תערוכת האודיו במינכן, חלק שלישי – המשך חדרי האזנה

Shai Grinberg
13-05-2012 16:23

אורי ממשיך במסעו דרך חדרי הדגמה בתערוכת האודיו של מינכן, הפעם הוא מתרשם ממערכות של Devialet (מערכת בקופסה אחת), רמקולים של PMC, הגברה של Nuforce ורמקולים קרמיים של Tidal ו-Progressive Audio.

נדמה היה כי כמות חדרי ההדגמה מסרבת להסתיים, מצאתי את עצמי גם מבלה יותר ויותר זמן בחלק מהחדרים. ביום השני גם יצא לי לפגוש את יואב גבע - האיש מאחורי חברת YG Acoustics. עליי לציין כי יואב הוא איש מקסים, שענה לכולם על השאלות, הצטלם, הראה לי את הממברנות החדשות והסביר לי בשמחה על הכל. אמן כי כל האנשים בתערוכות יהיו כמוהו.

בחלק הזה, מסתבר, נמצאים החדרים שהכי אהבתי. מיד נגלה מי הם היו. עליי להודות אגב בשלב זה גם למארגנים שעשו תערוכה מעולה, מקצועית, מסודרת, למי שהגיע כעיתונאי בכלל, אם זה תשתיות מחשבים, אינטרנט, קפה וכו...

Devialet
כבר בהתחלת היום השני (הגעתי מאוחר יותר, צריך לעשות קצת קניות לא?), בחדר הראשון אליו נכנסתי, התגלתה הפתעה נעימה ומיוחדת של חברת Devialet אשר מייצרת מוצר One Box מהמם.


מדובר על קופסה דקה ומרובעת, שהיא גם קדם, גם מגבר, גם DAC ועוד. מדובר על יצור מלא של החברה ועל המצאה של הייבריד Class A+D. אחרי שקראתי את ה-white paper, הבנתי מה הולך שם.


מגבר ה- class A משמש כשולט בוולטאג' ובמגבר הדיגיטלי. הוא מצידו מחובר בסוג של מקביל אל ה- class Aומייצר את הזרם הגבוה שהמגבר מסוגל לתת. בתכנון זה, המגבר האנלוגי מרגיש עכבה מזערית ולא מתאמץ, מייצר עיוותי מינימום ושולט בעצם בכל תדרי המוזיקה. כמו כן, המגבר מצוייד בכניסות דיגיטליות ואנלוגיות, רכיב DAC סופר איכותי מהדגם הכי גבוה של TI, דונגל WIFI מובנה ואופציונלי, ספק כח מיוחד הנשלט כמו כל המגבר ע"י תוכנה. היחידה היא בעלת יכולת שידרוג מלאה. כך, למשל, ניתן לשדרג את ספק הכח הקיים ליחידה בעלת הרבה יותר כח.


היחידה מספקת 240W לכל עכבה של רמקול, ומבחינתם מסוגלת להגיע עד למצב DC.כמו כן אפשר לחבר כמעט כמה מגברים כאלו שרוצים בשרשרת והם יודעים לדבר בצורה מושלמת אחד עם השני. והמחיר? 10,000 אירו.

המגבר הוצג בתצורה כפולה כשהוא מחובר לווילסון סופיה. התוצאה? משגעת! עם אחד הסאונדים הטובים, המלאים, הברורים והצלולים בתערוכה. הווילסון הללו רמקולים מדהימים אשר ממלאים את החדר, יורקים הכל החוצה בלי מאמץ, ברורים ושקופים, כאשר המגבר שלט בהם ביד רמה.
עליי להודות שאם היה לי היום כזה כסף, כנראה זה היה הסט שהייתי לוקח. התלהבתי ללא ספק!
פנים היחידה:


Devialet

היחידה:
 
Devialet

השלט:

Devialet

והרמקול:

ווילסון סופיה


Tidal
טידאל הציגו את Agoria שהוצג גם בתערוכת דיגיטאון בישראל לפני שנתיים. כאן, הם הוצגו עם מגברי החברה הטרנזיסטוריים מונו בלוקים ועם יחידות אלקטרוניקה שלהם, כולל סטרימר של חברת Auvendeu.
פיתחתי דיון קצר עם המציג על מדוע הם מציגים זאת עם המגברים הללו ולא עם מנורות. הוא היה מופתע כאשר שמע כי הדגימו את הציוד הזה עם מנורות ואמר שזה מנוגד למה שהמתכנן (שהיה גם בתערוכה) מתכוון אליו בחזון. הוא אמר שרק ככה עם הכח וההיעלמות של המגברים שלהם, המערכת נעלמת ו"אינה מהווה פקטור". רק המקור הוא הפקטור והוא נותן אפשרות להנות מהמוזיקה עצמה כמה שיותר קרוב.
בכל מקרה, התוצאה היתה מהממת. המגבר שלט ברמקול, שהיה דינמי ומהיר. הבאסים בכל סוגי המוזיקה היו מאוד Tight - מהירים ואמיתים. הרמקול לא הצליח להעלם בחדר, שלדעתי היה קטן עליו בכמה מידות. הסאונד היה גדול, נעים, ומעניין. גם כן תוצאה נהדרת וחלקה.


Tidal

Tidal

Tidal
 
פנים המכשיר:

Tidal


Haronix ‘Cabak’ bravo speakers
אחד השוסים של התערוכה. אני נכנס לחדר, רואה זוג מדפיים עם יחידה אחת קואקסיאלית ומאחוריהם אוורנגרד. נשבע לכם: הייתי בטוח כי רמקולי האוונגרד הם שמנגנים. כ"כ הרבה מוזיקה ולא יאומן כי היא יוצאת מכזה רמקול קטן, מהיר ומרשים. אפילו באס טוב יצא משם. הוגבר ע"י מגבר Reimyo KAP-777.

Haronix ‘Cabak’ bravo speakers

Haronix ‘Cabak’ bravo speakers


Tidal Piano Diacera+ Constellation
חדר מעניין. הדיקארה הוא הגרסה הגדולה של הרמקול ה"קטן" של טידאל. רצפתי גם כן וקרמי אשר לידו נמצא רמקול באותו הגדול שמהווה רק את יחידת הבאס. אליו חוברה הגברה ואלק' של חברת Constellation.
הצליל היה דינמי, מהיר, חד, מרשים, עם באס לא רע בכלל. לא עמוק כמו הדגם הגדול שלהם אבל עדיין מעולה. כל הקונסטלציה נשמעה יפה, מאוזנת, תוצאה טובה מאוד. 


Tidal Piano Diacera+ Constellation
Tidal Piano Diacera+ Constellation


Progressive audio
זוהי חברה גרמנית אשר מייצרת יחידות אלקטרוניקה וגם רמקולים משולבי קרמיקה. (מה יש לגרמנים עם קרמיקה?...).
הרמקול שהוצג היה ה- Elise II, זהו רמקול עם וופר רגיל וטוויטר קרמי. במערכת ניגן מכשיר CD של החברה וכל הכבילה היתה גם כן מתוצרת שלהם. היה שם גם פטיפון שלא הופעל והכל ישב על מעמד של Finite elemente-Level plus
היה חסר לי קצת באס, הסאונד היה מאוד נקי, אבל מאוד מהר עייף אותי, לצערי, על אף יופיים של המוצרים, זו לא המערכת בשבילי.


Progressive audio

Progressive audio


PMC
ועכשיו לחדר שהוציא אותי מהכלים. למה? כי המחיר המגוחך של הרמקול הזה (אותו גיליתי רק לאחר ההדגמה) לא מתקרב בכלל לאיכות שיצאה ממנו.
מדובר בדגם PMC twenty 24, רמקול בעל תיבה מסוג טרנסימשן ליין. התיבה עצמה מייצרת את החיתוך של הבאס. מדובר על רצפתי עם שתי יחידות, בעל חיתוך שונה יחסית מהמקובל של הטוויטר ב 1.8KHZ. המחיר? 3,500 אירו בלבד.
ה- PMC חובר להגברה וסטרימר של Bryston והתוצאה הפילה לי הלסת. צליל חם אך אנליטי, מהיר, עם אמביינס מטורף שהיה בחדר - לא חשוב מה שמענו ולא רציתי לצאת ממנו. הרמקול נעלם בשניה בחדר והמאזינים מקבלים במה גדולה, יפה והמון מוזיקה. ציון 10/10. אגב לצערי לא יכלתי לחזור, אבל החברה הדגימה את כל ליין twenty החדש, כאשר כל שעה מחליפים רמקול.

PMC

 
שופרים של Cessaro עם tron tubes
אין לי הרבה מה להגיד חוץ מ: מזעזע, חורק, צורח. עם הפטיפון שניגן אפילו לא יכלתי לשבת שם. מבאס. 


שופרים של Cessaro עם tron tubes

שופרים של Cessaro עם tron tubes


Silbatone tubes+ gip-laboratory.
נשבע לכם: לא מבין. מערכת של מיליארד חלקי שפופרות עם רמקולי Horn ענקיים. נשמע כמו מערכת PA שיש במועדון בארבי. לא הבנתי את הקטע של כל האנשים שישבו ומחאו כפיים. ???

Silbatone tubes+ gip-laboratory. 
    

Silbatone tubes+ gip-laboratory.

Silbatone tubes+ gip-laboratory.
Silbatone tubes+ gip-laboratory.


Dynamikks+NUFORCE
רמקול סמי שופרי מדגם 12.18 PCLS אשר אליו מחובר Trinnov Audio Optimizers ומחוברים ל Nuforce.
זו היתה אחלה של מערכת. הרגשה של ישיבה בהופעה אבל עם איכות של Hi-End. תוצאה נעימה, יפה, וגם מערכת יפה ואופה. מוצלח ביותר. קצת הרגשה של סאונד וויטנאג'.

      
Dynamikks+NUFORCE

Dynamikks+NUFORCE

Dynamikks+NUFORCE

Dynamikks+NUFORCE


Amphion+Nuforce
אמפיון מציגה מגוון רמקולים גם בצבעים שונים. החיבור עם המערכות של NuForce יוצר צמד מאוד שיקי ומאוד נעים לעין וגם לאוזן. צמד הרמקולים הרצפתיים הבנויים במבנה דיאפוליטו מוגבר ע"י r9v3se Nuforce וזוג P-9 במחיר של 8,000 אירו. המקור של המערכת הוא music server של QAT במחיר 4,500 אירו.
סאונד יפה ומדוייק. הרבה עומד בלואו מיד ובמיד. סאונד אחר ומעניין. לא מרגיש כלל שהמגברים דיגיטלים. תוצאה שתתאים להרבה אנשים.


Amphion+Nuforce

Amphion+Nuforce

Amphion+Nuforce

Amphion+Nuforce

המשך יבוא...

מעבר לתגובות בפורום