סקירה: האוזניות האלחוטיות החדשות של חברת JABRA

אורי וינגרט
12-04-2020 12:20

שוק האוזניות האלחוטיות צובר תאוצה עם כל יום שעובר. על אף שהשנה התערוכות הגדולות בוטלו, היצרניות לא עוצרות וממשיכות להוציא דגמים חדשים בעלי יכולות שונות לציבור הרחב.

חברת JABRA הדנית היא אחת מהחברות הוותיקות בעולם בתחום הזה והנה היא מוציאה עדכון לדגם ה-65t המוצלח שלה והוא ה-75t.

קיבלנו את גרסת ה-Active בעלת דירוג ה-IP 57, אשר מצביע על עמידות לאבק ולכניסה איתן למים למשך 30 דקות.

נדייק ונאמר שהחברה מציעה שתי שנות אחריות על אטימות לאבק וזיעה. אז נא לא לשחות איתן.

אוזניות אלחוטיות של JABRA

פרטים טכניים

אז מה יש במארז? נקבל זוג אוזניות בעלות עיצוב מרשים, 3 גדלים של מתאמי אוזניות לפנים האוזן העשויים מסיליקון, כבל טעינה USB-C קצרצר בצבע מותאם, וכמובן מארז לאוזניות אשר משמש גם כסוללה ניידת לטעינה. חיבור ה-USB-C הוא חידוש מהדגם הקודם והוא מהיר יותר בהטענה שלו. כמו כן הוא מאפשר לנו להשתמש בחיבור שהיום הרבה יותר נפוץ בכל סלולרי חדש.

האוזניות תומכות בתקן Bluetooth 5.0, תקן אודיו codec SDC, AAC, עוזרות אישיות Alexa,Siri, Google Assistant כאשר גודל הדרייבר הפנימי הוא כ-6 מילימטרים.

הנתון החשוב ביותר הוא זמן הסוללה המוכרז. לפי החברה זמן ההאזנה הוא כ-7.5 שעות והקייס מכיל בתוכו כ-20.5 שעות טעינה. מה שאומר שהוא אמור להיות מסוגל להטעין את האוזניות כמעט 2.5 פעמים בין הטענה להטענה שלו עצמו.

אני נמנע מלעשות בדיקה מעמיקה לנושא וזאת מכיוון שיש חשיבות מלאה לאיך אנו מטעינים, באילו כבלים אנו משתמשים, במטענים, ובאופן השימוש. 

אני לרוב מתייחס לנתונים אלו כנכונים באזור ה-75-80 אחוז ברמת הדיוק וזה מספיק לי ככלל אצבע.

אוזניות אלחוטיות של JABRA

נוחות ועיצוב

העיצוב של אוזניות JABRA 75t Active והקייס שלהן מהוקצע ורמת הגימור של המוצר היא ללא ספק מהטובות שראיתי. ההרגשה ביד והמראה הן של מוצר פרמיום מכל כיוון שנסתכל עליו. 

משקל האוזניה וגודלן הוקטן מעט והעיצוב לדעתי מינימליסטי יותר. דבר שאני אישית מאוד אוהב.

שינוי נוסף מאוד משמעותי הוא ויתור על מגעי ה-TOUCH ומעבר אך ורק לכפתורים פיזים.

כמו כן מכיוון שישנם מגנטים חזקים יותר בתוך האוזניות אז הן תמיד נשארות ביחד על השולחן וכאשר שמים אותן לטעינה הן יושבות בול בקייס. דבר שחשוב גם לטעינה טובה וגם כדי לא לאבד אותן.

הגומי של האוזניה מחוספס קלות מה שגורם לתפיסה טובה יותר גם ביד וגם בתוך האוזן.

חווית השימוש ונוחות

התאמה לאוזן. האוזן של כל אדם דומה, אך שונה ומשום כך התאמה מושלמת לאוזן היא דבר מסובך ביותר במקרה של אוזניות In-ear. חברות האוזניות עושות שימוש במודלים שונים ומנסות לקלוע נכון. חלקן יתנו לנו סנפיר מתכוונן, חלק סנפיר קבוע ולחלק כלל לא.

הזוג הנ"ל מגיע ללא כל סנפיר ולכן האחריות על אחיזת האוזניות נופלת על אפרכסת האוזן ותעלת השמע.

במקרה שלי ללא הסנפירים האוזניות ברחו לי קלות מהאוזניים אחרי זמן מה. זה קרה לי גם עם עוד אוזניות ולכן אני לא משתמש בזה כדוגמא לכל, אלא כמצב אישי.

מאידך כל עוד האוזניות אינן נופלות מהאוזן הן נוחות מאוד ולא מרגישים אותן גם אחרי זמן רב. מכיוון שהן באות עם 3 מתאמים, הן תתאמנה לאוזניים שונות בקלות.

השימוש בכפתורי השליטה כאשר אנו מעוניינים לבצע כל פעולה שהיא, נח מאוד, התגובה מהירה והכפתורים כמו כל הגימור של האוזניות מגיבים מעולה וללא רעשי רקע. 

מה שכן חסר לי אישית הוא דיליי מינימלי במקרה של נגיעה מקרית או סידור של האוזניות. המגע כ"כ רגיש שלא פעם עצרתי את המוזיקה או ניתקתי שיחה רק משום שסידרתי את האוזניה.  זה נובע מכך שהכפתור מכסה כמעט את כל שטח האוזניה העגול. מצד שני אין את הרגישות של משטחי המגע שאני אישית לא מת עליהם. 

סה"כ חוויה טובה אך לא מושלמת.

השימוש באוזניות מוגבל אך ורק לשימוש באוזן ימין או בשתיהן. היה ורציתם להשתמש רק באוזניה שמאל, הדבר לא אפשרי בדגם הנ"ל. אם זה חשוב לכם תאלצו ללכת על משהו אחר.

אוזניות אלחוטיות של JABRA

מוזיקה ושיחות

כמובן שהמטרה העיקרית שלנו היא שמיעה של מוזיקה ושיחות טלפון.

אתחיל במוזיקה. איכות השמע גבוהה וטובה, וגם היכולת לנגן בעוצמה גבוהה, שזה נתון קריטי במהלך אימונים. כמו כן מי שאוהב באס יקבל ממנו לא מעט באוזניות האלו.

בג'ברה עשו עבודה מעולה בתחום התחתון והבאס הוא גדול, עמוק ומאוד מתאים לאימונים בעלי דופק גבוה ומוזיקה עם BPM גבוה.

מכיוון שאין באוזניות תמיכה ב APTX ולא APTX HD ואף לא LDAC, לא הייתי ממליץ עליהן לחובבי מוזיקה קלאסית או ג'אז ואף אני מאמין שאלו ממש לא הכיוון שאנשים אלו מכוונים אליו.

ברמת השיחה או בעצם קול אנושי הנושא מתחלק לשניים. הקשבה ודיבור.

ברמת ההקשבה האוזניות מספקות מענה מעולה, פשוט כך. הקשבתי לישיבות שלמות, לפודקאסטים שונים והשמע ברור, ומכיוון שהאוזניות מאוד נעימות באוזן אז החוויה כולה טובה.

נציין שבצד הדיבור לצערי המצב שונה. וגם הוא מתחלק לשניים. באזור שקט ואזור עם רעשי רקע.

כאשר אנו נמצאים באזור שקט לא שמעתי תלונה אחת על השיחה והבינו כל מילה שאמרתי. גם כאשר ישנם רעשי רקע הדבר נכון.

אבל, וזה אבל גדול, ברגע שיש רעש כלשהו, או בעצם אנו מבצעים כל פעולה אחרת באזורנו, הצד השני ישר יתלונן על רעשים חזקים בצד שלהם. בדקתי את זה עם מספר אנשים וכולם חזרו על אותה בעיה.

מבדיקה שערכתי ברשת, מתברר שאני לא היחיד אבל אני מאמין שמדובר במנגנון ביטול הרעשים של האוזניה במיקרופון שיטופל בעזרת עדכון גרסא שלבטח יגיע. פה נאמר שג'ברה דואגים עם הזמן לעדכן את המוצרים שלהם.

גם במוזיקה וגם בשיחות ישנה אפשרות לשינויי של אקולייזר השמע, שינוי של מצב ביטול הרעשים או שליטה על כמות האודיו שיכנס מבחוץ וזאת על ידי שימוש באפליקציה ובמצבים שקבענו לבד או שקבועים מראש.

ביטול הרעשים באוזניה זו הוא פסיבי PNC והוא עצמו מוצלח אבל עקב המצב בחוץ, היה קשה לבדוק אותן באזורים מאוד רועשים או חדר כושר אשר סגורים ומסוגרים.

אוזניות אלחוטיות של JABRA
נסכם

789 ש"ח יעלה לכם זוג של אוזניות האקטיב של ג'ברה. מבחינתי אם הייתי צריך לתת להן ציון מ1 עד 10 אתן להן 8. במה שהן טובות הן מעולות. במה שלא הן מעט מאכזבות.

הן ממש לא הכי יקרות בשוק ולא הכי זולות. 

תקבלו איתן שנתיים אחריות של היבואן הרשמי ביקונקט, עמידות לזיעה, אבק, אפליקציה ייעודית (גם למציאתן במקרה שאבדו) חיבוריות בלוטות' טובה ומהירה, וסאונד מרשים ואקטיבי.

ללא ספק הייתי מכניס אותן לכל רשימת אופציות לרכישה.

מעבר לתגובות בפורום