $ אין ,זרועה גם כמה אלפים ,הפטפון בעצמו שלא נדבר ,אז מה שקורה שאני שומע כל מיני פטפונים של חברים נחמדים ,שכנראה המחט שלהם לא נכנס טוב לחריץ של התקליט ,ואחרי זה הסיגנל צריך לסבול את כל הויברציות של הפלטה האובלית שמכרו להם ,ולהגיע בסופו של המסלול דרך איזה פונו אינטגרלי בתוך קדם בינוני ,,אז לסיכום ,גם באנלוג צריך שאיפה למצוינות אפילו יותר קיצונית בכדי לקבל תוצאה סבירה ,אחרת התוצאה מעופשת ברמות ,שכל נגן של סוני משנות השמונים עובר ,
מי שרוצה פטפון טוב צריך להשקיע עשרות אלפים ,וזה לא נכון שפטפון בינוני ישמע טוב אם הוא מכוון כמו שאומר נמר ,ומספיק כבר עם ה"פטה מורגנה " של כל מיני רוכשי פטפונים ,וואו איזה סאונד ! מישהו צריך לומר לפעמים שהמלך הוא עירום עד לרמות הקיצוניות באמת ,ובשביל לשמוע את זה ,מספיק לי לבקר אצל חברים שיש להם כזה ,ודי נמאס לי שאומרים לי ,חכה ,תכף תשמע את הפטפון ,תתעלף !
עדיף לבעלי הפטפונים שקודם כל ידאגו שהמערכת שלהם תשמע סביר עם נגן ,כי הרי הפטפון לא יתקן אותה ,בקיצור קחו הכסף של הפטפון ותשקיעו באקוסטיקה ,רמקול יותר טוב ,נגן יותר טוב ,פשוט חבל על הכסף.

אם בקלות דעת עסקינן אזי זהו פוסט קל דעת. לא מתאים לך לכתוב דברים כאלה משום שאתה בהחלט שוגה ויודע את זה.

ולגופו של עניין.
נכון. המערכת הממוחשבת שלך מושקעת מאוד ואיכותית. אבל היא לא זולה כלל וכלל. דהיינו, יקרה משמעותית מה-emm כמוצר. פטיפון מעולה (לא טוב - מעולה) אתה יכול לקנות גם ב-14 אלף ש״ח, עם זרוע מקורית, ראש ב-3000 דולר ומגבר פונו בעוד כמה אלפי דולרים ואפילו בפחות מכך. ראה לדוגמא את הפטיפון של שלמה. אם רוצים להשתגע אז משקיעים בסט כמו שלי או כמו של דורון. אפשר מבלי להשתגע לקנות מיקרו סייקי משומש שכנראה טוב משלושת הפטיפונים שציינתי או emt שטוב מארבעתם בכמה אלפי שקלים. כל אלה יהיו טובים משמעותית ברוב הפרמטרים מכל מחשב שווה ערך למחירם. זה גם מה שקורה אצל דורון.

כבר ציינתי קודם שרוב החובבים אינם יודעים לכוון את הפטיפון שלהם ולא מייחסים חשיבות לכך שמדובר במערכת מורכבת שדורשת תשומת לב לניואנסים ונסיון רב במשחק הזה שנקרא ״אודיופיליה). זה לא מיועד למי שרוצה לשמוע שיר ואחרי 12 שניות להחליף לשיר אחר. זה גם לא מיועד למי שמחפש חבר ושכח. לתקליטים עצמם גם יש משמעות. מצבם הפיסי, כמה הם נקיים וכמה המאסטר קרוב להדפסת התקליט. יש גם נפילות בתקליטים שבהחלט גורמים גם לפטיפון המשובח ביותר להישמע כמו זהבה גלאון.

המקור הוא הסליל ואחריו התקליט ואחריו ה-cd והמחשב. כיום, וכבר כתבתי את זה, יש רימאסטרים אנלוגים הנעזרים בתוכנות דיגיטליות שלא רק נשמעות חלום אם כי נשמעות כל כך טוב שאף קובץ או תקליטור לא ידגדג את ה10 אחוז מהם. הביטלס זו דוגמא אחת והדלתות היא דוגמא שניה. רוצה יותר מזה? הדפסות של שפילד במוסיקה קלאסית הן גם נדירות ביותר באיכותן. הכל תלוי בכמה השקעה בכיוונון ובבחירת הרכיבים במערכת האנלוגית.

שוב. זה לא מיועד למי שמחפש לחבר ולשכוח ואין לו עצבים לשחק עם המערכת. זה מיועד רק למי שיש לו את הסבלנות והאופי לחפש את הקטנות ולשפר אותן. כשזה נשמע טוב זה פשוט בלתי ניתן להשוואה. בטח שלא עם מוסיקה דרך מחשב.

ולגבי ההצעה האחרונה שלך.

״עדיף לבעלי הפטפונים שקודם כל ידאגו שהמערכת שלהם תשמע סביר עם נגן ,כי הרי הפטפון לא יתקן אותה ,בקיצור קחו הכסף של הפטפון ותשקיעו באקוסטיקה ,רמקול יותר טוב ,נגן יותר טוב ,פשוט חבל על הכסף.״

למה במקום להשקיע במחשב, nas, כיול חדר, שנאים, ברגים מיוחדים ושאר ירקות לא תשקיע אתה באקוסטיקה ורמקולים טובים יותר?

נכון. זה בהחלט התרסה (במכוון) אבל פשוט אתה לא מתמצא מספיק באנלוג בשביל להבין מהו אנלוג טוב ומהו אנלוג טוב אך לא מנוצל מספיק. וזה כמובן בלי להעליב חלילה. זה פשוט לא הקטע שלך האנלוגי הזה.

ובכלל. אני לא מצליח להבין מדוע חובבי המחשב צריכים כל כך הרבה טארות של מקום אם הם שומעים רק חצי דקה מכל שיר?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הרי ברור לך שעכשיו אמרת שטויות, כן?

ברור לי.

הרי כל העניין הזה של לדבר על מספרים מוחלטים בהקלטות אנלוגיות והשמעה אנלוגית הוא דבילי לחלוטין.
הרי תדר הדגימה בהקלטה אנלוגית ידוע. אבל עצם הניגון מפטיפון הוא שונה במהות. זה פשוט מוצר אחר, שמתנהג אחרת וצריך להתייחס אליו אחרת.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,237
מעורבות
787
נקודות
113
שושו ידידי.

השוואתי לא פעם ולא פעמיים פטיפונים בטווח המחיר הזה לדיגיטל שלי (מארק לוינסון 390) ולאחרים שהיו אצלי (בערך עוד 60 או 80 - כבר לא זוכר) והפטיפון עשה כמה דברים פשוט יותר טוב. חלק מהדברים שהוא עשה טוב מהם הוא היכולת להציב זמר בחדר, להעביר את הפרופורציות בין הכלים השונים וכמובן חוסר מוחלט בדיגיטציה. נכון, המתחרים היו מעולים וגם יותר ״שקטים״ אבל לפטיפון היו יתרונות בולטים שלא ניתן (כיום) להגיע אליהן עם מחשב. אולי בעתיד כן, אבל אני די בספק.

לגבי חוק הדגימה.
האם יש לך מושג מהי הרזולוציה של הפטיפון ביחס לרזולוציה של הפילם?
מהו תדר הדגימה בטייפ סלילים למשל. אופס, הוא אנלוגי לחלוטין - אין מחשב בכלל. כיצד תאמוד אותו?
האם בהשוואה יהיה קשה להוכיח שהפטיפון פשוט יותר מיידי, מהיר, טבעי ומדויק (במיוחד בתחום המיד) מאותם ממירים טובים מאוד שציינת?

חוק הדגימה לצורך העניין הוא פרמטר אחד שאחריו מקבלים פיענוחים ועיבודים רבים. כלומר. בהקלטה דיגיטלית הצליל עובר מאנלוג לדיגיטל ואז שוב לאנלוג בשביל להגיע לרמקול. באנלוג המסלול לא רק קצר יותר אם כי נטול כל עיבוד דיגיטלי. זה כבר, בבסיסו, נכון יותר לשיחזור מוסיקה.

היי נמר,

נסיונך עשיר הרבה יותר משלי, שמעת הרבה יותר מערכות ושילובים שונים. לא אומר את זה בציניות, אמיתי.

כל מה שאני מנסה להגיד הוא שמבחינה תיארטית ואף מעשית ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, ניתן לשחזר גל אנלוגי במדויק (ללא תופעות של דיגייטיזציה, אני מתכוון ממש במדוייק) בעזרת דגימה ותדר סידי רגיל. זה שיש דגימה זה לא משנה כלום... זה מה שהמשפט אומר, ניתן לשחזר את אותו מידע אנלוגי במדויק!

עכשיו מדברים על אימפלמנטציה:

כפי שלא כל הפטפונים נשמעים אותו דבר (כי יש בעיות מכניות) בדרך לשיחזור האות האנלוגי במלואו ללא רעשים ועוותים, כך גם בדיגיטל, קיימות בעיות של סינכרון שעונים, ג'ייטר רעשי חשמל (שנניח לא אמורים להיות קיימים בפטיפון בצורה ישירה, אלא בצורה עקיפה להשפיע על קצב סיבוב הפלטה נניח) מספר הביטים של הדגימה וכל הבלאגן. בשני סוגי המדיה קימות בעיות אימפלמנטציה מה שדורש ציוד באמת יקר כדי להתגבר עליהם. עוד פעם, לא שמעתי יותר מידי פטיפונים ברמות קצה, אבל אני מתחבר לדבריו של שניצל שציוד דיגיטלי ברמת מחיר שאינה רמת קצה כנראה יהיה טוב כמו, או יעקוף, מערכת אנלוגית באותה רמת מחיר.

לכן זרקתי את השאלה לגבי תקציב של 5k$, האם מנסיונך מערכת אנלוגית בתקציב זה תעבור ממירים באותו מחיר?

ברמות הקצה, יש לי מושג אפילו פחות... לא שמעתי פטיפונים וממירים ב 200k... אבל כניראה גם שם יתרון הפטיפון לא יהיה מובן מאליו.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
ברור לי.

הרי כל העניין הזה של לדבר על מספרים מוחלטים בהקלטות אנלוגיות והשמעה אנלוגית הוא דבילי לחלוטין.
הרי תדר הדגימה בהקלטה אנלוגית ידוע. אבל עצם הניגון מפטיפון הוא שונה במהות. זה פשוט מוצר אחר, שמתנהג אחרת וצריך להתייחס אליו אחרת.

זה לא משנה מאיזה חור יוצא הסאונד.
רזולוציה ושאר הפרמטרים כמו טווח דינמי, רצפת הרעש זה דבר מדיד בהחלט

[ תחשוב במובן עדשות בתחום הצילום אולי.. ]
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מאוד משנה. מאוד מאוד אפילו.

בוא תגדיר לי במספרים מהי הרזולוציה של תקליט אנלוגי?
האם בכל הפטיפונים רצפת הרעש זהה?
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור