LG סוגרת את חטיבת הסלולר - כיצד היא השפיעה עלינו?

תמיר עיואן
07-04-2021 18:28

אם אתם קוראים את הכתבה הזו בנייד, סיכוי קטן שזה מטלפון של LG. לצערנו, LG לא הצליחה לחדור מספיק עם הטלפונים הסלולריים שלה. ובכל זאת, היא השאירה חותם.

בשנים האחרונות, ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית איבדה כסף רב ונתח שוק בחטיבת הטלפונים הסלולריים. לכן, זה גם לא הפתיע כשהודיעה על תוכניותיה לסגור את החטיבה הסלולרית שלה.

אולם LG ראויה להיזכר כיותר מעוד חברה סלולרית. הטלפונים שלה לא היו להיטים גדולים, ולמרות זאת, היא הציגה מספר תכונות וחידושים שכדאי לזכור. היא הייתה הראשונה שהציגה מצלמות עם עדשה אולטרה-רחבה בסלולריים שלה. בנוסף, היא הראשונה שהשיקה סלולרי עם מסך שכלל אינו כולל לחצן. בארה"ב, בה נתח השוק של אנדרואיד נמוך ביותר, הקרב בין אפל וסמסונג רק יתחדד. LG היתה ספקית הטלפונים השלישית בגודלה בארה"ב, עם כ-10% מנתח השוק. 

בל נשכח ש- LG היתה שחקן עוד בעולם שלפני הסמארטפון. מכשירי ה-candy bar היו פופולריים ובעזרתם חדר המותג שלה לעולם הסלולר. אולם לאחר שהאייפון והאנדרואיד שינו את השוק, LG התקשתה להסתגל. זוכרים את LG Prada, שהיה בעל מסך מגע והושק זמן קצר לפני האייפון?

LG Prada

ההיסטוריה מלמדת שדגמי האנדרואיד הראשונים של LG לא היו להיטים גדולים. למשל Nitro HD משנת 2011, היה מכשיר דגל, אולם המשתמשים התלוננו שמערכת ההפעלה שלו מיושנת וחיי הסוללה קצרים מדי. 

Nitro HD

האופטימוס G, שהחליף אותו, השתפר, וה-G2 שהושק ב-2012, כבר היווה אלטרנטיבה אמינה למותגים כמו סמסונג או HTC. ה-G2 היה חדשני באותה התקופה בכך שניסה למקסם את גודל המסך על חשבון מסגרת המכשיר, על ידי הכללת הלחצנים במסך התצוגה.

באותה התקופה, LG חברה לגוגל והשיקה את שני מכשירי הנקסוס. הנקסוס 4, הושק ב-2012 ונבנה על שלד ה-אופטימוס G. למרות חוסר בתדרי LTE, סוללה חלשה ומצלמה בינונית, עדיין נמכר יפה. הנקסוס 5 נמכר עוד יותר טוב, למרות חסרונותיו.

LG המשיכה והשיקה את מכשירי ה-G3 וה-G4, אך אלו לא היוו תחרות אמיתית לסמסונג. LG הוציאה עדכוני תוכנה בקצב איטי מהמתחרות, אולם אז לפחות החומרה הייתה יציבה. 

בדגם G5 התחילו הדברים להידרדר. הטלפון עוצב סביב סדרת אביזרים מודולריים ניתנים להחלפה. בין האביזרים היו סוללה נשלפת בתצורת מגירה, מצלמה כפולת עדשות וחיישנים עבור תמונה בזווית רחבה. בנוסף, ניתן היה לחבר אביזרים כמו רובוט ומצלמת 360 מעלות. אבל הפרויקט נקבר מהר מאוד, מכיוון שאם קנית מצלמה או אביזר שמע עבור G5 שלך, הוא כבר לא היה רלוונטי לאביזרים של ה-G6 שהושק ב-2017.

LG אמנם התמקדה באביזרים, אולם ה-G5 כלל תכונה אחת חדשה שתהפוך מספר שנים לאחר מכן לפופולרית בכל הסמארטפונים: המצלמה עם העדשה האולטרה-רחבה. כיום כמעט ואין מכשיר סלולרי ללא עדשה כזו. לשם השוואה, אפל הציגה את התכונה הזו בסלולרי שלה רק בשנת 2019.

ה- V20, שהושק יחד עם ה-G5, כלל תכונה ייחודית נוספת שתהפוך לסימן היכר של הטלפונים של החברה במשך שנים: שקע אוזניות. כמה פשוט. בדיוק באותה השנה, אפל החליטה לבטל אותו. ולא סתם שקע אוזניות, אלא כזה שכולל DAC מובנה שנועד לאודיופילים. האם זה מכר טלפונים רבים? כנראה שלא מספיק, אולם זה הפך לסימן ההיכר של מכשיריה היוקרתיים, וסיפק מפלט לחובבי אוזניות קוויות שמאסו בביטול חיבור האוזניה על ידי אפל.

V20

ה-G6 החזיר את LG וסדרת ה-G לתחרות כי זה היה הטלפון החכם הגדול הראשון שהיה ארוך מהמקובל אז, וכל כך פופולרי כיום. לא כולם הבחינו בכך שסמסונג חיקתה את העיצוב המאורך עם הגלקסי S8. 

מאוחר יותר באותה השנה, LG הוציאה את הפאבלט V30, שהיה בעל עיצוב חדש, אולם כנראה שלא מספיק ייחודי.

מכאן ואילך, מכשירי הדגל של LG כבר לא בלטו במיוחד. ה-G7 לא בלט ביתרונותיו מול האייפון X. ל-V40 היתה אמנם מצלמה משולשת, אולם זה לא הספיק לבלוט מול המתחרים. ה-G8X הגיע עם מארז שכולל מסך כפול, אולם הסלולריים עדיין נראו דומים זה לזה, והתכונות שהוצגו כחדשניות נתפסו על ידי הקהל כגימיקים. 

למרות ש-LG פרסמה שתקיים מרכז לעדכוני תוכנה שיגביר את קצב עדכוני האנדרואיד שלה, קצב העדכונים לא השתנה. מול מכונת השיווק המשומנת של סמסונג, נדמה שהתשובה של LG היתה להצמיד את השם "ThinQ" לכל טלפון דגל.

בשנה האחרונה, חטיבת המובייל של LG ניסתה לפתח את החדשנות, לדוגמא באמצעות מכשיר כפול המסכים ה-wing שהושק לאחרונה. ב-CES האחרון הכריזה החברה על טלפון קונספט מסוג rollable, אולם הוא כבר לא יושק. 

לנו הצרכנים זו בוודאי אכזבה. למרות אי הצלחותיה, החדשנות אותה הציגה LG, גרמה לשינויים בכלל התעשיה, וחלק מהתכונות שהשיקה, הועתקו גם על ידי מתחרותיה. בהיעדרה, לא בטוח שלשחקנים שנותרו בזירה, תהיה אותה מידה של התלהבות ומוטיבציה לפתח מכשירים חדשניים כפי שהיה עד כה.

המכשירים הסלולריים של LG אמנם לא היו הטובים ביותר שיש, אולם כפי שהודגם בכתבה, היא השפיעה משמעותית על עולם הסמארטפונים. סגירת חטיבת המובייל שלה, אינה בשורה חיובית לצרכנים.

מעבר לתגובות בפורום