AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,252
- מעורבות
- 2,748
- נקודות
- 113
המורה! הוא אמר מילה לא יפה! המורה! המורה!נמר .....מונח כמו a....hole שייך ללקסיקון של הפורום הזה ?
לתשומת לב: וזאת אפילו בלי שאמרתי למי כוונתי!!! (lol)
נערך לאחרונה ב:
המורה! הוא אמר מילה לא יפה! המורה! המורה!נמר .....מונח כמו a....hole שייך ללקסיקון של הפורום הזה ?
להגיד היום שאיכות הצליל של הקלטות דיגיטליות נופלת מאיכות הצליל של תקליטים נשמע באוזני הזוי - ואני אומר זאת אחרי ששנים רבות, בטח בשנות ה 80, לא היה לי צל של ספק שהצליל של תקליטורים הוא איום ונורא ובכלל לא בר השוואה לזה שמופק מתקליטים. דברים השתנו עם הזמן ולטעמי האישי התלונות נגד הצליל הדיגיטאלי הן יותר עניין של שם רע שיש לתקליטור ונשאר לו מלידתו.
אריה
גם בשנות ה-80 היו הקלטות דיגיטל מצויינות- למשל אלו של שארל דוטו ותזמורת מונטריאול :
http://www.amazon.com/Stravinsky-LO...ie=UTF8&qid=1367759087&sr=8-2&keywords=dutoit
זו רק אחת מהן (מ-84), לא מכיר הקלטה אנלוגית שיכולה להתחרות בזו , אפילו אם ימשיכו
לשפוך כאן הררי מלל על נפלאות האנלוג .
מדהים -- במקרה בדיוק תפסת אותי "על חם" מאזין להקלטה אנאלוגית "טובה" יותר של Fireworks=Feu d'artificeגם בשנות ה-80 היו הקלטות דיגיטל מצויינות- למשל אלו של שארל דוטו ותזמורת מונטריאול :
http://www.amazon.com/Stravinsky-LO...ie=UTF8&qid=1367759087&sr=8-2&keywords=dutoit
זו רק אחת מהן (מ-84), לא מכיר הקלטה אנלוגית שיכולה להתחרות בזו , אפילו אם ימשיכו
לשפוך כאן הררי מלל על נפלאות האנלוג .
אני לא יודע בעצמי, אבל אני יכול ללמד אותך איך כשרואים "AK1" עוברים להודעה הבאה בצורה עיוורת ומהירה.עמיר,
אתה יכול ללמד אותי הקלדה עיוורת?
רק תראה כמה אנרגייה אתה מבזבז (או מנצל, לדעתך?) על "לחנך" אותי, ולהסביר לי את אותם דברים שוב ושוב, אחרי שאפילו אתה הבנת שהבנתי אותם, ואני פשוט לא מקבל אותם, ואין לי כוונה לקבל אותם כשהם באים ממך.עמיר, אני באמת רוצה לעבור להודעה הבאה, אבל אני לא יכול. בכל עמוד יש בערך 7 שלך.
ואליום אני לא צריך, תודה. זה למישהו שצריך להרגע. אני רגוע מאד. אתה רואה שמץ של התרגשות בהודעות שלי המכוונות אליך?
בפוסט האחרון שלך יש 591 מילים. לכותב תוכן מקצועי בנושא מסויים, לוקח בערך שעה לכתוב פוסט כזה וזאת מבלי לשקוד יותר מדי על התוכן. אני מניח שלך זה לקח פחות.
אתה רוצה באמת לבדוק כמה קוראים אותך? בדוק את היחס בין כמות ההודעות שאתה כותב, לאלה שמגיבים עליהן.
ספרתי מתחילת היום הזה בלבד ( קרי, משעות הבוקר.), כתבת בפורום בדיוק 20 הודעות. ואז אני שואל את עצמי: כמה משעמם צריך להיות לאדם, כדי להשחית את זמנו, לדבר לעצמו,, להיות כ"כ עסוק באובססיביות שלו ולא לשים לב שאיש אינו קורא את הגיגיו, ועוד להתנגח עם אנשים השכם וערב.
אז בוא עכשיו תכתוב לי שאני אובססיבי שאני סופר את ההודעות שלך. זה הרי בדיוק אותה אסטרטייגת "אמא שלך" או "לא, אתה" שלמדת בגיל 6 ואתה משתמש בה עד היום.
ציטוט ממאמר ספורדי ברשת:
Obsessive-compulsive disorder treatment can be difficult, and treatment may not result in a cure. You may need treatment for the rest of your life. However, OCD treatment can help you bring symptoms under control so that they don't rule your daily life.
http://www.mayoclinic.com/health/obsessive-compulsive-disorder/DS00189/DSECTION=treatments-and-drugs
אם לא שמת לב, מדובר בדיוק בשירשור אחד בו זמנית.אשכרה פיתחתי אלרגיה לכל השרשורים הפילוסופיים והלא נגמרים האלה שמציפים את הפורום.
חלאס, הרי אף אחד מכם לא יגיע להבנה שהוא טעה \ יקבל את הצד השני, כל הויכוחים האלו בסופו של דבר גם ככה נגמרים במשפט פלצני בסגנון "בוא נסכים שלא נסכים" - שאליו אני בכלל אלרגי.
אולי תראו הודעה זו כמתנשאת אבל וואלה... אני באמת בספק שיש יותר מ2 וחצי אנשים שקוראים את כל המגילות האלו שאתם כותבים, וכל פעם אותם אנשים עם אותה גישה "לא נעים לך, תעבור הלאה"....
שחררו.
סוף ,סוף משהוא שאני קורא לו "לענין" אם כי יש אי אילו השגות ,אבל זה בקטנה.(איכות המיקרופונים....)מתנצל על זה שזה כבר פוסט שלישי ברצף ממני, אבל עניין דוראטי הנ"ל הזכיר לי משהו שנראה לי חשוב.
למעט יצירות מעטות וספציפיות שאני "אוסף" ביצועים שלהם -- לא כל מה שזז אלא רק מעל רמת-אהבה מסויימת להם -- האוסף שלי אינו בעניין ריבוי ביצועים לכל יצירה, אלא רק אלה שאני אוהב במיוחד.
ליצירות / ביצועים שאני אוהב במיוחד, אני מנסה להשיג את ה"הדפסות" / reissues ה"טובים" ביותר לטעמי.
במסגרת חיפושים כאלה, לא רק שנתקלתי בדיסקים שאני מעדיף בהרבה על התקליטים המקבילים, אלא גם התחלתי לאהוב הקלטות שבגירסת ה-LP לא משכו אותי.
למשל, לפני שיצאו דיסקים בסידרת RCA Living Stereo בשנות ה-90, לא הבנתי מה יש לאהוב במנצח Fritz Reiner, שנשמע לי כמו ייקה יבש, כפי שתיאר אותו ברנשטיין בתפקיד המורה לניצוח.
ולא שעד אז שמעתי תקליטים של ריינר רק במערכת מחורבנת -- להיפך -- שמעתי אותם רק במערכות אנאלוגיות משובחות בהרבה מהדיגיטאלית שהייתה לי אז.
אבל פתאום גיליתי את גאונותו, ועד כמה ההקלטות שלו סופרלאטיביות.
ובעצם גם הרבה מהקלטותיו ש"נחשבות" כבינוניות בפורמאט LP (כמו "מן העולם החדש" לדבוז'אק) התגלו כמעולות ב-CD ועוד יותר ב-SACD. גם אחד המפיקים (producers -- אלה שאחראים על הסאונד ועל הצד המוסיקאלי בכלל) העיקריים של הסידרה הזו, John Pfeiffer, אמר בעצמו שהדיסקים טובים יותר.
תהליך דומה עברתי גם עם Antal Dorati ו-Mercury Living Presence, עם הקלטות שנשמעו צרחניות במידה בלתי-נסבלת, עם צלילות מסנוורת ובאס רועם. גם כאן יציאת הדיסקים שינתה את המצב, וכאן אחת המפיקות העיקריות, Wilma Cozart Fine, השתתפה בעצמה בהעברה לדיסקים.
הרבה הקלטות שנשמעו איומות-עד-עלובות בויניל, החל באלה שהיו מושא לבדיחות של אודיופילים איך לא להקליט -- של DGG -- וכלה בכאלה של Columbia, Vox, Turnabout, Vanguard, Everest ואחרים, פתאום נשמעות פ-א-נ-ט-א-ס-ט-י, ללא הכר, בדיסקים.
כמה הקלטות של Vox -- חברת budget שייצרה תקליטים שנשמעו כמו חצץ בין השיניים -- כאלה שהוקלטו בקוואדרו, משנות ה-70, לכדו את תשומת ליבה של חברת Mobile Fidelity שהפכה אותם ל-multichannel (4.0) SACDs, שנשמעים מ-ד-ה-י-ם, בין הטובים ביותר בכל הדיסקייה שלי.
זה לא אומר שאין דברים שב-CD נשמעים לי רע יותר מב-LP -- יש המונים כאלה -- במיוחד משנות ה-80 וה-90 המוקדמות, לפני שהתחילו עם רימאסטרינג שנעשה ברזולוציות מעל 16/44.1, אבל גם רבים שההעברה שלהם לא מוצלחת מסיבות אחרות, אם חוסר כישרון של המעבירים ואם הדרדרות מצב סירטי המקור.
ישנם דיסקים לא מעטים שממש חבל לי שאינם יוצאים ברימאסטר משובח. למשל "טוראנדוט" עם פאבארוטי וזובין מהטה ידידנו, שמצטיין שם, וההקלטה נ-ה-ד-ר-ת, אבל ה-CD, משנת 1984, לא מספק את הסחורה במלוא הדרה, כפי שאפשר לשמוע בהדפסה אנגלית מקורית של ה-LP. יש הדפסה גרמנית של ה-LP, שהיא נקייה יותר, אבל פחות "חייה", והדפסה הולנדית שנשמעת אולי אפילו פחות טוב מה-CD הבינוני.
כך שבעצם לא מדובר כאן רק בהקלטה אנאלוגית מול דיגיטאלית -- כאשר לי אין שום תלונות להקלטות אנאלוגיות טובות -- ובעצם לא רק ויניל ועיוותיו מול דיסק/קובץ, אלא יש כאן גם עניין של כישרונות העברה למדיום, ושל יכולות הקריאה מהמדיום, ובראש ובראשונה -- טעם אישי.
טכנולוגייה מתקדמת אין משמעותה האוטומאטית מוצר טוב יותר, כפי שגם טכנולוגייה פרימיטיבית יכולה להפיק תוצאות מופלאות, לפעמים יותר משל הטכנולוגייה המתקדמת.
אני לא מוצא הרבה הקלטות, כולל הדיגיטאליות המתקדמות ביותר, שמבחינתי משתוות/עולות על RCA Living Stereo שבוצעו בין סוף 1953 לסביבות 1962, ולעומת זאת, אני לא מוצא הרבה תקליטי ויניל שעולים לטעמי על העברות סבירות ומעלה ל-CD/SACD.
אולי הגאונות של אותם מעטים שיידעו היכן למקם את 2 או 3 המיקרופונים הפרימיטיביים שלהם ואיך להשתמש בטייפ-רקורדרים העלובים שלהם, וערכו אותם בעזרת סכין גילוח, משפיעה יותר מאשר אותם טכנאים מיומנים ללא הגאונות הזו, שממקמים עשרות מיקרופונים ומקליטים איתם סלט שלם על מכונות סופר-מודרניות של 24/96 ויותר, ואחר כך מערבבים את הכל עוד יותר באולפן עם מיקסרים של 32/382.
או, בקיצור, יש את הטכנולוגייה, וייש מה שעושים איתה...
עמיר
אם לא שמת לב, מדובר בדיוק בשירשור אחד בו זמנית.
להציג את זה כ"מציף את הפורום" זה עיוות גדול יותר אפילו משל פטיפון.
אני אלרגי לרמאויות, לשרלטנות ולעיוותים, כולל מסוג זה.
ולגבי ה-2.5 אנשים -- ראה מה שכתבתי למתנוש בעניין מבחן ההיגיון הפשוט,
ולגבי הסכמה או היעדרה, מי אמר שזו הכוונה ו/או הקריטריון לקיום דיון?
נא ראה כאן
יש!!! הרווחתי עוד איבחון!לי נראה שאתה פשוט אוהב לרשום, והרבה.
אבל בכיף, תעשה חיים בנאדם
אשמח ללמוד מהשגותיך ו/או על ג'אז.סוף ,סוף משהוא שאני קורא לו "לענין" אם כי יש אי אילו השגות ,אבל זה בקטנה.(איכות המיקרופונים....)
סה"כ אפשר גם ללמוד מהפוסט הזה. ג'ז קצת אחרת הייתי אומר.
................
תהליך דומה עברתי גם עם Antal Dorati ו-Mercury Living Presence, עם הקלטות שנשמעו צרחניות במידה בלתי-נסבלת, עם צלילות מסנוורת ובאס רועם. גם כאן יציאת הדיסקים שינתה את המצב, וכאן אחת המפיקות העיקריות, Wilma Cozart Fine,
טכנולוגייה מתקדמת אין משמעותה האוטומאטית מוצר טוב יותר, כפי שגם טכנולוגייה פרימיטיבית יכולה להפיק תוצאות מופלאות, לפעמים יותר משל הטכנולוגייה המתקדמת.
אני לא מוצא הרבה הקלטות, כולל הדיגיטאליות המתקדמות ביותר, שמבחינתי משתוות/עולות על RCA Living Stereo שבוצעו בין סוף 1953 לסביבות 1962, ולעומת זאת, אני לא מוצא הרבה תקליטי ויניל שעולים לטעמי על העברות סבירות ומעלה ל-CD/SACD.
אולי הגאונות של אותם מעטים שיידעו היכן למקם את 2 או 3 המיקרופונים הפרימיטיביים שלהם ואיך להשתמש בטייפ-רקורדרים העלובים שלהם, וערכו אותם בעזרת סכין גילוח, משפיעה יותר מאשר אותם טכנאים מיומנים ללא הגאונות הזו, שממקמים עשרות מיקרופונים ומקליטים איתם סלט שלם על מכונות סופר-מודרניות של 24/96 ויותר, ואחר כך מערבבים את הכל עוד יותר באולפן עם מיקסרים של 32/382.
עמיר
מממ.... לא מדוייקערב טוב לכולם,
א.אני חסיד של מינימליזם בהקלטות....זה תמיד יוצא טוב מאד,אם מהנדס ההקלטה יודע איזה מיקרופונים לבחור,והיכן למקם אותם.וה רבה יותר טוב מריבוי מיקרופונים שרק עושים בלגן במיקס.
ב.לא יצא לי לשמוע הקלטות של MLP(מרקורי ליוינג פרזנס), על LP,אז אינני יכול להביע דעה...אבל מה שטוב בהקלטות הללו של מקים החברה,אם אינני טועה קראו לו רוברט פיין,הוא המינימליזם,...זוג מיקרופונים,לעתים שלישיית מיקרופונים כדי לחזק אמצע במה,תפסו את האירוע המוסיקלי בצורה נפלאה שקשה מאד להתחרות בה בהקלטות מודרניות דיגיטליות או לא....
הסוד ,בנוסף לטיב המיקרופונים,הוא בעיקר במיקום הנכון של המיקרופונים....ממליץ לכל אחד שלא שמע,מה זו הקלטה איכותית וחיה ,לשמוע הקלטות אלה....אני מאד ממליץ וואוהב את הקונצרטו לצ׳לו של דבוזק ,עם הצ״לן הנפלא יאנוש שטרקר, והמנצח דוראטי.ההקלטה במקור הייתה על סרט מגנטי ברוחב 35 מ״מ.פשוט מדהים וחי...אני מכיר רק את ה CD(mercury 432 001-
2..
.יש על הדיסק גם ביצוע מצויין של היצירה ״קול נדרי״ מאת מקס ברוך.
ג.המיקורופונים של שנות ה 50 לא היו כל כך פרימיטיביים....מיקרופונים שפופרתיים טובים יכולים לעשות נפלאות.
ןלסיכום,תודה לעמיר על הפוסט המעניין,שהזכיר לי נשכחות.אני שומע כעת את הדיסק.הצלו של שטרקר מרגיש כל כך נוכח,כלי הנשיפה המתכתיים מצלצלים לי באוזן כמו הדבר האמיתי......אורגזמה מוסיקלית....דבוז׳ק הזה ,מה זה גאון.
במחירי היום, מה הייה שווה יותר, המערכת היקרה כחדשה, או התקליטים?היה לי בזמנו כ-80% מהקטלוג של RCA (עד בערך LSC 2550, כמעט כל אלו שבאו אחרי היו סתמיים לפחות מבחינת
סאונד) בנוסף עוד עשרות רבות של SXL-ים , asd sax ועוד , כמובן מקוריים , רובם הגדול VG++ NM , (אגב הוויניל
של חברת מרקורי הוא באיכות סופר ירודה והמון תקליטים שהוציאו לשוק היו פגומים ) למרבה המזל רובם זכו להעברה
מצויינת למדיה הדיגיטלית כך שהמשך אחזקת האוסף -כל שכן מע' אנאלוגית יקרה- הפך למיותר