פיליפס 8404 – מסך LCD עם הילה צבעונית - ביקורת

ליאור קורן
14-08-2009 16:00

טלויזית LCD שמפיצה אור לאחור? זו ה- 8404 של פיליפס שכוללת תאורת Ambilight, טכנולוגית החלקת תנועה ורזולוציית FULL HD, עם קישוריות לאינטרנט וחיבור לרשת, עם יכולת ניגון קבצי מדיה מרחוק, ביקורת עם אור.


מה זה מלבני ומפיץ אור לאחור? זו הטלויזיה מדגם 8404 של פיליפס.

סדרה 8 של פיליפס ממוצבת במקטע העליון של סדרות הביניים, עם "הפנים כלפי מעלה", מעל סדרה 7 ומתחת לסדרה 9 "הבכירה" (שנמצאת מתחת לדגם העל Aurea).

עיצוב עגלגל

המילה שהכי מתאימה לתיאור עיצוב ה- 8404 היא "אלגנטי" קוי העיצוב עגלגלים והמסגרת לא עבה מדי ואינה מאפילה על שטח הפאנל שמציג את התמונה, המסגרת בנויה משני חלקים: פנימי בצבע שחור המשתלבת עם חלק חיצוני שקוף.
עיצוב המסך משדר חדשנות ומשתלב באופן הרמוני בסלון.

הסטנד התואם, מחזיק את גוף ה- LCD של 8404 בעוז ומאפשר לסובב את המסך לצדדים, איכות הגימור טובה מאוד, הכל יציב ולא מתנדנד.

Philips lcd 8404


חיבורים: מ- HDMI, דרך סקארט ועד USB

דגם 37PFL8404H כולל מגוון החיבורים מכסה הכל והוא כולל שלוש כניסות HDMI ושני חיבורי סקארט RGB שמאפשרים חיבורי מיטבי הן בוידאו אנלוגי או דיגיטלי, כניסת וידאו קומפוננט וקומפוזיט, חיבור מחשב אנלוגי VGA, חיבורי אודיו אנלוגיים RCA, יציאת S/PDIF דיגיטלית וגם יציאת אוזניות, סעיף הקישוריות כולל חיבור USB וגם רשת חוטית תומכת DLNA.

כיול תמונה

פיליפס מקלה על המשתמש הממוצע, בכך שמאפשרת לו לכייל את התמונה בתהליך מהיר וידידותי, במהלכו מכוונים פרמטרים כגון בהירות, ניגודיות, חדות וצבע בעזרת תמונות שמוצגות על המסך.
כל תמונה חצויה לשניים, כאשר כל חצי מייצג ערכי כיול אחרים (חד יותר או פחות, צבע חם או קר יותר וכו') והצופה נדרש לבחור במצב שמתאים יותר לטעמו ותנאי הצפיה.

זה אולי לא מנגנון כיול המדויק והמקצועי ביותר, אך הוא מאפשר לרבבות צופים שלא טורחים לרכוש דיסקי כיול להגיע לכיול סביר שעדיף על אי כיול.

למשתמשים מתקדמים יותר, יש כמובן גישה לשלל פרמטרים אותם ניתן לכוון באופן ידני.

Philips lcd 8404


בתחום הצבע, למשל, בחרנו לבטל את אפשרות Colour enhancement ולקבל צבע טבעי יותר, במיוחד בגווני עור ופנים אנושיים, כאשר טמפרטורת הצבע עומדת על Normal.
דגם 8404H מגיע עם חיישן אור, אותו ניתן לכבות או להדליק והוא משנה פרמטרים שונים בתמונה בהתאם לרמת התאורה בחדר.

איכות תמונה - שידורי SD

הסרט הראשון בו בחרנו להתחיל את הבדיקה הוא "זהות שאולה", עם אשלי ג'אד ומורגן פרימן, מסך ה- פיליפס 8404 מתברר כעושה עבודה טובה למדי במתיחת התמונה מ- 4:3 אל 16:9 , התמונה חותכת בצד העליון והתחתון ומעט בצדדים, אפקט המתיחה קטן ופחות מורגש בצדדים.
ניתן לבחור במספר מצבי מתיחת תמונה (כמו סופר זום, 16:9 ועוד) או לתת למעבד המסך לעשות את העבודה במצב Auto, ניתן לבחור Auto Fill או Auto Zoom ובאופן כללי, הבחירות אותן עושה מעבד ה- 8404 הן מוצלחות למדי, אם כי לעיתים רחוקות יש פספוס מסויים (כפי שנראה בהמשך).

חזרה לסרט, התמונה אמנם רכה מעט - כרגיל בשדורי SD, אבל בסה"כ נעימה לצפיה ובעלת פירוט טוב מאוד, במיוחד כשמודעים לכך שהתמונה עברה זום וגם מתיחה.
הסצינה חשוכה ולמרות זאת הפירוט בפניו של מורגן טוב מאוד.

Philips lcd 8404

כפי שהוזכר, מצב AUTO משנה באופן אוטומטי מצב מתיחת תמונה, אבל לפעמים הוא מפספס, כמו למשל בדוגמא של הסדרה "שירות חדרים" שמשודרת עם פסים עליונים ותחתונים, כאן בוצע זום גדול מדי שחתך שוליים עליונים ותחתונים, פוגע בתרגום.
הוא גם עלול לדלג בין מצבי תמונה שונים באמצע הצפיה, בהפתעה.

Philips lcd 8404


מעבר אל שידורי ערוץ 10, נסלי ברדה בתוכנית "היום שהיה", התמונה חלקה יחסית, בכפות ידיה המתנופפות באויר, ניתן לראות את תופעת הפסים המפורסמת שנובעת מפעולת DEINTRLACING לא מושלמת (שזירת קוי השידור לפריים יחיד), אבל חווית הצפיה בהחלט נסבלת לצפיה ואף יותר, הפרטים בחליפת הפסים הכחולה של נסלי בולטים לעין, כמו גם תפאורת האולפן.

באופן כללי, ה- Philips 8404 מבצע עבודה טובה למדי עם שידורי טלויזיה רגילים, פיליפס השקיעה מאמץ בתחום מתיחת התמונה, גם הפירוט טוב ולמעט תופעות מקומיות של Deinterlacing שמופיעות פה ושם, התמונה חלקה, עם צבעים לא מוגזמים מדי, בהחלט מאפשר צפיה ללא סבל מיותר.

טיונר DVB-T מובנה עבור שידורי DTT
דגם זה כולל טיונר אנלוגי+ דיגיטלי (מפענח MPEG-4), חיבור אנטנה חיצונית למסך וביצוע סריקה אוטומטית, הביא לגילוי 5 הערוצים הדיגיטליים שמשודרים כיום ללא כל עלות, איכות הקליטה התבררה כטובה ולא נצפו בעיות מיוחדות בתחום הוידאו או האודיו שפעלו כשורה.
המצאות ממיר DVB-T פנימי זה, חוסכת ללקוח כ- 400 ש"ח - מחיר עלות ממיר חיצוני עבור שידורי החינם.

איכות HD

צפיה בתוכנית בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק על דקוני הקומודו מאינדונזיה, חושפת תמונה חדה, שמעבירה את מרקם העור הדרקוני על כל קשקשיו, שיניו, טפירו והכוח הפחד הנורא ממה שמפלצות אלו עלולות לגרום.
פיליפס שמה דגש על חידוד התמונה, מלבד אפשרות החידוד הרגילה בתפריט, ישנה גם אופציית Advanced Sharpness שמגבירה עוד יותר את החדות, למי שמעדיף תמונה שקופצת לעין.

Philips lcd 8404

הצבעים במסך, אינם זוהרים בהדגשה, יש להם גוון פסטלי, עדין יחסית בגווני העור (ורוד), אבל כאשר מדובר בצבעי כחול / סגול, הם מוצגים במלוא הדרם.

נרניה - הנסיך כספיאן
ה- 8404 מתמודדת כאן היטב עם סצינות המערה, התאורה נמוכה, אבל הפרטים נמצאים בתמונה, גלויים ולא חבויים, הגוונים החמים (עקב תאורת האש) נכונים לעין ולא מוגזמים כפי שקורה לעיתים, בהחלט נקודה לזכות המסך.

Philips lcd 8404


גם סצינות תקיפת הטירה בלילה מפורטות ובהירות במידה כזו שמספקת את כל הפרטים מבלי לפגוע בחווית הלילה, אם כי לעיתים ניתן להבחין ברקע גרעיני רוחש בקטעים מסויימים, בהם לא מצליח מעבד הוידאו להחליק את הטקסטורה.

בסצינות היום בסרט, הפירוט חד מאוד, ניתן לראות כל פרט בפנים וכל שערה בנפרד בזקנו של המורה של הנסיך כספיאן.

Philips lcd 8404


אל פאצ'ינו, בסרט "דרכו של קרליטו", מתרווח על הספה במועדון שלו ומתבונן באישה ש"עושה לו את זה", הסצינה עלולה להיות בעייתית, משום שהיא משלבת אלמנטים כהים רבים בכפיפה אחת, הבגד של פאצ'ינו כהה, כמו גם הרקע, אפילו האורות מסביב מאירים בגוון צבעוני כהה, אך ה- פיליפס 8404 מצליחה להפגין שליטה במצב ומציגה את הפרטים השונים, הבגד אינו נראה כמו גוש כהה אטום, אלא ניתן להבחין בפרטים השונים בו וגם פניו של פאצ'ינו, כולל הזקן השחור, מפורטים וחדים.

Philips lcd 8404
התמונה המקורית שהוצגה על המסך מוצלחת יותר מזו שהצלחנו לצלם


בסרט רובוטריקים, גיבורנו רץ אל תוך מחסה, משחקי האור והצל נראים כאן באופן ברור ומשכנע, אם כי ניכרת מעט גרעיניות באויר.

Philips lcd 8404


עקיצה ב- 60 שניות, ניקולאס קייג' מוצג בצבעים עזים בתמונה אומנותית ובכלל, כל הסרט הזה מוצג בצבעים שעושים טוב לחוויה הצפיה.

Philips lcd 8404

שחור וניגודיות

באופן מוחלט,
השחור אמנם אינו שחור אולטימטיבי, אבל הוא כהה במידה מספקת עבור הרוב הגדול של הצופים האפקט מספיק טוב ומשכנע, הפירוט בסצינות כהות מרשים, זאת מבלי להציג אפרוריות מעצבנת לעיניים.

Philips lcd 8404ה- 8404 מגלה יכולת התמודדות טובה מאוד עם סצינות מעורבות (חלקי תמונה כהים ובהירים בכפיפה אחת), מנגנון הניגודיות הדינמית ושינוי עוצמת התאורה האחורית עובדים בהרמוניה, מבלי להציג שינויי אור פתאומיים ולא טבעיים, גם השילוב של תאורת ה- Ambilight עוזר לאפקט השחור בכך שהתאורה על הקיר גורמת לצמצום האישונים בעיני הצופים וחיזוק אפקט הניגודיות בתמונה.

Ambilight Spectra

טכנולוגיית אמבילייט הייחודית של פיליפס עברה כבר מזמן את שלב ה"פאסיביות" (עם גוון אור יחיד), עכשיו היא גוף בעל חיים משלו שעוקב בשקיקה אחר הנעשה על המסך - מחליף צבעים ועוצמת תאורה בהתאם לתוכן המוצג.

פיזור האור על הקיר האחורי מורגש בהחלט, הוא מרחיב את אפקט התמונה של הטלויזיה ותורם לחוויה, זה פחות מתאים כמובן עבור צפיית לילה אינטימית כאשר לא רוצים להעיר (להאיר...) את שאר דיירי הבית ולכן המנגנון ניתן לכיבוי או הדלקה מהירה בלחיצת כפתור בודדת בשלט.

רוב הצופים שביקשנו מהם לחוות דעה בנושא אהבו את האפקט, מלבד אחד שטען כי "האור על הקיר" מסיט את תשומת ליבו מהנעשה במסך עצמו.

Philips lcd 8404


ה- 8404 כנגן מדיה וחיבור לרשת

התמיכה בקישוריות מורחבת הינה מתקדמת למדי בדגם זה, לחיצה על סמל הבית בשלט, מביאה את הצופה אל תפריט המולטימדיה:

Philips lcd 8404

חיבור USB

תכונה זו נבדקה עם חיבור כונן קשיח חיצוני דרך ה- USB, תפריט המדיה מאפשר לצפות בתיקיות והקבצים השונים שבדיסק.
ניתן לצפות בקבצי תמונות JPEG, להאזין לקבצי אודיו מסוג MP3 ו- WAV, כאשר ניתן גם לדלג קדימה אחורה בתוך הקובץ.
וידאו: מרכז המדיה של 8404 הצליח לנגן קבצים בפורמט MPEG2 (כמו אלו שמשמשים בסרטי DVD, ניגון קבצי DivX (ללא כתוביות עברית), אם כי לא כולם נוגנו בהצלחה מלאה. לפעמים לוקח שניות ארוכות עד שהסרט מתחיל להציג. מתוך עשרות קבצי AVI HD, הצלחנו לנגן רק קובץ יחיד.

חיבור רשת ומחשב

הליך הגדרות חיבור הרשת הינו אוטומטי ומהיר, בחיבור למחשב יש צורך בהתקנת תוכנת מדיה סרבר שתומכת בפרוטקול DLNA על המחשב, המדיה מאורגנת לפני נושאים (אומן, סגנון וכו') ומאפשרת צפיה בתמונות, האזנה לקבצי מוזיקה והרצת קבצי וידאו בפורמטים בהם תומך המסך.

אינטרנט

בהפעלה ראשונה, המשתמש נדרש לבצע רישום המכשיר (אם כי אין חובה לעשות זאת).

מסך הבית כולל קיצורי דרך למספר אתרים, כמו הפורטל של פיליפס, אתר You Tube, אתר tunin.fm שמאפשר להאזין לתחנות רדיו ומזיקה רבות, על רקע גרפיקה נעימה לין ומוזיקה ערבה לאוזן ו- myalbum.com.המאפשר לצפות בתמונות אלבומים מהאינטרנט ו- Fun Spot שמציע מגוון משחקים.

באתר YouTube, ניתן לגלוש באופן חופשי, לבחור סרטונים שונים ולצפות בהם.

Philips lcd 8404

באופן כללי, הגלישה באינטרנט עדיין מעט איטית ולא כל השירותים זמינים עדיין, אבל זו בהחלט תצוגת תכלית שמראה על הפוטנציאל שטמון בשילוב של אינטרנט וטלויזיה.

סיכום

פיליפס מציגה כאן פנינה טכנולוגית בגוף קטן ואלגנטי, זהו מסך LCD שכולל מגוון טכנולוגיות LCD עדכניות, תאורת Ambilight צבעונית, מנגנון החלקת תנועה HD Natural Motion, יכולות כיול מתקדמות, ניגודיות דינמית שאולי אינה מציגה שחור ברמה של מסך LCD LED, אבל עושה עבודה טובה מאוד ובמגוון מצבים.

בנוסף לכך, מגיע דגם 8404 עם חיבור רשת שמאפשר להתחבר למחשב ולנגן ממנו קבצי מדיה (מה שאפשרי גם דרך חיבור USB וכונן חיצוני), התמיכה בקבצי תמונות ואודיו פועלת באופן טוב, המצב בוידאו פחות מזהיר, עם תמיכה מוגבלת למדי בפורמטים הנפוצים.

חיבור האינטרנט, מאפשר גם גישה למספר אתרים, המבחר עדיין לא גדול, אבל התוצאה הסופית עדיין טובה יותר מאשר במסכים של סוני או סמסונג, שם המצב פחות טוב בתחום הזה.

גם בתחום הידידותיות למשתמש, עשתה פיליפס עבודה מרשימה,
מדריך למשתמש (באנגלית) הכולל תיאורים ואיורים גרפיים מפורטים של פעולות רבות, עם מדריכים מפורטים המציגים כיצד לחבר כמעט כל מקור וידאו קיים למסך, זהו צעד גדול ומבורך בתחום.

ציון:
מחיר ממוצע בחנויות: 6,500 - 6,900 ₪
אחריות: אלקטרה

בעד: מסך שכולל מגוון טכנולוגיות LCD עדכניות, החלקת תנועה, תאורה Ambilight להאדרת אפקט הצפיה, איכות תמונה במגוון תכנים.
נגד: תמיכה לא מושלמת בניגון קבצי וידאו דרך USB או רשת, מצב AUTO במתיחת תמונה לא תמיד מזהה את המצב הנכון / מתאים את הפתרון הנכון.

 
מפרט טכני - Philips LCD 37PFL8404H Review

גודל: 37"
רזולוציה: 1920X1080 פיקסלים
ניגודיות דינמית: 80,000:1
מנגנון 100Hz: כולל

מהירות תגובה: 3ms
זוית צפיה: 176º

תאורה אחורית: פלורוסנטית
חיבור רשת LAN: הזרמת מדיה דרך רשת, פרוטוקול DLNA
חיבורי USB לניגון קבצי מדיה: אודיו, תמונות, וידאו
חיבורים: 3 כניסות HDMI 1.3, שני חיבורי סקארט RGB, כניסת וידאו קומפוננט, קומפוזיט, כניסת מחשב VGA + קול, כניסת אנטנה RF, כניסות אודיו RCA, יציאת אודיו S/PDIF, יציאת אוזניות, חיבור USB, חיבור רשת חוטית
LAN.
מידות (כולל סטנד בס"מ): ג-59.8 ס"מ, ר-88.6 ס"מ, ע-8.8 ס"מ (גוף המסך).
משקל כולל סטנד 17.3 ק"ג
צריכת חשמל ממוצעת: 116W

 

מעבר לתגובות בפורום