שגעון הפיקסלים!!!


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אז כמה שיותר יותר טוב. או אולי יותר מלהיב את החובב שלא מבין שהרבה פיקסלים על חיישן קרופ זה פשוט רע.

שימו לב כמה פעמים חזרו בהן ניקון וקנון אחרי שהחליטו לעשות עלינו פוזות עם הרבה פיקסלים. זה קרה במצלמת הכיס המקצועית מסדרת g כאשר ירדו מ-15 ל-12 פיקסלים והניקון 1dx החדשה והאימתנית חולקת מספר דומה מאוד ל-7d עם "רק" 18.1 פיקסלים.

כך גם עם הדגל של ניקון כאשר היא אינה מרשימה בכמות הפקסלים ואיכות התמונה גבוהה באופן קיצוני לעומת הגרסה הקודמת או גרסת ה-x שמציגה נתון פיקסלים מרשים יותר.

עכשיו השמועה שה-800 של ניקון תשתחרר עם 36 פיקסלים (מה שנשמע כמעט הזוי) וזה למרות שידוע שסוני פיתחו חיישן כזה וידוע גם שניקון משתמשים בחיישנים של ניקון.

בקיצור. יותר פיקסלים, עם החיישנים של היום, זה לא מספיק בשביל להיות טובים יותר. זה כן מספיק בשביל לעשות הרבה רושם.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
נמר בגדול יש צדק במה שאתה אומר, אבל ותמיד יש אבל

לפני כמה שנים לא רבות מצלמות קומפקטיות היו עם 4 ו 5 מגה פיקסל וכך גם מצלמות ה DSLR (בקרופ) היו עם פחות מ 10 מגה פיקסל
היום המצלמות עולות פחות ועם יותר מכפול בכמות הפיקסלים ועם איכות תמונה הרבה יותר טובה בכל ערכי ISO מול המצלמות ההם.

כל זאת בעזרת שיפור של הטכנולוגיה שמאפשרת לסנסורים חדשים באותו גדול לספק תמונה הרבה יותר טובה עם כמות פיקסולים גדולה יותר מסנסורים של לפני כמה שנים טובות.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
מי צריך יותר מ-18mp בשימוש הבייתי?
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
שישמרו על אותה כמות פיקסלים ויגדילו טווח דינמי וביצועי ISO, הרבה יותר חשוב. אבל כנראה פחות יעיל עבור מחלקת השיווק של החברות...
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
שישמרו על אותה כמות פיקסלים ויגדילו טווח דינמי וביצועי ISO, הרבה יותר חשוב. אבל כנראה פחות יעיל עבור מחלקת השיווק של החברות...

לצערי אתה צודק

אבל לשאלה המקורית של נמר האם אתם חושבים שהגדלת כמות הפיקסילם מורידה את איכות התמונה?
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
יותר פיקסלים זה טוב או רע?!? תלוי את מי שואלים... החיישן של סוני שיוטמע בניקון אמור לתת מענה לצלמי סטודיו שחולמים על צילום בפורמט בינוני שעלות המצלמות שם היא אסטרונומית בשליש מחיר. במידה וניקון (ואני מאמין שגם קנון עם ה 5D MK3) יוציאו מצלמה עם חיישן של 30MP ומעלה הם ייעדו אותה בדיוק לשוק הזה ולא לצלמים הרגילים. המצלמות האלו יהיו איטיות יחסית בקצב הצילום שלהם (קובץ RAW של הניקון D3X הוא 75MB צריך כח עיבוד מטורף ובאפר ענק בשביל לצלם ברצף עם גדלי קבצים כאלו), וה ISO השמיש שלהם יהיה ~ 1600 - 3200 (גם ככה בסטודיו לא עוברים את ה ISO 400 במקרי קיצון).
לאור התפחות הטכנולוגיה ניתן יהיה להסיק שהטווח הדינאמי והביצועים של החיישן יהיו טובים אך כמו שאמרתי בעיקר לסטודיו ולא לצילום ספורט או ציפורים. למטרות אלו שתי החברות יוציאו מצלמות עם חיישן FF מופחת פיקסלים בשביל המהירות (ראו ערך ה 1DX של קנון).
בעיני הצרה הכי גדולה בחיישנים מרובי פיקסלים כאלו, היא לא ביצועי ISO או טווח דינאמי. אלא בכושר ההפרדה שיש לעדשות הקיימות עם חיישן שכזה. מי שיקנה את המצלמות האלו יהיה חייב להשתמש בעדשות העילית של שתי החברות ע"מ לנצל בצורה טובה יותר את החיישן.
כבר היום רואים שמי שמשתמש ב 7D של קנון עם עדשות יחסית פשוטות סובל מצפיפות הפיקסלים של החיישן שמוטמע במצלמה הזו. אין ארוחות חינם... רוצים איכות? אז חייבים להשקיע בזכוכית טובה.
ליאור
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ליאור אני מאוד מסכים עם מה שכתבת
אך לא ברורה לי ההתיחסות שלך ל 7D - האם הבעיה קיימת עם עדשות פשוטות בלבד או גם עם עם עדשות יותר איכותיות?
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
כרמי,
בד"כ עדשות הקיט אלו העדשות עם כושר ההפרדה הנמוך ביותר שיש בליין העדשות של החברות. לחבר טוב שלי ששדרג ל 7D לקח הרבה מאד זמן להתחיל להנות ממנה עם סט העדשות שהיה לו. הביצועים של המצלמה עם ה 17-40 f/4 ועם ה 70-200 f/4 (דור ישן ללא מייצב) ועם עדשת הקיט ה 18-135 היו פשוט לא טובים. היתה בעיית חדות בעיקר בשוליים של התמונה. דבר שלא היה לו עם ה 40D. ברגע שחיברנו עדשת פריים 135 f2 לא ראית בעיה כלל וכלל והיינו מופתעים לטובה מהביצועים של ה 70-200 f4 המיוצבת לעומת הישנה. בסופו של דבר במקום להחליף את כל סט העדשות שלו, הוא מכר את ה 7D ואת עדשת הקיט ושדרג ל 5D MKII ועל הדרך גם שדרג את ה 70-200 f/4 לחדשה כי הוא התלהב מהחדות שלה. (עכשיו הוא בוכה על מע' ה AF ואיכות הבניה של המצלמה לעומת ה 7D...)
נושא צפיפות הפיקסלים בחיישנים הוא לא חדש ובכל פעם שיוצא חיישן חדש ישנה קצת בעיה עם עדשות ישנות. ראה ערך עם הניקון D2X. כשהמצלמה הזו יצאה ליין העדשות של ניקון בפורמט DX לא בדיוק תאם את צפיפות החיישן והנושא הזה עשה הרבה רעש בקרב צלמי ניקון. דבר שהוביל לשדרוג כולל של כל עדשות ניקון. גם ה D3X אתגרה כמה מעדשות העילית של ניקון ברמת צפיפות הפיקסל ובשנתיים האחרונות רואים שניקון שדרגה את כל הליין המקצועי של העדשות שלה ע"מ שיתאימו יותר לחיישנים מרובי פיקסלים.
גם בקנון רואים מסה של שדרוגי עדשות שיתאימו יותר לחיישנים החדשים. ואם כבר חיישנים צפופים אז החיישן החדש של סוני בפורמט DX ה 24MP שנמצא ב A77 וב NEX-7 הוא הצפוף ביותר. מאד מסקרן לראות איך סוני מתמודדת עם החיישן הזה כי עד כה לא נפלתי מהאיכות של ה DT 16-50mm F2.8 SSM החדשה שלהם שמשודכת ל A77. החיישן הזה צפוף מידי וככל הנראה העדשה הזו "לא מספיק" טובה בשבילו למרות תג המחיר הגבוה שלה.
ליאור
 
נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
ה- 17-40 הציגה בעיית חדות בשוליים על ה- 7D ודווקא על ה- 5D לא?...
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
באופן די מפתיע איכות התמונה הכוללת עם ה 7D והשילוב שלה עם העדשה הזו היו פחות טובים מאשר עם ה 5D MKII.
בעברי כשהייתי בקנון לא נפלתי מהעדשה הזו ושדרגתי ל 16-35. העדשה הזו היא פתרון טוב למי שאין תקציב ל 16-35 ומחפש עדשה רחבה עם איכות בניה L לעומת עדשות הקיט.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
LiorDrZ

במקרה שלי זה היה בדיוק הפוך. :)
ה-40d הציגה חוסר חדות בשוליים עם ה-17-40 f4l ועם ה-7d לא היתה את הבעיה הזו.
יחד עם זאת, מצאתי שה-70-200 f4 הלא מיוצבת, חדה יותר מאשר הדגם המיוצב.
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
בחודש האחרון מכרתי 3 עדשות:
24-70, 16-35 והיום ה 100-400 הולכת למישהו אחר...
ה 5D רוצחת עדשות...
:)
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
איזה עדשות מצאת שמתפקדות איתה היטב?
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
LiorDrZ

במקרה שלי זה היה בדיוק הפוך. :)
ה-40d הציגה חוסר חדות בשוליים עם ה-17-40 f4l ועם ה-7d לא היתה את הבעיה הזו.
יחד עם זאת, מצאתי שה-70-200 f4 הלא מיוצבת, חדה יותר מאשר הדגם המיוצב.

אני כבר הרבה זמן לא בקנון... אבל מה שאתה אומר קצת מפתיע לאור העובדה שבכל המבחנים ה 70-200 f/4 המיוצבת חדה יותר (היא אפילו חדה יותר מה 70-200 f/2.8 הישנה...)
ביקורת מאתר LensTip
Canon EF 70-200mm f/4L IS USM

Canon EF 70-200 mm f/4L USM

ביקורת מאתר Photozone
Canon EF 70-200 mm f/4L USM

Canon EF 70-200mm f/4L IS USM

Every now and then EOS, the goddess of mercy, seems to speak to the Canon lens designers and this time they listened carefully. The Canon EF 70-200mm f/4 USM L IS may well be the very best tele zoom on the market today - it is certainly the best Canon zoom lens tested locally to date. The lens was capable to deliver a near-flawless performance is all categories. The resolution figures are stunning regardless of the setting. Distortions, vignetting and CAs are nothing to worry about. The build quality is excellent with the new sealing as a another highlight. On top of that the lens now features a image stabilizer with an efficiency equivalent to 4 f-stops (at cost of shutter speed). The only heartbreaking drawback for some is the price tag which increased significantly to a whopping grand - price/performance-wise this is still very sound though.

לו רק היתה עדשה כזו בניקון שהייתה קצת חוסכת לי במשקל...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
סליחה צודק.

אחרי שדיברתי עם רועי (החבר שאיתו ביצעתי את הבדיקה) גיליתי שמה קרה זה בדיוק הפוך ממה שציינתי.
המיוצבת אכן היתה חדה יותר.

לגבי ה-17-40.
גם עכשיו כשאני מסתכל, אני מגלה שעל ה-7d היא הרבה יותר חדה מאשר על ה-40d (יש לי את שתי המצלמות).
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
איזה עדשות מצאת שמתפקדות איתה היטב?
אני לאט לאט משפר את העדשות.
אחרי שנוכחתי לראות מה עדשת לייקה 100 APO יודעת לעשות, שזו העדשה הכי טובה שצילמתי איתה עד היום, (וצייס 100 ממש לא), רכשתי קנון 100L, שמנצלת יפה את ה 5D.
ואחרי חודש עם ניקור מיקרו 55 3.5, קניתי קנון מקרו 50 2.5. (שתיהן של חבר צלם מיקצועי).
מה 70-200 2.8 הישנה, הרכה, עברתי לחדשה, עולם אחר. חדה כסכין יפנית, תענוג של עדשה.
ה 100-400 תקבל שדרוג, מתישהו. בנתיים מדף הסאפרי ריק... קניתי מכפיל 2X אבל זה לא זה.
ל 24-70 אין לי תחליף כרגע, אבל היא היתה לי כבדה מדי בכל מקרה, לא נוחה. בלוק...
ל 16-35 יש מודל חדש, היא שופרה בצד הרחב אבל ב 35 היא פחות טובה מהקודמת...go figure...
שתי עדשות אלה מפסידות לניקון, שיש לה מודלים חדשים מוצלחים יותר.
לא מזמן הצטיידתי ב 35L שרציתי הרבה זמן, עדשה מדהימה, אבל על הצד הכבד...(מתישהו נעבור ללייקה...)
את ה 50 הרגילה שלי 1.4, אולי אשדרג ל 1.2, אבל לא בטוח, כי היא לא מושלמת.
זהו בערך. אשמח לקנון 7D החדשה, עם 300 2.8, לצילומי ספורט וכאלה. יש למה לחכות!...
יצא קצת ארוך...
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
סליחה צודק.

אחרי שדיברתי עם רועי (החבר שאיתו ביצעתי את הבדיקה) גיליתי שמה קרה זה בדיוק הפוך ממה שציינתי.
המיוצבת אכן היתה חדה יותר.

לגבי ה-17-40.
גם עכשיו כשאני מסתכל, אני מגלה שעל ה-7d היא הרבה יותר חדה מאשר על ה-40d (יש לי את שתי המצלמות).
אתה פשוט רואה מצלמה הרבה יותר חדה.
העדשה לא השתנתה...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
בהחלט יכול להיות.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
תודה על הפירוט.
אז לצד הרחב, הפיתרון היחיד שלך הוא לבינתיים רק 24-70 ?
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
איתי,
מניסיון של חבר עם ה 50 f/1.2 היא לא עדשה מוצלחת (בהשוואה ל 85 f/1.2). הוא כבר שלח אותה פעמיים לכיול והתוצאות לא שוות את המחיר שלה ביחס ל 50 f/1.4.
אם אתה בעניין של עדשות ידניות אני ממליץ לך על ה Voigtlander Nokton 58mm f/1.4 SL-II זו עדשה מצויינת עם ביצועים מעולים במחיר נמוך יחסית (450$). היא לא מתאימה לכל אחד אבל למי שאוהב עדשות ידניות זו עדשה פשוט מעולה. יש לי את העדשה הזו כמה חודשים ואני לא מוריד אותה מהמצלמה שלי. ליאור
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור