סמסונג גלקסי Note 2 במבחן – האם טוב הגודל בעינכם?

ליאור קורן
26-10-2012 11:30

גלקסי נוט 2 מגיע לישראל באופן רשמי ועומד למבחן, האם המכשיר נוח לתפעול והאם החיבור שהוא יוצר בין עולמות הטאבלטים והסמארטפונים הינו מוצלח בפועל? ביקורת סמארטפון.

רבות כבר נכתב ונאמר על הקטגוריה החדשה אותה יסד גלקסי Note הראשון, שהוגדר כ- "טאבפון" או "פאבלט" וחיבר למעשה שני עולמות של טאבלטים עם טלפונים חכמים (סמארטפונים).

עכשיו, הדגם השני בסדרה כבר נמצא איתנו, הוא כבר לא מעורר כל כך הרבה שאלות ואמור להציג בשלות וביצועים משופרים.

ולמי שמודאג מענין גודל המכשיר, זה כבר תלוי מהיכן את/ה מגיע, אם ברשותך היה טלפון עם מסך בגודל שנע סביב 4.3-4.7 אינטשים, המעבר יהיה פשוט למדי, את הנוט ניתן להכניס אף אל כיס הג'ינס מאחור וגם המשקל (183 גרמים) אינו מכביד, באופן מפתיע. לאחרים, אשר מורגלים בטלפונים קטנים, תהיה התלבטות גדולה יותר.

גלקסי Note 2 מול גלקסי נקסוס
בסעיף העיצוב הוא מקבל ציון טוב מאוד, למרות גודלו, הוא לא נראה מגושם ומסגרת הכסף מעניקה מגע אלגנטי לגוף הלבן והמסך הכהה הגדול. בשלב זה, הוא גם ימשוך מבטים מצד השכנים שלכם לשולחן בית הקפה. הפלסטיק ממנו עשוי הטלפון, מבריק למראה ועושה רושם איכותי למדי.


מסך מרשים

החלק המרכזי כאן הינו המסך - מסוג AMOLED, ברזולוציה של 1280x720 פיקסלים שהינה קצת פחות ברוחב מהדגם הקודם (800), אבל זה אפשר לשמור על רוחב מכשיר דומה – למרות הגדלת שטחו מ- 5.3" אל 5.5" וגם שינה את יחס המסך אל סטנדרט ה- 16:9 (כמו מסכי טלוויזיה), כך שסרטים מוצגים עליו בהתאמה מלאה על כל שטח המסך – ללא שוליים שחורים (אלא אם מדובר בפורמט סרט רחב במיוחד 21:9).


תצורת הפיקסלים כאן היא RGB, אבל בתצורה מעט שונה מהרגיל – בה הפיקסל הכחול עומד כשהוא מאונך לזה הירוק והאדום. בזכות זה, תופעת הרשת הזכורה ממסך ה- Pentile הקודם שכלל יותר פיקסלים כחולים מאשר אדומים וירוקים (כאשר מסתכלים על המסך ממרחק קצר מאוד), נעלמה. השחור של המסך מרשים – כפי שהתרגלנו לצפות ממסכי OLED וגם הצבעים (במיוחד האדום) נראים פחות מלאכותיים מאשר בדגמים אחרים, התוצאה, מבחינת חדות ועושר הינה מרשימה מאוד ומצדיקה בהחלט את המסך הגדול.



סמסונג גלקסי Note 2
הסרת גב המכשיר (מכסה פלסטיק דק וגמיש) חושפת את הסוללה הגדולה, את הסלוט לכרטיס הסים (מיקרו) וגם מקום לכרטיס זיכרון חיצוני מסוג מיקרו SD המאפשר להרחיב את נפח האחסון. בחלק העליון, ניתן לראות את עדשת המצלמה (8 מגה פיקסל) ואת נורת הפלאש.


סמסונג גלקסי Note 2 - גב המכשיר
ממשק


ממשק ה- Touch Wiz של סמסונג, מולבש על גבי אנדרואיד בגרסת Jelly Bean 4.1, סמסונג עשתה מאמץ בכדי לשוות לממשק מראה טבעי, עם קולות של פכפוך מים בעת מעבר האצבע על מסך הנעילה, זה חביב ואולי גם מרגיע.

טלפונים מבוססי אנדרואיד, מגיעים עם מספר לחצני שליטה (להבדיל ממשפחת אייפון אשר מציגה לחצן פיזי בודד בחזית המכשיר). סמסונג הפכה כאן את סדר לחצני התפעול, כך שלחצן החזרה נמצא בצד ימין – מה שלקח מספר ימים להתרגל אליו, תוך שאני לוחץ פעמים רבות על לחצן שמאל – שהעלה תמיד את תפריט הגדרות היישום הפעיל באותו רגע. הלחצן הפיזי הגדול שבאמצע השורה, משמש הן להפעלת המסך ממצב המתנה (נוח בהרבה בהשוואה ללחצן ימין למעלה הקטן), חזרה למסך ראשי מכל מקום ולאחר לחיצה ארוכה עליו גם עבור העלאת רשימת היישומים הפעילים וניהול שלה.

להבדיל מהגלקסי נקסוס, שם לחצני התפעול הינם וירטואליים (מופיעים על המסך כגרפיקה ותופסים חלק משטח התצוגה), כאן הם מופרדים מהמסך ומפנים אותו להצגת כל התוכן המבוקש, כמו דף אתר אינטרנט למשל.


גודל המסך הופך את הצפיה והשימוש במסכי הבית השונים לקל וברור יחסית, אפשר לסדר ולעצב את המסכים השונים בקלות יחסית, לסדר שם קיצורי דרך מבוקשים ולהתקין ישומונים.


סמסונג גלקסי Note 2 - ביקורת
הממשק של סמסונג עושה שימוש בשטח המסך הגדול, המקלדת כוללת שורת ספרות מעל מקשי האותיות ואינה דורשת עוד מעבר מיוחד למצב אחר בכדי להקליד מספרים. בעת שימוש ביישום הטלפון, הלחצנים גדולים וברורים וזה בהחלט מקל על התפעול.


אבל, יש כמה דברים שפחות אהבתי, למשל, ברשימת אנשי הקשר, לחיצה על מספר טלפון של נמען לא תביא לחיוג אליו אלא למסך נוסף ממנו צריך לבחור את פעולת החיוג. כאשר מפעילים את פעולת חיישני המכשיר, העלאת הטלפון לכיוון אוזן המשתמש תפעיל חיוג, אבל אם משתמשים באוזניה, זה כבר פחות רלוונטי.


דפדפן האנדרואיד המותקן במכשיר, מציע ביצועי גלישה טובים, אבל אין תמיכה בהצגת גרפיקת פלאש החל מגרסת אנדרואיד Jelly Bean ולפעמים, גם כאשר רוצים ללחוץ על קישור מסויים במסך, צריך להזיז את האצבע קצת שמאלה מהמיקום המוצג (יש חוסר חפיפה בין מילת הקישור והמיקום הפיזי שלו). ניתן, כמובן, להתקין גם דפדפנים אחרים כמו כרום, למשל.


סמסונג הטמיעה כאן את שלל החיישנים אותם פגשנו בדגם גלקסי S3 והם מסייעים בתפעול – כמו חיישן החזית שבודק האם המשתמש עדיין מסתכל במסך (עובד בסדר, אם כי לפעמים מתבלבל וממשיך להפעיל את המסך גם כשמניחים את המכשיר על השולחן).


עוצמת המעבד בעל ארבע הליבות, מספיקה לתפעול חלק של ממשק הסמארטפון, ללא גמגומים או שיהוקים וגם בעת מאמץ, התחממות גוף המכשיר התגלתה כסבירה לגמרי (פחות באופן מורגש מ- One X של HTC בעל מעבד ה-Tegra 3).

ריבוי משימות
ה- Note 2 מאפשר גם לפתוח טור ישומים ולבחור שניים מהם - כל אחד מהם יוצג על חצי משטח המסך ובכך מדגים המכשיר יכולת הרצת משימות במקביל, ללא מאמץ מיוחד מצד המעבד.


Samsung Galaxy Note 2
S-Pen

העט יושב במקומו באופן הדוק ולא יוצא החוצה מבלי שנתבקש לעשות זאת, הוא מעוצב באופן נוח יחסית לאחיזה וגם המראה שלו אלגנטי עם גוף פלסטיק לבן וראש כסוף. הטלפון מזהה גם מצב רחיפה של העט, כלומר, ממרחק קרוב, תופיע על הצג נקודה קטנה אשר מציינת את מיקומו קצה העט ואף משתנה לפי הצורך – למשל לראש חץ בעת גלילת דפי אתרים מעלה מטה. לחצן על העט יכול לשמש למספר מטרות, למשל עבור צילום מסך.


בואו נודה על האמת, רובינו אינם אומנים ולא נוהגים ממש לצייר, כך שהערך האומנותי כאן יהיה פחות רלוונטי. ניתן לכתוב הערות מסוגים שונים ואם כתבתם פתק ותרצו לשלוח אותו למחשב אחר, תצטרכו קודם כל לייצא אותו לפורמט תמונה או PDF, אח"כ לשלוף אותו מתיקיית הייצוא ואז לשלוח אותו במייל או בדרך אחרת.


גלקסי Note 2 S-Pen

פתקים בעברית
בעזרת העט החכם, ניתן ליצור פתק חדש מעל אפליקציה פתוחה, לדוגמה, אפשר ליצור פתק מעל דף אינטרנט ולכתוב הערות או כל דבר אחר. סמסונג תומכת בזיהוי כתב יד חופשי גם בשפה העברית, בין אם מדובר במילה בודדת או במספר מילים המרכיבות משפט. הזיהוי מתגלה כמדוייק למדי ובסופו של שרבוט מספר משפטים, ניתן לשמור את הפתק לשימוש עתידי. חבל רק שאחרי שמירת הפתק, סדר האותיות במשפטים מתהפך, נקווה כי סמסונג תסדר את הענין במהרה.

סוללה מרשימה

אחת מהתכונות החזקות של הגלקסי נוט, היא סוללה (שגדלה ביחס לדגם הקודם) שמסירה דאגה מלב המשתמש גם בפרופיל שימוש אינטנסיבי.

בבדיקה אחת, הטלפון היה פעיל יום ו-12 שעות, עם זמן מסך של 5 שעות ו- 37 דקות, מתוכו הוקדש חלק נכבד לצפיה בוידאו, גלישה באינטרנט ומשחקים, עם זמן שיחות של שעתיים ו- 26 דקות, מה שהותיר 7% מהסוללה, מכובד מאוד. בפרופיל שימוש פחות אינטנסיבי, אחרי כיומיים שימוש (זמן עבודה של יום ו- 11 שעות), שכלל 3 שעות שיחות (רובן עם אוזניית Bluetooth), 2 שעות ו- 15 דקות של מסך פועל (רובן למטרת גלישה בדפדפן אינטרנט), 10 דקות משחק אנגרי בירדס, מד הסוללה הראה שנותרו עוד 45%, מכובד בהחלט.

מצלמה איכותית


מבלי להכביר במילים טכניות, נאמר כי מצלמת המכשיר הינה איכותית לסוגה, עם וידאו חד ברזולוציית 1080p, כולל אפשרות סבירה לביצוע זום דיגיטלי תוך כדי צילום (ניתן להשתמש בו עד לערך אמצע הסקאלה, מעבר לזה הוא כבר מפקסל את התמונה באופן מורגש). מצלמת הסטילס, מפיקה תמונות ברזולוציית 8 מגה פיקסל, טובות וחדות ביום, גרעיניות יותר בלילה – עם פלאש לד שיכול לבוא לעזרה. ניתן לבחור בתפריט המצלמה מגוון של אפקטים ואפשרויות צילום ומנגנון המיקוד פועל באופן מהיר מאוד.


גלקסי Note 2  - תמונת דוגמה, ביקורת מכשיר
סיכום - מחבר בין עולמות


הנוט 2 מציע חווית גלישה שמתקרבת לזו של טאבלטים בגודל מלא, אבל עולה עליהם בסעיף הצילום, הן מבחינת איכות התמונה והן מבחינת נוחות תפעול ואחיזת יד. בהשוואה לסמארטפונים, חווית הגלישה והקריאה הכללית טובה יותר ועל פער הגודל ניתן להתגבר, כפי שלמדתי מניסיוני האישי. בשורה התחתונה, ה- Note II תיפקד ללא דופי כמכשיר טלפון, עם רמקול איכותי, שמע טוב לשני הצדדים והציג גם חווית גלישה טובה מאוד, עם מסך גדול וחד וגם עשיר בצבעיו. ליישומים עסקיים, הגודל מקל על קריאת מיילים ומסמכים ועט ה- S-Pen, יכול לבוא לעיתים לעזרה.

בדומה לנעשה בעולם בגדי הים, בו קטן עולה יותר, גם כאן, המכשיר הקטן יותר – Note 2 עולה יותר מאחיו הגדול Note 10.1, עם מחיר רשמי בישראל של 3,999 ₪ (כרגע בגימור לבן פנינה) ואחריות של חברת סאני.

מעבר לתגובות בפורום